OK, ik zou al lang serieus gezocht moeten hebben waar het lekje zit (als het al niet gewoon zweten is ivm soms weken stilstaan) maar er ligt dus een mooi glimmend stukje garage vloer onder de wagen.
Opruimen dus, maar hoe ? met oude kranten gaat 't redelijk maar kan het efficienter, dus het "reinigt tot diep in de vezels" effect ?
20 aug 2005 13:02
Rescue911
allemaal olie!
Remmenreiniger(brakecleaner) doet wonderen.
20 aug 2005 13:04
Olaf
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
De vlek zelf
Cement (poeder) eroverheen strooien .... dan loop of rij je vanzelf de vlek(ken) weer weg ...
.... ligt er echt een plas(je) dan kan je denken aan zaagsel of fijn kattegrid om het mee te absorberen
Ik twijfelde over de kattebak vulling, olie is toch anders dan water, maar is een poging waard
20 aug 2005 13:40
Nine-eleven
981 Boxster GTS
Ik neem aan dat de garagevloer van beton is.
Is de vloer voorzien van een coating, verf o.i.d. dan is de vlek eenvoudig te verwijderen.
Met remmenreiniger los je de olie op en een deel zal dan verder (blijvend) het beton intrekken.
Een emulgerende motorontvetter is de remedie en te koop bij de meeste autospeciaalzaken (Brezan e.d.)
Succes
_________________________________________ Trained byGP E L I T E
20 aug 2005 15:23
Chris_lbr
993TT (1996) & 951 Martini (1986)
Tremelo (Belgiƫ)
Glimmend stukje garagevloer zei je toch ? Probeer gewoon eens met een vodje gedrenkt in diesel. Neemt al het vet weg. Daarna wat boenwas erover en klaar...
Als je twijfelt over die diesel, ik gebruik dit om het achterwiel van de motorfiets terug vetvrij (van hardnekkig kettingvet) te krijgen. Werkt prima !
_________________________________________ Twin turbo's on six aircooled cylinders, the ultimate power !
20 aug 2005 20:27
Olaf
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Chris_lbr schreef:
Als je twijfelt over die diesel, ik gebruik dit om het achterwiel van de motorfiets terug vetvrij (van hardnekkig kettingvet) te krijgen. Werkt prima !
Ok, je zult er het kettingvet wel mee weg krijgen IMO is diesel ook vet van zichzelf dus echt vetvrij .....
Hmmm ik heb wel wat voor je hoor.
Wij gerbuiken voor dat soort probleempjes Noutilus.
Dat is een heel goed middel.
Werkt ook goed op velgen.
Vraag maar eens aan Ivo964c2
Dus als het ech niet gaat wil ik wel war voor je meenemen.
Vinny
_________________________________________ Bij het bord "u rijdt te snel" rechtsaf.
20 aug 2005 23:03
Ivo964C2
Rauris Oostenrijk
PF#30
Vinny schreef:
Hmmm ik heb wel wat voor je hoor. Wij gerbuiken voor dat soort probleempjes Noutilus. Dat is een heel goed middel. Werkt ook goed op velgen. Vraag maar eens aan Ivo964c2
Dus als het ech niet gaat wil ik wel war voor je meenemen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum