Auteur |
Bericht |
ROSE
993 - 1994Amersfoort
|
Olav M in happier days
tja, daar sta je dan voor de 2e training in het zonnetje op zaterdag morgen als gastrijder (Spa F1, Porsche Michelin Super Cup). Na de training 'slechts'op 6.2 seconden en een 23e plaats (vd 24).
In de regen op vrijdag echter slechts op 3.6 seconden van de kop/chapeau.
Enne de race dan, zul je vragen?
Helaas al na een rondje of twee (...) voor La Source hairpin tegen de muur en ophanging gebroken (is toch echt een laaaaaaaang recht stuk).
Enfin; vond dat 'us' Olav wel mooi mee reed in de regen en ben benieuwd of hij nog iets in de uitzending gezegd heeft over zijn crash
_________________________________________ Alweer een P-dag?
JA!
En het zit ook zo knus achterin..
|
12 sep 2005 18:05 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Olav M in happier days
In de regen ligt hij wat beter op de weg...
|
12 sep 2005 18:37 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
ja hoor, compleet met de billen bloot (incl. commentaar van coronel)
_________________________________________ Got coffee?
|
12 sep 2005 19:08 |
|
|
don_carrera
P O R S C H ENUTH
|
velgen hebben hebben hebben en vleugen hebben hebben ..
_________________________________________ HAPPINESS IS DRIVING A P O R S C H E
NIEMAND IS SLIM GENOEG OM ZIJN EIGEN DOMHEID TE BEVATTEN.
|
12 sep 2005 19:27 |
|
|
ROSE
993 - 1994Amersfoort
|
neehee Don.
Het was DROOG!
JA!
|
12 sep 2005 19:28 |
|
|
ronsoul
964rotterdam
|
beste rose,
leuk zo' n azijnpis stukje op dit forum.
aangezien olav een goeie gast is en het circuit mij ook niet geheel vreemd is dacht ik net bij mezelf laat ik eens een opbouwende reactie plaatsen.
so.
objectief bekeken was zijn spin geen goeie actie maar wel een makkelijk te verklaren.
wanneer er olie of vocht op de baan ligt en je 911 heeft geen slipperclutch zijn dat soort " raceongelukken " niet zeldzaam.
het instapppen in zo' n klasse is op zichzelf al niet bepaald een makkelijke opgaaf.
je moet toch behoorlijk aan de bak tegen een stel doorgewinterde coureurs en aangezien hij de mazzel en tegelijkertijd de pech had dat hij in spa aan de beurt was viel hij dus met zijn neus in en naast de boter.
je hebt het over zijn getrainde tijd die een stuk langzamer was dan de top.
spa is nu eenmaal het langste en misschien ook wel moeilijkste circuit van het posche race seizoen dus verlies je hier als gastrijder ook heel veel tijd.
dat hij er in de natte training een stuk dichterbij ligt zegt eigenlijk meer.
zijn ervaring in andere porsche raceklassen heeft hem hierbij goed geholpen.
olav is een man die het hart op de tong draagt, dus, ja in de uitzendiing heeft hij precies uitgelegd hoe het gebeurde en dat siert hem dan ook.
wilde teveel, dacht niet goed na en maakte een missertje bij het aanremmen van een heftige bocht.
om in de door you gehanteerde stijl te eindigen moet ik nu eigenlijk melden dat jij het natuurlijk vast veel beter gedaan zou hebben.
de beste stuurlui staan nu eenmaal altijd aan wal.
vriendelijke groet.
_________________________________________ broemmm broeemm... vroaaaar.... vroooaaar!
|
12 sep 2005 19:47 |
|
|
ROSE
993 - 1994Amersfoort
|
jammer dat je het dan niet begrepen hebt.
Was oprecht onder de indruk in de regen en ja vond het inderdaad knullig om op het rechte stuk in de 2e ronde onderuit te gaan.
Dit zegt niets over mijn pretenties noch over mijn kunde.
Ook zegt het niets over mijn opinie over Olav's kwaliteiten als verslaggever die ook mij zeer aanspreken.
JA!
|
12 sep 2005 19:53 |
|
|
Henk
PF # 136
|
Ik ben ook iemand die Olav en zijn manier van doen erg kan waarderen.
Ik heb echter niets negatiefs op kunnen maken uit het berichtje van Rose.
Ik denk dat je in je enthousiasme misschien iets niet helemaal in de juiste proporties hebt gezien.
Ondanks dat toch ronsoul
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
12 sep 2005 20:09 |
|
|
ronsoul
964rotterdam
|
mooi, dan blijkt dat ik de uitspraak:
" Na de training 'slechts'op 6.2 seconden "
en de uitspraak:
" is toch echt een laaaaaaaang recht stuk "
geheel per ongeluk voor een cyniche uitlating heb aangezien.
dan zie je maar weer hoe snel iets verkeerd begrepen kan worden.
toch.... als ik de eerste originele tekst nog eens lees, de eraan vastgehangen poll bekijk....tsja.. mmmm... misschien dat je dan zelf ook kan snappen dat ik op deze manier heb gereageerd.
so, dear rose.
bij deze mijn reactie op je laatste inzending, laten we het allemaal maar met de mantel der liefde bedekken.
porsche liefde.
groeten.
_________________________________________ broemmm broeemm... vroaaaar.... vroooaaar!
|
12 sep 2005 23:31 |
|
|
Henk
PF # 136
|
De (voorlopige) uitslag van de Poll laat in ieder geval niets aan duidelijkheid achterwege
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
12 sep 2005 23:40 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
rij zelf eens een paar rondjes op Spa en kom het dan nog eens vertellen hoe het moet
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
13 sep 2005 2:25 |
|
|
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
Hopenlijk kan Olav beter racen dan commentaar geven
Enthousiasme genoeg bij Olav, maar hij maakt teveel foutjes doordat hij het vertikt met een co-commentator te werken die hem corrigeert of aanvult.
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
13 sep 2005 9:50 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Eens met het enthousiasme, maar ook met de (te)vele "fouten" in het commentaar ..... of dat echter door het gebrek aan co-commentaar komt en of hij dat weigert
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
13 sep 2005 10:24 |
|
|
horn
PF #57
|
ach, ik amuseer me altijd kostelijk met Olav. Geeft commentaar alsof hij naast je op de bank zit. En bij hem kan ik dat goed hebben.
'En Montoya zegt gewoon tegen Schumacher DIKKE VINGER...'
Vroeger deed Harry Vermeegen dat ook een beetje zo bij voetbal en daar werd ik gek van. Irriteerde me mateloos...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
13 sep 2005 18:07 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Dus dat is het. Hij geeft commentaar, gelijk mijn vriendin als ze naast mij op de bank zit...
Ik erger mij altijd kapot aan het feit dat hij zaken mist die zelfs Stevie Wonder kan zien. Tuurlijk, hulde dat hij F1 op de kaart heeft gezet in NL. Maar verder kan ik prima zonder zijn "deskundig commentaar".
|
13 sep 2005 18:27 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Als je 'm dat persoonlijk wilt vertellen: ik heb hier nog z'n 06-nummer liggen én z'n reguliere nummer (in Spanje)...
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
13 sep 2005 18:30 |
|
|
horn
PF #57
|
ach, ik kijk F1 als amusement. Zit ook wel eens te kijken met de gedachte 'dat zie je toch ook wel, man' maar het irriteert me niet. Hebben natuurlijk ook niet zoveel vergelijkingsmateriaal. Komt misschien ook omdat ik Olav twee keer 'live' heb meegemaakt op een feestje en het een geschikte peer vond. Speelt vast mee.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
13 sep 2005 18:32 |
|
|
Devils son
|
Waarom zou ik dat willen? Maar mocht ik hem tegenkomen, dan zal ik niet iets anders gaan beweren.
|
13 sep 2005 18:39 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Kwam Olav regelmatig tegen op de kartbaan in A.dam.
Beide met onze zoon, hij begon net en moest nog veel leren.
Geloof dat hij het nu wel aardig doet.
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
13 sep 2005 21:41 |
|
|
EvR
ex 911 TargaDordrecht
|
Olav of z'n zoon?
|
13 sep 2005 21:47 |
|
|