| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
944S http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=1&t=50287 |
Pagina 1 van 2 |
Auteur: | Enguess [ 05 nov 2017 17:59 ] |
Berichttitel: | 944S |
Gisteren in het laatste herfstzonnetje mijn nieuwste aanwinst gewassen en daarna weggezet voor de winter. 1987 944S, 47,000 km, van eerste eigenaar, met als extra's elektrisch open dak/uitneembaar, stuurbekrachtiging, af-fabriek alarm, en in mijn ogen lelijke 16 inch LM velgen. Wat moet eronder? 944 turbo teledials? Of nep-fuchsen (want voor dit modeljaar niet origineel verkrijgbaar, ET waarde 53.2)? Of zo houden want origineel? Inout welkom, ga er een winter over nadenken..... |
Auteur: | Enguess [ 05 nov 2017 18:07 ] |
Berichttitel: | Re: 944S |
Zat trouwens een leuke verrassing bij de documenten: de originele prijslijst. Mijn 3.2 targa uit '87 staat daar ook mooi op. Die is (iets) in waarde toegenomen, de 944 S (nog) niet! |
Auteur: | Johann [ 05 nov 2017 18:19 ] |
Berichttitel: | Re: 944S |
Mooie wagen Ik weet het niet 100% zeker, maar volgens mij is de D90's die nu onder je auto zit pas vanaf de S2 leverbaar geweest. De S was volgens mij op Teledials geleverd, en dat is in mijn ogen ook de mooiste velgen voor onder een 944 Kom er maar in Dapatch |
Auteur: | DLotus [ 05 nov 2017 18:51 ] |
Berichttitel: | Re: 944S |
Ik vind de D90 juist erg mooi onder een 944. De teledials zijn ook wel gaaf, maar dan wel de turbo versies die ook 16" zijn. Verder vind ik een wiel al gauw te modern onder een 944. Bijvoorbeeld de Cup 2 (zoals een 993) vind ik geen gezicht. Ook de turbo twist wielen vind ik geen gezicht. BBS achtige wielen ook niet heel mooi. Fuchs alleen mooi als het er onder hoort. Wat nog een optie is, dat zijn de wielen die onder een turbo rosa zaten. Net even anders dan de D90 en ook weer anders dan de gullideckel. |
Auteur: | dapatch [ 05 nov 2017 20:53 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: 944S | |||||||||
100% D90 was er pas vanaf modeljaar '89. De S had standaard 15" telefoonvelgen of 16" Gullideckels (optioneel). Als je mij het chassisnummer stuurt kan ik wel zeggen met welk type velg jouw auto af-fabriek geleverd is |
Auteur: | Enguess [ 05 nov 2017 21:10 ] |
Berichttitel: | Re: 944S |
Dit zijn de originele opties.... 298 Prepared for unleaded fuel (catalyst, fuel filler neck), manual transmission car 341 Central locking system 423 Holder for cassettes and coins 425 Rear window wiper 441 Radio preparation 525 Alarm 567 Top-tinted windscreen 650 Detachable roof panel, electrically openable 651 Electric windows 657 Power steering Ik zal het chassisnummer even PB-en. Alvast dank! |
Auteur: | Cazzo Super Veloce [ 06 nov 2017 0:42 ] |
Berichttitel: | Re: 944S |
Zou fuchsen doen, dan maar niet period-correct. |
Auteur: | ptol924 [ 06 nov 2017 12:51 ] |
Berichttitel: | Re: 944S |
Teledials als die eronder horen. Heb ze zelf ook onder mijn 944 en vind deze, samen met de Cookiecutters de mooiste wielen onder een 944. |
Auteur: | Robbierob [ 06 nov 2017 13:14 ] |
Berichttitel: | Re: 944S |
Mooie aanwinst en wat velgen betreft gewoon lekker doen wat jezelf het mooiste vind veel plezier met jouw 944S |
Auteur: | 205forever [ 06 nov 2017 13:53 ] |
Berichttitel: | Re: 944S |
Erg mooi zo, vindt deze velgen juist erg mooi onder de 944 staan |
Auteur: | horn [ 06 nov 2017 13:55 ] |
Berichttitel: | Re: 944S |
Chromen spinners |
Auteur: | porschenot [ 06 nov 2017 17:34 ] |
Berichttitel: | Re: 944S |
je moet gewoon de velgen die jij mooi vindt eronder zetten |
Auteur: | kristof [ 08 nov 2017 16:02 ] |
Berichttitel: | Re: 944S |
Mooie 944 met mooie historie, wordt zeldzaam ! Origineel zal het teledials zijn, is ook naar mijn mening het mooiste onder een 944. Setje 7j en 8J 16" turbo net iets stoerder dan de gewone 15". Fuchsen gaat denk ik alleen lukken als het een auto is zonder ABS (andere ET waardes) ? |
Auteur: | Enguess [ 08 nov 2017 16:27 ] |
Berichttitel: | Re: 944S |
Inderdaad Kristof. Ben alweer wat wijzer geworden de laatste dagen. Bijv dat Fuchs alleen gaat lukken met neppers, want heb ET waarde 53 nodig. En dat 16 inch turbo teledials misschien wel de mooiste/meest “period correcte” optie is, maar dat die (magnesium) krengen zeldzaam en (dus) reteduur zijn.......... Heerlijk om in mijn vrije uurtjes verder uit te pluizen.... |
Auteur: | kristof [ 08 nov 2017 16:47 ] |
Berichttitel: | Re: 944S |
die D-90's brengen ook wel wat op in de verkoop. Beetje werk aan : https://www.tweedehands.nl/auto-onderdelen-accessoires/auto-onderdelen/porsche/porsche-turbo-teledial-telefoonschijf-349824081.html |
Auteur: | Enguess [ 08 nov 2017 18:02 ] |
Berichttitel: | Re: 944S |
Dat valt nog mee... ik zie hier een setje voor 4500 CHF... maar die zijn dan magnesium, deze in jouw link niet, denk ik dan. Ziet er best aantrekkelijk uit maar ja, ophalen in Waspik is voor mij 900km rijden! |
Auteur: | MickRS [ 08 nov 2017 18:42 ] |
Berichttitel: | Re: 944S |
Ik zou eens bellen met Djurre. Wie weet heeft die nog 16” teledials. Vind het zelf iig de mooiste wielen onder een 944. |
Auteur: | kristof [ 08 nov 2017 18:46 ] |
Berichttitel: | Re: 944S |
who cares of die nu magnesium zijn of niet ?? Ook wel opletten met de ET waarde dat die klopt ! |
Auteur: | Enguess [ 08 nov 2017 21:24 ] |
Berichttitel: | Re: 944S |
Nee, is voor mij ook niet belangrijk maar verklaart het prijsverschil. |
Auteur: | MickRS [ 09 nov 2017 0:48 ] |
Berichttitel: | Re: 944S |
Het onafgeveerde gewicht van magnesium velgen is beduidend lager en dat merk duidelijk je bij het rijden. Niet alleen op hoge snelheid; het komt de ‘driveability’ sterk ten goede... |
Auteur: | Kheldar [ 09 nov 2017 1:12 ] |
Berichttitel: | Re: 944S |
Scheelt zo een 10-15% in gewicht voor de vergelijkbare velgen. Voor de TD ongeveer 0,7-1kg per wiel. Had gedacht dat het verschil iets groter ging zijn. Maar je voelt het zeker wel. Niet enkel dat het onafgeveerd gewicht is maar ook minder gewicht dat moet rondgedraaid worden. Gewicht dat zich ook nog eens een groot stuk aan de buitenkant bevindt waar het zijn grootste bijdrage heeft aan het traagheidsmoment I van het wiel wat kwadratisch evenredig is met de straal (I ~ r^2) dus die paar kilo’s schelen heel wat voor wat betreft de vinnigheid van de auto. Je kan het effect in principe vergelijken als dat van een lichter vliegwiel, ook minder massa dat moet versneld worden. |
Auteur: | MickRS [ 09 nov 2017 1:17 ] |
Berichttitel: | Re: 944S |
Grappig idd dat het maar zo weinig verschilt. Zou je niet zeggen qua effect op het rijgedrag. Maar dat het om ‘grammen’ gaat maakt meteen duidelijk waarom mijn 3.2 carrera destijds van die ultralichte wielmoeren had... |
Auteur: | Kheldar [ 09 nov 2017 1:37 ] |
Berichttitel: | Re: 944S |
Ja, maar de traagheid dus wel kwadratisch met de afstand van waar dat gewicht zich bevind dus dat vermenigvuldigt zich dus rap. Misschien dat het verschil voor deze 15/16 inch 944 velgen minder aanwezig gaat zijn. Maar naarmate wielen groter worden wordt het traagheidsmoment snel hoger en dus meer van invloed op acceleratie en remmen. |
Auteur: | MickRS [ 09 nov 2017 1:47 ] |
Berichttitel: | Re: 944S |
De 3.2 carrera had 16” fuchs. Denk dus dat je het echt wel merkt op de 944. |
Auteur: | Enguess [ 09 nov 2017 8:09 ] |
Berichttitel: | Re: 944S |
Ja, het gewichtsverschil en de impact daarvan is me duidelijk. Maar in dit geval kan het me niet schelen. Het is geen trackday tool maar een liefhebbersauto waarmee hooguit 5000 km per jaar wordt gereden. Dus het prijsverschil tussen magnesium en alu geeft in dit geval de doorslag... Overigens heb ik nog niets besloten! |
Pagina 1 van 2 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |