Auteur |
Bericht |
Tim smit
|
964 loopt te arm stationair
Hallo Waar zal ik beginnen hij loopt dus te arm als hij stationair draait als ik hem op toeren hou dan pendelt de Lambdasonde mooi heen-en-weer laat ik hem stationair draaien Dan blijft de lambdawaarde op 1,14 staan te arm dus! Heb de Lambdasonde vervangen heb de temperatuursensor vervangen injectoren zijn gereinigd nieuwe bougies motor is trouwens helemaal gereviseerd net dus alles zou in orde moeten zijn! Er zit ook een fvd kit op dat is het enige wat ik nog niet uitgewisseld heb! En heb er ook een benzinedrukmeter aan gehangen en de drukken zijn ook goed! Iemand een idee?
|
05 jul 2021 23:07 |
|
|
Gizmo
911 C2 CabrioDen Haag
|
Re: 964 loopt te arm stationair
fvd je bedoelt luchtmassa meter vervangen voor hitte draadje als dat zo is moet je ook je chip aanpassen.
|
05 jul 2021 23:28 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: 964 loopt te arm stationair
Wie heeft de motor gereviseerd?
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
06 jul 2021 8:05 |
|
|
erwin964c4
|
Re: 964 loopt te arm stationair
Of je motor te arm of te rijk staat kan je alleen maar zien als die aan een computer hangt. Als alles standaard is zou die niet te arm kunnen staan. Of je moet je ecu laten flashen en opnieuw inregelen. Bij nieuwere auto's is dat schering en inslag bij oudere auto's heb je een behoorlijke uitdaging iemand te vinden die daar de software voor heeft . Maar hoe weet je dat die te arm staat?
|
06 jul 2021 8:49 |
|
|
erwin964c4
|
Re: 964 loopt te arm stationair
Misschien lamba sonde kaduuk? En anders zou ik even terug gaan naar het revisiebedrijf.
|
06 jul 2021 8:51 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: 964 loopt te arm stationair
Motorenrevisie heeft helemaal geen invloed op de mengselverhouding.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
06 jul 2021 10:06 |
|
|
Dial_888
911 3.2 Carrera
|
Re: 964 loopt te arm stationair
Elektrische verbindingen allemaal in orde; uit/inbouw goed gegaan.... Arme mengsel meet je ahv metingen op een rollenbank.......
_________________________________________ early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise
|
06 jul 2021 10:23 |
|
|
Hans44
|
Re: 964 loopt te arm stationair
Voor een stationair toerental zou ik niet naar de rollenbank gaan, zonde van het geld.
Heb zelf een FVD / Cartronic kit op mijn 964. Kreeg op een gegeven moment last van high speed knock. Alles geprobeerd (Andere LMM, kleppen gesteld, bougies vervangen, ander luchtfilter, etc etc) en uiteindelijk de bougiekabels, rotors en verdelerkappen vervangen. 2 weken gelden getest op zandvoort en geen problemen meer.
|
06 jul 2021 12:05 |
|
|
Gizmo
911 C2 CabrioDen Haag
|
Re: 964 loopt te arm stationair
Dat is nog steeds niet handig, als je niet weet welke mengeslverhouding je rijd, dus juist wel laten testen en aanpassen.
|
06 jul 2021 16:53 |
|
|
Tim smit
|
Re: 964 loopt te arm stationair
Bedankt voor het advies maar je moet eerst goed lezen wat ik heb geschreven voor je commentaar levert! Ik vind het jammer dat iedereen maar wat schreeuwt op dit soort forums maar goed heb het ondertussen gevonden Het is de e-cu die foute informatie doorgeeft
|
06 jul 2021 21:05 |
|
|
Tim smit
|
Re: 964 loopt te arm stationair
Ik heb namelijk zelf een computer om de motormanagement uit te lezen en heb de motor ook zelf gereviseerd en als er een fvd kit op zit is dat altijd samen met een chip
|
06 jul 2021 21:07 |
|
|
Tim smit
|
Re: 964 loopt te arm stationair
Een arm mengsel hoef je niet op een rollerbank te meten Dat kun je gewoon zien als je de lambdawaarde kunt uitlezen
|
06 jul 2021 21:09 |
|
|
PTT
964 Turbo 3.6 / 996 GT2 / 924 Turbo / 924 / 924 / Defender 110
ex 924/ex 924/ex 911 2.7/ex 911SC/ex 911 3.2/ex 911 3.2/ex 964C4/ex 993Turbo/ex 964C4Koekhapper PBVH
|
Re: 964 loopt te arm stationair
Jammer dat je hier niet meer terug komt..
|
06 jul 2021 21:27 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Re: 964 loopt te arm stationair
Je vraagt en best technische vraag over een motor die niet standaard is op een forum gevuld met veelal a-technische mensen en een handjevol hobby monteurs en misschien één echte monteur en je verwacht een perfecte antwoord En dan ontevreden zijn met de collegiale en sociale interactie, dat vind ik weer jammer. Maar goed dat je het probleem hebt gevonden, had je het forum toch niet nodig
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
06 jul 2021 21:34 |
|
|
Gizmo
911 C2 CabrioDen Haag
|
Re: 964 loopt te arm stationair
dan kan het nog steeds over het gehele bereik zijn, dat een motor te arm loopt. ps als je geen antwoorden wil, stel dan ook geen vragen.
|
06 jul 2021 22:07 |
|
|
giulia
|
Re: 964 loopt te arm stationair
Dat advies werd al gegeven in de eerste reactie op je vraag. Je zou diegene ook kunnen bedanken i.p.v. een heetgebakerd antwoord te geven.
|
07 jul 2021 21:59 |
|
|
DLotus
2007 Porsche 997 GT3
1994 Porsche 993 C2
1987 Porsche 911 3.2 Targa
1986 Defender 200TdiScheveningen
|
Re: 964 loopt te arm stationair
Paul Welter van Easytech weet heel veel van de Motronic DME's. Mocht je nog problemen hebben met de DME dan weet hij hem vast te repareren of aan te passen
|
08 jul 2021 9:35 |
|
|
de_koen
|
Re: 964 loopt te arm stationair
bij een standaard 964 is de stationaire CO (en dus lambawaarde) af te stellen met een vijsje op de LMM aangezien er hier een FVD kit opzit met ander type LMM, zal het inderdaad in de afstelling van de chip zitten...
beste is om er een 4gastester aan te hangen...
|
08 jul 2021 10:49 |
|
|