| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
Boxster 987.1 S vs 981.1 S http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=1&t=58051 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | Wimpie67 [ 13 maart 2024 21:15 ] |
Berichttitel: | Boxster 987.1 S vs 981.1 S |
Door verdrietige omstandigheden wordt mij een Boxster 981.1 S 3.4 PDK aangeboden. Nu heb ik een 987.1 S 3.2 handgeschakeld waar ik zeker nog niet op uitgekeken ben. Wie op dit mooie forum heeft een dergelijke overstap gemaakt en hoe is dat op langere termijn bevallen? Oftewel: wat zijn de belangrijkste pro’s en contra’s, met name qua rijbeleving? Ik gebruik mijn Boxster puur hobbymatig, maar schuw langere roadtrips (Alpen, Dolomieten) niet. Ben heel erg benieuwd naar jullie ervaringen! |
Auteur: | Autoke [ 13 maart 2024 22:27 ] |
Berichttitel: | Re: Boxster 987.1 S vs 981.1 S |
Denk dat het verschil meer zit in Handbak vs PDK en de algemene looks van de auto (interieur en exterieur). Wielbasis is wat groter, wellicht fijner bij de 981 voor lange ritten, de auto is ook wat ruimer (987 vis toch wat krapper volgens mij) . Geen rij ervaring met 987, maar de auto's lijken wel veel op elkaar natuurlijk. Koets lijkt me ook wat stijver want moderner. Stuurfeeling vind ik prima met de 981, beetje geneuzel wat mij betreft, ding ligt zo goed op de weg Puur voor rijbeleving, denk ik dat je niet moet wisselen. Geluid wel mooier bij 981, maar ja, ook prima met 987 lijkt me... Met een 981 kom je nergens ongezien voorbij, de auto trekt best wel veel aandacht, ik weet niet of dit ook zo is met een 987, het is wel iets speciaals eigenlijk bij deze auto (voor het algemeen publiek dan, niet de Porsche puristen wellicht ) Speciale auto is het daarom zeker (performance wise helemaal).. Bochten hoeken met een 981 is de echte meerwaarde, de snelste ben je niet, maar wat maakt dat nou echt uit in een 60 km zone in NL .... Alpenritten is echt gaaf met de 981 boxster, geluidsbeleving (in mijn geval de 2.7) is super bij deze auto.. Reden dat ik een 981 heb, is eigenlijk 200% de looks (vs 987, 996) en moderner dan een 964 (super leuk, maar ook een oldtimer ondertussen natuurlijk) .. Mijn gutfeel tav 981 boxster ! |
Auteur: | ferry p [ 14 maart 2024 19:29 ] |
Berichttitel: | Re: Boxster 987.1 S vs 981.1 S |
Toch een groot verschil Pdk is smaak. Persoonlijk vind ik het geweldig Heb de 987 en 981 gehad en heb nu weer een boxster, maar dan de 4.0 25 jaar. 981 is binnen een slag groter met veel meer been ruimte dan de 987. 981 voelt aan als meer auto als de 987. (Evolutie) De binnenruimte gaf voor ons de doorslag een 981 te kopen en geen 911. Echt ruimer! Onze boxster 25 jaar is weer minder ruim omdat achterschot verder de cabine instaat vanwege de grotere motor? Echt een merkbaar verschil. Als na verkoop het bij te betalen bedrag voor jezelf uitlegbaar is, en je kunt het betalen gewoon doen! |
Auteur: | Wimpie67 [ 14 maart 2024 21:33 ] |
Berichttitel: | Re: Boxster 987.1 S vs 981.1 S |
Dank voor jullie reacties! Al met al een positief beeld over de 981! Wat zou een redelijk bedrag zijn voor een 2012-2013 981.1 S PDK met 70k km, eerste eigenaar, dealer onderhouden tot op de dag van vandaag. Auto is in nieuwstaat. Uiteraard zonder garantie. |
Auteur: | Autoke [ 14 maart 2024 22:38 ] |
Berichttitel: | Re: Boxster 987.1 S vs 981.1 S |
Vraagprijs bij dealer was 3 jaar geleden ongeveer 50 k (met garantie, die km stand, 2013, S PDK GT zlver/zwart) , dit is particulier, zonder garantie, maar prijzen zijn gestegen met 10%, denk dat onder de 50 k hij snel weg zal zijn Bij Duitse Dealer staat er een voor 60 k - achat grau https://finder.porsche.com/de/de-DE/det ... price_desc |
Auteur: | Polydeukes [ 15 maart 2024 9:45 ] |
Berichttitel: | Re: Boxster 987.1 S vs 981.1 S |
Ik heb geen uitgebreide rij-ervaring in de 987, dus kan je daarover niet adviseren. Voor mij was het al vrij snel duidelijk dat ik wat langer wilde doorsparen voor de 981 omdat die op bijna alle vlakken superieur is aan zijn voorganger. Ik vind 'm mooier, hij is praktischer, lichter, rijdt beter, is betrouwbaarder, mooier en kwalitatief beter interieur, etc. Maar daar hangt natuurlijk een hoger prijskaartje aan. Daarmee is de 987 zeker geen slechte keuze en je kunt er ontzettend veel plezier van beleven, maar als ik de keuze had (en die had ik), koos ik altijd de 981. NB er bestaat geen 981.1 (en dus ook geen 981.2), er is maar 1 generatie 981, daarna kwam de 982 met als modelnaam 718 Boxster/Cayman |
Auteur: | outletvalve [ 15 maart 2024 12:01 ] |
Berichttitel: | Re: Boxster 987.1 S vs 981.1 S |
Tja, wat is een redelijke prijs? 45K? Voorbeeld: Zilveren 981 |
Auteur: | ruud964 [ 15 maart 2024 15:04 ] |
Berichttitel: | Re: Boxster 987.1 S vs 981.1 S |
Ik denk dat je tussen de 50 en 60 kwijt bent voor een goede S, afhankelijk van de uitvoering, onderhoudscyclus en km. stand. Op een S zou ik zeker een paar opties willen hebben, die op de GTS standaard zijn. maar dat is persoonlijk.... |
Auteur: | Wimpie67 [ 15 maart 2024 19:17 ] |
Berichttitel: | Re: Boxster 987.1 S vs 981.1 S |
Ik snap dat je bij een handelaar/specialist minimaal 50k betaalt. Aan de andere kant: voor dat geld staan ze best lang te koop en bij een particulier zou je iets minder mogen betalen. Ik wil ze ook niets tekort doen. Wat ik al aangaf: het is een verdrietig verhaal. |
Auteur: | Autoke [ 15 maart 2024 21:41 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: Boxster 987.1 S vs 981.1 S | |||||||||
Dit is geen S versie, dan was die wel erg goedkoop.. ! |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |