| www.porscheforum.nl |
http://85.214.53.153/

Controle via chassisnummer van 996 Carrera 4-model
http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=1&t=5694
Pagina 1 van 1

Auteur:  996C4-Torquehorse [ 10 sep 2005 8:18 ]
Berichttitel:  Controle via chassisnummer van 996 Carrera 4-model

:P Hallo beste Porschisten, :P

Hoe kan je aan het chassisnummer herkennen of je te maken hebt met een échte 4 wielaangedreven Porsche 996 Carrera 4?

In mijn chassisnummer staat vermeld WPOZZZ99ZXS......

:?: Beschikt een 996 Carrera 2 ook over PSM (Posche Stability Management) of is dit enkel voorzien bij de 996 Carrera 4? :?:

:arrow: Wie kan me hierin helpen.

Veel rijplezier en thanks for the response.

Torquehorse.

Auteur:  plh [ 10 sep 2005 9:16 ]
Berichttitel: 

Kun je aan het chassisnummer niet zien, alleen aan het typenummer vermeld op de sticker voorin het serviceboekje kun je zien: motor, versnellingsbak etc.
Chassisnummer: 99=Carrera, (Z=kun je vergeten), X=modeljaar, S=plaats van produktie, 6 cijfers=het aantal van dát type in dát modeljaar

Auteur:  Rob Herfst [ 10 sep 2005 10:47 ]
Berichttitel:  Re: Controle via chassisnummer van 996 Carrera 4-model

996C4-Torquehorse schreef:
Hoe kan je aan het chassisnummer herkennen of je te maken hebt met een échte 4 wielaangedreven Porsche 996 Carrera 4?

:arrow: Is volgens mij ook niet aan chassisnummer te zien!
wel op:
- kentekenbewijs
- fahrzeugbrief

996C4-Torquehorse schreef:
Beschikt een 996 Carrera 2 ook over PSM (Posche Stability Management) of is dit enkel voorzien bij de 996 Carrera 4? :?:

:arrow: Ook in C2 alleen hier was het een optie. Bij de C4 dacht ik standaard!

Auteur:  996C4-Torquehorse [ 11 sep 2005 0:25 ]
Berichttitel: 

Volgens Porsche-Garage Carrera Motors, zijn er 3 indicaties dat het wel degelijk over een Carrera 4-type gaat:

1°) Zilveren remklauwen wijzen bij een 996 Carrera op het vierwielaangedreven type. Bij 996 Carrera 2-modellen, zouden de remklauwen standaard zwart moeten zijn.

2°) Als de zes cijfers aanvangen met 64 duidt dit op een Carrera 4-model

3°) De ingave van het sleutelnummer, vermeld op de Fahrzeugbrief, geeft definitief uitsluitsel of het dan wel om een twee- of een vierwielaangedreven Porsche gaat.

Tot zover de ingewonnen informatie door Torquehorse

Auteur:  Olaf [ 11 sep 2005 0:34 ]
Berichttitel: 

996C4-Torquehorse schreef:
Tot zover de ingewonnen informatie door Torquehorse


IMO lijkt mij toch dat je dat soort dingen doet voordat je tot aanschaf van zo'n Porsche overgaat :idea:


996C4-Torquehorse schreef:
Hoe kan je aan het chassisnummer herkennen of je te maken hebt met een échte 4 wielaangedreven Porsche 996 Carrera 4?


Het zal wel aan mij liggen :arrow: maar kan ik hier uit opmaken dat je bang bent met een Carrera 2 opgescheept te zitten ipv een Carrera 4 :roll: :? :?:

:arrow: VIN - Decoder :arrowl: eerst even een accountje aanmaken !

Auteur:  996C4-Torquehorse [ 11 sep 2005 13:46 ]
Berichttitel: 

:) Hallo beste Porsche-collega's, Porsche-fanaten, :)

Oef zeg... Het probleem is definitief uit de wereld geholpen!!!

:idea: Nadat ik de Fahrzeugschein, die de Fahrzeugbrief steeds vergezeld, nog eens heb geraadpleegd en grondig heb geanalyseerd, blijkt wel degelijk ALLE technische informatie met betrekking tot mijn Porsche 996 Carrera 4 er zeer gedetailleerd op vermeld te staan.

:idea: Zo vermeld de Fahrzeugschein o.a. het aandrijvingstype, waarbij respectievelijk Vak 18 het aantal assen en Vak 19 het daarvan aantal aangedreven assen aanduidt.

De Fahrzeugschein m.b.t. mijn auto geeft namelijk aan:
:arrow: Vak 18 ==> "Zahl der Achsen" (Aantal assen): 2
:arrow: Vak 19 ==> "Davon angetriebene Achsen: 2 :!:

De Fahrzeugbrief daarentegen vermeld enkel het merk "Porsche" en het modeltype, namelijk 996, wat me enige twijfel bezorgde... Maar nu is uiteindelijk alle onzekerheid uit de wereld.

:arrow: Bovendien heb ik de voorwielen volledig in uitgedraaide positie geplaatst en merkte ik al vlug 2 kardanassen (links/rechts) op de voorwielen die naar de (wel perfect verstopte voorbrug) toe doorlopen.

:arrow: Ik heb trouwens ook gemerkt dat de kofferruimte bij een 996-C4 geringer is dan bij een 996-C2, omwille van de plaats die de voorbrug onderaan inneemt.

Zo, dat weten jullie samen met mij dan ook weer...

:arrow: Met speciale dank aan de Forum-collega's die op mijn vraag hebben gereageerd!!!

:lol: Véél rijgenot vanwege een opgeluchte 996 Carrera 4-wheeldriver,
Torquehorse.
:lol:

Auteur:  Marco [ 11 sep 2005 18:37 ]
Berichttitel: 

waardoor twijfelde je eigenlijk?

Auteur:  horn [ 11 sep 2005 18:52 ]
Berichttitel: 

Beetje rare tip, maar als je hem nou eens op een grasveldje zet en vol gas spinnend wegblaft - moet je toch ook 4 sporen krijgen... :shock:

Iig gefeliciteerd dat je gerustgesteld bent. 8)

Auteur:  911-lover [ 11 sep 2005 21:38 ]
Berichttitel: 

Effe op een put of brug en je ziet dat toch dadelijk aan het diferentieel?
En hebben de vierwil aangedreven Porsches niet die extra sperknop?
dit lijkt me toch geen kleinigheidje omte zien of het een twee al dan vierwiel aangedreven wagen is :?:

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/