Auteur |
Bericht |
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Poll C2 of C4?
De nieuwe 997 C4 wordt / is geïntroduceerd. Ik ben zelf bezig met een 964 C4, terwijl ik eigenlijk meer op zoek was naar een C2. Er is een draadje over driften, waar C2/C4 ook een rol speelt. Veel discussie. Een 'gewichtige saeck' dus. Ik denk dat de argumenten van de C2/C4 redelijk bekend zijn, maar ik ben benieuwd naar de verdeling C2/C4 aanhangers op het PF! Vul de poll in!
|
30 jun 2005 23:47 |
|
|
horn
PF #57
|
'zoals jullie dagelijks rijden zal je het verschil tussen een C2 en een C4 hoogst zelden of nooit gaan meemaken' is mij ooit door een Porsche meneer vertelt. Zeker als je een 964 zoekt, zou ik me laten leiden door de staat van de auto en de andere dingen op het lijstje van Pascal, en niet zozeer door de 2 of de 4 achterop.
Als ik een 997 zou kopen zou ik kijken of het mijn dagelijkse auto zou zijn (en zou ik een 4 kiezen) of dat het een fun auto zou zijn (circuit, driften etc) en dan zou het een 2 worden.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
30 jun 2005 23:58 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
ik rijdt mijn P dagelijks
dus ook met dit weer.
ik denk dat ik 25 tot 30000 per jaar rij (eerder 25 maar soms een jaar wat meer)
dus ik heb gekozen voor veiligheid en zekerheid, ik wil niet afgestraft worden als ik een klein foutje zou maken .
heb trouwens vandaag geprobeerd zo als in het boek van adrian straighter als de correctie in werking treed de rem aan te tikken omhet te misleiden en dan zou het uitgeschakelt zijn.dus ik met links de rem aan tikken en....? niets het ging vrolijk verder met corrigeren
_________________________________________ remmen is angst
|
01 jul 2005 1:12 |
|
|
PieterZ
964 C2 Coupe 91 zwart
BMW 528i 97 Soewart
EX 964 C4 Cabrio 91 NachtblauwUtrecht
|
Rob, kan je me hier iets meer over de betreffende situatie vertellen aub? Hoe heb je deze test uitgevoerd?
bedankt,
pieter
_________________________________________ ......
|
01 jul 2005 8:24 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Tja ... het heeft beide voors en tegens
't was eigenlijk gewoon toeval dat het bij mijn 2de 911 een C4 werd ... nu is het wel m'n dagelijks vervoer en heb ik wel gemerkt dat je bij iets minder weer met de C4 iets langer "sportief" door kunt rijden, maar neem van mij aan dat als je gaat er ook geen houden meer aan is
Ook Gizmo rijdt dagelijks in z'n 911, een C2 in dit geval ... heeft in de winter volgens mij helemaal geen problemen ondervonden, maar werd onlangs verrast tijdens de Renntech-Kastelen-Tocht bij het afrijden van een snelheidsvertragende rotonde
Hetgeen ik mis met de C4 is het (gecontroleerd) uit (laten) breken van de achterzijde ..... verder is een C4 gewoon super
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
01 jul 2005 8:44 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Denk dat je inderdaad gewoon een mooie wagen moet willen rijden, en of het nu een C4 of C2 is, niet zo boeiend....
Bij de 997 daarentegen, is de body (koets) van de C4 anders dan die van de C2... 44mm breder he... Er zijn mensen (zal geen namen noemen), die van zo'n Niet Beschaafde Kon T houden Dat soort mensen gaat dan ongetwijfeld voor de C4.... Maar niet voor de 4-wheel drive...
|
01 jul 2005 11:36 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
MHO: C4 Levert bij "gewoon" dagelijks gebruik op de openbare weg onder de (weers)omstandigheden in NL en nabije omgeving meer veiligheid t.o.v. een C2 dan je er aan "fun" voor in (zou) moet(en) inleveren.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
01 jul 2005 11:38 |
|
|
Chris_lbr
993TT (1996) & 951 Martini (1986)Tremelo (België)
|
Een C4 is anders wel makkelijk voor het geval je met 1 van je achterwielen per ongeluk in de gracht rijdt.
Herinner mij dat geval van verleden jaar nog heel goed
_________________________________________ Twin turbo's on six aircooled cylinders, the ultimate power !
|
01 jul 2005 20:25 |
|
|
Marcos
Carrera 2 Cabrio
|
Ik heb maar neutraal gestemd want ik heb nu een c2 gekocht, maar zou zeker geen bezwaar hebben gemaakt bij een c4.
De laatste zou ik misschien zelfs liever kiezen vanwege veiligheid, maar ik kon deze c2 er toch echt niet voor laten staan.
Vraag me wel af waar die grenzen liggen van de c2, zal mezelf snel aanmelden voor een cursus verhoogde rijvaardigheid.
|
01 jul 2005 21:21 |
|
|
robbie965
965 Lgemonde
|
ik ook neutraal want ik wil geen ruzie met de forumleden
iedere auto heeft zijn sterke punten zo ook de C2 en de C4
_________________________________________ duitse laagvlieger
|
01 jul 2005 21:44 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Mijn stem is uitgebracht op de C2.
