| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
95 oct of 98oct voor KJN 957 ? http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=1&t=48923 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | BartF [ 27 feb 2017 13:17 ] |
Berichttitel: | 95 oct of 98oct voor KJN 957 ? |
Hoi! Op het forum noch het net vind ik een duidelijk standpunt: Ik rij de cayenne s 957 (dus de 4.8 V8). Is er echt een verschil tussen 95 en 98 oct bij het tanken? Welke is het beste voor de werking van de motor en welke het beste voor prestaties? Ik hoor het graag! Bedankt en grs! |
Auteur: | porschenot [ 27 feb 2017 13:24 ] |
Berichttitel: | Re: 95 oct of 98oct? |
viewtopic.php?f=1&t=37419&hilit=95+98+octaan viewtopic.php?f=3&t=34132&hilit=95+98+octaan |
Auteur: | BartF [ 27 feb 2017 13:34 ] |
Berichttitel: | Re: 95 oct of 98oct? |
OK, die had ik niet gezien... En hup vlug slotje er op... Hoop ik... |
Auteur: | Targa Floriaan [ 27 feb 2017 16:09 ] |
Berichttitel: | Re: 95 oct of 98oct? |
V-power! En winterbanden |
Auteur: | Brulaap [ 27 feb 2017 16:18 ] |
Berichttitel: | Re: 95 oct of 98oct? |
Joh, je vergeet de N-coderingen en het IMS-lager |
Auteur: | steef [ 27 feb 2017 17:29 ] |
Berichttitel: | Re: 95 oct of 98oct? |
98 blijft je motor het langst heel. Vermogen zal je bijna niet merken. |
Auteur: | thomas1665 [ 27 feb 2017 19:00 ] |
Berichttitel: | Re: 95 oct of 98oct? |
hahhaha blijft humor dit 3 keer per jaar |
Auteur: | Erikd [ 01 maart 2017 9:16 ] |
Berichttitel: | Re: 95 oct of 98oct? |
Gaan we weer........ |
Auteur: | Johann [ 01 maart 2017 9:22 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: 95 oct of 98oct? | |||||||||
Ik tank uitsluitelijk fairtrade bezine, blijft mijn ziel het langst heel |
Auteur: | RuBoxS [ 01 maart 2017 10:44 ] |
Berichttitel: | Re: 95 oct of 98oct? |
in ieder geval afgelopen zaterdag op de rollenbank mogen ervaren dat Gulf Challenger (100RON) troep is (althans bij een Golf 6R en een Golf GTI 5 Edition 30) |
Auteur: | RichardP [ 01 maart 2017 11:35 ] |
Berichttitel: | Re: 95 oct of 98oct? |
Leg eens uit. Dan wordt het misschien toch nog een interessant topic. |
Auteur: | RuBoxS [ 01 maart 2017 12:11 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: 95 oct of 98oct? | |||||||||
De motoren in zowel de Golf 6R als de Edition 30 begonnen te pingelen in hoge toeren en kwamen niet aan de eerder behaalde resultaten uit vorige rollenbanksessies (met BP Ultimate 98RON). Competition 102 daarentegen gaf een gemiddelde vermogenstoename van 7 pk. |
Auteur: | skeijmel [ 01 maart 2017 12:48 ] |
Berichttitel: | Re: 95 oct of 98oct? |
Ik tank gewoon altijd 98 want het is beter. in 95 mag zoiezo altijd 5% bio ethanol zitten tegenwoordig. Dus er zit minder energie per eenheid in. En als er op de pomp e10 bij staat kan je helemaal beter 98 tanken |
Auteur: | dirty gertie [ 01 maart 2017 17:54 ] |
Berichttitel: | Re: 95 oct of 98oct? |
Ik doe er 0w40 in. Advies van de specialist. |
Auteur: | Guy [ 02 maart 2017 9:29 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: 95 oct of 98oct? | |||||||||
Dus geen V-power? |
Auteur: | skeijmel [ 02 maart 2017 14:47 ] |
Berichttitel: | Re: 95 oct of 98oct? |
v-power is geen 98 in nederland. in duitsland is het dan weer 100 octaan. Dus in nederland tank ik liever gewoon 98. Maar als er niks in de buurt is en je moet toch tanken maakt het niks uit voor een keertje er wat anders in te gooien. In duitsland heb je ook aral/bp 102 octaan. en in nederland is bp ultimate wel gewoon 98. Als er 98 is bij een pomp station gooi ik dat er gewoon in. maar als er geen bio ethanol bij zit is dat beter voor je slangen en rubbers. Bij oudere autos is dit nog kritieker. en mag het er soms helemaal niet in. die moeten dan dus 98 tanken, |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |