| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
Straks is het zover http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=1&t=5836 |
Pagina 1 van 4 |
Auteur: | 911-lover [ 20 sep 2005 17:29 ] |
Berichttitel: | Straks is het zover |
De titel zegt het al. Ik zal een tijdje afscheid moeten nemen van mijn P. Vanavond wordt hij weggebracht voor zijn grote onderhoud. Ik denk dat dat de eerste en enigste keer is dat ik met beide auto's tegelijkertijd kan rijden Vrijdagavond heb ik hem terug en zaterdag nog nieuwe bandjes en we kunnen de volgende kilometers perfect rondrijden. En tot vrijdag zal niet enkel mijn garage maar ook ik een zeer leeg gevoel hebben. |
Auteur: | petr-996-C2 [ 20 sep 2005 17:43 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: Straks is het zover | |||||||||
Aaaaaaahhhh, Ehm het is maar voor een paar dagen hoor. Sterkte ermee. |
Auteur: | WdePundert [ 20 sep 2005 17:45 ] |
Berichttitel: | |
Niet alleen je gevoel en je garage maar ookje portemonnee denk ik. |
Auteur: | 911-lover [ 20 sep 2005 17:54 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Dat is wanneer de garage terug gevuld is Ik denk dat je daarvoor een 10 jaar oude Golf of Astra kan kopen als alle rekeningn betaald zijn |
Auteur: | racebeus [ 20 sep 2005 19:04 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
deze beurt Koen? je 68 verdient het! s6 |
Auteur: | Chris_lbr [ 20 sep 2005 19:58 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: Straks is het zover | |||||||||
Ken dat gevoel, zit er momenteel ook mee. Eind volgende week zou de 930 terug in orde moeten zijn. Wachten op onderdelen duurt minstens tot volgende week maandag... |
Auteur: | robbie965 [ 20 sep 2005 22:37 ] |
Berichttitel: | |
gewoon een foto van de auto mee naar bed nemen voor het slapen gaan dat verzacht de pijn |
Auteur: | 911-lover [ 21 sep 2005 1:13 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Ja , die beurt. Door omstandigheden (vol schema zowel bij mij als in de garage) is het een beetje verlaat. De 968 zit nu over de 83.000km ( Gekocht op 73.000km dus 10.000km in 7 maanden en enkel in de vrije tijd gereden ) Alles lag klaar behalve de remblokken. Die kwamen morgen binnen. Ook wordt het motornummer gecheckt en nagevraagd in Zuffenhausen. Ik ben echt benieuwd of daar iets uitkomt. Zoniet gaat hij op de testbank. |
Auteur: | 911-lover [ 21 sep 2005 10:56 ] |
Berichttitel: | |
Het is blijkbaar Bingo LEES HIER |
Auteur: | Anne 2.7 [ 21 sep 2005 11:50 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Volgens de 968 en 968CS folders (8/93) heeft de 968(CS) 240 pk en 305 Nm. 305 pk lijkt mij drukfout. Sinds kort rijdt hier in de buurt een 968 rond. Blijven schitterende wagens, en al helemaal in een kleur zoals die van Koen. |
Auteur: | Devils son [ 21 sep 2005 12:00 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
CS heeft idd gewoon 240 PK. De snelheid werd gehaald uit het verwijderen van luxe en dus mindergewicht. De Turbo S heeft 305 pk. De motor van de Turbo S is echter nooit geleverd in een CS en dat zou je ook onmiddelijk zien, omdat de Turbo S de cilinderkop heeft van de 944 Turbo. |
Auteur: | 911-lover [ 21 sep 2005 12:14 ] |
Berichttitel: | |
De CS met die 240PK heeft ook de volgende cijfers Acceleratie 0-100km/u : 6,5 sec Topsnelheid: 25O km/u Beide komen niet overeen met mijn wagen. |
Auteur: | Anne 2.7 [ 21 sep 2005 12:20 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
252 km/u Laat onverlet dat die van jouw best sneller kan zijn. |
Auteur: | 911-lover [ 21 sep 2005 12:27 ] |
Berichttitel: | |
Hierover is al EERDER gesproken , en ik heb zo de indruk dat datgene wat vermoed werd nu uitkomt. -ikhoophetikhoophetikhoophet- |
Auteur: | Devils son [ 21 sep 2005 12:34 ] |
Berichttitel: | |
