Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 4:26

Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Open brief aan de heer Blume 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Boxster 981 GTS
Omgeving Maastricht
Bericht Open brief aan de heer Blume
Geachte Heer Blume,

Ik moet bekennen, ik ben geschokt. Wat heeft u met onze fantastische, legendarische en geliefde 911 gedaan? Ik bedoel de 911 992.2 U heeft hem volgestopt met digitale meuk. Ik zou het u nog kunnen vergeven als u dit enkel wist te beperken tot de Macan, Cayenne en Taycan. U moet wel behoorlijk van het padje zijn geraakt. Wij, excuseert u mij dat ik af en toe in het meervoud spreek, ik denk namelijk dat ik ook namens een paar andere Porsche liefhebbers spreek, willen deze digitale rommel niet. Wij willen mooie klokken voor ons, met analoge wijzers en dan liefst veel. 5 klokken bijvoorbeeld lijkt ons helemaal het einde. En dan die startknop. Eruit ermee! Wij willen een contactslot aan de linkerkant. Dat herinnert ons iedere keer als wij de sleutel omdraaien aan het feit dat ook onze Porsches nog een paar genen bezitten van de legendarische Porsches die lang, lang geleden meededen aan 24 uur van Le Mans. Dat willen wij. En dan nog iets. Wij willen ook knoppen, ja gewoon mooie stevige knoppen en geen schermpje met ondoorgrondelijke menu’s.
En trouwens die elektrische Boxster, smeert u die maar in uw haar. Die ga ik van ze nooit nie bestellen.

Was getekend,
een verstokte Porsche fan.

30 sep 2024 11:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
993 4S
Bericht Re: Open brief aan de heer Blume
:lol: :lol: :lol:
Helemaal mee eens, behalve die E-Boxster :mrgreen:

30 sep 2024 11:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Ik denk toch echt dat we (ik denk dat ik voor nog best wel wat andere Porsche rijders spreek) deze auto toch zullen gaan bestellen en omarmen. Snap jouw emotie erbij zeker wel, maar ik denk dat er door de tijd heen heel wat veranderingen zijn geweest die een vergelijkbare emotie hebben opgeroepen. Ik vind zelf deze veranderingen passen binnen de tijd waarin we leven en waarin zaken zich verder ontwikkelen. Zelfs een elektrische 911 (ik roep nu echt een bak aan reacties over mij heen, ik weet het) zou ik zeker overwegen als de range met een rijgedrag dat bij een 911 past voldoende zou zijn. Gelukkig zijn er voldoende auto's gebouwd en verkocht die nog wel aan jouw ideaalplaatje voldoen dus voorlopig keuze genoeg voor iedereen.

30 sep 2024 12:22
Profiel
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
Arno, jij (en ik, en nog wat anderen) weten hoe geweldig een elektrische Porsche rijdt. En kunnen ons dan ook best een elektrische 911 voorstellen.

Waar ik het wel mee eens ben, is de kritiek op die ellendige displays. Vind dat verschrikkelijk en ben er na drie jaar Taycan nog niet aan gewend. vind het ook ronduit gevaarlijk, voor complexe handelingen (zoals een ventilatierooster verstellen - je helooft het niet!! - moet ik eigenlijk gewoon stil gaan staan). Wegwegen met die troep en zoveel mogelijk terug naar echte knoppen.

30 sep 2024 12:29
Profiel
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Beste Gebe, bijna volledig eens met je brief aan Blume. (ik zou het stuk over de Boxster er uit laten)

Vertalen naar het engels en/of duits en dan versturen maar! :thumleft:

How to contact Oliver Blume?
To contact Oliver Blume send an email to oliver.blume@gmail.com. If you want to call Oliver Blume try calling on 4917684447459 and 15208854833.

ref: contact Oliver Blume

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."

30 sep 2024 14:29
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 911 3.2 1987 ex 987.1 S 3.2 2005 981 S 3.4 Boxster
's-Hertogenbosch
Houd dat van de Boxster er vooral in!!!

30 sep 2024 22:27
Profiel
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Zet maar voor de deur neer, die 992.2

01 okt 2024 7:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Er zijn "Porschisten" die houden van analoog en knopjes, en liefst aircooled, en er zijn "Porsche rijders" die graag met het nieuwste digitale elektrische spul uitpakken. Vul zelf maar in.

01 okt 2024 8:05
Profiel
PorscheForum Junkie
doe maar een groene,

Snap de reactie wel maar de 911 zou dood zijn als iedereen zo dacht.
Gewoon lekker een lufti kopen en porsche de 911 door laten ontwikelen.
Dat vinden we in de toekomst ook leuk. :thumleft:

01 okt 2024 8:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Enguess schreef:
Arno, jij (en ik, en nog wat anderen) weten hoe geweldig een elektrische Porsche rijdt. En kunnen ons dan ook best een elektrische 911 voorstellen.

Waar ik het wel mee eens ben, is de kritiek op die ellendige displays. Vind dat verschrikkelijk en ben er na drie jaar Taycan nog niet aan gewend. vind het ook ronduit gevaarlijk, voor complexe handelingen (zoals een ventilatierooster verstellen - je helooft het niet!! - moet ik eigenlijk gewoon stil gaan staan). Wegwegen met die troep en zoveel mogelijk terug naar echte knoppen.

Wat dat betreft verwacht en hoop ik dat de nieuwe Macan een mooie tussenvorm is geworden. De roosters zijn weer met de hand verstelbaar en voor de meest gebruikte functies zijn er weer knoppen teruggekomen. Mijn ervaring is alleen wel dat als je de luchtroosters eenmaal hebt ingesteld ik er in ieder geval bijna nooit meer naar kijk.

01 okt 2024 8:24
Profiel
PorscheForum Junkie
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Ok boomer :wink: :lol:

01 okt 2024 9:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 981 GTS
Omgeving Maastricht
Mooi om al die verschillende meningen te horen. Mijn stukje was uiteraard satirisch bedoeld en ik zou de toon niet al te serieus nemen. Ik vind wel dat Porsche met de 911 een minder sportieve kant opgaat. Te groot, te digitaal en steeds meer gericht op comfort dan op sportiviteit. Maar goed er zijn ook veel mensen die dit waarderen en persoonlijk blijf ik de meer traditionele modellen trouw. Mijn 981 GTS gaat niet meer weg. Verder vind ik het jammer dat Porsche met de Boxster zo vroeg kiest een volledige omschakeling naar elektrische aandrijving. Een elektrische versie naast een model met ICE zou fantastisch zijn. Zeker omdat in de toekomst een mogelijk perspectief ontstaat voor de ICE door Efuels. Maar ik ben toch ook wel heel benieuwd hoe zo'n elektrische Boxster rijdt. Mocht ik ooit een proefrit kunnen maken dan ga ik dat zeker doen.

01 okt 2024 9:39
Profiel
PorscheForum Rakker
991.2 C4 GTS, 944 Safari Ex: Panamera S E-Hybrid
Zaanstad
Ik kan echt niet wachten om een keer in die nieuwe hybride 992.2 GTS te rijden. Wel jammer van dat digitale dashboard inderdaad. Ook ik vind een analoge toerenteller wel erg mooi

01 okt 2024 9:42
Profiel
PorscheForum Rakker
997.1 Carrera S coupe handbak
Eens wat betreft het ontbreken van iets om aan te draaien, links van het stuur. Ook wat betreft het ontbreken van de analoge toerenteller. Maar wel liever een goed scherm met goede software (evt. aangevuld door een beperkt aantal fysieke knoppen) dan terug naar die lawine aan knopjes van de 991 en (oude) Panamera. :mrgreen:

01 okt 2024 9:51
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 14 berichten ]