Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 9:26



Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Is een handgeschakelde 6-bak sneller dan een Tiptronic??? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 - Carrera 4 Cabrio (Strosek)
Bericht Is een handgeschakelde 6-bak sneller dan een Tiptronic???
Hallo beste Porschisten,

Ik had graag geweten wie van beiden het snelst is acceleratievermogen.

Bedankt voor de spontane reacties...

Sportieve groetjes vanwege,
Torquehorse.
_________________________________________
What a feeling ==> the 996 sensation of real 4ce on a 4wheel base. Beauty finally got a name... Porsche, all the way... because the sky is the limit...


19 sep 2005 11:17
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
Handbak is sneller..
_________________________________________
Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present


19 sep 2005 11:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
Marcel schreef:
Handbak is sneller..

Inderdaad. Dit is wat CarBase er over te zeggen heeft.
PRESTATIES
topsnelheid 280 km/h 275 km/h
acceleratie 0-100 km/h 5,4 s 6,2 s
_________________________________________
Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.


19 sep 2005 11:55
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Marcel schreef:
Handbak is sneller..


In de handen van een geoefende rijder...


19 sep 2005 11:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht 
Devils son schreef:
Marcel schreef:
Handbak is sneller..
In de handen van een geoefende rijder...
Jups, da's het verschil tussen theorie en praktijk :cheesy: (en ik ben geen geoefende rijder)


19 sep 2005 12:19
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
paSCal schreef:
Jups, da's het verschil tussen theorie en praktijk :cheesy: (en ik ben geen geoefende rijder)


Nog iets: maximaal accelereren met een handbak vergt nogal wat van de techniek. Leuk om te weten dat je in 5 komma nog wat naar de 100 kan, maar beter is het om met de handbak ook gewoon voor de 6 komma nog wat te gaan, of gewoon helegaar geen stoplichtspurtjes te doen (achter op de auto staat immers al dat je snel bent).


19 sep 2005 13:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233
Limburg
Bericht 
Hier staan veel (gemeten) accelaratie tijden: http://www.einszweidrei.de/.
Leuk om ook de verschillen tussen een 4s/2s/targa/cabrio/coupe te zien.


19 sep 2005 17:43
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
Ik vraag me zomaar af of hier iemand komt die met zijn auto de 0-100 tijd van zijn auto kan rijden. Ikke niet iig. :shock:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


19 sep 2005 19:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
abspecken dann!


19 sep 2005 20:03
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
horn schreef:
Ik vraag me zomaar af of hier iemand komt die met zijn auto de 0-100 tijd van zijn auto kan rijden. Ikke niet iig. :shock:

iedere tiptronic verliest het van een manueel tenzij
de bestuurder het laat afweten.


Beltar heeft ooit es bijna de hoofdvogel geschoten op een meeting,
de 400 m.. met zijn targa 993 manueel,
ik dacht dat er toen een heel pak porsches waren.....
alleen de turbo was sneller, kwestie van goed te kunnen schakelen.

Tiptronic is snel maar kan aan geen kanten optornen tegen manueel,
kijkt u ook maar naar de specificaties en ga er es mee rijden....
u voelt dat ook meteen.
996 turbo tiptronic bv 0-100 in 4,8 sec
996 turbo manueel 0-100 in 4,2sec

997s tiptronic 0-100 in 5,3sec
997s manueel 0-100 in 4,8 sec

Boxster s tipronic 0-100 in 6,3 sec
Boxster s manueel 0-100 in 5,5 sec

en het wordt nog ergen bij hogere snelheden.

Ik breek hiermee geen tiptronic mee af, maar op gebied van pure prestaties........ maar of dat belangerijk is op de weg en in de file, hangt van de keuze af van de koper .
Mij kan het jammer niet bekoren, in een cayenne dan weer wel.


19 sep 2005 20:47
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
Ik denk dat Beltar in die discussie geen enkele directe confrontatie zou uit de weg gaan tegen een tiptronic.
Wij voerden daar al zoveel gesprekken over.....


19 sep 2005 20:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
horn schreef:
Ik vraag me zomaar af of hier iemand komt die met zijn auto de 0-100 tijd van zijn auto kan rijden. Ikke niet iig. :shock:


Ik heb mijn vorige 964 wel eens vol laten accelereren (volgens het machientje 5,4 sec. 0-100). Stinken! :shock: Niet goed voor de koppeling, aandrijflijn, enz. Niet meer doen dus... (note to myself)


19 sep 2005 20:58
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
Vol doorgaan bij optrekken van 0- .....
zal natuurlijk slijtage vragen van banden, koppeling en meerdere bewegende delen.
Maar daar is Porsche ook voor gemaakt.
Al moet ik zeggen dat ik ook niet elke dag alle registers open trek.
Het is ook verre van comfortabel om vol in het gas te gaan van nul.
Absoluut niet, ik hou er wel van om vanaf tweede het gas open te trekken, dat koppel en zo, heerlijk,
die versnelling is trouwens veel langer genietbaar, die eerste ....... die is zo heel kort en mijn vrouwtje zeurt dan weer.


19 sep 2005 21:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
F@RGO schreef:
Maar daar is Porsche ook voor gemaakt.


Bij een 4wd komen er toch wel erg veel krachten op de koppeling. Tuurlijk kan je het doen. En vast wel meerdere keren. Maar het is niet goed voor de auto. En frankly, ik doe er liever wat langer over om de 100 te bereiken, als dat inhoudt dat mijn auto er langer over doet om te gaan zeuren om nieuwe onderdelen.


19 sep 2005 21:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Wat een onzin lees ik hier toch....

Een Porsche 911 is een sportscar en dus bedoeld om zo af en toe te racen en om hard op te trekken 8)
Als je bv. een BMW M3 tegenkomt dan wil je die arrogante mof toch even van katoen geven ?
Die draaiende onderdelen zijn er toch op gebouwd ?

Cruisen doe ik wel in een reguliere auto van A naar B :wink:


19 sep 2005 21:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Je doet je naam eer aan. :roll:


19 sep 2005 21:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Porschegek schreef:
Als je bv. een BMW M3 tegenkomt dan wil je die arrogante mof toch even van katoen geven ?


Is jouw Porsche dan niet van Duitse makelij :?:

Porschegek schreef:
Wat een onzin lees ik hier toch....


Nu wel ja :roll: :twisted:
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


19 sep 2005 21:49
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 2S
Bericht 
Conclusie (2 open deurtjes):
- potentie van de handbak is groter
- het is echter de vraag of de rijder dit eruit kan halen.

Dit weekend zelf voor het eerst in een schakel gereden (rijd zelf tip). De handbak is "sneller op het gas", maar bij het schakelen verlies ik weer net zoveel als ik eerder heb gewonnen.

Tip voor de tip-rijders: zet haar in de "1" ipv van de geijkte "2" waarin ze normaliter begint. Heerlijk! :bounce:


19 sep 2005 21:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
M. schreef:
Conclusie (2 open deurtjes):
- potentie van de handbak is groter
- het is echter de vraag of de rijder dit eruit kan halen.

Dit weekend zelf voor het eerst in een schakel gereden (rijd zelf tip). De handbak is "sneller op het gas", maar bij het schakelen verlies ik weer net zoveel als ik eerder heb gewonnen.

Tip voor de tip-rijders: zet haar in de "1" ipv van de geijkte "2" waarin ze normaliter begint. Heerlijk! :bounce:


Oefening baart kunst


19 sep 2005 21:58
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
Een 911 is wel een sportauto, maar altijd alle 100% pk gebruiken vraagt toch wel wat inspanning die toch veel slijtage vergt,
een volbloed paard ga je toch ook een beetje rust gunnen als het ff kan,
als dierenvriend, en als autolilefhebber mag dat ook wel.
maar idd , die m3 ga ik ook wel es aan de tand voelen... dat zekers.
En ivm die 1e versnelling van de tiptronic gaat de tijd dan de manueel
niet verbeteren, klop krijgt ie toch.
Anders had porsche al zekers een gt3 tiptronic gemaakt.


19 sep 2005 22:11
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
911-lover schreef:
Porschegek schreef:
Als je bv. een BMW M3 tegenkomt dan wil je die arrogante mof toch even van katoen geven ?


Is jouw Porsche dan niet van Duitse makelij :?:

Porschegek schreef:
Wat een onzin lees ik hier toch....


Nu wel ja :roll: :twisted:



:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: nu ik dit lees is dit wel het leukste van dit forum..... arrogante mof,
ik denk dat we goed bezig zijn, doordoen zou ik zeggen :lol: :lol: :lol:

ps.wat kan onzin leuk zijn


19 sep 2005 22:14
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
Porschegek schreef:
Wat een onzin lees ik hier toch....

Een Porsche 911 is een sportscar en dus bedoeld om zo af en toe te racen en om hard op te trekken 8)


gaaaaaaap....

Voor mij is er nogal wat verschil tussen cruisen en proberen de fabriekswaarde van 0-100 met je eigen auto te halen.

En ergens tussen die twee zit genoeg power om met een M3 te spelen.
Maar jij mag de jouwe wat mij betreft vol op zijn staart trappen, elke keer weer... Jouw auto, jouw plezier... :roll: :?
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


19 sep 2005 22:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Porschegek schreef:
Als je bv. een BMW M3 tegenkomt dan wil je die arrogante mof toch even van katoen geven ?


Toen ik 20 was had ik daar nog last van ja...


19 sep 2005 22:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Dacht bij mezelf laat ik er eens een vrolijk noot doorheen gooien :lol:


Tuurlijk is Porsche het genieten van de auto, het gevoel, de motor, het geluid en uiteraard het vermogen. :P

Maar tevens ook het opvegen van auto's op de linkerbaan en zeker weten dat je bijna altijd de snelste bent :shock:


19 sep 2005 22:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
en zie hoe je opgeveegd wordt :!:


19 sep 2005 22:57
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 41 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.