Re: als porsche het f model origineel weer in productie nam
Hoe hard ik je ook begrijp en hoe cool ik het zelf ook zou vinden...
Vergelijk eens de A-stijl van een F-model met de A-stijl van een 992
Die van de F is een vinger breed (bij wijze van spreken) die van de 992 een vuist dik. Dat zijn verplichtingen: kreukelzones, airbags, etc... Ergens moet je dat allemaal kwijt geraken.
Overschakelen op watergekoeld was ook zo'n dingetje. Niet omdat Porsche dat persé wou, maar gewoon omdat ze niet anders konden. Daarom ook (denk ik) dat ik daar géén probleem mee heb.
Er zijn ook weinig mensen die de elegantie van oude(re) auto's op waarde schatten. De meeste willen nog altijd "uitpakken" met hun nieuwe aanwinst: Kijk eens buur, zoveel groter, zoveel meer pk's en ALLES staat erop, full, full, full!! Zo zijn menschen. Als 't maar ne groten bak is, hence, de populariteit van de SUV's. Hoe groter, hoe beter. Zo is Joe Sixpack. Zag laatst -tijdens het scrollen op FB- een ongelooflijk groot, lomp, lelijk bakbeest passeren van één of andere nieuwe Chinese SUV van het merk Tsjingtsjong en die commentaren zijn om te huilen: iedereen enthousiast! En groot, en luxe, en alles erop, en, en, en...
Het was zo'n afzichtelijk gedrocht, gespeend van elke vorm van sierlijkheid of design, dat ik een traantje voelde opwellen.
Niemand gaat uitpakken met zijn nieuw model dat 5cm gekrompen is en 30pk minder heeft tov het vorig model. 't Zou idd nochtans veel schelen op diverse parkeerhavens. Voor veel mensen is een auto nog steeds = uitpakken.
Niet als je daar met je Porsche komt toegeschoven hoor!! Nee nee, auto's interesseren hun niet (maakt wegwerpgebaar), zij zijn volwassen, tot er ineens via een erfenis ofzo geld vrijkomt. Al meerdere keren zien gebeuren.
Smart heeft het geprobeerd begin jaren '90: "Je zou dom zijn om een grote auto te kopen", ik dacht toen al "heel nobel maar ik zie dat precies niet gebeuren" en kijk.