Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 6:37

Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Een vraag voor onze Belgische vrienden. 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
964 C4
Limburg (België)
Bericht Een vraag voor onze Belgische vrienden.
Begin van dit jaar ben ik trotse eigenaar van een prachtige 964 geworden.
Na ontvangst van de papieren heb ik natuurlijk direct de nummerplaten aangevraagd.
Wat schetste mijn verbazing toen de platen aankwamen en ik zag dat deze bestonden uit een lettercombinatie gevolgd door 911!!!
Ik natuurlijk de koning te rijk, menigeen betaald voor een dergelijk plaat maar liefst €620 als gepersonaliseerde plaat.

Maar nu komt het probleem. Binnen een maandje of zo gaat het beestje zijn winterslaap doen en zal ik noodgedwongen de platen moeten terugsturen.

Weet misschien iemand een manier om toch te platen te kunnen behouden? Zonder betaling van de verkeersbelasting natuurlijk?

Alvast bedankt!!

19 sep 2005 16:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
‘64 Kever
Bericht 
Weet van een andere Belg, dat ie ze tijdelijk overschreef op een of ander klein auto'tje... Misschien is dat een optie?

19 sep 2005 16:15
Profiel Facebook 
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Waarom winterslaap :roll: in de zomer zijn er ook veel mooie dagen :)

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

19 sep 2005 16:25
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Ex. 2000 Boxster 2.7,Ex. 2002 996C2 Cabrio (Mk2), ex 2007 Cayman 2.7, 2008 Cayman S Design Edition 1
Lochristi, België
Bericht 
Citaat:
Schrapping van het voertuig
U hebt geen voertuig meer (omdat het bijvoorbeeld verkocht werd). U beschikt dan over EEN TERMIJN van VIER MAANDEN om :

hetzij de nummerplaat terug aan de DIV te bezorgen, om de inschrijving te schrappen.

Dit kan gebeuren :

· per post (vergeet niet het pakket voldoende te frankeren ! ! ! ) /

· door afgifte aan de loketten van de DIV te Brussel <

· door afgifte in een provinciale antenne van de DIV

hetzij een ander voertuig onder dezelfde nummerplaat en op uw naam in te schrijven.

OPMERKINGEN :
Het vroeger onder dit nummer ingeschreven voertuig mag niet meer in het verkeer gebracht worden onder datzelfde nummer. Bij een nieuwe inschrijving zal het oude voertuig uit het repertorium gewist worden en door het nieuwe voertuig vervangen worden.

Deze plaat moet BESCHIKBAAR zijn : ze mag dus niet het voorwerp uitmaken van een pro justitia (PV), wegens niet schrapping binnen de vastgestelde termijn (4 maanden).

Bron: D.I.V. (Dienst inverkeerstelling voertuigen)

Maw, ik denk dat de platen op een ander autootje hangen de enige oplossing is, maar of dat goedkoper uitkomt dan een half jaar verkeersbelasting????

19 sep 2005 16:25
Profiel
PorscheForum Rookie
964 C4
Limburg (België)
Bericht 
Zat ook al aan de optie van overschrijven op een ander wagen te denken. Porsche is tweede wagen dus ik kan de platen laten overschrijven op dagelijkse wagen en de platen van de dagelijkse wagen terugsturen. Volgend jaar terug overlaten schrijven op de Porsche en voor de dagelijkse wagen weer nieuwe platen aanvragen enz. enz. Maar dat begint op den duur zo’n stoelendans te worden.
Misschien dat er nog een andere manier is (was)……….

19 sep 2005 16:29
Profiel
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Moet je ook elke keer de technische keuring paseren, lijkt me geen goede optie.

Gewoon de volle 12 maanden genieten van de 911 8) :D

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

19 sep 2005 16:34
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Bericht 
ik denk dat je ze max 4 maand mag bijhouden
tegen dan moet je hem opnieuw inschrijven,
dus nov tot maart, moet toch lukken

19 sep 2005 16:35
Profiel
PorscheForum Rookie
964 C4
Limburg (België)
Bericht 
ppp 356 schreef:

Bij herinschrijving van hetzelfde voertuig met dezelfde eigenaar kan dit zonder technische keuring welke normaal gesproken noodzakelijk is voor de aanvraag van nummerplaten.

19 sep 2005 17:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche
Bericht 
Klopt niet Pascal, bij herinschrijving evengoed opnieuw naar de keuring !
Je moet enkel de BIV ( indien van toepassing ) niet betalen bij herinschrijving !

19 sep 2005 17:50
Profiel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
hoeveel kost 4-6 maanden "houderschapbelasting" in Belgie eigenlijk?? Ik bedoel hoeveel ga je hiermee besparen?? ook rekening meehoudend dat waarde afschrijving gewoon doorgaat qua leeftijd en je er al die maanden dus niet van kunt genieten.

19 sep 2005 17:56
Profiel
PorscheForum Rookie
964 C4
Limburg (België)
Bericht 
Technische keuring blijft natuurlijk elk jaar noodzakelijk, alleen als het om hetzelfde voertuig gaat met dezelfde eigenaar kunnen platen worden aangevraagd zonder dat men voor deze reden (om het roze formulier te verkrijgen) bij keuring is geweest en kan de aanvraag rechtstreeks bij de verzekeringsmakelaar. Vandaar dat men op dit formulier het vakje zelfde eigenaar, zelfde voertuig kan aanvinken.
Zonder platen is namelijk voor een particulier niet mogelijk om bij een keuringsstation te komen waardoor het monopoly bij de garagisten zou komen te liggen. Heb het zelf dit jaar aan de hand gehad.

19 sep 2005 18:03
Profiel
PorscheForum Rookie
964 C4
Limburg (België)
Bericht 
Marcel schreef:
hoeveel kost 4-6 maanden "houderschapbelasting" in Belgie eigenlijk?? Ik bedoel hoeveel ga je hiermee besparen?? ook rekening meehoudend dat waarde afschrijving gewoon doorgaat qua leeftijd en je er al die maanden dus niet van kunt genieten.

Op 6 maanden verkeerbelasting bespaar ik me hierdoor ongeveer €550. Hierbij komt dan natuurlijk ook nog de besparing op de verzekering.

19 sep 2005 18:04
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
Wat een verschil met Nederland zeg :!: , wist dit niet :roll:

Het is inderdaad een hoop geld, maar ja er komen nog genoeg mooie dagen en dan kan je hem niet gebruiken.

Vroeger ( je wordt oud pappa) kon je bij ons 3 of 6 maanden belasting overslaan en bezat toen één verzekeringpolis voor meerdere auto's, wat nu niet meer mag.
Reed toen in de winter met een Kever en liet de 911 binnen staan, maar dit is hier gewoon over :x

19 sep 2005 19:04
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
Marcel schreef:

en auto met 3,6 l kost per jaar
18 PK : 1.214,27€
een 3,8 liter kost
19 PK : 1.408,97€
komt nog een kleinigheidje bij voor gemeentebelasting.

Voila Marcel.
meer info kan je vinden op http://www.automagazine.be/NL/Index.cfm?ToolbarSelect=

19 sep 2005 19:06
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
Ikzelf bol gewoon het jaar door.

1. Ik heb maar één auto.
2. Mijn hobby wil ik 12 maand per jaar uitoefenen.
3. Winter ? De laatste jaren zag ik geen winter.

19 sep 2005 19:10
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
F@RGO schreef:

Helaas gaat dat ook een beetje op voor de zomer :cry: :evil:

19 sep 2005 19:14
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Tja, moet je dus je Porsche wel enige tijd per jaar buiten gebruik stellen en zo ja, gedurende welke periode. :scratch:

19 sep 2005 19:18
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
horn schreef:
F@RGO schreef:

Helaas gaat dat ook een beetje op voor de zomer :cry: :evil:

september valt dan weer mee , nietwaar Horn

19 sep 2005 19:51
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Ik heb mijn Porsche (en eigenlijk geen enkel voertuig) ooit afgemeld voor de winter.
Ik heb 5 nummerplaten allemaal steeds ingeschreven , gekeurd en verzekerd.
Zelfs destijds mijn elver waar ik het laatste jaar maar 900km mee gereden had was steeds ingeschreven en verzekerd.
De dag dat het mooi weer en de tijd daar is , en ik wilde met de P rijden wilde ik me dit plezier niet laten ontnemen door zulke acties.
JA het is weggegooid geld , maar het is een hobby en die kost geld.
Ik snap het niet , neemt een gepersonaliseerde plaat (bespaard daar niet op) en gaat dan de auto afmelden als je denkt niet te gaan rijden wegens besparing. Ook in de winter zijn er vele mooie dagen met zon en dikwijls (niet van temperatuur maar van de rest) meer heerlijke dagen dan we deze zomer al hebben gehad :wink:

Laatste update 22/10/2013

19 sep 2005 20:32
Profiel WWW Facebook 
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Pascal H schreef:
ppp 356 schreef:

Bij herinschrijving van hetzelfde voertuig met dezelfde eigenaar kan dit zonder technische keuring welke normaal gesproken noodzakelijk is voor de aanvraag van nummerplaten.

Moet ik toch nog eens gaan informeren :roll: Heb net deze week gevraagd om te wisselen van Nr.plaat, van een gewone naar een gepersonaliseerde. Men heeft mij toen verteld, de verzekeringsmakelaar, dat ik naar de keuring moest om een nieuw roos formulier.

Ben echt benieuwd :? , van wie heb je deze info?

19 sep 2005 23:22
Profiel WWW
Brecht Antwerpen België
Bericht 
911-lover schreef:
Ik heb mijn Porsche (en eigenlijk geen enkel voertuig) ooit afgemeld voor de winter.
Ik heb 5 nummerplaten allemaal steeds ingeschreven , gekeurd en verzekerd.
Zelfs destijds mijn elver waar ik het laatste jaar maar 900km mee gereden had was steeds ingeschreven en verzekerd.
De dag dat het mooi weer en de tijd daar is , en ik wilde met de P rijden wilde ik me dit plezier niet laten ontnemen door zulke acties.
JA het is weggegooid geld , maar het is een hobby en die kost geld.
Ik snap het niet , neemt een gepersonaliseerde plaat (bespaard daar niet op) en gaat dan de auto afmelden als je denkt niet te gaan rijden wegens besparing. Ook in de winter zijn er vele mooie dagen met zon en dikwijls (niet van temperatuur maar van de rest) meer heerlijke dagen dan we deze zomer al hebben gehad :wink:

Volgens mij heeft hij de plaat met -911 gewoon per toeval bekomen.

19 sep 2005 23:25
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Zuid-Limburg(B)
Bericht 
vrij simpel, oplossing wordt reeds genoemd, plaat overschrijven op eerste auto en die plaat terug sturen, dan in de zomer plaat omschrijven naar porsche via herinschrijving op naam van dezelfde titularis en dan een nieuwe aanvragen voor het eerste autootje; kost je 2 X 31 euro (zegel) maar geen BIV meer! Vanaf 2006 gaat zelfs de fiscale zegel vervallen dus eigenlijk kost het je nu maar 31 euro. Dat loont de moeite om die plaat te behouden zeker? :shock: :wink:

19 sep 2005 23:34
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
ppp 356 schreef:
Volgens mij heeft hij de plaat met -911 gewoon per toeval bekomen.

Je hebt gelijk Paul.
"Menigeen betaald" niet mee gelezen (of opgenomen)

Scuzie :oops:

Laatste update 22/10/2013

19 sep 2005 23:36
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Zuid-Limburg(B)
Bericht 
ppp 356 schreef:

Moet ik toch nog eens gaan informeren :roll: Heb net deze week gevraagd om te wisselen van Nr.plaat, van een gewone naar een gepersonaliseerde. Men heeft mij toen verteld, de verzekeringsmakelaar, dat ik naar de keuring moest om een nieuw roos formulier.

toch niet betaald voor dit advies he??? :shock: :wink:
zal het morgen ns navragen ivm een gepers. nummerplaat maar volgens mij hoeft dit niet...

19 sep 2005 23:40
Profiel
Brecht Antwerpen België
Bericht 
LuKe schreef:
ppp 356 schreef:

toch niet betaald voor dit advies he??? :shock: :wink:

Neen , en heb ook geen zin om met een wagen van 1jaar naar de keuring te gaan.

19 sep 2005 23:41
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende