| www.porscheforum.nl |
http://85.214.53.153/

964 katalysator
http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=1&t=56641
Pagina 1 van 1

Auteur:  Litho [ 18 aug 2022 12:43 ]
Berichttitel:  964 katalysator

Ik heb een 964 C4 waar reeds een cuppipe onder zit.
Weet iemand het verschil tussen een lege kat en een bvb 100 cellenkat qua geluid en pk?
Qua geluid gaat het misschien een beetje ervover gaan?

Auteur:  Hans44 [ 18 aug 2022 12:53 ]
Berichttitel:  Re: 964 katalysator

Zonder software aanpassing zal het niks uitmaken en trouwens met software aanpassing is er ook nauwelijks vermogenswinst te behalen. Een hittedraad LMM van Cartronic ipv de standaard LM geeft enige vermogensverbetering alhoewel een stuk minder dan ze doen geloven. Voor de APK is de katalysator niet nodig iig.

Auteur:  horn [ 18 aug 2022 13:10 ]
Berichttitel:  Re: 964 katalysator

Had zo'n hittedraad conversie in mijn 964 cabrio zitten, icm 100 zellen kat (en cuprohr). Was prima maar niet heel erg merkbaar. Ik ergerde me meer aan het aanzuig geluid van het open luchtfilter....

Afbeelding

Auteur:  Hans44 [ 18 aug 2022 13:31 ]
Berichttitel:  Re: 964 katalysator

Zit in mijn 964 RS ook. Maar met ook een setje andere nokkenassen. Bovenin het toerengebied is er wel veel meer leven in de auto (als ik dat vergelijk met een standaard RS motor), maar het zal m.n. de combi van LMM, nokkenassen en andere kat zijn die uiteindelijk het verschil maakt.

Auteur:  Olaf [ 18 aug 2022 16:14 ]
Berichttitel:  Re: 964 katalysator

Litho schreef:
Weet iemand het verschil tussen een lege kat en een bvb 100 cellenkat


... dat je bouwjaar afhankelijk niet door de APK komt :idea:


Ik had zelf een leeg katalysator huis onder m'n 964's - omdat ze rammelde of geheel stuk/dicht waren ... element er uit en met lege behuizing - samen met een Cup-Rohr of (tevens) lege einddemper rond gereden.

Bij de 964 Jubileum gaf dat wél een probleem bij de APK (4 gameting), bij m'n 964 Cabrio niet - die was oud genoeg om niet aan de 4 gasmeting te hoeven voldoen.

Qua geluid - dat is bij elke 964 (vreemdgenoeg?) anders :wink:

Auteur:  giulia [ 18 aug 2022 16:22 ]
Berichttitel:  Re: 964 katalysator

Ik had een lege kat met aangepaste software en LMM en redelijk open, dubbele uitlaat onder mijn 964. 275 PK gemeten tijdens de rollenbanksessie (met ene Horn daarbij :mrgreen:). Echter door de software werd vooral het koppel veel fijner en breder verspreid.

Auteur:  Hans44 [ 18 aug 2022 16:50 ]
Berichttitel:  Re: 964 katalysator

RS = 1992 en Jubi = 1993 en vanaf 1993 dus idd een viergastest.

Auteur:  anton964 [ 18 aug 2022 18:14 ]
Berichttitel:  Re: 964 katalysator

Ik heb met een lege kat gereden onder de 964, hij liep niet lekker vond ik. Eerder slechter. Heb toen een 200 cellen kat van dansk er onder gezet.
Daar passen alle originelle hitteschilden op.

Auteur:  Olaf [ 18 aug 2022 19:06 ]
Berichttitel:  Re: 964 katalysator

Hans44 schreef:
RS = 1992 en Jubi = 1993 en vanaf 1993 dus idd een viergastest.


De viergastest voorwaarden op een rijtje:
  • bij auto’s met benzinemotor die in gebruik zijn genomen na 31-12-1992, maar voor 1-1-1996 als indien voorzien van een katalysator met lambda-sonde; typeaanduiding U9 of E2 op het kentekenbewijs.
  • bij auto’s met benzinemotor die in gebruik zijn genomen na 31-12-1995, maar voor 01-01-2006.
  • bij auto’s met benzinemotor die in gebruik zijn genomen na 31-12-2005, bij een onjuist resultaat van de EOBD-meting.

:salut:

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/