Moets ik mijn P echter dagelijks gebruiken zou ik zeker een C4 kopen. Ondanks dat mijn voorkeur naar een C2 zou blijven gaan, zou ik dan opteren voor het extra beetje veiligheid dat de C4 te bieden heeft.
Als dagelijkse wagen(+/-70.000km/j) rijd ik een Qauttro en ik hoop dat ik de toekomst dit kan blijven rijden.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
01 jul 2005 21:52 |
|
|
ErikE
987 3.2S '07 /
ex-986 2.7 '03 /
ex-964 C2 '91 /
ex-968 CS '92 /
ex-964 C4 targa '91regio Waterland
|
Opvallend: heb een C4, maar heb net gestemd op C2
Eerlijk gezegd mis ik de mogelijkheid om te (kunnen) driften. Maar tegelijk: voor geen goud gaat de targa er uit
Dan maar één er bij straks, als ik m'n echte mid-life crisis heb
_________________________________________ Take the long way home....
|
01 jul 2005 22:00 |
|
|
Joost993
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233Limburg
|
Maakt mij niet zo veel uit voor beide is wat te zeggen.
|
01 jul 2005 22:05 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
ik neem elke dag de zelfde afslag de s108 ring a10 bij het vu ziekenhuis en de ing.
dus ga het steeds sneller proberen.
nou treed dan de correctie van de auto in werking(sper?)
heb met mijn linker voet op de rem getikt om het uit te schakelen maar ging niet.
ik weet haast zeker dat het geen onder stuur is, want dat heb ik ook wel gehad.
zou het kunnen zijn omdat het een hele scherpe bocht is en de binnenste wielen minder snel draaien dan de buitenste.
pieter mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag en o ja het is met droog weer, met regen ben ik nog niet zo'n held
_________________________________________ remmen is angst
|
02 jul 2005 2:15 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
| | | | paSCal schreef: Er zijn mensen (zal geen namen noemen), die van zo'n Niet Beschaafde Kon T houden Dat soort mensen ................ | | | | |
Pascal,
Wil je s.v.p. wat duidelijker zijn: dit vage gedoe over "mensen" zonder man en paard te noemen, anders dan via hun kenteken , vind ik beneden de maat, en speciaal voor een Administrator van dit forum NOT DONE
En ik ga ook niet onthullen op welke keus ik gestemd heb
Met beschaafde Porsche groet....
|
03 jul 2005 22:54 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Af en toe kom je toch echt verstandige mensen tegen.
Het is wel de ideale bocht om je grensen te ontdekken.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
04 jul 2005 7:30 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Ik WIST dat je hem wel zou snappen.... Paul met de dikke kont (erhmz, zijn auto dan dus he!)....
|
04 jul 2005 20:12 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
04 jul 2005 20:46 |
|
|
F@RGO
|
Ik heb niks tegen een C4
tenzij het over ontslag gaat
ff serieus nu
ik ben persoonlijk overtuigd van een C2 met PSM,
toen ik in 1994 een 993 c2 mocht testen van een klant in de gutsende regen
was ik ongelofelijk onder de indruk van de grip, en dat voor een C2.
Wel moet ik zeggen dat ik niet het onderste uit de kan haal in de regen , verre van,
en nog steeds vind ik hem super rijden in de regen,
dus is een C2 voor mij prima.
En voor alledaags gebruik (50.000 km en meer) dan zou ik geen p kopen maar een andere wagen.
Mijn keus is dus duidelijk
|
04 jul 2005 20:56 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Stand tot nu toe (en er zal niet veel meer bijkomen denk ik):
19 stemmen: C2 de enige echte
15 stemmen: maakt niet zoveel uit
5 stemmen: C4 is 'da bomb'
Uiteindelijk dus toch de meerderheid die echt geen C4 wil, een klein aantal gaat helemaal voor de C4, en een groot aantal maakt het niet zoveel uit.
|
05 jul 2005 10:25 |
|
|
Marcos
Carrera 2 Cabrio
|
Laat je je keuze hierdoor bepalen. Wordt je volgende nu weer een C2?
|
05 jul 2005 10:33 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Nee hoor, die laat ik er zeker niet door bepalen. Ik heb op zich liever een C2, maar de auto die ik op korte termijn laat keuren (jawel!) is een C4. Dus op dit moment is mijn mening: C2 of C4 maakt me niet zoveel uit, de auto zelf vind ik belangrijker. Maar misschien stel ik die mening ooit nog wel 's bij, aan de hand van ervaringen met een C4...
|
05 jul 2005 10:39 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
De kans is groter dat je jezelf dat realiseert bij een "C2-ervaring"
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
05 jul 2005 10:46 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Beslist
|
05 jul 2005 18:51 |
|
|