| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
Waardeontwikkeling 987 Boxster Spyder http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=1&t=50357 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | Beavers [ 19 nov 2017 16:52 ] |
Berichttitel: | Waardeontwikkeling 987 Boxster Spyder |
Ben benieuwd wat de verwachte waardeontwikkeling zal zijn van een Porsche Boxster Spyder 987?. Heeft de komst van de 981 Spyder hier invloed op? Wat zijn de meningen hier? |
Auteur: | Octaaf [ 19 nov 2017 17:54 ] |
Berichttitel: | Re: Waardeontwikkeling 987 Boxster Spyder |
Het lijkt me dat hij stabiel of licht dalend zal zijn. De prijs ligt nu tussen de 70.000,- en 80.000,- toch? Je bedoeld de 718 (982) Spyder die er aan komt neem ik aan? De 981 Spyder is een paar jaar geleden al uitgekomen |
Auteur: | Beavers [ 19 nov 2017 22:10 ] |
Berichttitel: | Re: Waardeontwikkeling 987 Boxster Spyder |
Had het nieuws van de komst van de 718 Spyder gemist. Blijft de vraag staan wat dit voor invloed heeft op de 987 Spyder. |
Auteur: | MarkS [ 19 nov 2017 22:36 ] |
Berichttitel: | Re: Waardeontwikkeling 987 Boxster Spyder |
Dan had je wel een hele vooruitziende blik met dit topic. |
Auteur: | de Fiscalist [ 19 nov 2017 22:43 ] |
Berichttitel: | Re: Waardeontwikkeling 987 Boxster Spyder |
Spyders zijn al een hele tijd stabiel. De 718 gaat het hem niet doen lijkt me: 4cyl turbo De looks missen het magische van de 987 (dat heb ik overigens ook met de 981, en profil ziet ie er toch minder stoer uit dan de 987, door de ronde ramen en jarretelles ipv en scherp afgesneden ramen en de functionele straps van de 987. Maar de 981 heeft tenminste nog een dik motorblok om te compenseren) Ik maak me er geen zorgen om iig. Er is weinig geproduceerd en dus weinig aanbod. De reputatie is uitstekend, veel mensen vinden hem gaaf. |
Auteur: | MarkS [ 19 nov 2017 22:49 ] |
Berichttitel: | Re: Waardeontwikkeling 987 Boxster Spyder |
Dat de prijzen van de (987) spyder stabiel zijn en wss ook wel zullen blijven ben ik met je eens. De 718 GT4 krijgt echter zeer waarschijnlijk een atmosferische 6 cilinder. Als ze de lijn met de spyder als open equivalent van de Cayman doorzetten zie ik niet in waarom die een 4 cilinder turbo zou krijgen (houden). Is daar al iets definitiefs over bekend? |
Auteur: | MarkS [ 22 nov 2017 11:40 ] |
Berichttitel: | Re: Waardeontwikkeling 987 Boxster Spyder |
Dit dus ... Zowel de Porsche 718 als diens S- en GTS-derivaten doen het met een drukgevoede vierpitter. De Boxster Spyder en de Cayman GT4 krijgen evenwel een atmosferische zespitter tussen de achterwielen gestopt, afkomstig van de 911 GT3. Aanvankelijk maakte Porsche het onderscheid tussen de Boxster en de Cayman, sinds de facelift heeft de Duitse sportwagenbouwer het dan over de open of gesloten 718. Die facelift introduceerde een nieuwe motor, want de atmosferische zespitter maakte plaats voor een drukgevoede viercilinder. Een 2 liter-turboblok voor de 718 en een 2,5 liter-turboblok voor de S en de onlangs gepresenteerde GTS. Wat gaat Porsche met de 718 Boxster Spyder en de 718 Cayman GT4 doen? Als we de steeds luider klinkende geruchten mogen geloven, dan zegent Porsche die 718 Boxster Spyder en de 718 Cayman GT4 met de motor uit de jongste 911 GT3. Dan hebben we het over een atmosferische 4 liter-krachtbron met zes cilinders. In de GT3 ontwikkelt dat blok 500 pk, in de snelste 718-versies wordt de boxermotor wellicht teruggeschroefd naar een 415 à 425 paarden. Nu begint het speculeren over de transmissie. Houdt Porsche het bij een manuele transmissie, of komen de nieuwe 718 Boxster Spyder en de 718 Cayman GT4 enkel/ook met de gerobotiseerde PDK-zevenbak... |
Auteur: | STD [ 22 nov 2017 13:51 ] |
Berichttitel: | Re: Waardeontwikkeling 987 Boxster Spyder |
Ik heb beide Spyder's gehad Eerst de 987 (tweedehands) wel met PDK, kuipjes, sport chrono en sport uitlaat alsook keramische remmen, doch geen airco en geen GPS Dan de 981 nieuw naar wens bestelt, inclusief PTS en alle opties welke ik miste op de 987 (airco, verwarmde zetels en opbergruimte) De 981 heb ik ondertussen reeds verkocht, de 987 staat hier nog lekker in de garage De 981 Spyder is mijn inzien een gewone Boxster met een (te) dikke motor, quasi onmogelijk te benutten op Belgische (ik veronderstel ook Nederlandse) wegen. Bijkomend is er in de 981 teveel turbulentie, veel meer dan de 987 Ik vind de 987 veel puurder, verschil met de gewone Boxster is ook veel groter dan bij de 981 Veel meer gewicht besparende maatregelen + ander hoek voorruit enz. Wat maakt dat de 325pk ruim voldoende zijn. Impact op de restwaarde voorspellen zonder kristallen bol is moeilijk Maar de 987 Spyder is wel omhoog gegaan bij de lancering van de 981 Spyder. Geen idee of de 718 Spyder hetzelfde effect zal creëren. Voor de 981 betwijfel ik dit zeer (staat al hoog), de 987 Spyder zal waarschijnlijk stabiel blijven. Op lange termijn zou ik zeggen dat de 987 Spyder qua waarde behoud het beter zal doen dan de 981 Spyder Gezien het beperkte aantal geproduceerde wagen, de doorgedreven aanpassingen tov standaard boxster en het feit dat hij 'den eerste' was, zijn allemaal troeven. Dat ie daarenboven nog een van de leukst rijdende Porsche is, ook vandaag nog superior value 4 money qua rijplezier, kan ook geen kwaad. Is |
Auteur: | de Fiscalist [ 22 nov 2017 16:57 ] |
Berichttitel: | Re: Waardeontwikkeling 987 Boxster Spyder |
veelzeggend al dat je de 987 nog hebt en de naar wens bestelde 981 hebt verkocht.... Las ook dat de 918 een 4.0 6cyl krijgt, daar gaat de marketing story van de koppeling naar de oude 4 cyl torretjes die Porsche zo zorgvuldig heeft gebouwd om de 4cyl turboblokken recht te praten |
Auteur: | Gaius [ 22 nov 2017 21:05 ] |
Berichttitel: | Re: Waardeontwikkeling 987 Boxster Spyder |
Als de 964 weggaat dan maakt de 987 een kans om als vervanger in de garage terecht te komen. Vind t een fantastisch model en bovendien heb ik dan weer een cabrio. Zie de waarde niet zo snel dalen, vooral omdat velen het een mooie auto vinden, maar tegelijkertijd vind ik ze best aan de prijzige kant. Voor dat geld heb je immers voldoende keuze (zeker als je geen Porsche oogkleppen op hebt ) |
Auteur: | de Fiscalist [ 22 nov 2017 21:47 ] |
Berichttitel: | Re: Waardeontwikkeling 987 Boxster Spyder |
Die stap (964 coupe > 987 spyder) heb ik ook gemaakt en dat is mij erg goed bevallen!! Heb bijna een jaar zitten lurken in de hoop dat de 964 qua waarde op peil van de spyder zou komen, maar de daling van de spyder zette begin 2015 ineens om.... Spyder sinds 2016 stabiel, 964 nog licht stijgend dus wellicht komt het nog. |
Auteur: | Beavers [ 28 nov 2017 19:23 ] |
Berichttitel: | Re: Waardeontwikkeling 987 Boxster Spyder |
Zit te denken te mijne te verkopen. 2011, nog geen 25000km gelopen, leer en bixenon. |
Auteur: | de Fiscalist [ 28 nov 2017 20:37 ] |
Berichttitel: | Re: Waardeontwikkeling 987 Boxster Spyder |
En zwart ipv wit |
Auteur: | Beavers [ 28 nov 2017 22:44 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: Waardeontwikkeling 987 Boxster Spyder | |||||||||
Inderdaad zwart, handgeschakeld en originele sportuitlaat. |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |