Auteur |
Bericht |
GussNL
964 C2 Cabriolet
|
Porsche 996 Turbo S
Beste forummers, Graag eens jullie mening... ben mij aan het orienteren op een 996 Turbo S Cabriolet (Speed Yellow) in de VS, en in Duitsland, ook ex. VS. (let wel, ik zoek er maar 1 ) Er staat nml. een prachtig en goed gedocumenteerd exemplaar (oa taxatie) bij een Duitste specialist voor ca. 90 K, excl. BTW en BPM (dus ook ex VS ) maar wel in een zeer goede staat met ca. 53.000 kilometers en recent voor 15 K onderhoud aan gepleegd (oa koppeling, waterpomp, vliegwiel, banden). 90 K (excl. BTW/BPM) vind ik echter toch wel erg veel voor ook een ex US. De 'Amerikaan' staat in Florida, heeft ca. 100.000 km gelopen en ziet er ook heel redelijk uit vanaf de foto's en de video, heeft een additioneel sportonderstel (KW schokbrekers + H&R stab. stangen en zwarte HRE wielen. Verder redelijk dik in de opties, helaas wel een mega kitsch houten 'Wood Package' De donkere velgen staan best aardig maar zou liever voor origineel gaan. Een heeeel klein beetje onderbuik gevoel zegt 'is hier iets aan ge/verprutst'... Er zit qua documentatie slechts 1 (laatste) factuur bij van groot onderhoud + nieuwe koppeling, recent uitgevoerd. Verder helemaal geen officiële Porsche documentatie. Volgens de verkoper is dat vrij normaal in de VS, want heeft met privacy te maken, "bij verkoop wordt die info meestal niet standaard meegegeven, zeker niet als er meerdere eigenaren zijn geweest (in dit geval 3)". Er is wel een sluitende CARFAX en die ziet er goed uit, geen enkele opmerking en er staan de nodige onderhoudsmeldingen op, (gedurende alle jaren) allemaal uitgevoerd bij Porsche Atlanta. Ook is er een (recent) officieel "Porsche Multipoint Inspection Report" met een paar kleine opmerkingen. De US verkoper (handelsfirma in exclusieve sportwagens) is redelijk goed bekend met Porsche en heeft al veel Porsches naar EU geëxporteerd. Hij reageert via de mail ietsiepietie kribbig als je je verbazing uitspreekt dat er vrijwel 0 documentatie is.. Volgens hem is dat dus redelijk gebruikelijk in de VS. Verder spreekt hij (uiteraard) vol lof over de auto. De gevraagde foto's van de onderkant vd auto worden echter al lastig 'want ze hebben geen brug'.... De Amerikaan kost ca. 45 K (euro's) in de VS, dat is in NL inclusief vervoer en invoerrechten (excl. BPM en BTW) ca. 53 K. in NL. Tsja, en nu ? Iemand een advies ? Mijn gevoel zegt, ga voor de Duitse (ex US) maar dat prijsverschil van ca. 37 K en überhaupt die prijs van de Duitse ex. US... Even een retourtje Florida is ook zo wat maar de spoeling in dit type is heeeel dun ben ik al achter. Ben benieuwd naar jullie mening... Groet, Guus
|
27 sep 2017 16:16 |
|
|
porschenot
ex 993 ex 996
|
Re: Porsche 996 Turbo S
viewtopic.php?f=10&t=50095het is geen cabrio maar wel lekker dicht bij huis te koop zou voor die uit de states of een retourtje nemen of een betrouwbare keuring laten doen in amerika hebben ze iets andere normen voor iets wat zij goed perfect vinden suc6 met je speurtocht
|
27 sep 2017 16:39 |
|
|
thatonealex
997.1 Turbo, 991.2 GT3
|
Re: Porsche 996 Turbo S
Ik zou er nier niet aan beginnen om er zelf een uit de VS te importeren. Je kan de wagen amper inspecteren, er kan schade ontstaan bij het transport en na alle kosten is er amper een voordeel. Dat het een wagen uit de VS is zonder documentatie zal de waarde tevens ook niet goed doen.
Er is bij de invoer van een auto uit de VS ook nog een het ander noodzakelijk om hem bij de RDW te kunnen invoeren. De koplampen bijvoorbeeld moeten Europese goedkeuring hebben en die moet je vervangen. Tevens is de achterbumper afschuwelijk in de VS dus die zal je op den duur ook wel willen vervangen.
Blijf lekker kijken op mobile.de en zoek er eentje in Europa die je met eigen ogen kan zien en een AKK bij kan doen.
|
27 sep 2017 18:52 |
|
|
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
Re: Porsche 996 Turbo S
Geen documentatie ivm privacy? Hmmmmm... Ik zou zeggen het enige wat erop facturen ed hoeft te staan is VIN-Nummer van de auto en datum waarop welke zaken zijn uitgevoerd. Voor mijn part knippen ze de naam van de (vorige) eigenaar eraf, zal me een rot zorg zijn. Documentatie daarentegen interesseert me wel... Moet voor hen toch aan te komen zijn zou je denken, als is het via Porsche Atlanta waar deze altijd onderhoud heeft gehad
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
|
27 sep 2017 19:06 |
|
|
Pacoloco
|
Re: Porsche 996 Turbo S
Ik zou ook even bij die van maurice gaan kijken. Nee zeggen kan altijd nog.
_________________________________________ footers zuigen! :D
|
27 sep 2017 19:06 |
|
|
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
Re: Porsche 996 Turbo S
Of je neemt de gok als je de 37K toch hebt, heb je altijd nog iets voor het geval het tegenvalt....
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
|
27 sep 2017 19:08 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Re: Porsche 996 Turbo S
Guus, als Turbo S liefhebber en eigenaar (en inderdaad die van mij staat te koop ) kan ik je alleen een advies geven. Kijk enorm uit met de Turbo's in de VS. In de VS is de 996 Turbo verheven tot een soort ultiem nationaal 'Bob de Bouwer' object. Zoals je weet zijn Amerikanen gek op autos met zoveel mogelijk vermogen en acceleratie van 0-100 in minder dan 3 seconden. Er wordt dan ook alles aan gedaan om de auto te verbouwen hem maar vooral niet origineel te laten. Ik ben zelf actief in een aantal 996 Turbo fora in de VS en je wordt er voor zachtgekookt ei uitgemaakt (bij wijze van spreken) als je een volledig originele auto hebt. Ik ben in de VS weinig Porsche Turbo's tegen gekomen in originele staat en ook onderhoud wordt niet altijd zo nauw genomen daar. De dealer vertrouwd men sowieso niet en veel wordt zelf gedaan zonder grondige documentatie uiteraard. Ik denk dat je onderbuik gevoel je niet bedriegt in dit geval. Mijn advies zou ook zijn om eens bij de auto in Duitsland te gaan kijken en die Amerikaan gewoon te laten staan. Wil je meer weten, neem gerust contact met me op.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
28 sep 2017 9:40 |
|
|
GussNL
964 C2 Cabriolet
|
Re: Porsche 996 Turbo S
Maurice, dank voor je goede advies en uiteraard ook de anderen, kan ik zeker wat mee !! Voor de liefhebbers hier even een linkje naar de video van deze auto op youtube en de foto's https://www.youtube.com/watch?v=mc1_hmAbbIAfoto's: https://photos.app.goo.gl/t3kxvQKVgck8l7Lk1Ben benieuwd wat jij er als specialist van vindt... Je kunt aardig inzoomen op de foto's en ik vind wel wat rare plekjes/beschadigingen, ook spuitresten oid ? (Rond oa de spatborden, op de voorbumper (wat overigens niet heel spannend is uiteraard). Alle waar naar zijn geld natuurlijk maar geldt dat hier ook.... ?
|
28 sep 2017 15:50 |
|
|
RichardP
ex. 996 C2 MK2 tiptr.ex. Boxster 986 Zaanstad
|
Re: Porsche 996 Turbo S
Uiteraard een hele begerenswaardige auto. Maar ik snap persoonlijk niet hoe je met zo'n sportief en opvallend exterieur (geel) een kruisje op de optielijst kunt zetten bij een houten inleg/interieur.
