Auteur |
Bericht |
jan-1
Porsche 911 SC
(ex 964 coupe, ex 993 targa)
|
benzinemeter 964 blijft hangen
Vraagje:
Ik merk de laatste tijd, dat mijn benzinemeter (Porsche 964) nadat ik heb volgetankt de neiging heeft om op maximaal te blijven hangen. Als ik na enkele tientallen kms de motor afzet en daarna weer start, dan zie ik, dat de benzinemeter het juiste niveau aangeeft (vlak onder max). Bij een scherpe bocht of na een kick down schiet de meter weer naar max en blijft daar dan weer hangen. Het probleem doet zich niet voor vanaf het moment, dat de tank ca 3/4 vol is. Mag ik aannemen, dat dit te maken heeft met de vlotter? En is dit vrij eenvoudig (door de specialist) op te lossen?
|
06 mei 2013 12:04 |
|
|
dpRide
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.Woonpl.: Vlaanderen
|
Re: benzinemeter 964 blijft hangen
het onderdeel waarnaar je verwijst is 964 641 801 02 en waarvan je hier een afbeelding ziet. vervangen is idd een DIY klus maar je zou elektrisch moeten uitmeten of je probleem idd daar vandaan komt alvorens onderdelen aan te schaffen een goed specialist kan dit voor je doen met z'n ogen dicht of een donkere zonnebril op
|
06 mei 2013 13:05 |
|
|
jan-1
Porsche 911 SC
(ex 964 coupe, ex 993 targa)
|
Re: benzinemeter 964 blijft hangen
Dank deepee voor je reactie! Gevoelsmatig zeg ik, dat het iets mechanisch is, de vlotter schoonmaken of iets dergelijks. Indien niet het geval...geschatte kosten van vervanging onderdeel door specialist (dus niet DIY, want twee linker handen) ??
|
06 mei 2013 14:22 |
|
|
RGJC4
Huidig: 997.1 C4S Daarvoor: 993 Carrera, 968, 944 Turbo S, 944.
|
Re: benzinemeter 964 blijft hangen
Ik meen ooit gelezen te hebben dat er in de bezine tank geen vlotter zit maar dat er gebruik wordt gemaakt van een weerstand (NTC OF PTC?) welke in de pijp zit gemonteerd, na gelang de stand van de benzine in de tank zal deze dus andere waardes doorgeven, de benzine zal iets koeler zijn dan het deel van de tank waar geen benzine staat.
_________________________________________ 993 Carrera. Gone but not forgotten: 964 C4, 968 Cabriolet, 944 Turbo S (silberrosa), 944 II
|
06 mei 2013 14:46 |
|
|
jan-1
Porsche 911 SC
(ex 964 coupe, ex 993 targa)
|
Re: benzinemeter 964 blijft hangen
|
06 mei 2013 18:14 |
|
|
Peter S
Porsche Spyder 718Vinkeveen
|
Re: benzinemeter 964 blijft hangen
Ik herken dit probleem wel alleen bij mij geeft de benzine meter soms minder aan dan er in de tank zit als ik dan een tijdje gereden heb loopt de meter heel langzaam op.
|
07 mei 2013 8:30 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: benzinemeter 964 blijft hangen
Je kan je ook afvragen hoe belangrijk het is om te weten hoeveel benzine je bij je hebt als de tank nog zeker 3/4 vol zit... Ik kijk eigenlijk nooit op die meter. Word ik ook angstig van, je ziet de naald gewoon onderhevig zijn aan zwaartekracht.
|
07 mei 2013 13:52 |
|
|
jan-1
Porsche 911 SC
(ex 964 coupe, ex 993 targa)
|
Re: benzinemeter 964 blijft hangen
Terechte opmerking. Ik heb deze 964 in Oktober vorig jaar gekocht en net een eerste lange rit naar Oostenrijk gemaakt. Gedurende die rit, die verder perfect en probleemloos verliep, merkte ik die kleine onvolkomenheid met de benzinemeter op. Inderdaad, het probleem verdwijnt na ca 100 km na voltanken. Maar afhankelijk van het karakter van de bestuurder irriteert iedere - ook kleine - onvolkomenheid......
|
07 mei 2013 17:18 |
|
|
MyFirst964
964C4Amsterdam
|
Re: benzinemeter 964 blijft hangen
Vandaag eindelijk weer rijden na 8 (!) jaar.
Bij mij blijft helaas de brandstofmeter onderin hangen... weet iemand of er een vlotter in die buis zit? De auto heeft een hele tijd stil gestaan met de tank bijna leeg dus wellicht is de vlotter blijven hangen.
In de workshop manual staat dat je de buis verticaal moet houden en dan de weerstand meten vervolgens omdraaien en weer meten (70 ohm ... paar ohm. Dus ik denk dat er iets heen en weer gaat, of niet?
|
30 maart 2018 22:13 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
Re: benzinemeter 964 blijft hangen
Ja zit volgens mij een vlotter in
Even eruit draaien en in een reiniger leggen of bv v-power dat lost ook op
_________________________________________ remmen is angst
|
30 maart 2018 22:17 |
|
|
flash911
911 3.2 Carrera CoupeSpaarndam
|
Re: benzinemeter 964 blijft hangen
of even rijden, misschien dat ie van zelf los komt!
|
31 maart 2018 7:36 |
|
|
Beezztie
Nu:
992 Carrera S Cab 2019
Defender 110 2022
RR Sport SS 2008
Gehad:
Ferrari F12 2014
MG TF 135 2002
Ferrari California 2011
Lancia Delta HF Integrale 16V EVO 2
991.1 Carrera 4S Cab '14 racing yellow
3.2 Carrera Marineblau '87
991.1 Carrera S PDK Basalt zwart '12
997.2 Carrera S PDK zwart '10
996 Turbo manual sealgrau '00
996 Carrera 2 manual zilver '00
3.2 Carrera manual Irisblau '85
964 C4 manual zwart '90
|
Re: benzinemeter 964 blijft hangen
Heb dit zelf ook bij mijn 3.2 gehad, soortgelijke vlotter als ik de afbeelding bekijk. Vlotter eruit geschroefd, en aan de onderkant moertjes losgedraaid waarna je het binnenste deel er (voorzichtig) uit kunt halen. Is een systeempje dat door twee dunne draadjes (be) geleid wordt en al naar gelang de positie verandert de weerstand (en dus de uitslag van de wijzer van de meter). Je kunt met een multimeter de weerstand meten (weet even niet meer welke waarden, staat in werkplaatshandboek), bij mij was dat OK. Heb voorzichtig de draadjes schoongemaakt, paar keer omhoog en omlaag gehouden en geconstateerd dat eea netjes bewoog. Weer in elkaar gezet en vlotter gemonteerd en werkt sindsdien weer prima.
|
03 apr 2018 21:13 |
|
|