Als Porsche zegt: de auto heeft 240 (239 om precies te zijn) PK, dan heeft de auto minimaal 240 PK. Vaak eerder in de buurt van 250 of nog iets meer. De CS is in bepaalde gevallen uitgeleverd met een kleine motormodificatie (maar dan staat dat onder de M opties..., als je wil kan ik het exacte nummer opzoeken). Nooit wat over gelezen en weet dus niet om hoeveel extra vermogen het gaat en OF het om extra motorvermogen gaat. Maar 305 PK? Nee dus, althans enorm onwaarschijnlijk. Topsnelheid 252. Mijn cabriolet liep op de GPS 260 km/u, 265 km/u op de teller. De coupe moet daar overheen kunnen (minder luchtweerstand). Mijn vorige 964 liep bij 270 km/u tegen de begrenzer aan. Kon dus ook harder als er geen begrenzer op zat... of een wat langere overbrenging. Officieel: 260 km/u. Ik denk dat de wens derhalve de vader van de gedachte is. Maar ik help je hopen dat je 300 PK hebt. Altijd leuk om weer eens een nieuw feitje tegen te komen. |
Auteur: | RS-R [ 21 sep 2005 12:42 ] |
Berichttitel: | |
Simpel, op de vermogenstestbank met dat ding. |
Auteur: | 911-lover [ 21 sep 2005 13:04 ] |
Berichttitel: | |
Ik zeg niet dat hij er 305 heeft. Ik heb wel een boek waar dat instaat , maar meer niet. Ik zeg wel dat hij meer dan de 240 PK heeft. Dit baseer ik opmijn 20 jaar ervaring met een paar honderden zeer vlotte wagens die ik gehad heb. Geen van deze wagens was zo vlot als deze (neen ook niet mijn Delta HF Integrale met 280 pk (op testbank) en Corsa van 720kg met 208PK (op testbank)) Dat er door Zuffenhausen wordt gezegt dat er een paar tiental zijn uitgebracht met behoorlijk meer vermogen doet mij hopen en bij profi's het belletje rinkelen dat ik misschien een koopje gedaan heb en zo eentje bezit. Hoeveel vermogen die dan hebben is mij (en jullie waarschijnlijk ook) onbekend. Meer heb ik nooit gezegd . En als dit uitkomt ben ik een gelukkig man en is eindelijk die discussie uit de lucht (die me stilletjesaan langdradig begint te worden). Hij loopt niet alleen goed maar zeer goed. Dat een bezitter van een Elver dit niet zo graag hoort begrijp ik. Ik had daar ook problemen mee toen ikzelf een elver had. Ik ben nog steeds niet die confrontatie vergeten met die 944 Turbo S. Dat eigenaars van andere zeer dikke wagens meer positief verrast zijn door zijn prestaties dan eigenaars van een 911 is mij (tot grote verwondering eigenlijk en eigenlijk spijtig) meer dan duidelijk geworden (afgelopen zondag nog). We zullen zien , maar via de gevonden nummers is het nu al duidelijk dat ze bij Porsche hier in België niet weten wat er aan de hand is (wat in een eerder post al door mij werd geschreven dat Porsche België en Porsche Nederland deze verklaring uit Zuffenhausen ontkent). En als ik niet het juiste vermogen via Zuffenhausen kan bemachtigen ga ik heel zeker op de testbank en plaats het lijstje hier. Dan kan deze discussie uit ongeloof (of onbegrip) eindelijk een stop toegeroepen worden en wordt dit eindelijk aangenomen ipv halsstarrig als onwaar en fabeltje te bestempelen . Kijken of al die mensen die nu groot schrijven dat ik overdrijf dan ook hier zo snel en veel posten om hun excuses aan te bieden. -ikdiefabeltjesnetzohaatdanvalsebeschuldigingen- |
Auteur: | ppp 356 [ 21 sep 2005 13:32 ] |
Berichttitel: | |
Koen, ik weet niet of ik volgens jou bij die grootschrijvers hoor Dat je 968 beter en sneller is dan de doorsnee 968, hier kan ik mij niet over uitspreken, en heb ik nooit gedaan, denk ik . Wel heb ik eens gereageerd op post waarbij de prestaties van de 968 tijden weergeeft die in de buurt komen van een GT3rs. En daar gaat het mij om, tijden die opgenomen worden met een chronootje rond de pols, of snelheden op een kilometerteller, zeggen voor mij weinig over de werkelijk gemeten prestaties. Ik heb niet de gewoonte om hierover te schijven, maar je lokt mij nu wel een beetje. Niet dat ik daar van wakker lig, en dat ik het geweldig vind, maar op de Harley meeting, zonder Harley's , hebben we toch regelmatig achter elkaar gehangen. Ik ga nu niet zeggen, dat je langs geen kanten kon volgen als het gas er even opkwam, in tegendeel , maar je zag toch degelijk een verschil volgens mij. Dus, nogmaals IMHO, jouw 968 zal sneller zijn dan de rest van de 968' ers, en waarschijnlijk ook te snel voor veel 911'jes, maar de soms opgegeven gegevens lijken me te gunstig. En indien het dan toch zo zou zijn, zou ik dit niet zo volop op een openbaar forum vertolken, er is toch geen kat die je gelooft. Dus zoals RS-R schreef, en dit had ik al lang voor mezelf gedaan De testbank op met dat Blauwe Monster |
Auteur: | ppp 356 [ 21 sep 2005 13:33 ] |
Berichttitel: | |
Auteur: | adu [ 21 sep 2005 13:33 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Ik ben ook eigenaar van een ff-er maar het zou mij - om je de waarheid te zeggen - niks uitmaken of je nu 200 of 300 pk hebt. Sterker nog, als je een bijzonder type hebt weten te bemachtigen zou ik dat (op z'n Belgisch gezegd) "reuze tof" voor je vinden M.a.w.: niet alle ff-ers over één kam scheren ... Geniet ervan en ik duim met je mee |
Auteur: | Devils son [ 21 sep 2005 13:58 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Ik weet niet waar je dat vandaan haalt. Ik heb zelf een 968 gehad en geloof me een 964 is merkbaar sneller in rechte lijn. De betere balans maakt echter dat op een circuit de auto's aan elkaar gewaagd zijn. Ik zou het juist leuk vinden als 'we' ontdekken dat jij een bijzondere 968 CS hebt. Weer wat geleerd. Ik ken de mededeling van Zuffenhausen niet, maar weet wel dat er een M code is voor een motorische verandering CS. Nooit wat over gehoord, dus meer info is welkom. Ik zal straks de code opzoeken, kun je kijken of jij die optiecode hebt. Dan wordt het verhaal pas echt interessant. Wat ik met mijn post probeerde aan te geven is dat iedereen hoopt dat hij geluk heeft en meer vermogen in zijn auto heeft. Feit is dat een 968 CS niet zomaar een knopje heeft waarmee je nog eens 25 pk extra tevoorschijn kan toveren. Als dat kon, dan had de fabriek die optie wel geleverd. Wat dan interessant is, is de vraag wat er bij de aangepaste motoren anders is. Ook leuk om te weten ivm onderhoud (er zal maar eens een essentieel onderdeel worden vervangen door het normale onderdeel...). Ik zou zeggen, hou ons op de hoogte. |
Auteur: | rufie [ 21 sep 2005 14:06 ] |
Berichttitel: | |
Let there be justice ! Let it roll mate. Dan is het gedaan met deze eindeloze discussie en dan weet je voor jezelf dat je heel goed zorg moet dragen voor dat blauwe monster. Gr, Rufie. |
Auteur: | adu [ 21 sep 2005 14:14 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Ongeacht het aantal pk's, je geniet er nu toch ook van ... |
Auteur: | Carrera4s [ 21 sep 2005 14:23 ] |
Berichttitel: | |
Ik kan in elk geval beamen dat Koens CS niet achterblijft als ik met mijn logge 996 4S de 320 paarden loslaat, hoogstens is het verschil miniem. Het gewichtsverschil is er, ben benieuwd naar het vervolg wat betreft de paardjes ! |
Auteur: | 911-lover [ 21 sep 2005 14:23 ] | |||||||||||||||||||||||||||
Berichttitel: | ||||||||||||||||||||||||||||
Verschil moet er zijn , en het zou maar erg zijn moest ik jouw GT3RS verloren rijden. Dat ik behoorlijk goed kon volgen (al waren die wegjes zeer dikwijls zeer smal waar ik een beetje angst voor heb wegens mijn claustrofobie) kan je niet ontkennen.
Dus ik mag niet fier zijn dat deze wagen verwondelijk goed loopt en moet vanwege ongeloof of niet willen aannemen van anderen er dan maar over zwijgen
Dat komt heel zeker , maar als je als alleenstaande man met een éénmanszaak die 6 op 7 dagen open is tot 20u 's avonds in de week , is het een beetje moeilijker. Doch op de testbank gaat hij al moet ik er mijn zaak een halve dag voor sluiten. Zoveel is me zeker (zeker nu ik weet dat het waarschijnlijk één van die paar tientallen is. |
Pagina 1 van 4 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |