Auteur |
Bericht |
PorscheRookie75
Groningen
|
 911 Garage/carport en vragen over stalling
Hallo,
Aangezien ik nog een steeds een Rookie ben (zoals de naam ook zegt), heb nog wel een aantal vragen over de onderhoud van een 911.
Mocht er al een aantal forum hierover zijn, geef mij dan anders maar de links.
Hier volgen nog wat vragen:
1. Is een garage echt nodig? Mag een carport ook of gewoon buiten.
2. Als hij in een garage staat, moet deze dan verwarmd zijn?
3. Moeten er nog extra maatregelen worden getroffen bij een stalling?
Wie helpt me mijn kennis op dit gebied te vergroten?
bedankt,
[ '75 ]
|
06 sep 2005 10:12 |
|
 |
horn
PF #57
|
 Re: 911 Garage/carport en vragen over stalling
Wat mij betreft hebben bovenstaande vragen niet direct betrekking op het onderhoud alswel op de stalling.
Let wel op een eventuele nachtclausule in je verzekeringsvoorwaarden. Sommige verzekeringen stellen verplicht bij bepaalde auto's dat je auto als je parkeert binnen een straal van een paar km van je huis dat hij afgesloten binnen moet staan.
Enfin, mocht dat niet het geval zijn:
Garage goed, en idd is verwarmd dan het prettigste. 220V is ook wel handig voor een eventuele druppellader of incidenteel straalkacheltje mocht je auto vochtig zijn (geworden) aan de binnenzijde. Carport heeft het voordeel van frisse luchtcirculatie en vocht dat weg kan. Tevens bescherming tegen vogels en bomen en andere zooi die uit de lucht valt (met uitzondering van Boeing motor van El Al vliegtuig, kan mijn carportje ook niet tegen  ). Buiten staan kan ook, maar is niet goed voor een auto, hoe gegalvaniseerd ze ook zijn. Alle onderdelen lijden onder weersinvloeden, dus ook die van je Porsche. Maar om nou te zeggen dat hij onder je kont wegroest - ook niet.
Ik denk dat e.e.a. ook afhangt van het model/bouwjaar Porsche dat je koopt.
En ja, als je op 'verwarmd', 'carport' etc zoekt zal je hier best wat info vinden.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
06 sep 2005 10:29 |
|
 |
Jurgen
Westervoort
|
Hoi "75" ; een garage, en dan ook nog een verwarmde is natuurlijk het mooiste, maar natuurlijk lang niet bij iedereen mogelijk.. .Velen hebben ook een carport , een enkeling hier heeft zelfs zelf een zeer bijzondere  carport zelf gebouwd, en voor zover ik weet staat 'ie nog steeds ..
Ik kan mss beter zeggen wat je iig liever NIET moet doen ; stallen in een vochtige,koude, enkelmuurs garage...dan is een carport een betere optie doordat hij wel beschermd is tegen het weer, en tegelijk ook kan luchten...dit is beter tegen het roesten.
Als een auto 's winters in barre kou staat, heeft volgens mij bv een accu ook meer te lijden, evenals de verschillende rubbers.
Er zijn veel kundiger mensen dan ik hier, maar dit is denk ik alvast wat..
( en ik zie al dat Harald het gras(nét) voor mijn voeten weggemaaid heeft..) 
|
06 sep 2005 10:35 |
|
 |
horn
PF #57
|
jij typt ook zoooooooo langzaam...
horn - met griep op bed - leve wifi! 
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
06 sep 2005 10:45 |
|
 |
robbie965
965 Lgemonde
|
ik heb nog nooit zo'n gedenkwaardige carport gebouwd als horn
blijkbaar is het toch iets speciaals

_________________________________________ duitse laagvlieger
|
06 sep 2005 23:10 |
|
 |
Henk
PF # 136
|
Ik heb begrepen dat Gizmo ook een carport gaat bouwen....
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
07 sep 2005 0:10 |
|
 |
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
_________________________________________ Got coffee?
|
07 sep 2005 0:12 |
|
 |
Henk
PF # 136
|
Goed voorbeeld doet goed volgen 
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
07 sep 2005 0:15 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
En dat nog wel voor z'n garage
 PorscheRookie75  IMO is een carport makkelijke dan een garage ... maar zoals al aangegeven kan het zjn dat de verz.mij daar niet mee accoord gaat
.. een beetje 220 in de buurt is altijd wel handig  voor een druppellader of anders
Garage hoeft geen verwarming te hebben - belangrijker is VENTILATIE 
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
07 sep 2005 1:16 |
|
 |
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
als je (vrijwel) dagelijks met je auto rijdt, is een garage niet noodzakelijk
rij je bv alleen in het weekend of met mooi weer etc. dan is het niet aan te raden om 'm buiten te laten staan.
als je geen garage (of carport) hebt, kan een goeie hoes in dat soort gevallen een uitkomst zijn
voor lang stallen (bv voor de winter) zijn er nog extra "maatregelen"
maar als je het voor het uitzoeken hebt... een garage kan niet groot genoeg zijn 
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
07 sep 2005 1:41 |
|
 |
Lou
EX Carrera Targa 1985 zilvergrijs,
bijna ex 993 Cabrio 1994 zwart,
EX Boxster 1999 zwartWachtebeke
|
Snap ik nou niet. Kan je dit "wetenschappelijk" staven?
Dagelijks rijden of niet, als ie buiten staat krijgt ie net zoveel regen en wind op ze'n dakkie. Bij rijden in nat weer verspreidt het water zich ook op onbereikbare plaatsen waar het een tijdje blijft staan.
Moet je me toch es uitleggen.
_________________________________________ La vie est nulle sans bulles.
|
07 sep 2005 6:44 |
|
 |
912
|
Het gaat volgens mij om de 'effectieve buitentijd'.
Als je dagelijks rijdt en dus veel weg bent van huis, maken die paar uurtjes 's avonds en 's nachts ook niet meer uit.
Indien je alleen in het weekend rijdt, dan kan je je wagen in ieder geval 5 dagen per week de optimale stalling geven. Dus verwarmde geventileerde garage...
_________________________________________ There are those who love 912’s... and those who have never driven one...
|
07 sep 2005 8:15 |
|
 |
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
als 'ie lang stil staat, sijpelt het water overal tussen
als je er regelmatig mee rijdt krijgt e.e.a. de kans om te drogen/ventileren
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
07 sep 2005 14:01 |
|
 |
Lou
EX Carrera Targa 1985 zilvergrijs,
bijna ex 993 Cabrio 1994 zwart,
EX Boxster 1999 zwartWachtebeke
|
ok
_________________________________________ La vie est nulle sans bulles.
|
08 sep 2005 4:32 |
|
 |
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Allebei waar lijkt me, dus 
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
08 sep 2005 13:47 |
|
|