| www.porscheforum.nl |
http://85.214.53.153/

stijgende lijn transaxles - 924 - 944 (928 ~ 968)
http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=1&t=55331
Pagina 1 van 2

Auteur:  nootje [ 30 apr 2021 14:40 ]
Berichttitel:  stijgende lijn transaxles - 924 - 944 (928 ~ 968)

wat mij opgevallen is de laatste 2 jaar, is dat de p 944, en de p 924 aardig aan het klimmen zijn in waarde, iemand ook al opgevallen?
ook in duitsland en belgie ,en zeer zeker ook in de oostblok landen is een duidelijk stijgende prijs te zien.

Auteur:  hansw [ 30 apr 2021 14:53 ]
Berichttitel:  Re: stijgende lijn

Dit was voor mij de reden om niet een 944 maar een 986 te kopen als circuitauto, de 944 was best aan de prijs.

En OK, ik had ook geen geduld.

Auteur:  PTT [ 30 apr 2021 16:49 ]
Berichttitel:  Re: stijgende lijn

Wat..
Afbeelding

er missen er nog 3 op de foto :mrgreen:

Auteur:  nootje [ 01 mei 2021 12:54 ]
Berichttitel:  Re: stijgende lijn

hmmmm is dat een miss verkiezing daar op de foto? :P

Auteur:  boxster550spyder [ 01 mei 2021 13:59 ]
Berichttitel:  Re: stijgende lijn

nootje schreef:
wat mij opgevallen is de laatste 2 jaar, is dat de p 944, en de p 924 aardig aan het klimmen zijn in waarde, iemand ook al opgevallen?
ook in duitsland en belgie ,en zeer zeker ook in de oostblok landen is een duidelijk stijgende prijs te zien.

Dit lijkt een verschijnsel wat al bij meerdere modellen is gebeurd.
Inderdaad bij de 924 en de 944 maar ook bij de 968, 928, 911 SC, 912 en waarschijnlijk nog wel een paar.

Auteur:  kristof [ 05 mei 2021 15:06 ]
Berichttitel:  Re: stijgende lijn

911 voor velen te duur geworden, ook nog nu prijzen stabiliseren of zelfs zakken.
Dus logisch dat er meer interesse komt in de andere modellen en meer vraag is hogere prijs ...

Auteur:  Johann [ 05 mei 2021 15:13 ]
Berichttitel:  Re: stijgende lijn

Volgens mij niets met 911 prijzen te maken, maar meer het feit dat men de geweldige wegligging en rijbeleving aan't herontdekken zijn.

Daarnaast zijn er Transaxle clubs zoals de PBVH die de 924 verheerlijken :drive: :drive:

Auteur:  kristof [ 05 mei 2021 15:18 ]
Berichttitel:  Re: stijgende lijn

Niet mee eens !

Toen ik mijn eerste 911 kocht in 1997 was de waarde van een goede 911T of 2.7 +/- 10.000 €.
10 jaar later was dat 25k of meer. Nu .....
Welke jonge liefhebber kan zich dat veroorloven ?

Auteur:  nootje [ 05 mei 2021 15:24 ]
Berichttitel:  Re: stijgende lijn

25k.... en dan nog eens 25k om het fatsoenlijk te maken meestal..... ik heb zelf ook gekeken, vond het toch wat te veel geld voor een "niet meer dan grappig speeltje'' voor tussen de 40 en 50k koop je toch wel een echt leuker en beter rijdende auto dan zo'n platgeslagen kever(maar dat is mijn mening ,zonder iemand tegen zn schenen te willen schoppen of op zn hart te trappen)

Auteur:  Johann [ 05 mei 2021 17:01 ]
Berichttitel:  Re: stijgende lijn

kristof schreef:
Niet mee eens !

Toen ik mijn eerste 911 kocht in 1997 was de waarde van een goede 911T of 2.7 +/- 10.000 €.
10 jaar later was dat 25k of meer. Nu .....
Welke jonge liefhebber kan zich dat veroorloven ?


Over de prijsontwikkeling van de 911 heb je volkomen gelijk, maar iemand die een 911 wil gaan toch geen 924 of 944 als plaatsvervanger kopen omdat de 911 te duur is?

Je kunt voor de prijs van een nette 924 ook al een 2.5 Boxster kopen, en voor een goeie 944 S2 of 924 Turbo koop je een Boxster S. Een 944 turbo is tegenwoordig even duur als een 996. Dus volgens mij koop je een 924/944/968/928 omdat je specifiek op zoek bent naar zo'n model en niet als plaatsvervanger van een 911.

Als diehhard Transaxual is mijn opinie vast een beetje gekleurd, maar het zijn totaal verschillende auto's qua rijgedrag, uitstraling en markt.

Auteur:  kristof [ 05 mei 2021 17:14 ]
Berichttitel:  Re: stijgende lijn

Maar 924/944 zijn al wel oldtimer en Boxster en 996 niet.
Schrik niet van wat je hier (Belgie) betaald aan BIV (eenmalige inschrijvingstaks) en jaarlijkse taks voor een 996 of Boxster S. Ik heb een mooie 996 gehad die om allerlei redenen die er hier niet toe doen langer is blijven stil staan dan de bedoeling was (IMS moest vervangen worden) en daardoor in de nieuwe regeling kwam (2017) eens ik hem klaar had : ik zou meer dan 4.000 € kwijt zijn aan taxen zonder 1km gereden te hebben en daarna jaarlijks +/- 1700 € als ik het me goed herinner. Ik heb toen maar beslist hem weer te verkopen ......
Voor een oldtimer is het +/- 40 € jaarlijkse tax en geen BIV.
Voor de liefhebber met een gemiddeld budget die een leuke vrijetijdsauto zoekt en droomt van een Porsche speelt dat zeker mee.

Auteur:  Tilt! [ 05 mei 2021 17:49 ]
Berichttitel:  Re: stijgende lijn

kristof schreef:
daarna jaarlijks +/- 1700 € als ik het me goed herinner. Ik heb toen maar beslist hem weer te verkopen ......


Bijna 2400.
DE reden waarom ik mijn mooie 4S een maand geleden verkocht heb :(

Auteur:  kristof [ 05 mei 2021 17:55 ]
Berichttitel:  Re: stijgende lijn transaxles - 924 - 944 (928 ~ 968)

S is nog wat meer pk dan gewone 996 van 2000 en 3.6 ipv 3.4, dus nog wat duurder :cry:
Maar de voornaamste reden van die hoge kost is de euronorm.

Auteur:  Enguess [ 06 mei 2021 6:40 ]
Berichttitel:  Re: stijgende lijn transaxles - 924 - 944 (928 ~ 968)

Eens met Johann. Heb zowel een 944 als een 911 en het zijn uiteraard totaal andere auto’s. Denk dan ook dat de 924/44 “op eigen kracht” aan populariteit wint, het zijn gewoon heel goede en fijne auto’s en - maar dat is persoonlijk - ze worden steeds mooier. Eigenlijk bizar dat ze vroeger niet de aandacht kregen die ze verdienen. Elke keer als ik in mijn 944 stap krijg ik spontaan zin in een lange trans-europa rit.

Auteur:  Hellraiser [ 06 mei 2021 9:22 ]
Berichttitel:  Re: stijgende lijn transaxles - 924 - 944 (928 ~ 968)

Ik heb ook een tijd 944 moeten rijden omdat een andere 911 er financieel niet meer inzat op dat moment. Niets mis mee.

Gelukkig vond ik toen een 912 voor 6K en zat ik een jaar later met een budget van 13k weer in het goedkopere segment 911jes.

Dat was bijna 10 jaar geleden.

Auteur:  MPH [ 06 mei 2021 9:43 ]
Berichttitel:  Re: stijgende lijn transaxles - 924 - 944 (928 ~ 968)

Tja. Onlangs hier in een ander topic ook al wat over geschreven. Veel is al gezegd. Naar mijn mening is de stijgende lijn te danken ( of te wijten, het is maar hoe je het bekijkt... :scratch: ) aan het feit dat transaxle de enige nog goed betaalbare Porsches zijn. Onder de 10 k kan je nu nog prima instappen in sommige modellen en krijg je voor een veelvoud rijplezier. ( de tijd van 5k is definitief voorbij..) Het “petjes” imago zijn de transaxles inmiddels ontstegen en ze worden gewaardeerd om hun rij- en bouwkwaliteit.
Of je nu valt voor de 924, 944, 928 of 968. Allemaal fantastische rijders auto’s met hun eigen charme.

