Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 15:42

Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Porsche 996 turbo gebruikte sportuitlaten 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
lucht en water
Bericht Porsche 996 turbo gebruikte sportuitlaten
Zijn er gebruikte sportuitlaten van bijv. europipes voor een Porsche 996 turbo te koop ?

gr.

Gerard

04 aug 2016 15:33
Profiel
PorscheForum Rakker
lucht en water
Bericht Re: Porsche 996 turbo gebruikte sportuitlaten
Wat zijn de ervaringen met een sportuitlaat onder een 996 turbo ?
Gr.
Gerard

05 aug 2016 8:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 996 Turbo , Ex 997 3.6
Nog geen ervaring. Wel aan het rondkijken. Blijft lastig met de turbo's die het geluid als het ware dempen. Ik heb een aantal soundfiles geluisterd op You Tube. Ik ben niet overtuigd van een mooie klank ( zeker als je een C63AMG gewend bent)

Groet

05 aug 2016 9:02
Profiel
PorscheForum Rakker
lucht en water
Ik ben aan het rondkijken voor een sportuitlaat. Ik heb geen haast. Zelf heb ik een 996 turbo cabrio. Het geluid van een uitlaat van europipes lijkt mij heel wat mooier dan het geluid van de originele uitlaat. Bij lagere toeren nog beschaafd en bij hogere toeren luider. Ik kan mij vergissen, omdat ik alleen nog maar YouTube filmpjes heb beluisterd. Ik vind het geluid van een AMG MB en van een Ferrari super. Ik wil wel graag mijn originele uitlaat behouden, zodat ik de mogelijkheid heb om terug te gaan naar de originele uitlaat.
Gr.
Gerard

05 aug 2016 11:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Een echte Nee-T3
Op MP staat er een Europipe voor een 996 Turbo te koop.
Ik meen iets van € 1200,-

(Kan um zo gauw niet terugvinden, gezocht op sportuitlaat 996)

05 aug 2016 15:29
Profiel
PorscheForum Rakker
lucht en water
Advertentie staat volgens mij niet meer op marktplaats.

05 aug 2016 18:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Zoetermeer
Carnewal heeft een leuke uitlaat modificatie.... Ook voor de T

05 aug 2016 19:24
Profiel
PorscheForum Rakker
lucht en water
Ik heb ook de carnewal uitlaat op internet gezien. Heeft iemand ervaring met een europipe of carnewal uitlaat op een 996 turbo ?

05 aug 2016 22:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Ik heb een Europipe 1 op mijn
997 TT... verschil van dag en nacht, is zijn geld waard. Je moet alleen van het turbofluitje houden, dat is erg prominent aanwezig, en dat is nog lichtjes uitgedrukt :)
Ik geloof dat Stef en zijn broer de 996 versies niet meer maken helaas, dus ebay etc als een havik in de gaten houden.
Heb misschien nog een goed filmpje ergens

08 aug 2016 19:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Een ferrari of amg v8 zal het trouwens nooit worden, maar het laffe stock geluid van de TT laat zich wel erg verbeteren met een uitlaat.
Kijk anders ook eens bij Kline Innovations. Felix direct een mail met je wensen schrijven in het engels. (Felix@...) Ook vrij goedkoop in vergelijk.

Nu ik erover denk zou ik europipe voor de 996 vergeten en meteen voor een 70 of 76 mm kline met 100 of 200 cell kats gaan. Wordt je wel blij van denk ik. Kost niet heel veel meer en je hebt iets nieuws en niet een 10 jaar oud 2e hands ding.

08 aug 2016 20:06
Profiel
PorscheForum Rakker
lucht en water
Privé bericht ontvangen. Ik kan op dit moment geen antwoord geven.

08 aug 2016 22:06
Profiel
PorscheForum Rakker
996 gt3 mk1 ex 996 TT ex 993 c2
Amsterdam
ik ben ook op zoek naar een uitlaat voor een 996 turbo. liefst M&M of iets soort gelijk.

08 aug 2016 23:25
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Nu 991.2 GT3 ex 991.1 GTS ex 981 GT4 ex 997 Turbo S ex Cayman S
Europipe (heb ik zelf, maar dan voor de 997 mkII wat iets anders is) of Akrapovic

rennlist/6speedonline even op t forum bij de turbo sectie kijken daar staan heel veel reviews van uitlaten en over het algemeen krijg je bovenstaande terug als beste opties.
Filmpjes luisteren op internet geeft maar een half inzicht m.i.

09 aug 2016 14:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Q7, 997 GT3, ex,F10 M5, ex 997s, Ex E60 535D, Ex 996 Turbo. Ex 996 4s, Ex Audi S2
Trammelant schreef:
Ik heb een Europipe 1 op mijn
997 TT... verschil van dag en nacht, is zijn geld waard. Je moet alleen van het turbofluitje houden, dat is erg prominent aanwezig, en dat is nog lichtjes uitgedrukt :)
Ik geloof dat Stef en zijn broer de 996 versies niet meer maken helaas, dus ebay etc als een havik in de gaten houden.
Heb misschien nog een goed filmpje ergens

Ze maken nog steeds voor de 996 turbo, primal service trouwens en hele vriendelijke mensen.

09 aug 2016 22:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Ah ja, ik zie het op de site. Vroeger was er nog een "quiet" versie, die ze blijkbaar niet meer maken, was er vanuit gegaan dat ze voor 996 helemaal niks meer maken, sorry.

10 aug 2016 10:02
Profiel
PorscheForum Rakker
lucht en water
Hoor je het (prominent aanwezige) turbofluitje alleen bij een europipe sportuitlaat of bij elke sportuitlaat ?
Begint dat geluid naar verloop van tijd irritant te worden (zeker bij een cabrio) ?

24 dec 2016 21:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Turbofluitje waarschijnlijk door de in vergelijking gigantische kats bij europipe erg aanwezig. De meeste andere fabrikanten gebruiken standaard sport kats, bv van HJS, deze zijn een stuk kleiner in diameter. Ik heb nu 100 cell HJS kats (ca 120 mm diameter) op een Kline systeem. Qua power maakt het niet uit, maar turbo fluit hoor je alleen als flink aan het boosten bent :) bij europipe bin klein beetje gas al hoorbaar. Storend is dat fluitje niet, in die zin, dat het niet dreunt of erg luid/penetrant is... enkel duidelijk aanwezig.

25 dec 2016 12:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Hier nog een direct vergelijk tussen mijn kline en europipe. Zijn allebei prima wat mij betreft, maar ik nu Kline omdat deze TüV heeft..

https://youtu.be/X30z6fnjbsk

https://youtu.be/u1DCB6_vIqQ

Is wel een 997, maar zal niet veel schelen.. ook met mezger.

25 dec 2016 12:35
Profiel
PorscheForum Rakker
lucht en water
Nog bedankt voor de reactie.

Voor mij hoeft het turbofluitje ook niet voortdurend aanwezig te zijn.
Dit zou voor mij een reden zijn om geen Europipe te kopen.
Ik zou dan eerder de Kline gaan kopen als het turbofluitje minder op de voorgrond aanwezig is.
Ook lijkt mij het geluid van de Kline op het YouTube fimpje zwaarder te zijn. Ik weet niet of dit in werkelijkheid ook zo is.
Europipe gebruikt voor de 996 sportuitlaat ook 100 cell kats .
Het gaat er mij om dat de 996 in de toekomst een sportiever geluid gaat geven dan dat hij nu heeft.

Naast een sportuitlaat van Europipe en Kline zie ik ook de naam Fabspeed voorbij komen.
Ik weet niet of iemand een Fabspeed onder de 996 Turbo heeft zitten en welke ervaringen men met een Fabspeed heeft.

25 dec 2016 16:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Q7, 997 GT3, ex,F10 M5, ex 997s, Ex E60 535D, Ex 996 Turbo. Ex 996 4s, Ex Audi S2
Ik weet niet waar je vandaan komt, maar zolang ik de 996 turbo nog heb ben je welkom om naar een Europipe te komen luisteren.

25 dec 2016 16:28
Profiel
PorscheForum Rakker
lucht en water
Mooi aangeboden, maar ik woon niet bij je in de buurt.
Ik woon in Overijssel dicht bij de Duitse grens.

25 dec 2016 18:26
Profiel
PorscheForum Rakker
lucht en water
Volgens mij zitten in een standaard Kline uitlaat voor de 996 turbo 200 cell kats. Ze adverteren er in elk geval wel mee.
Zit er een verschil in geluid tussen 100 cell kats en 200 cell kats ?
Komen beide soorten kats door de APK ?

26 dec 2016 20:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
996 C2, 944 RS-style
.

Mod by Henk: Gelieve niet het direct bovenstaande bericht te quoten!

Weet voor de ongeblazen 996 dat 200cell geen probleem us. Daar wordt bij de verschillende aanbieders ook mee geadverteerd. 100cell zou xo afgaande op mijn gevoel best ook wel eens gewoon door de APK komen. Maar of je dat zwart op wit krijgt van degene die de uitlaat maakt is een ander verhaal.

Voor de 100cell is er meestal wel een ECU tune nodig om CEL te voorkomen. Evt. dat er ook met extensies op de lambasondes na de cats geplaatst worden.

26 dec 2016 21:09
Profiel
PorscheForum Junkie
Nu 991.2 GT3 ex 991.1 GTS ex 981 GT4 ex 997 Turbo S ex Cayman S
Bij cats gaat het heel erg om de kwaliteit van het ding. Gaat erom hoe ze gevormd zijn en hoe de lucht erdoorheen stroomt en hoeveel "cat" materiaal erop zit etc, etc.

Ik heb nu 100CEL cats en normaal kan dat niet met fatsoenlijke uitstoot....maar als je echt goeie hebt dus wel. 0.0 verandering aan software en ik heb de dyno/uitstoot charts van Europipe gekregen om te bewijzen dat het nu zelfs beter is dan stock. Daarnaast apk gedaan etc geen probleem, geen meldingen in het systeem. Ik vind persoonlijk dat een gave uitlaat enorm bijdraagt aan de beleving maar ik wil echt niet omstanders of anderen "vergiftigen" dus ik vind uitstoot (los van co2) wel belangrijk.

Alleen de cats die ik nu heb zijn denk ik al bijna 2000 euro...is dus geen goedkope oplossing...(totale uitlaat dus nog 'n stuk duurder)

26 dec 2016 23:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
996 C2, 944 RS-style
.

Mod by Henk: Gelieve niet het direct bovenstaande bericht te quoten!

De software in deze is eerder voor de ECU te optimaliseren ivm gewijzigde flow met de 100cell en niet voor de eventuele gewijzigde uitstootwaardes die ze met de APK metem. Maar zou knn dat het voor de turbo allemaal stock prima werkt.

27 dec 2016 0:13
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende