Auteur |
Bericht |
clemens
964C2 '91Hilversum
|
advies
Ben al een tijdje passief de website aan het volgen en ik moet zeggen dat ik inmiddels behoorlijk wat heb bijgeleerd over Porsche. Vind de verhalen en meningen fantastich, oprecht en eerlijk (?).
Nu ben ik zelf van plan een Porsche aan te schaffen en had als budget EUR 25000. Voor dat bedrag zou ik toch een mooie 964 moeten kunnen krijgen. Maar af en toe zie ik ze staan; 993's met prijzen die daar maar vlak boven liggen. Wat denken jullie wat een een betere koop is. Het plan is de P er als tweede wagen bij te hebben en voor langere tijd aan te schaffen.
Dank!
|
09 sep 2005 17:54 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Mijn persoonlijke mening .
Ik zou gaan voor die 993 onder voorwaarde dat hij idd aan de gestelde eisen voldoet en een onafhankelijke keuring met glans heeft dooorstaan.
Maar ja , mijn droom (en doel) is dan ook een 993 te bezitten.
BEide zijn het schitterende wagens en jouw keuze is natuurlijk iets zeer persoonlijks.
In elk geval welke keuze je ook maakt. Het is een Porsche en de droom van velen maar het privilege van enkele.
Succes met je zoektocht en beslissing
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
09 sep 2005 18:14 |
|
|
EvR
ex 911 TargaDordrecht
|
Jouw plan om een P aan te schaffen is natuurlijk fantastisch, maar ik denk dat het verstandig is om wat van jouw budget te reserveren voor onverwacht/onvoorzien onderhoud.
Als je het budget nog 'wat' naar boven bij zou kunnen stellen zou ik voor een 993 gaan, zo niet dan voor een 964.
en ach een P. is altijd een goede koop
iig suc6
|
09 sep 2005 18:24 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Ik zou met dat budget geen 993 kopen. Indien je die auto liever wil, dan moet je voor een hoger budget gaan zorgen. Ik zou zeggen: richting de Eur 30.000-35.000.
|
09 sep 2005 18:30 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
09 sep 2005 19:19 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Clemens,
Ik kan niet in jouw spaarvarkentje kijken en weet ook niet hoe snel je weer kunt sparen nadat je de 911 hebt aangeschaft.
Als 25K echt je budget is zou ik persoonlijk zoeken naar een 911je van rond de 20K een late 3.2 dus
Wil je echt een 964 ... KRKB ... en dan moet je met 25K toch wel een heel eind komen
Succes
Olaf
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
09 sep 2005 19:33 |
|
|
Henk
PF # 136
|
Voor een "echte" 964 is het budget inderdaad toerijkend, voor een matige 993 misschien ook maar dan begint de ellende..... want je wilt de auto uiteindelijk toch goed en naar je zin hebben, een rekening aan bijkomende werkzaamheden tussen de 5 tot 10.000 euro is geen uitzondering.
Voor € 25.000,- zou ik absoluut gaan voor een mooie (en vooral goede) 964.
Voor € 35.000,- of meer (tot ruim meer) voor een 993.
Succes!
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
09 sep 2005 19:54 |
|
|
robbie965
965 Lgemonde
|
voor 25k koop je een mooie 964
succes met zoeken
_________________________________________ duitse laagvlieger
|
09 sep 2005 22:19 |
|
|
M.
993 2S
|
Volledig met Henkc2c eens; je wilt een echt goede 911. Dan kom je er met 25k niet bij een 993 (voor een 993 ga je richting de 40k). Een mooie 964 moet wel mogelijk zijn voor die prijs.
Ik heb gekozen voor een hogere investering bij de aanschaf, zodat het plezier direct begint en niet de (eventuele) ellende.
|
09 sep 2005 22:36 |
|
|
Walter964
964 C2C->997 C2C->997.2 GT3Empel
|
Lekker beginnen met een 964 en dan alvast toewerken naar een 993 in de toekomst( mijn plan). "Bezit van de zaak is het eind van het vermaak" gaat zelfs bij een P een beetje op.Zeker als tweede auto kan de 964 goed dienst doen omdat ie toch wat ruwer is als de 993.
Je koopt voor dat geld een goede 964 of voor 30k een 993 in een mindere staat of mindere uitvoering( kleur,wielen interieur). De prijzen voor die auto's lopen sterk uiteen. Als je voor een mooie 993 op pad gaat zie je de mooiere toch echt boven de 35k uitkomen.
suc6
Walter
_________________________________________ Een dag niet vol gas gegeven is een dag niet geleefd
|
09 sep 2005 22:49 |
|
|
clemens
964C2 '91Hilversum
|
Dank voor commentaar. Risico is idd dat bij zoektocht naar een 993, je uiteindelijk toch weer eindigt bij die ene mooi van 35K+. En dat is nu niet het plan. Vind die witte bij TF toch niet onaardig en die is misschien voor 30k wel te krijgen. Maar ja geparkeerd naast een echte kleur (zwart en wit zijn nl geen kleuren heb ik ooit geleerd) valt ie dan wsch toch weer tegen.
Over 964 dan nog even, is er nog verschil tussen de bouwjaren 89-92??
Dank u.
|
11 sep 2005 13:54 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Ben het eens met eerdere schrijvers. Zelfs met budget 30k kom je er (meestal) niet als je een redelijke 993 wilt aanschaffen. Dus gewoon lekker voor de 964 gaan. Heb zelf net zoektocht naar 993 achter de rug, uiteindelijk toch voor de 964 gegaan. Overigens niet vanwege prijs, maar de 964 is gewoon een hele fijne (en mooie) auto, zeker als 2e of 3e auto.
Er zijn zeker verschillen in modeljaren, hoe jonger, hoe beter zou ik zeggen. Heeft te maken met (belangrijke) motormodificaties, cup-design (spiegels, velgen), etc etc. De experts hier kunnen je dat heel goed uitleggen.
Succes met de zoektocht!
|
11 sep 2005 14:13 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Mijn mening? Ik zou toch die witte 993 bij TF heel serieus overwegen! Ik vind hem nl zeker met blau leer helemaal niet slecht. Op de laatste VCM rit was er ook een witte 993 en ik vind het, zeker bij mooi zonnig weer een mooie, gewaagde verschijning. Je kunt het ook zo zien, het is juist weer eens wat anders dan zilver of blauw. Lage km-stand, schijnt een hele goeie auto te zijn. En wat is het belangrijkste aan een 911 (voor mij althans...) juist, het rijden! Deze auto ziet er met het blauwe leer van binnen zeer chique uit en volgens mij is het nog nooit bewezen dat een blauwe of zilvere 911 altijd beter rijdt dan een witte... Verder las ik laatst ergens een stuk over een Nedrlander die altijd witte porsches reed en net zijn witte CGT afgeleverd had gekregen, ben de naam even kwijt van de beste man, maar wel lef! Staan ook fotos van op het forum hier als ik me niet vergis van de All day Porsche dagen op Zandvoort.
Heb zelf even overwogen om te switchen naar een 993 en toen zeker bij deze witte 993 ernstig getwijfeld, maar mijn huidige elfje met blauwe nummers geeft me iedere keer toch weer zo'n kick en ik vind het leuk om er zelf mee te knutselen, dus ik doe hem voorlopig niet weg. Maar als... dan.....why not the white one! Scheelt je zomaar een 5K of meer, ik zou het wel weten!
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
11 sep 2005 14:35 |
|
|
911-lover
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Sorry , maar na dit allemaal gelezen te hebben moet ik dit toch even van me afgooien.
Ik lees het hier menigmaal dat als er ergens een wagen goedkoop staat deze onmiddelijk wordt afgebroken of in verdenking wordt gesteld. Dus blijkbaar primeert eerst de dikke prijs hier , alvorens de wagen op zich. De mensen die zo denken willen juist bestolen worden. Laten de interessante wagens staan voor de handelaars die ze dan opkopen en ze aan de door menig van hier aangehaalde "juiste" prijzen door te verkopen. Zelfde wagen 5 tot 10K duurder en ineens is de wagen goed. Rare gedachtengang als ik eerlijk mag zijn.
Ge eerst kijken en keuren alvorens enkel een mening te geven op een interessant aanbod (dus enkelde prijs).
Wat is er mis met een 993 die aan 25000€ zou te koop staan als die aan alle eisen voldoet zoals ik eerder heb aangehaald.
De prijs
Er worden (en zeker in de huidige crisistijden) meer goede wagens aan spotprijzen weggedaan uit financiele of familiale redenen.
Maar ja , als jullie dat extra bedrag liever aan de autoverkoper geven dan zelf te houden voor eventuele komende kosten (die ook komen als je die wagen koopt bij een verkoper) dan is dat natuurlijk jullie zaak.
Ben ik als Belg dan toch geldgieriger dan menig Nederlander hier
|
11 sep 2005 20:38 |
|
|
Henk
PF # 136
|
Het enige wat daar mis aan is, is het volledig uitblijven daarvan......
De enige 993 die hier (in Nederland) ooit aangeboden is voor dat geld, staat/stond in Alkmaar bij Ronald Paul met 338.000 km op de teller.
Verder ben ik het met je eens hoor, pas oordelen wanneer het totale plaatje compleet is.
prijs/prestatieverhouding zegt alles terwijl uitsluitend een prijs NOG niets zegt.
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
11 sep 2005 21:22 |
|
|
911-lover
|
idd en voldoet het "koopje" niet aan je eisen , dan laat je het toch gewoon staan.
Dan ben je enkel tijd en benzine geld kwijt.
so what , is de zoektocht naar de juiste P dan niet één van de heerlijkste dingen die er zijn
Voor mij is dit in elk geval een zaligheid
|
11 sep 2005 21:42 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
| | | | 911-lover schreef: Sorry , maar na dit allemaal gelezen te hebben moet ik dit toch even van me afgooien. Ik lees het hier menigmaal dat als er ergens een wagen goedkoop staat deze onmiddelijk wordt afgebroken of in verdenking wordt gesteld. Dus blijkbaar primeert eerst de dikke prijs hier , alvorens de wagen op zich. De mensen die zo denken willen juist bestolen worden. Laten de interessante wagens staan voor de handelaars die ze dan opkopen en ze aan de door menig van hier aangehaalde "juiste" prijzen door te verkopen. Zelfde wagen 5 tot 10K duurder en ineens is de wagen goed. Rare gedachtengang als ik eerlijk mag zijn. Ge eerst kijken en keuren alvorens enkel een mening te geven op een interessant aanbod (dus enkelde prijs). Wat is er mis met een 993 die aan 25000€ zou te koop staan als die aan alle eisen voldoet zoals ik eerder heb aangehaald. De prijs Er worden (en zeker in de huidige crisistijden) meer goede wagens aan spotprijzen weggedaan uit financiele of familiale redenen. Maar ja , als jullie dat extra bedrag liever aan de autoverkoper geven dan zelf te houden voor eventuele komende kosten (die ook komen als je die wagen koopt bij een verkoper) dan is dat natuurlijk jullie zaak. Ben ik als Belg dan toch geldgieriger dan menig Nederlander hier | | | | |
Helemaal mee eens. Als je veel geld neertelt voor een auto dan weet je maar één ding zeker: dat je veel betaalt.
Ogen open houden en geduld, dan betaal je niet teveel en kun je ook een goede auto aanschaffen.
|
11 sep 2005 22:16 |
|
|
thomas993
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
|
wat bedoeld men met de huidige crisistijden?, is mij iets ontgaan?, ook kom ik meerdere malen per maand in onze vestiging in Belgie en struikel ik over de nieuwe 5 touring's op het terrein en als we gaan lunchen zijn we blij dat er nog een tafel beschikbaar is in het Brusselse
|
11 sep 2005 22:49 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Van het verschil tussen aankoopprijzen BE-NL kan ik aardig wat op restaurant gaan.
|
11 sep 2005 22:51 |
|
|
Denniz C2
993 C2
|
Mensen, volgens mij zitten we hier met een taalprobleem aan de belgen onder ons ......... een P is in Nederland toch echt net een "tikkeltje"duurder. In Nederland koop je voor 30K bijna zeker geen GOEDE 993, in België is dit wellicht wel mogelijk
_________________________________________ Ut et Zeeuwse
|
11 sep 2005 23:01 |
|
|
Walter964
964 C2C->997 C2C->997.2 GT3Empel
|
Simpel toch! Als een auto 35k waard is zal niemand hem toch voor 30k verkopen.
Een goede 993 kost minimaal 35k in NL.
grt
w
_________________________________________ Een dag niet vol gas gegeven is een dag niet geleefd
|
11 sep 2005 23:09 |
|
|
Henk
PF # 136
|
Volledig mee eens Walter, maar misschien is voor sommigen de wens de vader van de gedachte...?
|
11 sep 2005 23:14 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Het eerste ben ik het mee eens, het tweede hoeft niet waar te zijn....
Ligt eraan wat je onder "goede" verstaat
Nee, zonder dollen, ook onder de 35k kom je wel een goede 993 tegen volgens mij, maar sporadisch... Daarom is het "makkelijk" om te zeggen dat degene die onder de 30k liggen, waarschijnlijk NIET goed zullen zijn... (maarja, dan moet je EIGENLIJK gaan kijken )
|
11 sep 2005 23:17 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
_________________________________________ Got coffee?
|
11 sep 2005 23:19 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Hehhee... Dus terug naar het advies: zoek een mooie 964 is (en blijft) mijn advies... !
|
11 sep 2005 23:20 |
|
|