Auteur |
Bericht |
patje1970
|
boxster onderhoudskosten :2.5/2.7 versus 3.2 motor
Dag , Naar aanleiding van mijn zoektocht naar een boxster , en na het meer en meer inlezen ,en tips, en nadenken , hier een korte beschrijving . eerst overweging om voor 2.7L motor te gaan ipv 2.5 L even vermelden dat ik in belgie woon , en na info ivm jaarlijkse taksen , toch aan het overwegen om miss voor een 3.2 te gaan kwa aankoopbedrag is een 3.2 iets duurder dan 2.5/2.7 , niet veel prijsverschil ? heb budget , dacht aan 10a 15 D euro . voor een dikke 15 heb je ook al een 3.2 boxster S wel model 986 wil er een kopen en lang houden , zou niet willen dat ik nu vb 2.7 koop en na x tijd spijt ga krijgen dat ik geen 3.2 had gekocht of zit mijn budget dan niet goed ? en hoe zit het kwa onderhoudskosten verschil tussen vb 2.7 en 3.2 motor ? is dit vergelijkbaar of is een onderhoudsbeurt voor 3.2 veel duurder ? dank voor hulp en meningen
groeten , patrick
|
05 feb 2017 17:16 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Re: boxster onderhoudskosten :2.5/2.7 versus 3.2 motor
Er zit niet veel verschil tussen een 2,7 en een 3,2 kwa onderhoud. De 3,2 is wel in aanschaf wat duurder. Ik heb een 986 2,7 gehad en die heb ik op een gegeven moment laten tunen van 220 naar ca 245 PK bij Carnewal ( België !!).
Ik weet dat er ook 2,7 versies bestaan in België die een geknepen vermogen hebben vanwege de taxen, ik weet zeker dat dat gebeurde bij de 987, maar niet zeker of dat ook gebeurde bij de 986 2,7
Er zit verschil in Prestaties, maar aan de andere kant, 1300 kg met 220 PK is echt wel snel. Dus of het genoeg is, weet je alleen zelf. Groot voordeel van de 3,2 is, dat hij een zesversnellingsbak heeft in plaats van 5.
succes!
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
05 feb 2017 18:05 |
|
|
Amethist
Ex. 911 Carrera 3.2 targa en Boxster Nu 964 cabrio, boxster S
|
Re: boxster onderhoudskosten :2.5/2.7 versus 3.2 motor
Denk dat het inderhoud wel meevalt. Zal niet heel veel verschil in zitten. Sommige inderdelen kunnen duurder zijn. Kwa aanschaf zit je aan de onderkant van de markt. Als je de mogelijkheid hebt voor een leuke s zou ik hem aanpakken. Maar een leuke 2.7 die ruimer binnen het budget zit zou ik zeker ook overwegen.
_________________________________________ Ergens ben je nergens.
|
05 feb 2017 18:07 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: boxster onderhoudskosten :2.5/2.7 versus 3.2 motor
Als je een Boxster koopt die geen achterstallig onderhoud heeft, zal er nagenoeg geen verschil zitten in onderhoudskosten tussen een 2.5, 2.7 of 3.2S. Mocht er al een verschil zijn, dan is dat MI weg te strepen tegen de hogere fun-factor van een 3.2S .. Exact Daarvoor heb ik nog een mooie 986 3.2S staan Je moet alleen niet bang zijn, om gezien te worden Succes met de overpeinzingen
|
05 feb 2017 19:04 |
|
|
patje1970
|
Re: boxster onderhoudskosten :2.5/2.7 versus 3.2 motor
Bij keuze tussen 2 wagens ,die me beide zouden aanstaan ,en met bewijsbaar onderhoud ,en waarbij een 3.2S , 1500 a 2000 euro duurder zou zijn , toch overwegen dan om een 3.2 te nemen ipv een 2.7 ? heb hier op forum een zwarte 3.2 gezien voor 16500 , helaas niet de juiste kleur voor mij
|
05 feb 2017 23:21 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: boxster onderhoudskosten :2.5/2.7 versus 3.2 motor
Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.... .... maar toch denk ik dat je die extra € 1500 voor een 3.2S later weer terug verdienen zal Jammer dat zwart én geel niet je favoriete kleuren zijn
|
06 feb 2017 0:13 |
|
|
Godspeed
PF #911België
|
Re: boxster onderhoudskosten :2.5/2.7 versus 3.2 motor
@ ver boven de 200 Ook bij de 986 2.7 (220 of 228 pk), kon je in België als betalende (! ) optie een fiscaal gunstige toegeknepen versie van 211pk krijgen. Of er ook reël een verschil was betwijfel ik, enkel bij de 987 las ik in testen dat er een duidelijk verschil was in prestaties (240pk vs 211pk). Mogelijk was er bij de 986 enkel op papier een verschil omdat de vermogens toch zo dicht bij elkaar lagen.
_________________________________________ 968 ClubSport GT86 MX-5 NA Ex: Elise S1 111S
|
06 feb 2017 10:02 |
|
|
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.Noord Holland
|
Re: boxster onderhoudskosten :2.5/2.7 versus 3.2 motor
Ik vind alleen al de 5 bak van een 2.5 en 2.7 geen optie. 3.2S motor is 1 van de fijnste motoren waarmee ik tot nu toe gereden heb. Zeer lage onderhouds kosten voor een Porsche. En de mijne is ook te koop voor een goed bod. Speciale kleur !
_________________________________________ Last Rat standing
|
06 feb 2017 10:51 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: boxster onderhoudskosten :2.5/2.7 versus 3.2 motor
Zenith Blau ... bijna net zo goed als Speed-Gelb
|
06 feb 2017 11:55 |
|
|
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.Noord Holland
|
Re: boxster onderhoudskosten :2.5/2.7 versus 3.2 motor
Inderdaad Olaf, ik zou wel een gele 3.2 willen met minder kilometers dan de mijne nu heeft. 127.000km. Zag laatste een mooie 2.7 987 maar ook daar een 5 bak. Nou dan weet ik wel wat er gebeurt. Hoor ik af en toe een ratel.
Waarom willen de meeste van die saaie kleuren he. Boxster(S) mag opvallen. Moet opvallen.
_________________________________________ Last Rat standing
|
06 feb 2017 12:00 |
|
|
skeijmel
|
Re: boxster onderhoudskosten :2.5/2.7 versus 3.2 motor
Als het kan neem de 3.2 want pks heb je nooit genoeg de een vind het aardig wat. De ander vind 245 pk veel te weinig. Probeer het ook eens uit in dien mogelijk rij bijden proef. En maak dan een keuze
_________________________________________ Porsche Cayman R - Check mijn Porsche Video's! --> http://www.youtube.com/CaymanSKRD
|
06 feb 2017 14:02 |
|
|
patje1970
|
Re: boxster onderhoudskosten :2.5/2.7 versus 3.2 motor
dag , nog even een vraagje over onderhoudsbeurt en interval wanneer raadt porsche aan , om een onderhoudsbeurt te laten uitvoeren, bij het niet behalen van je km stand je doet vb 5000km per jaar om de hoeveel tijd doe je dan het best een onderhoudsbeurt ? en welke ? best is natuurlijk ieder jaar nieuwe olie en oliefilter maar dan om de 2 jaar ? eerst grote beurt , 2 jaar later kleine beurt , 2 jaar later grote beurt ? is dit goed ?
groeten
|
25 feb 2017 12:29 |
|
|
Dial_888
911 3.2 Carrera
|
Re: boxster onderhoudskosten :2.5/2.7 versus 3.2 motor
Ik doe elke jaar olie en voorgeschreven grote beurt zoals kleppstellen conform voorschriften om de 20.000km. De rest van slijtageonderdelen of andere 'zaken' komen vanzelf uit de jaarlijkse APK cq eigen controle.
_________________________________________ early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise
|
25 feb 2017 15:03 |
|
|
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
Re: boxster onderhoudskosten :2.5/2.7 versus 3.2 motor
Bij 5.000km P/JR zegt de specialist dat onderhoud 1x per 2 jaar voldoende is. Dat houdt in nieuwe olie uiteraard en hij kijkt dan (als het tenminste iemand is die meedenkt) of bougies vervangen moeten worden of niet. Soms zal het dus een gehele grote beurt zijn (ook afhankelijk van de km-stand uiteraard), soms een kleine en soms iets ertussenin
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
|
25 feb 2017 16:30 |
|
|
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.Noord Holland
|
Re: boxster onderhoudskosten :2.5/2.7 versus 3.2 motor
Precies Mbembe dat doet de Waalgarage ook zo.
_________________________________________ Last Rat standing
|
27 feb 2017 18:24 |
|
|