Veel succes met jouw keuze!
|
28 sep 2017 16:13 |
|
|
GussNL
964 C2 Cabriolet
|
Re: Porsche 996 Turbo S
Precies Richard, dat ziet er toch echt niet uit, kan alleen een Amerikaan bedenken... zijn wat minder smaakvol dan de meeste Europeanen volgens mij Heb overigens ook al even wat gegoogled naar vervangende (plastic) interieurdelen maar als je ziet wat Porsche daarvoor durft te vragen.... Alternatief is dan de 'carbon' hoek, ook niet goedkoop maar (erger) ook weer vaak erg 'petjes achtig'.. maar dat is ook een kwestie van smaak natuurlijk.
|
28 sep 2017 17:13 |
|
|
porschenot
ex 993 ex 996
|
Re: Porsche 996 Turbo S
ziet er allemaal heel mooi uit,maar let goed op met wat je koopt laat hem echt goed keuren en nakijken,normen betreft kwaliteit verschillen enorm met europa heb ooit een 993 bij een porsche dealer gekocht,dacht van zit ik in ieder geval goed nou dat viel dus bitter tegen
|
28 sep 2017 17:13 |
|
|
minics
Noord-Holland ; 991.1 GT3 en 944 mk1, ex 3.2 Carrera, ex Cayman 987S
|
Re: Porsche 996 Turbo S
Dat interieur is sowieso een reden om er niet aan te beginnen....... Er zijn al veel goede tips gegeven, hoop dat je de goede keus maakt. Succes.
|
28 sep 2017 17:27 |
|
|
Brulaap
Zelfstandig ondernemerregio Utrecht
|
Re: Porsche 996 Turbo S
Zoals we inde voedingsmiddelenindustrie zeggen: hout is fout. Dat geel vind ik wel mooi, maar van binnen
_________________________________________ Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).
|
28 sep 2017 17:42 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Re: Porsche 996 Turbo S
Specialist zeker nog niet Guus maar wel redelijk wat kennis van de Turbo S, kenmerken en geschiedenis opgedaan in de loop der jaren. Op fotos is het moeilijk oordelen maar er zijn inderdaad nogal wat dingetjes die doen vermoeden dat hij niet helemaal tadeloos is. Zitten redelijk wat beschadigingetjes op het leer. En de wielkasten zijn extra gecoat. Niet heel erg maar zeker niet origineel. Jammer ook dat de optie XRC Hollow Spoke Techno wheels waarmee deze auto origineel is geleverd er niet meer bij zitten. Ook de schijven lijken niet origineel Porsche meer te zijn maar dat is slecht te beoordelen zo. Zijn sowieso wel wat dingen die niet meer origneel zijn helaas. Ik twijfel ook aan het tellerwerk maar dat moet ik even nakijken in de documentatie. Hoeft niks te betekenen maar ik mis ook wel een aantal details waarvan het lijkt of men ze bewust uit beeld houdt. Dorpels, kmstand en toerenteller en de officiele option sticker in het vooronder. Zijn wel details waar je wat meer uit kunt afleiden. De kleurcombinatie en uitvoering moet je van houden maar typisch Amerikaans zo. Als je zoveel geld uit geeft (incl import kosten etc) zou ik er of een ticket naar de VS tegenaan gooien of een kennis met verstand van zaken te plaatse de auto laten beoordelen.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
28 sep 2017 18:26 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
Re: Porsche 996 Turbo S
nou ik zal je even helpen met mening, niet dat die er toe doet, maar wat een lelijk geel hok met schrootjes erin en lelijke zwarte velgen.... daar hoefde ik nog geen minuut over na te denken, daar wil ik nog niet dood ingezien worden. Let wel, geel kan best moi zijn (gt3 bijv), maar niet op deze cabrio (voor mij), lekker verder zoeken, jouw perfecte wagen is namelijk al gemaakt, rijdt ergens rond, je moet hem alleen zien te vinden, je geld ben je zo vanaf, en bezit van de zaak, einde van vermaak....
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
28 sep 2017 18:44 |
|
|
doctor porsche
993 4s 96
993 C2T 95
FIAT 500 69
|
Re: Porsche 996 Turbo S
+++++++++++1
_________________________________________ Always be yourself, unless you can be a pirate, then always be a pirate
|
28 sep 2017 19:06 |
|
|
GussNL
964 C2 Cabriolet
|
Re: Porsche 996 Turbo S
Hahahahaha, maar daarom wss ook 37 K goedkoper dan het alternatief.... Speed Yellow vind ik persoonlijk bloedmooi op deze auto, de ‘schrootjes’ en foute velgen helemaal eens, maar voor ca. 5 K is dat wel gefixed... De kunst is dan ook om daar doorheen te kijken. Er zijn ook mensen die een prachtig huis niet kopen vanwege de jaren 70 tegeltjes op het toilet
|
28 sep 2017 19:16 |
|
|
driesvh
|
Re: Porsche 996 Turbo S
+1
my 2 cents: vlieg erheen of maak iemand met kennis van zaken blij met een weekendje USA.
_________________________________________ 2005 997S Tiptronic - Bahrain
|
28 sep 2017 20:13 |
|
|
996Tom
ex. 993 '93, ex. 968 '92.
Nu 996 C4
|
Re: Porsche 996 Turbo S
Wat mij opvalt is dat je vindt dat je moet kiezen tussen een perfecte voot €90k en een dubieuze voor €53k. Ik zou lekker doorzoeken naar een hele goede voor €75k oid. Ik denk verder dat als je die Amerikaan in het echt bekijkt, je veel meer zaken ziet die 'aandacht' verdienen.. Ik zou die van Maurice gaan bekijken als ik jou was. Heb ik ook wel eens een 996 van gekocht, bevalt prima My 2 cents
_________________________________________ "Racing cars are neither beautiful, nor ugly. They become beautiful when they win" Enzo Ferrari
|
28 sep 2017 20:36 |
|
|
alvin01
ex Carrera Coupe 3.2 1987Amsterdam
|
Re: Porsche 996 Turbo S
Niet meer naar omkijken naar die gele bak USA. Die van Maurice lijkt me wel n topper, succes verder met je verdere overwegingen.
|
28 sep 2017 20:54 |
|
|
MarcoB
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
|
Re: Porsche 996 Turbo S
Goed naar je gevoel luisteren.
En voor wat betreft de auto van Maurice: er staan diverse mooie en minder mooie Porsches te koop. Maar volgens mij zoekt TS als ik mij niet vergis een turbo s cabriolet. En op de auto van maurice zit wel een erg vaste hardtop.
_________________________________________ Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan
|
28 sep 2017 20:59 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Re: Porsche 996 Turbo S
Zit wel een mooi schuifdakje in Marco maar idd niet echt hetzelfde als je naar een cabrio op zoek bent. Maar Guus is van harte welkom hoor.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
28 sep 2017 21:19 |
|
|
SpeedyF
JohannesburgSouth Africa - ex-993 C4 Cabrio. Nu 997.2 Carrera S - PDk Cabrio
|
Re: Porsche 996 Turbo S
Eerste vraag die bij mij opkomt, Privacy, beide zijn Amerikanen, maar 1 volledig gedocumenteerd en de andere niet wegens privacy.... Klopt dus al niet.
Persoonlijk vraag ik me altijd af, wat moet je met een Cabrio met zo achterlijk veel vermogen, ik zou altijd een 'mindere' nemen indien Cabrio en in geval van een turbo een coupe.
_________________________________________ Speed kills
|
30 sep 2017 20:44 |
|
|
MarcoB
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
|
Re: Porsche 996 Turbo S
Zoals je zegt: persoonlijke voorkeur. Waarom kiezen zoveel mensen voor een 964? Ik snap de keuze van TS wel. Maar zou wel even voor een geluidskuurtje gaan
_________________________________________ Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan
|
30 sep 2017 21:39 |
|
|
MarcP
930 Turbo Coupé (zwart) / 997.1 Turbo Cabrio (wit)
/ 991.1 GT3RS (UV) / 991.1 Turbo S (Geel)De Cocksdorp, Texel
|
Re: Porsche 996 Turbo S
snap de keuze heel goed. wij hebben onze 997 turbo cabrio ook een geluidskuurtje gegeven met een Europipe, maar heerlijk om dan even door te halen. Persoonlijk vind ik het een geweldige combi. open rijden en toch heel veel vermogen
_________________________________________ groetjes Marc 930 Turbo Coupe '88 / 997 Turbo Cabrio '07 / 991.1 GT3RS / 991.1 Turbo S
|
30 sep 2017 21:55 |
|
|