Auteur |
Bericht |
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
964 en 993 opgepast voor de 130i
Las vanmorgen 265pk en 315nm uit een 3.0 liter voor de nieuwe BMW 130i.
Daar ga je dan met je P.Je kan ze er hooguit alleen nog uitremmen......
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
02 sep 2005 9:28 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Al draagt een aap een gouden ring ..... ;)
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
02 sep 2005 9:30 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: 964 en 993 opgepast voor de 130i
Ik denk dat je ook op bochtsnelheid de 130i wel aankan... Waarmee je dus gewoon sneller bent.
Bovendien: heb jij wel eens gezien hoe een BMW 1-serie eruit ziet?
|
02 sep 2005 9:31 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Re: 964 en 993 opgepast voor de 130i
Jups, ik vind het best een leuke BMW.... En dat zegt wat....
Laatst bijgewerkt door Pascal op 02 sep 2005 9:40, in totaal 1 keer bewerkt.
|
02 sep 2005 9:32 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: 964 en 993 opgepast voor de 130i
..... over jou(w mening).
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
02 sep 2005 9:35 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Re: 964 en 993 opgepast voor de 130i
Klopt....
Maar als ik het goed lees, aan het begin hiero, hoef ik me met mijn SC dus geen zorgen te maken?
|
02 sep 2005 9:40 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Ook ik vind de 1-serie best een leuke auto om te zien...iig beter de die kofferbak-Bangle-Beamers
Net zoals ik bv een Stilo (in zíjn klasse) ook een leuk gelijnde auto vind..
|
02 sep 2005 9:45 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Ik weet niet hoor, maar een 911 ziet er toch wel 10x beter uit.
Bovendien, de 130 loopt 'maar' 250 en heeft toch nog 6,1 sec. nodig om de 100 te halen. Dus ook in rechte lijn haalt hij het niet bij de 964/993.
Ik kan me er niet druk om maken. De M1 (zou hij echt zo gaan heten?) zal wel sneller zijn. Maar so what? There is no substitute for class!
|
02 sep 2005 10:06 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Ik wilde hem ook zeker niet met een 911 vergelijken, dit even voor de duidelijkheid
|
02 sep 2005 10:15 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Nee, dat begrijp ik, daarvoor noemde je tenslotte de Stilo.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
02 sep 2005 10:19 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Ik dacht dat we het hier hadden over de vraag of je nu in een 964/993 jezelf moet schamen als een instapbeemertje met jouw auto wordt vergeleken. En volgens mij wint de 964/993 dan op alle fronten, dus ik begrijp de TS niet zo heel goed...
|
02 sep 2005 10:22 |
|
|
Carrera4s
997SBelgische kust
|
Tja, beetje zinloos allemaal, dan kun je wel vsch. wagens aanhalen.
Enfin, mijn Porsche hoeft niet per sé de snelste, beste... te zijn hoor. Het is het totaalplaatje dat hem zo bijzonder maakt (looks, sound, prestaties, uitstraling... )
|
02 sep 2005 10:27 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Het is hier tot een ware kunst verheven om binnen enkele posts totaal van onderwerp te veranderen
|
02 sep 2005 10:29 |
|
|
Porsche912
PF # 417Overveen / London
|
Ookal is het 265pk en staat BMW ook zeker voor kwaliteit en mooie techniek, Porsche blijft toch meer een echte sportauto.
_________________________________________ Niemand hoeft zijn plezier te verantwoorden !
|
02 sep 2005 10:32 |
|
|
Joost993
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233Limburg
|
Als we toch off topic gaan.......
Stond laatst langs deze aan het stoplicht sl 500.
Dacht dat ik het niet zou redden met mijn 3.2tje maar tot mijn verbazing ging het precies gelijk op.
De 130i vind ik overigens een toppie auto en zeker rap maar denk dat hij toch niet haalt van een 964/993, kijk ook eens wat zo'n 130i nieuw kost ook niet echt goedkoop meer te noemen denk ik.
Laatst bijgewerkt door Joost993 op 02 sep 2005 11:02, in totaal 1 keer bewerkt.
|
02 sep 2005 10:41 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Het gaat volgens mij niet om of je je moet schamen om de wagen te vergelijken met een BMW-1... Ging om het "stoplicht-gevoel"...
En een 130i is echt geen instappertje! 42.000 Euro kaal, een BEETJE aangekleed is ie al 45.000 Euro! Nou ff serieus, dat kan je geen goeiekope auto noemen!
Ik denk dat je het met je 964 (5.9 naar de 100?) toch flink moeilijk krijgt tegen een "leaser" in zijn 130i, die niks geeft om zijn koppeling
Enne, dat ie "maar" 250 loopt... Hoe vaak zit jij/men boven de 250? )
|
02 sep 2005 10:45 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Koop je ook een hele mooie 993 voor...
|
02 sep 2005 10:47 |
|
|
Joost993
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233Limburg
|
En dan is voor mij de keuze makkelijk...met een (tweedehands) 993 schrijf je iig minder af, 1-0 voor de 993.
|
02 sep 2005 10:54 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Is geen SL500, maar een Sl55AMG, en dat red je echt niet met je 3.2, je zal een 996 turbo nodig hebben om misschien de snelste te zijn.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
02 sep 2005 10:54 |
|
|
JW
987 Cayman-S (met wat tweaks)
|
5.7 als ik het me goed herinner
Bijna iedere keer dat ik in Duitsland ben
Kan het niet laten
JW
|
02 sep 2005 10:56 |
|
|
Joost993
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233Limburg
|
sl55amg ga ik idd nooit redden. Ik bedoelde een sl500, plaatje komt van mercedes.com en stond bij een sl500.
Gelijk maar ff aangepast.
|
02 sep 2005 11:01 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Ze hebben hun kwaliteit van hun wagens niet onder controle, en van hun website bakken ze dan blijkbaar ook al niets
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
02 sep 2005 11:12 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
De 1-serie is bij BMW het instapmodel. Net als de Boxster dat is bij Porsche. En een beetje aangeklede 130i gaat gewoon over de 50.000, geen probleem (wel eens de optielijst van BMW gezien? Als je even los gaat heb je er zo 15-20 mille aan leuke dingen), maar dat maakt de 1-serie niet minder de instapserie.
En die vraag over hoe vaak ik boven de 250 zit... ik ontken alles.
|
02 sep 2005 11:49 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
Tuurlijk helemaal met je eens.Alleen er komen gewoon steeds meer "normale"auto's die je niet zomaar even met een poepie gas het nakijken geeft.(n.b. het zijn gewoon prachtige waarden voor dat 3.0ltr bmw blok )
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
02 sep 2005 12:28 |
|
|
horn
PF #57
|
instapmodel? een bmw 130i? Ik kan zo snel nog geen prijzen vinden, maar ik zou zo denken dat je er ook golf R32 voor kan kopen... en dan moet je toch hard trappen met je 964.
Aan de andere kant - een 964 is toch al gauw 12-15 jaar oud. En wat mij betreft mogen ze mijn 964 gerust vergelijken met een BMW 130i - als ze dan ook de uitstraling maar vergelijken...
Heb net 3 dagen in een 120i gereden (mini ruilauto) en ik vind het niks. Heb 6 3-series gehad, maar zou deze 1-serie nooit kiezen. Mijn mening.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
02 sep 2005 12:59 |
|
|