| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
997 MK1/MK2 dillema... http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=1&t=50602 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | Lonned [ 04 jan 2018 16:18 ] |
Berichttitel: | 997 MK1/MK2 dillema... |
Zoals (denk ik) velen die de aanschaf van een 997 overwegen zit ik met een dillema tussen de keuze voor een versie 1 (MK1) of mogelijk een versie 2 (MK2). Voor een budget van rond de 50K zou ik waarschijnlijk een goede en mooie MK1 (S of 4S) kunnen kopen met alles er op en eraan. Daarbij dien ik dan wel budget te reserveren voor een aantal modificaties (IMS/Koel) als dit nog niet gedaan is. De mogelijke problemen van een MK1 zijn uiteraard uitvoerig op de diverse fora beschreven en iets wat ik zo snel mogelijk zou willen voorkomen. Al is het niet alleen voor het directe risico, maar vooral voor mijn gemoedsrust als ik rijdt. Optie 2 (MK2) zou er in ieder geval voor moeten zorgen dat ik beter over de grens kan kijken (Duitsland voornamelijk) en waarschijnlijk ook nog iets moet doorsparen. Voor rond de 50K (plus) zou je dan uitkomen op een C2/S/4. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik de reflector op de MK2 4 (of 4S) erg mooi vindt dus dat is ook weer een overweging. Voor mij zou de PDK een echt pluspunt zijn aangezien ik (rekening houdend met mijn vrouw) gebonden ben aan een automaat. Last (en least) is er wellicht nog de 'schilderijwaarde'-overweging: een 997 MK1 (in zeer goede staat) zit wellicht dichter bij de bodem van de uiteindelijke langetermijnwaarde dan de 997 MK2 (die nieuwer en een stuk duurder is). Aan de andere kant kan het altijd zo zijn dat de mogelijke M96/M97 problemen mensen blijven afschrikken waardoor er altijd meer voor een MK2 betaald zal worden. Het doel van de auto is puur hobby gebruik (weekend warrior/vakanties). Zeg 5.000 a 6.000 km pj. Tot nu toe heb ik alleen een MK1 S gereden en ik moet zeggen dat ik helemaal verkocht ben (aan de 997 iig). Graag hoor ik of er nog andere overwegingen zijn die ik kan meenemen en wat jullie zouden doen. NB Ik weet dat dit alles uitvoerig is besproken ook op dit forum, maar meningen/adviezen zullen mij zeker helpen. |
Auteur: | 986afterfjr [ 04 jan 2018 16:23 ] |
Berichttitel: | Re: 997 MK1/MK2 dillema... |
Als de kleur rood je aanstaat zou ik de te koop staande auto van Sylvia overwegen! viewtopic.php?f=10&t=50571 |
Auteur: | porschenot [ 04 jan 2018 16:42 ] |
Berichttitel: | Re: 997 MK1/MK2 dillema... |
je bent me net voor |
Auteur: | Lonned [ 04 jan 2018 18:42 ] |
Berichttitel: | Re: 997 MK1/MK2 dillema... |
Haha. Ik heb mijzelf al zeker proberen te overtuigen van die auto. Ziet er schitterend uit en is topstaat met alle mods. Ik zoek echter wel echt een coupe. Over rood kan ik nog wel heenstappen (denk ik) maar ik denk dat ik echt spijt zou krijgen van een cabrio als dat niet mijn plan was. |
Auteur: | 986afterfjr [ 04 jan 2018 19:40 ] |
Berichttitel: | Re: 997 MK1/MK2 dillema... |
Dat is inderdaad een doorslaggevende keuze. Maar....ik rij 90% van de kilometers open en als jullie keuze functie, genieten en touren is zou ik het wel weten. Succes met je zoektocht in elk geval |
