| www.porscheforum.nl |
http://85.214.53.153/

964 jubi met schade
http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=1&t=50049
Pagina 1 van 2

Auteur:  outletvalve [ 13 sep 2017 13:23 ]
Berichttitel:  964 jubi met schade

Ter info
Van de week bij Porsche dealer zien staan Jubi #780 in verdrietige staat....
Zal misschien weer recht gemaakt worden, maar misschien komt hij daarna op de markt "in nieuwstaat"

71723 71722

Auteur:  Olaf [ 13 sep 2017 13:59 ]
Berichttitel:  Re: 964 jubi met schade

En je hebt geen idee wat voor registratie deze heeft :?: BIj welke dealer heb je 'm zien staan :?:

In de lijst met Jubi-leden van JUBI.POCG.DE is dit nummer niet bekend :|

Auteur:  Targa Floriaan [ 13 sep 2017 17:25 ]
Berichttitel:  Re: 964 jubi met schade

Kopen voor 20, oplappen voor 30, verkopen als "gerestaureerd" voor 100. Katsjing! :mrgreen:

Auteur:  Henk [ 13 sep 2017 17:33 ]
Berichttitel:  Re: 964 jubi met schade

Denk dat deze verder heen is dan je verwacht.

Auteur:  renetrzes [ 13 sep 2017 17:50 ]
Berichttitel:  Re: 964 jubi met schade

Total loss dus.

Auteur:  Olaf [ 13 sep 2017 18:20 ]
Berichttitel:  Re: 964 jubi met schade

Met (in goede toestand) een marktwaarde van zo'n 100 a 150 duizend euro :idea:

Auteur:  Maarten [ 13 sep 2017 18:40 ]
Berichttitel:  Re: 964 jubi met schade

En kan dus al bijna niet meer total loss raken :wink:

Auteur:  2.2VTEC [ 13 sep 2017 18:49 ]
Berichttitel:  Re: 964 jubi met schade

Olaf schreef:
Met (in goede toestand) een marktwaarde van zo'n 100 a 150 duizend euro :idea:


Olaf, als de 2 foto's van de OP ooit op die site van Jubi leden geraakt acht ik de kans eerder klein dat er een dergelijk bedrag voor zal betaald worden...

Auteur:  Henk [ 13 sep 2017 18:56 ]
Berichttitel:  Re: 964 jubi met schade

Olaf schreef:
Met (in goede toestand) een marktwaarde van zo'n 100 a 150 duizend euro :idea:


Waardoor er ook een behoorlijk bod op de restanten gedaan zal worden, met als gevolg minder moeilijk total loss.

De vraag is of een expert deze schade "af kan maken" of dat dit op basis van "nacalculatie" gedaan dient te worden.

Auteur:  Maarten [ 13 sep 2017 19:05 ]
Berichttitel:  Re: 964 jubi met schade

Hoe bedoel je dat precies?

Auteur:  Henk [ 13 sep 2017 19:18 ]
Berichttitel:  Re: 964 jubi met schade

Hoe hoger het bod op de restanten (hoe interessant is het wrak voor een opkoper?) hoe minder schade er nodig is om een auto total loss te laten gaan.

Een lastig in te schatten schade wordt soms op nacalculatie gedaan, zodat de klant niet de dupe wordt van een verkeerd ingeschat schadebedrag.

Auteur:  MarkS [ 13 sep 2017 19:18 ]
Berichttitel:  Re: 964 jubi met schade

Olaf schreef:
Met (in goede toestand) een marktwaarde van zo'n 100 a 150 duizend euro :idea:


Denk jij (serieuze vraag hoor) dat iemand dat geld er nog voor gaat betalen wetende hoe zeer dit exemplaar beschadigd is geweest?

Ervan uitgaande dat reparatie in deze staat überhaupt nog tot een "goede toestand" kan leiden ...

Dan wordt het een hele andere kosten baten afweging en mogelijk wel een total loss, ook economisch.

Auteur:  Maarten [ 13 sep 2017 19:25 ]
Berichttitel:  Re: 964 jubi met schade

Henk schreef:
Hoe hoger het bod op de restanten (hoe interessant is het wrak voor een opkoper?) hoe minder schade er nodig is om een auto total loss te laten gaan.