Mijn Porsche liefde startte met een 944. Na diverse exemplaren een SC erbij en zelfs nog even een schitterende 924 Turbo erbij. ( die ik nooit had moeten verkopen... ja Johann; sorry..) Toen afgebouwd maar een 944S is gebleven met een iets jongere 987 S erbij. Ik heb dus een redelijk vergelijk door de tijd.


Waarom dit hele verhaal? Om nog eens te onderstrepen wat een fijne rijders auto een transaxle is, die inmiddels door velen wèl gewaardeerd wordt. Echt een super auto!

Wat de prijsontwikkeling betreft; die gaat nog wel even door. Duitsland is een goede graadmeter. Daar, maar ook in België, liggen de prijzen beduidend hoger dan in Nederland. Veel originele èchte exemplaren zie je dan ook weer naar de Ooster- of zuiderburen verdwijnen. Vrijwel al mijn verkochte Porsches zijn vertrokken buiten Nederland.

Auteur:  Brabo964 [ 09 mei 2021 12:16 ]
Berichttitel:  Re: stijgende lijn transaxles - 924 - 944 (928 ~ 968)

viewtopic.php?f=1&t=46160

In 2015 had ik ook al zo’n gevoel en heb (net als MPH) spijt van de verkoop van mijn transaxles, zeker als ik nu zie wat ze waard zijn geworden.
Iedere tijd kent zijn kansen, nu denk ik dat de (oer)boxster in dezelfde trend gaat komen...

Auteur:  Johann [ 09 mei 2021 12:36 ]
Berichttitel:  Re: stijgende lijn transaxles - 924 - 944 (928 ~ 968)

Als ik zo snel telt hebben wij onder de leden en aspirant-leden van de PBVH inmiddels:

- 12 924's
- 3 944's
- 3 968's

Het zou kunnen dat ik hier en daar eentje heb gemist, maar we doen onze deel om ze op de weg te houden...en soms vanaf :drive:

Koop vooral geen transaxles mensen, ze zijn troep, breng ze bij de PBVH wij zullen goed voor ze zorgen :res:

Auteur:  Lionhunter [ 09 mei 2021 13:25 ]
Berichttitel:  Re: stijgende lijn transaxles - 924 - 944 (928 ~ 968)

Bij ons staan er ook nog steeds 4 transaxles op de oprit en tot afgelopen januari waren dat er zelfs 5... Eerder wilde ik het aantal afbouwen vanwege te weinig plaats in de garage en onder de carport. Inmiddels is manlief overtuigd en komende week kunnen wij ons Corona-anti-verveel-zelfbouw-project afronden, waardoor er plek voor max. 4 auto's bijkomt. Tja, je moet toch wat met de extra vrijgekomen vrije tijd doen :mrgreen:

Bij ons is de waardering voor de transaxles dus behoorlijk vertegenwoordigd met 2x 968 en 2x 924, maar wij willen voor de variatie er t.z.t. toch ook wel een luchtgekoelde 911 erbij. Dan wel in plaats van een van de 968 waarschijnlijk. Maar alle transaxles wegdoen? Nee, dat zie ik niet gebeuren. Daar zijn ze veel te leuk voor :cheers:

Auteur:  Sander951 [ 09 mei 2021 14:39 ]
Berichttitel:  Re: stijgende lijn transaxles - 924 - 944 (928 ~ 968)

helemaal mee eens heb zelf een S2 cabriolet fantastische auto, altijd koppel van de 3 liter ook heb ik een 944 turbo coupe deze heb ik al 12 jaar fantastische wegligging heeft deze auto je heb ook veel beleving met een 944 :cheers: :ba: :drive: :thumleft:

Auteur:  kristof [ 10 mei 2021 9:08 ]
Berichttitel:  Re: stijgende lijn transaxles - 924 - 944 (928 ~ 968)

Waarom schieten julie zo in de verdediging voor de transaxles ? Er is toch helemaal niet beweerd dat het geen leuke, mooie, goede etc Porsches zijn ?

Ik denk dat er hier weinigen zullen zijn die al meer transaxles hebben gehad dan ik, alleen verzamel ik niet, ik wissel graag op tijd en stond om weer eens iets anders te proeven.
Ex-en in chronologische volgorde :

- blauwe 924 S 1986
- gele 968 CS
- witte 944 S2 (was omgebouwd tot trackday auto, terug gezet naar straatversie)
- rode 944 turbo CUP 1986 (the real deal)
- blauwe 944 turbo 1991 (met bridge spoiler)
- rode 924 S 1987 staat nu in de garage van ander forumlid :-)
- blauwe 968, gekocht met bedoeling er een CS replica van te maken, maar uiteindelijk ingeruild voor 924 turbo
- groene 924 turbo, huidig project

Auteur:  STD [ 10 mei 2021 10:20 ]
Berichttitel:  Re: stijgende lijn transaxles - 924 - 944 (928 ~ 968)

Dat moet beter kunnen

1 968 CS Black 1993 Heb ik nog steeds
2 968 CS Blue 1995 Verkocht wegens aankoop 911 1972
3 944 S2 Cabrio Black 1990 Verkocht wegens aankoop 968 cabrio
4 968 CS Speedyellow 1994 Verkocht wegens 1994 en veranderde wetgeving oldtimer (België)
5 944 Turbo Cabrio Blue 1991 Verkocht wegens aankoop zwarte TC
6 968 Cabrio Horizonblue 1991 Verkocht aan collega TACB-er die hem absoluut moest hebben (rijdt er nog steeds mee)
6 944 Turbo Cabrio Black 1991 Verkocht wegens aankoop 968 cabrio
7 928 S4 Grey/Blue 1988 Verkocht wegens aankoop 928 GTS (2de)
8 968 CS Speedyellow 1992 Verkocht wegens aankoop ferrari gele 968 cabrio
9 944 S2 Cabrio Black 1990 Stond 3 jaar buiten onder een boom, kon het niet aanzien en had hem gekocht om te 'redden', doch had geen plaats om hem te houden
10 928 GTS Black 1992 Verkocht wegens ff geen plaats meer
11 924 S White 1988 Gekocht om eens te proberen, verkocht wegens aankoop witte 944 Turbo
12 968 Targa Violet 1992 Gekocht voor de kleur, verkocht wegens plaatsgebrek. Altijd spijt van gehad dat ik deze verkocht heb
13 944 Turbo Coupe White 1987 Verkocht aan collega TACB-er die hem absoluut moest hebben (rijdt er nog steeds mee)
14 968 Coupe Black 1992 Verkocht wegens ff geen plaats meer
15 968 Cabrio Amethist 1992 Eveneens verkocht wegens aankoop ferrari gele 968 cabrio (poging tot consolidatie)
16 968 Cabrio Ferrari-yellow 1992 Heb ik nog steeds
17 968 Cabrio Midnight blue 1991 Verkocht wegens ff geen plaats meer
18 944 Cabrio Bordeaux 1990 TACB-er welke witte Turbo gekocht heeft, wou zelf geen moeite doen om de wagen te verkopen, heb ik dan zelf verder verkocht
19 928 S4 Schiefer 1989 Verkocht wegens aankoop 928 GTS (2de)
20 944 S2 Titanium 1990 Ook nog eentje waar ik spijt van heb gehad dat ik deze verkocht heb
21 928 GTS Oakgreen 1992 Heb ik nog steeds
22 944 Turbo Cabrio RS Blue 1991 Heb ik nog steeds

Auteur:  kristof [ 10 mei 2021 10:28 ]
Berichttitel:  Re: stijgende lijn transaxles - 924 - 944 (928 ~ 968)

:res: :D :D

Auteur:  Johann [ 10 mei 2021 11:19 ]
Berichttitel:  Re: stijgende lijn transaxles - 924 - 944 (928 ~ 968)

Baas boven baas 8)

kristof schreef:
Waarom schieten julie zo in de verdediging voor de transaxles ?

Ik ben niet aan't verdedigen hoor, ik ben gewoon enthusiast :D

De enige persoon die ik ken die meer transaxles heeft (gehad) dan STD is Dapatch hier op het forum. Ik gok dat hij al de 100 is gepasseerd :popcorn:

Auteur:  Binko [ 10 mei 2021 12:13 ]
Berichttitel:  Re: stijgende lijn transaxles - 924 - 944 (928 ~ 968)

Citaat:
Dat moet beter kunnen


Volgens mij zijn we erachter hoe die stijgende lijn wordt veroorzaakt: STD manipuleert kunstmatig het aanbod en is de prijzen hoogstpersoonlijk in zijn eentje aan het opdrijven. :res:

Pagina 1 van 2 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/