| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
Export naar Duitsland, CVO/COC? http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=1&t=54090 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | Sid86 [ 07 jun 2020 20:47 ] |
Berichttitel: | Export naar Duitsland, CVO/COC? |
Ik heb een geïnteresseerde voor m'n 1979 911 uit Duitsland. Hij geeft aan het Nederlandse APK-formulier nodig te hebben (geen probleem, auto is goedgekeurd in huidige vorm), en een CVO/COC document. Dat laatste heb ik niet bij de auto, terwijl het van origine een Duitser is. Heeft iemand ervaring met het exporteren van een oldtimer naar Duitsland, of iemand die uitsluitsel kan bieden hierover? |
Auteur: | horn [ 07 jun 2020 20:58 ] |
Berichttitel: | Re: Export naar Duitsland, CVO/COC? |
CVO kan hij gewoon zelf opvragen obv chassisnummer bij Porsche AG. Hoef jij er niet bij te leveren. Moest ik ook bij import van mijn Japanse Audi S6. Gewoon opgevraagd bij Pon. |
Auteur: | Sid86 [ 07 jun 2020 21:12 ] |
Berichttitel: | Re: Export naar Duitsland, CVO/COC? |
Kan dat ook voor auto's van vóór 1996? |
Auteur: | Maarten [ 08 jun 2020 7:44 ] |
Berichttitel: | Re: Export naar Duitsland, CVO/COC? |
Zeker..... |
Auteur: | giulia [ 08 jun 2020 9:05 ] |
Berichttitel: | Re: Export naar Duitsland, CVO/COC? |
Cvo is niet nodig voor export naar DE. Je kan overschrijven bij autobedrijf wat ook export regelt. GWK is hiermee gestopt helaas. Platen inleveren en op de aanhanger naar DE. En doe er een ondertekend briefje bij dat de auto is gekocht zoals gezien, beoordeeld en bereden (zonder keuring). |
Auteur: | horn [ 08 jun 2020 10:11 ] |
Berichttitel: | Re: Export naar Duitsland, CVO/COC? |
Is idd niet nodig, maar koper heeft wel CVO nodig om hem te kunnen importeren, hoewel ik me afvraag of dat nodig is als het een auto is van binnen de EU. Ik heb alleen bij mijn Japan import een CVO moeten overleggen. Bij alle auto's die ik uit Duitsland haalde niet. En bij mijn 964 die ik aan die *&^$)!&%$( Duitser verkocht ook niet |
Auteur: | BMtouring [ 08 jun 2020 14:54 ] |
Berichttitel: | Re: Export naar Duitsland, CVO/COC? |
Uit eigen ervaring: CVO is in DE wel degelijk nodig. Die had ik niet (auto uit CH naar DE) en de dealers gaven niet thuis, importeurs ook niet. Maar de TuV kan die zelf uit hun database halen (Dekra niet). Dat kost iets maar minder (en geen tijd) dan via andere aanbieders of Porsche dealers/bedrijf. En inderdaad een koopkontrakt opstellen (zie ook adac.de) waarin je de garantie/aansprakelijkheid afwijst. Volgens mij bedoelde Horn een thread hier waarbij een duitse koper na x tijd opeens met een advocaat aankwam omdat er vermeend iets mis was? |
Auteur: | Ewout [ 08 jun 2020 14:59 ] |
Berichttitel: | Re: Export naar Duitsland, CVO/COC? |
De duitser had er teveel olie in gegooid en dat werkte de auto bij de terugreis er weer uit |
Auteur: | horn [ 08 jun 2020 17:33 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: Export naar Duitsland, CVO/COC? | |||||||||
De koper zal hem dus wel nodig hebben. Maar wat mij betreft is een CVO niet iets wat je als verkoper moet zou moeten aanleveren. Destijds bij voornoemde Duitser (heel goed onthouden Ewout ) heb ik iig geen CVO aangeleverd. Wel mijn auto voor hem uitgevoerd en met witte platen meegegeven. |
Auteur: | Enguess [ 08 jun 2020 18:43 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: Export naar Duitsland, CVO/COC? | |||||||||
CH is geen EU.... |
Auteur: | horn [ 08 jun 2020 18:45 ] |
Berichttitel: | Re: Export naar Duitsland, CVO/COC? |
Nope. EVA land. |
Auteur: | giulia [ 08 jun 2020 22:43 ] |
Berichttitel: | Re: Export naar Duitsland, CVO/COC? |
Ik heb iets van 8 auto’s aan Deutschers verkocht de afgelopen jaren en nog nooit een CVO er bij hoeven doen. |
Auteur: | Sid86 [ 08 jun 2020 23:06 ] |
Berichttitel: | Re: Export naar Duitsland, CVO/COC? |
Dank voor alle antwoorden De 'koper' heeft vandaag contact gehad met de TUV voor uitsluitsel. CVO niet nodig, maar wel een op maat keuring voor de algehele auto. Bumpers (polyester) hebben geen TUV, dus kostenschatting: 4000 eu. Breektesten, materiaaltesten, de hele mikmak. Niet geheel verrassend ziet hij er dus vanaf |
Auteur: | giulia [ 09 jun 2020 14:33 ] |
Berichttitel: | Re: Export naar Duitsland, CVO/COC? |
Zitten er andere bumpers dan? IROC bumpers? |
Auteur: | BMtouring [ 10 jun 2020 20:53 ] |
Berichttitel: | Re: Export naar Duitsland, CVO/COC? |
Ha juist, nu weet ik het weer: die Volvo uit CH had geen E tekentje op het chassisplaatje. Dus nooit in de EU geleverd en dus wel een CVO nodig bij import in de EU. Bij oudere auto's staat die E er ook niet op maar als die auto ooit in de EU geleverd was, dan staat ie als zodanig geregistreerd en dus ook geen CVO meer nodig bij schuiven tussen EU landen. Excuses voor het ongemak. In wezen is een CVO dus wel nodig maar slechts eenmaal. Is dat ooit gedaan (importeur) dan is het al klaar. Ik vond het toen vooral apart dat er tig volvo's van hetzelfde type rondrijden, uit dezelfde fabriek en met dezelfde specificaties maar omdat deze vanuit de fabriek naar CH ging en de volgende naar NL is er opeens verschil tussen hetgeen pas bij import in DE naar voren komt. Ander verhaal; een Astra station 1.x uit Polen importeren in NL als verhuisgoed duurde een maand of vier. Reden: de Astra 1.x was wel ooit geleverd in NL en een station ook maar niet de 1.x station. Dat was heel erg ingewikkeld voor de bureaucratie en dus stond er zo'n beetje om de dag een douane auto in de straat en ging de deurbel weer. Na een paar keer uitlegge maar een stapeltje A4'tjes opgehangen: konden ze er allemaal een blaadje met uitleg afscheuren. Scheurkalender dus. Uiteindelijk is het ding toch voorzien van gele platen en was het geregeld. Tot er een slaaphoofd achterin klapte bij een verkeerslicht. Einde Astra.... By the way: die Porsche kwam toch oorspronkelijk uit DE, maar dan zonder (deze) bumpers? Eventueel bij de bumpersfabrikant dat TuV certificaat opvragen, maar dat moeten dan natuurlijk geen zelfbouw dingen zijn. Komt met velgen, onderstel etc ook vaak voor. Kun je zo'n certificaat vaak gewoon op de fabrikant z'n website vinden. |
Auteur: | Sid86 [ 11 jun 2020 19:27 ] |
Berichttitel: | Re: Export naar Duitsland, CVO/COC? |
Bumpers van Van Thull, geen TUV helaas |
Auteur: | Ruviano [ 12 jun 2020 0:17 ] |
Berichttitel: | Re: Export naar Duitsland, CVO/COC? |
Staat ie ook op het forum te koop dan? |
Auteur: | Olaf [ 12 jun 2020 9:17 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: Export naar Duitsland, CVO/COC? | |||||||||
CH is weer een ander verhaal. Ook als je vanuit CH naar NL importeert |
Auteur: | Parq [ 17 jun 2020 12:43 ] |
Berichttitel: | Re: Export naar Duitsland, CVO/COC? |
Laat de auto wel uitvoeren door echt bij de RDW langs te gaan en vul niet het formulier in op hun website. Via de laatste stap krijgt de nieuwe eigenaar namelijk geen kentekenbewijs deel 2 mee en wordt het kentekenen in Duitsland erg lastig. Dit omdat de Duitse RDW (KBA) niet altijd zin heeft om een verzoek bij de RDW in te dienen met de vraag of de auto echt is uitgeschreven. |
Auteur: | Sid86 [ 18 jun 2020 20:57 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: Export naar Duitsland, CVO/COC? | |||||||||
Nee, Nederland is niet echt de markt ervoor. Anyway, verkocht aan een ander. Hij gaat eerst een jaartje naar New York en daarna door naar Australië |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |