Auteur |
Bericht |
Pascal H
964 C4Limburg (België)
|
Een vraag voor onze Belgische vrienden.
Begin van dit jaar ben ik trotse eigenaar van een prachtige 964 geworden.
Na ontvangst van de papieren heb ik natuurlijk direct de nummerplaten aangevraagd.
Wat schetste mijn verbazing toen de platen aankwamen en ik zag dat deze bestonden uit een lettercombinatie gevolgd door 911!!!
Ik natuurlijk de koning te rijk, menigeen betaald voor een dergelijk plaat maar liefst €620 als gepersonaliseerde plaat.
Maar nu komt het probleem. Binnen een maandje of zo gaat het beestje zijn winterslaap doen en zal ik noodgedwongen de platen moeten terugsturen.
Weet misschien iemand een manier om toch te platen te kunnen behouden? Zonder betaling van de verkeersbelasting natuurlijk?
Alvast bedankt!!
|
19 sep 2005 16:08 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Weet van een andere Belg, dat ie ze tijdelijk overschreef op een of ander klein auto'tje... Misschien is dat een optie?
|
19 sep 2005 16:15 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Waarom winterslaap in de zomer zijn er ook veel mooie dagen
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
19 sep 2005 16:25 |
|
|
S2
Ex. 2000 Boxster 2.7,Ex. 2002 996C2 Cabrio (Mk2), ex 2007 Cayman 2.7, 2008 Cayman S Design Edition 1Lochristi, België
|
Bron: D.I.V. (Dienst inverkeerstelling voertuigen)
Maw, ik denk dat de platen op een ander autootje hangen de enige oplossing is, maar of dat goedkoper uitkomt dan een half jaar verkeersbelasting????
|
19 sep 2005 16:25 |
|
|
Pascal H
964 C4Limburg (België)
|
Zat ook al aan de optie van overschrijven op een ander wagen te denken. Porsche is tweede wagen dus ik kan de platen laten overschrijven op dagelijkse wagen en de platen van de dagelijkse wagen terugsturen. Volgend jaar terug overlaten schrijven op de Porsche en voor de dagelijkse wagen weer nieuwe platen aanvragen enz. enz. Maar dat begint op den duur zo’n stoelendans te worden.
Misschien dat er nog een andere manier is (was)……….
|
19 sep 2005 16:29 |
|
|
ppp 356
|
Moet je ook elke keer de technische keuring paseren, lijkt me geen goede optie.
Gewoon de volle 12 maanden genieten van de 911
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
19 sep 2005 16:34 |
|
|
F@RGO
|
ik denk dat je ze max 4 maand mag bijhouden
tegen dan moet je hem opnieuw inschrijven,
dus nov tot maart, moet toch lukken
|
19 sep 2005 16:35 |
|
|
Pascal H
964 C4Limburg (België)
|
Bij herinschrijving van hetzelfde voertuig met dezelfde eigenaar kan dit zonder technische keuring welke normaal gesproken noodzakelijk is voor de aanvraag van nummerplaten.
|
19 sep 2005 17:14 |
|
|
Raf
Porsche
|
Klopt niet Pascal, bij herinschrijving evengoed opnieuw naar de keuring !
Je moet enkel de BIV ( indien van toepassing ) niet betalen bij herinschrijving !
_________________________________________ 997 GT3 rules !!!!
|
19 sep 2005 17:50 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
hoeveel kost 4-6 maanden "houderschapbelasting" in Belgie eigenlijk?? Ik bedoel hoeveel ga je hiermee besparen?? ook rekening meehoudend dat waarde afschrijving gewoon doorgaat qua leeftijd en je er al die maanden dus niet van kunt genieten.
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
19 sep 2005 17:56 |
|
|
Pascal H
964 C4Limburg (België)
|
Technische keuring blijft natuurlijk elk jaar noodzakelijk, alleen als het om hetzelfde voertuig gaat met dezelfde eigenaar kunnen platen worden aangevraagd zonder dat men voor deze reden (om het roze formulier te verkrijgen) bij keuring is geweest en kan de aanvraag rechtstreeks bij de verzekeringsmakelaar. Vandaar dat men op dit formulier het vakje zelfde eigenaar, zelfde voertuig kan aanvinken.
Zonder platen is namelijk voor een particulier niet mogelijk om bij een keuringsstation te komen waardoor het monopoly bij de garagisten zou komen te liggen. Heb het zelf dit jaar aan de hand gehad.
|
19 sep 2005 18:03 |
|
|
Pascal H
964 C4Limburg (België)
|
Op 6 maanden verkeerbelasting bespaar ik me hierdoor ongeveer €550. Hierbij komt dan natuurlijk ook nog de besparing op de verzekering.
|
19 sep 2005 18:04 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Wat een verschil met Nederland zeg , wist dit niet
Het is inderdaad een hoop geld, maar ja er komen nog genoeg mooie dagen en dan kan je hem niet gebruiken.
Vroeger ( je wordt oud pappa) kon je bij ons 3 of 6 maanden belasting overslaan en bezat toen één verzekeringpolis voor meerdere auto's, wat nu niet meer mag.
Reed toen in de winter met een Kever en liet de 911 binnen staan, maar dit is hier gewoon over
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
19 sep 2005 19:04 |
|
|
F@RGO
|
en auto met 3,6 l kost per jaar
18 PK : 1.214,27€
een 3,8 liter kost
19 PK : 1.408,97€
komt nog een kleinigheidje bij voor gemeentebelasting.
Voila Marcel.
meer info kan je vinden op http://www.automagazine.be/NL/Index.cfm?ToolbarSelect=
|
19 sep 2005 19:06 |
|
|
F@RGO
|
Ikzelf bol gewoon het jaar door.
1. Ik heb maar één auto.
2. Mijn hobby wil ik 12 maand per jaar uitoefenen.
3. Winter ? De laatste jaren zag ik geen winter.
|
19 sep 2005 19:10 |
|
|
horn
PF #57
|
Helaas gaat dat ook een beetje op voor de zomer
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
19 sep 2005 19:14 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Tja, moet je dus je Porsche wel enige tijd per jaar buiten gebruik stellen en zo ja, gedurende welke periode.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
19 sep 2005 19:18 |
|
|
F@RGO
|
september valt dan weer mee , nietwaar Horn
|
19 sep 2005 19:51 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Ik heb mijn Porsche (en eigenlijk geen enkel voertuig) ooit afgemeld voor de winter.
Ik heb 5 nummerplaten allemaal steeds ingeschreven , gekeurd en verzekerd.
Zelfs destijds mijn elver waar ik het laatste jaar maar 900km mee gereden had was steeds ingeschreven en verzekerd.
De dag dat het mooi weer en de tijd daar is , en ik wilde met de P rijden wilde ik me dit plezier niet laten ontnemen door zulke acties.
JA het is weggegooid geld , maar het is een hobby en die kost geld.
Ik snap het niet , neemt een gepersonaliseerde plaat (bespaard daar niet op) en gaat dan de auto afmelden als je denkt niet te gaan rijden wegens besparing. Ook in de winter zijn er vele mooie dagen met zon en dikwijls (niet van temperatuur maar van de rest) meer heerlijke dagen dan we deze zomer al hebben gehad
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
19 sep 2005 20:32 |
|
|
ppp 356
|
Moet ik toch nog eens gaan informeren Heb net deze week gevraagd om te wisselen van Nr.plaat, van een gewone naar een gepersonaliseerde. Men heeft mij toen verteld, de verzekeringsmakelaar, dat ik naar de keuring moest om een nieuw roos formulier.
Ben echt benieuwd , van wie heb je deze info?
|
19 sep 2005 23:22 |
|
|
ppp 356
|
| | | | 911-lover schreef: Ik heb mijn Porsche (en eigenlijk geen enkel voertuig) ooit afgemeld voor de winter. Ik heb 5 nummerplaten allemaal steeds ingeschreven , gekeurd en verzekerd. Zelfs destijds mijn elver waar ik het laatste jaar maar 900km mee gereden had was steeds ingeschreven en verzekerd. De dag dat het mooi weer en de tijd daar is , en ik wilde met de P rijden wilde ik me dit plezier niet laten ontnemen door zulke acties. JA het is weggegooid geld , maar het is een hobby en die kost geld. Ik snap het niet , neemt een gepersonaliseerde plaat (bespaard daar niet op) en gaat dan de auto afmelden als je denkt niet te gaan rijden wegens besparing. Ook in de winter zijn er vele mooie dagen met zon en dikwijls (niet van temperatuur maar van de rest) meer heerlijke dagen dan we deze zomer al hebben gehad | | | | |
Volgens mij heeft hij de plaat met -911 gewoon per toeval bekomen.
|
19 sep 2005 23:25 |
|
|
LuKe
Zuid-Limburg(B)
|
vrij simpel, oplossing wordt reeds genoemd, plaat overschrijven op eerste auto en die plaat terug sturen, dan in de zomer plaat omschrijven naar porsche via herinschrijving op naam van dezelfde titularis en dan een nieuwe aanvragen voor het eerste autootje; kost je 2 X 31 euro (zegel) maar geen BIV meer! Vanaf 2006 gaat zelfs de fiscale zegel vervallen dus eigenlijk kost het je nu maar 31 euro. Dat loont de moeite om die plaat te behouden zeker?
_________________________________________ LuKe's force.....it is a 718 Boxster S ! (ex-944S2 ex-987 Boxster S)
|
19 sep 2005 23:34 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Je hebt gelijk Paul.
"Menigeen betaald" niet mee gelezen (of opgenomen)
Scuzie
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
19 sep 2005 23:36 |
|
|
LuKe
Zuid-Limburg(B)
|
toch niet betaald voor dit advies he???
zal het morgen ns navragen ivm een gepers. nummerplaat maar volgens mij hoeft dit niet...
_________________________________________ LuKe's force.....it is a 718 Boxster S ! (ex-944S2 ex-987 Boxster S)
|
19 sep 2005 23:40 |
|
|
ppp 356
|
Neen , en heb ook geen zin om met een wagen van 1jaar naar de keuring te gaan.
|
19 sep 2005 23:41 |
|
|