Re: Cadeau voor mijn vader: Ritje in de Porsche Panamera
Ik ga hier nu iets controversieels zeggen, dus mensen vinden er vast iets van.
Maar waarom boek je niet gewoon een proefrit in een Panamera (al dan niet tweedehands) bij de Porsche dealer zonder dit nobele motief prijs te geven. De dealer gaat toch uit van de "sales funnel", met andere woorden van iedere zoveel contacten (zeg 100), maken zoveel mensen (zeg 10) een proefrit en kopen uiteindelijk zoveel mensen (zeg 1) een auto.
Waarom dat controversieel is, is omdat mensen dan vinden dat je niet eerlijk bent over je bedoelingen. Over die gedachte moet je zelf misschien ook even heen, en je vader misschien ook. Maar je kunt er ook anders over denken: ik heb 15 jaar geleden op dezelfde manier een proefrit gemaakt in een toen vrij jong gebruikte Seal Grau 997 cabrio bij Porsche Centrum Amsterdam. Ik wilde daar 15 jaar geleden niet de middelen niet voor vrijmaken, maar heb vorig jaar een Seal Grau 997 cabrio gekocht met precies dezelfde specificaties (en van hetzelfde bouwjaar) als waarin ik 15 jaar geleden heb proefgereden. Vanwege die proefrit.
En nee, ik heb hem niet bij Porsche Centrum Amsterdam gekocht, maar als deze of een soortgelijke daar gestaan had, had ik dat zeker wel gedaan.
Lang verhaal kort: is het een hele wilde gedachte om gewoon een proefrit bij de dealer te boeken en te zien wat daar van komt? Wie weet wat je vader daarna van plan is.
EDIT (ik was al even geleden begonnen aan dit bericht en had de nieuwe reacties ondertussen nog niet gezien): ik zie dat Johann hetzelfde zei met minder woorden.
De dealers die jij benadert hebt, en vermoedelijke andere dealers ook, doen zoiets niet bij volledige openheid van zaken. Dan weten ze 100% zeker dat het niet tot ene verkoop leidt op de korte termijn. Maar als zij denken dat jij of je vader een potentiele koper
kunnen zijn, dan doen ze het uiteraard wel. Daar hoef je echt niet al een getekende koopovereenkomst ofzoiets voor te hebben.