Een lastig in te schatten schade wordt soms op nacalculatie gedaan, zodat de klant niet de dupe wordt van een verkeerd ingeschat schadebedrag.

Dan begrijp ik hem nog niet helemaal. Stel in 100% staat is hij 150k waard. Deze schade is (zeg) 75k. Bij welk bod is hij dan loss?

Ik zou toch echt zeggen dat deze nog prima gerepareerd kan worden.

Auteur:  MarkS [ 13 sep 2017 19:29 ]
Berichttitel:  Re: 964 jubi met schade

Dat laatste lijkt me lastig (of heel knap) op grond van de foto in te schatten.

Als de hele onderkant en chassis krom is wordt het echt een ander verhaal.
Vraag me dan ook af of Porsche zelf z'n vingers daaraan gaat branden.

Auteur:  horn [ 13 sep 2017 19:31 ]
Berichttitel:  Re: 964 jubi met schade

MarkS schreef:
Denk jij (serieuze vraag hoor) dat iemand dat geld er nog voor gaat betalen wetende hoe zeer dit exemplaar beschadigd is geweest?

Hmmmm... Theo Jansen had ooit een groene 1973 2.7 RS in de verkoop staan voor toen (2006 ofzo) iets van 135K euri. Had rondom in elkaar gezeten (heb de foto's gezien). Ging er voor een bod boven de vraagprijs uit. En dat was toen de top van de markt.... "Je hoeft er maar één zo gek te vinden..."

Auteur:  horn [ 13 sep 2017 19:33 ]
Berichttitel:  Re: 964 jubi met schade

MarkS schreef:
Als de hele onderkant en chassis krom is wordt het echt een ander verhaal.

Zou toch denken dat je voor bijv 75K een hoop kan vernieuwen?! :scratch: Of zie ik het echt te positief in? Wat zou een nieuw chassis maken kosten?

Auteur:  hoefnix [ 13 sep 2017 19:36 ]
Berichttitel:  Re: 964 jubi met schade

Even wat fictieve getallen om het uit te leggen:

Stel dat de verzekeraar 75k moet uitkeren om de auto gerepareerd te krijgen.

De restwaarde van de auto is 90k (volgens de polis). Als er een opkoper komt die er dan 40k voor biedt...
Dan is ie total loss want 90k (uitkeren aan de eigenaar) -/- 40k (opbrengst van de opkoper) = 50k (dus 25k minder uit te betalen).

Het hangt er dus ook vanaf hoe de auto verzekerd is, stel nu eens dat er een normale verzekering op zit die gewoon afschrijft met procenten per maand... dan is ie bij een krasje al total loss.

Auteur:  MarkS [ 13 sep 2017 19:37 ]
Berichttitel:  Re: 964 jubi met schade

horn schreef:
MarkS schreef:
Als de hele onderkant en chassis krom is wordt het echt een ander verhaal.

Zou toch denken dat je voor bijv 75K een hoop kan vernieuwen?! :scratch: Of zie ik het echt te positief in? Wat zou een nieuw chassis maken kosten?


Dus 75K investeren / repareren in een wagen waarvan chassis krom is en of rechtgetrokken moet worden en als dat niet kan een nieuw chassis? En dan nog iemand vinden die voor het resultaat (ruim) meer dan 75K gaat betalen ... Je hebt inderdaad maar één g... nodig ... ;-)

Persoonlijk denk ik dat bovenstaande scenario zelfs voor Porsche niet wenselijk en rendabel is maar we gaan het mogelijk meemaken.

Auteur:  Henk [ 13 sep 2017 19:44 ]
Berichttitel:  Re: 964 jubi met schade

Maarten schreef:
Dan begrijp ik hem nog niet helemaal. Stel in 100% staat is hij 150k waard. Deze schade is (zeg) 75k. Bij welk bod is hij dan loss?


Wanneer er, in dit voorbeeldgeval, een bod op de restanten gedaan wordt van € 75.000,- of meer, dan gaat hij total loss.
Sterker nog, ik denk dat bij een bod er iets onder, de maatschappij in zo'n geval al geen risico gaat nemen en hem alsnog total loss zal verklaren.
Voorwaarde is natuurlijk wel dat de taxatiewaarde ook de verzekerde waarde is.