Auteur: | brian951 [ 04 jan 2018 20:47 ] |
Berichttitel: | Re: 997 MK1/MK2 dillema... |
Een cabrio moet je van houden idd.. deze kan helaas niet tippen aan de coupelijnen. En verder wie betaalt bepaalt. Wil je meer voor een Mk2 neerleggen en nog wat afschrijving willen accepteren dan is een Mk2 jouw auto. Voor 50k heb je een `bom`mk1 of een standaard mk2.. Ik zou t wel weten |
Auteur: | MarcoB [ 04 jan 2018 20:55 ] |
Berichttitel: | Re: 997 MK1/MK2 dillema... |
Ik ook. De cabrio Met een 911 cabrio kun je heerlijk uit de wind met de kap open rijden (wel ff windscherm gebruiken achter de stoelen). Wanneer je er dan een hardtop bij hebt kun je in de winter ook prima uit de voeten. |
Auteur: | wing67 [ 04 jan 2018 21:55 ] |
Berichttitel: | Re: 997 MK1/MK2 dillema... |
@ Lonned, ik heb je een mailtje gestuurd ..... |
Auteur: | Tilt! [ 04 jan 2018 23:46 ] |
Berichttitel: | Re: 997 MK1/MK2 dillema... |
Puur optisch zou ik voor de MKI gaan. Is gewoon veel mooier. De rode reflector is niets in vergelijk met wat hij ooit was. Een MKII betekent uitstellen en van uitstel komt afstel. Mijn raad: een 996 4S. Dan heb je 'n echte reflector! + een interieur dat zijn tijd ver vooruit was tov het gedateerde interieur van de 997 |
Auteur: | MarcoB [ 04 jan 2018 23:55 ] |
Berichttitel: | Re: 997 MK1/MK2 dillema... |
Ik ga met die stelling niet mee. Optisch ziet de 997 mk2 er gewoon mooier uit. De 997 mk1 biedt je wel meer value for money. Om die reden zou ik eerder voor de mk1 kiezen. Maar wil je een automaat dat is de PDK wel ff heel wat lekkerder rijden dan een tiptronic. En heb met heel veel plezier in een 996 mk2 cabriolet gereden, maar als je het nou over interieur dat zijn tijd ver vooruit was? Die mening deel ik niet. 997 interieur ziet er gewoonweg mooier uit! Zou overigens zo weer voor langere tijd in een 996 of 997 stappen |
Auteur: | Frank K [ 05 jan 2018 9:38 ] |
Berichttitel: | Re: 997 MK1/MK2 dillema... |
Zelf ben ik op zoek naar een 997 mk 2 omdat: (zie rubriek gevraagd) PDK veel beter werkt dan Tiptronic. In sportstand zou ik zeggen onovertroffen snel (en sportief) Geen discussie over modificaties aan motor, geen IMS aanwezig dus ook geen vervanging iedere x aantal km. Interieur veel mooier (dat is persoonlijk) Persoonlijk denk ik dat 997/2 in de toekomst meer waardevast is ivm minder risico hoge onderhouds -en modificatiekosten. Helaas is het aanbod 997/2 nog dun. Heb me laten vertellen dat er veel minder zijn omdat de introductie aan het begin van de financiële crisis was. Succes! |
Auteur: | Ruviano [ 05 jan 2018 9:44 ] |
Berichttitel: | Re: 997 MK1/MK2 dillema... |
Als ik je begin post lees dan wil je dus eigenlijk een mk II met pdk. Alleen weet je het zelf nog niet |
Auteur: | Lonned [ 05 jan 2018 10:39 ] |
Berichttitel: | Re: 997 MK1/MK2 dillema... |
