Ik hoop dat ik je er niet bang mee maak maar in een vorig topic stond dit lijstje met zwakke plekken die een Boxster KAN hebben.
Ik zelf heb me er niet door laten weerhouden en rijd sinds maart van dit jaar met heeeeeeel veel plezier (op een krukaskeerringreparatie na
) met het dakje open.
Succes met je zoektocht.
Wat mij opviel waar veel Boxsters last van hebben:
- Kleine scheurtjes in achterruitje (worden groot
- Slijtageplekken in het dak
- Spanelastieken aan binnenkant dak raken 'onelastisch' waardoor het dak boven de portieren slecht sluit
- Alle bewegende delen in het interieur gaan kapot. Zonnekleppen, armsteundeksels, deksels van opbergklep
- Airbaglampje blijft vaak branden > slecht contact in gordelmechaniek
- Let op dat de auto achter op gelijke banden staat (qua slijtage) anders krijg je problemen met de Tiptronic schakeling, hoe raar het ook klinkt, ik heb het ook gehad.
- Lekkage in deuren, waardoor de electronica het moeilijk krijgt (weigerende raambediening)
- In achterbak resten van koelvloeistof (door plaasting van overdrukdop daar)
- rammelende geluiden uit dashboard, schijnt een bevestigingspunt van het dashboard te zijn
- Rammelende geluiden in kapconstruktie (stelmechnisme)
- Check of het plexi-achterruitje nog goed vast kan, sluitingen vaak kapot, en het kan er uit waaien
- Olielekkage (van boven op het blok) is olie-retour leiding, bekend probleem
- Olielekkage onder blok/pakkingen. Haal er maar een expert bij
- Uitlaat-bijgeluiten. Rammelen, piepen, enzo. Meestal gaat het over als het warm is, maar zal er niet beter op worden
- De meeste Boxsters die ik heb gezien hadden fors versleten interieurs. Knoppen van radio kaal, stuur met slijtageplekken, niet orginele tellers.... Zeer smerig in bagageruimtes... matten met slijtage-gaten... en toch maar 51.000 km gelopen, rara, hoe kan dat
Kijk vooral of de orginele optie-codetabel onder de 'voorklep' zit, daar kun je precies zien hoe de auto geleverd is. Codes zijn wel op internet te vinden.