Vaak heeft de verzekerde wel het recht om de auto te behouden voor het bod van de hoogste bieder en in zo'n geval wordt het schadebedrag uitgekeerd. (in dergelijke gevallen komen de auto's nog wel eens bij de minder goede schadereparateurs terecht die de auto "voor weinig" opknappen.

Auteur:  hoefnix [ 13 sep 2017 20:02 ]
Berichttitel:  Re: 964 jubi met schade

Niet helemaal Henk:

https://blog.geld.nl/Autoverzekering/au ... -loss.aspx

Wrakwaarde bij auto total loss

De wrakwaarde bepaalt de schade-expert door een aantal erkende opkopers een bod te laten uitbrengen op het wrak. Het hoogste bod neemt de expert als uitgangspunt. Is het verschil tussen de dagwaarde en de wrakwaarde lager de kosten van reparatie, dan wordt de auto economisch total loss verklaard.

Auteur:  Olaf [ 13 sep 2017 20:13 ]
Berichttitel:  Re: 964 jubi met schade

2.2VTEC schreef:
Olaf, als de 2 foto's van de OP ooit op die site van Jubi leden geraakt acht ik de kans eerder klein dat er een dergelijk bedrag voor zal betaald worden...


Deze is inmiddels al bekend onder de Jubi leden - en daarmee ook bij Thomas E. :arrow: de 964 - 30 Jahre Jubi Goeroe 8)

MarkS schreef:
Denk jij (serieuze vraag hoor) dat iemand dat geld er nog voor gaat betalen wetende hoe zeer dit exemplaar beschadigd is geweest?


Iemand die het weet wellicht niet .. maar er zijn genoeg onwetenden - én er zijn al eerder Jubi's (en andere dure auto's) verkocht , zoals Horn al een voorbeeld van geeft.

... daarnaast is er natuurlijk altijd een kans dat alleen het chassisnummer het overleeft :|

hoefnix schreef:
Het hangt er dus ook vanaf hoe de auto verzekerd is,


Inderdaad.

Er zijn polissen waarbij je tot de waarde van de taxatie betaald krijgt en "het wrak" mag houden .. ongeacht of er een opkoper is, die er (te) veel geld voor biedt :idea:

Auteur:  porschenot [ 13 sep 2017 20:16 ]
Berichttitel:  Re: 964 jubi met schade

denk dat porsche zelf zijn handen er niet aan gaat branden,
maar een goede schade hersteller kan heel veel
er zitten hier nog wel een paar schadeherstellers op het forum die vast wel gaan reageren

Auteur:  Maarten [ 13 sep 2017 20:34 ]
Berichttitel:  Re: 964 jubi met schade

Tja. Volgens mij zien we deze nog wel eens terug. Als de waarde in goede staat maar hoog genoeg is dan kan elke restauratie worden goedgemaakt. Onder aan de streep is het typeplaatje van een F40 of 2.7 RS M471 gewoon 5 ton waard :wink: :roll:

Voorbeeld (andere waarde maar ook totaal andere reparatiekosten): klik

Afbeelding

Auteur:  Cazzo Super Veloce [ 13 sep 2017 20:43 ]
Berichttitel:  Re: 964 jubi met schade

Denk dat deze echt nog wel gerestaureerd kan worden.
Verkoopwaarde zal 20-25K lager zijn dan een die bewezen schadevrij is, maar dan is er nog genoeg ruimte.

Auteur:  MarkS [ 13 sep 2017 21:11 ]
Berichttitel:  Re: 964 jubi met schade

porschenot schreef:
denk dat porsche zelf zijn handen er niet aan gaat branden,
maar een goede schade hersteller kan heel veel
er zitten hier nog wel een paar schadeherstellers op het forum die vast wel gaan reageren


Ik ken in ieder geval 1 dealer die een complete schadeherstel en restauratie afdeling heeft ... dus denk dat die ook wel heel veel kunnen (technisch) ...

Pagina 1 van 2 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/