Alvast hartelijk dank voor alle overwegingen en (verschillende) meningen! Food for thought in ieder geval. Ik ben overigens wel vrij zeker van de keuze voor een 997 ipv een 996 4S. Ik vind de 996 4S een prachtige auto maar ik zie hem meer als een klassieker in wording. Alles is gewoon een generatie ouder (behalve de motor dan deels). Het interieur is denk ik ook niet vergelijkbaar met een 997 waarbij de MK2 dan nog een klein stapje fraaier is. Ondanks alle goede argumenten blijf ik in ieder geval wel een voorkeur voor een coupe houden (vs een cabrio). Een bijzondere reden is ook dat ik mijn racefiets (met de wielen eruit) op de achterbank wil kunnen meenemen (eerst de Stelvio verkennen in de auto en daarna met alleen de fiets). Ik heb op diverse fora de bevestiging gevonden dat dat zou moeten kunnen. Uiteraard in een hoes met goede bescherming voor de bekleding. In een cabrio is dat weer iets uitdagender (ook al kan je er beter bij). @ Wing67 je mailtje is (nog) niet aangekomen. |
Auteur: | Driver4S [ 05 jan 2018 11:47 ] |
Berichttitel: | Re: 997 MK1/MK2 dillema... |
Om even te generaliseren. Van iedere 911 variant als een tussentijdse update is geweest zou ik altijd voor de MK2 gaan. Het is niet voor niets een update en biedt meer en die modellen zijn later altijd meer gezocht / waardevaster. Bij de 997 is het verschil wel erg groot in techniek tussen de MK1 en MK2. Succes met je keuze. |
Auteur: | Kheldar [ 05 jan 2018 12:47 ] |
Berichttitel: | Re: 997 MK1/MK2 dillema... |
Als je de rode balk wil dan moet je sowieso voor mk2 gaan. En dan gewoon met PDK. Even doorsparen dus. En dat van de klassieker in wording is gewoon iets wat je jezelf wijs probeert te maken om de afschrijving te verzachten. Over 20-25jaar heel misschien maar dan heb je toch al lang wat anders gekocht. Als dat meespeelt zou ik toch eerder kijken voor een mooie 996 turbo of een 997 turbo. Dan heb je ook nog eens dat onverwoestbare Mezger motorblok er in. Voor de 997 mk1 Turbo is het geen doodzonde om hem met Tiptronic te rijden. Het massale vermogen lijkt in dit geval een veel betere match te met de Tiptronic bak dan in de 996 (turbo) en de normale 997. Van de turbo’s zijn er veel minder van gemaakt en die zouden evt. in de definitie ‘klassieker van de toekomst’ kunnen vallen. Een meer mainstream mk1 of mk2 niet,daar zijn er veels te veel van gemaakt. Tenzij je een speciale editie overweegt. Of een heel specifieke kleur of optie combinatie. |
Auteur: | 997 4S 2006 [ 05 jan 2018 14:25 ] |
Berichttitel: | Re: 997 MK1/MK2 dillema... |
PB verstuurd met een MKII voor de prijs van MKI... |
Auteur: | erwin964c4 [ 05 jan 2018 14:29 ] |
Berichttitel: | Re: 997 MK1/MK2 dillema... |
Zou ook voor de mk2 gaan,motorisch beter en fraaier . |
Auteur: | P997 [ 05 jan 2018 19:39 ] |
Berichttitel: | Re: 997 MK1/MK2 dillema... |
Een mk2 kost in vergelijkbare conditie zo'n 20k meer dan een mk1. Een mk2 heeft ook het nodige onderhoud en je zal uiteindelijk ook daar een revisie moeten doen, het gaat allemaal niet alleen om het IMS natuurlijk. Er zijn vele andere zaken die aandacht vergen bij zowel mk1 als mk2, koeling, OAS bijv. Voor 20k rij je in een mk1 makkelijk 5 jaar onderhoudsvrij. Als je 20k extra kan besteden, en ook nog onderhoudskosten incl. de tegenvallers kan bekostigen dan zou ik eerder kijken naar een 991. |
Auteur: | wing67 [ 05 jan 2018 21:28 ] |
Berichttitel: | Re: 997 MK1/MK2 dillema... |
@ Lonned, ik heb je een pb gedaan... |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |