Auteur |
Bericht |
renetrzes
997 4S cabrio
ex 964 cabrio 92 midnight blue
|
 Porsche cabrio door wasstraat
Goedemiddag, Ik kon het niet zo snel in de zoekfunktie vinden, maar wie heeft er ervaring om de porsche cabrio door een goede wasstraat te rijden? Normaal gesproken zou ik hem altijd met de handwassen, echter door omstandigheden gaat dat nu ff niet. Ik rij er erg veel mee door weer en wind dus hij is nogal modderig nu. Graag jullie reacties 
_________________________________________ don't drive faster than your guardian angel can fly
|
09 dec 2024 17:15 |
|
 |
Bobby 986
|
 Re: Porsche cabrio door wasstraat
Voor de Porsche had ik een BMW Z4 (soft top) deze haalde ik altijd in Naarden (vesting) door de was straat, en eigenlijk ook alleen daar.
Autobedrijven uit de regio halen ook de nieuw te levere auto’s daar door de wasstraat. Jij ziet daar veel Porsches, Ferrari’s, Bentleys (ook cabrio’s), daarom had ik wel vertrouwen in die wasstraat.
Een vriend met een 981 Boxster heeft hem daar ook doorheen gehaald.
Is een wasstraat van Claro
|
09 dec 2024 18:47 |
|
 |
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
Ik rij 10+ jaar roadsters van een cheap Japans budgetmerk in vgl met Porsche.
Ik durf het niet; gewoon de wasbox, grondig afspuiten met hoge druk, niet rechtstreeks op de kap mikken. Insprayen met Meguiars, met de washandschoen wassen en vervolgens weer hoge druk. Drogen met een goede Microfiber doek. Op 20’ klaar. Vervolgens een ritje zodat ie helemaal mooi droog is, met de kap dicht, want die pakt ook wat waternevel uiteraard.
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
|
09 dec 2024 19:47 |
|
 |
Hen3
Boxster S 981 3.4
ex. Boxster 987.1 2.7Almen
|
Sommige wasstraten hebben een cabrioprogramma. Dan wordt de kap wel gewassen, maar met minder druk en zonder wax. Wat ook kan is een imperialprogramma, dan wordt het dak helemaal niet met de borstel gewassen. Dat is nog veiliger.
Bij Matz carwash (Zutphen, Deventer) kan dit in ieder geval. Vorige week nog door geweest met de Boxstet.
|
09 dec 2024 22:16 |
|
 |
Stiruam
'05 997 Carrera S cabNuland, jonguh!
|
Vooropgesteld dat ik vanwege swirls toch het liefste met de hand was:
Ik heb meerdere jaren roadsters van een cheap Japans budgetmerk gereden (eerst een paar jaar een NA, toen een NBfl) terwijl ik geen plek had om met de hand te wassen: daarmee durfde ik het en was het ook geen probleem. Daarna 10+ jaar BMW Z4 (E85), ook geen enkel probleem (hoewel de laatste jaren niet meer gedaan omdat ik toen gewoon op de oprit kon wassen).
Gek genoeg heb ik met de 997 wat meer aarzeling, ook omdat die bij reiniging met de hogedrukreiniger op de oprit zo af en toe wel wat druppeltjes laat zien aan de binnenkant van de zijruiten. Niet dat dat niet mag, maar van de Mazda's en de BMW's kan ik me dat niet herinneren.
Mocht je nog in de verleiding komen om zo'n pipo langs te laten komen die je auto zonder water op locatie wast: was ik laatst totaal niet enthousiast over. Ik meende na afloop nieuwe swirls / krasjes te zien (beetje polijsten daarna doet wonderen, maar dat zou niet nodig moeten zijn na een wasbeurt en staat haaks op laten doen door een ander omdat je geen tijd hebt).
|
09 dec 2024 23:59 |
|
 |
ArnoM
|
Met de Audi TT en later BMW Cabrio van mijn vrouw en mijn eigen Cabrio's eerst 997.2, toen 991.1 en nu 992.1 regelmatig door de wasstraat gegaan en nooit een probleem. Heel soms een paar druppels langs de zijruit aan de binnenkant maar nooit meer dan dat.
Probleem is meer dat ik van de dealer begreep dat de velgen te breed zouden kunnen zijn en hierdoor aan de binnenzijde schade op zouden kunnen lopen als je met de auto door zo'n rails wordt getrokken. Dat heb ik nooit echt zo ervaren.
_________________________________________ 992 4S Cabrio / Taycan 4S
|
10 dec 2024 9:12 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
Dit deed ik met de 997 4S cabrio altijd. Geen speciaal programma, gewoon het basis programma + de onderkant.. Dát was dan ook de grootste reden om door een wasstraat te gaan, de onderkant. - en het was/is meteen een goede test om te zien of het dak ergens water door laat. Met de 964 Cabrio deed ik dit ook - en dat wist je meteen welke rubbers aan het dak te ver gekrompen waren. Ook met een Audi A4 Cabrio, maar dan was het écht een handdoek meenemen 
|
10 dec 2024 10:12 |
|
 |
Hellraiser
996 GT2 CS - F308GTBiSint-Niklaas, Oost-Vlaanderen
|
ooit een keer met de 996 door de wasstraat gereden, constant gesjirp van de deflectors op de draagarmen die over de rail gingen en achteraf een beetje beschadigd waren.
was ook gelijk de laatste keer met de porsche door de wasstraat.
|
10 dec 2024 13:13 |
|
 |
mark996
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
|
lekker.. en dan krijg je nog gratis krassen van de krasstraat ook 
|
10 dec 2024 15:24 |
|
 |
Tilt!
|
Mijn T6 (inmiddels 5,5 jaar oud) die ALTIJD door de car-wash gaat heeft niks van krassen. NIKS. Toen ik de 991.2 kocht had die ook niks van krassen. Een 911 is geen T6 dus maar weer het plan opgevat om met de hand te wassen. Na een paar keer: krassen. 't Zal wel aan mij liggen maar ik ga voortaan naar de car-wash met al mijn auto's 
_________________________________________ If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.
|
10 dec 2024 16:06 |
|
 |
DennisvdB
|
Tip is dan ook om 2 emmers te gebruiken met een grit guard, dan krijg je geen swirls. Anders haal je iedere keer je spons of handschoen door het zand, en krijg je problemen. En een goede pre-wash is van belang (bijvoorbeeld schuim). En ik weet niet of je carwash ook wax gebruikt, zo ja, dan smeren ze met dat spul alle krassen vol zodat het lijkt alsof je geen krassen hebt. Moet wel zeggen dat Porsche over het algemeen een harde lak heeft, misschien is dat verandert sinds een paar jaar maar normaal moet je flink compounden om swirls eruit te halen. Voor de mensen met een soft-top: een goede sealant is ideaal. Bij voorkeur met een UV protector erin. Koch Chemie (Duits topmerk, vaste supplier van Daimler/Mercedes-Benz en meerdere merken) heeft Colour Lock overgenomen, en de St0.01 Textile Sealant uitgebracht, met een standtijd van max 24 maanden. Niet alleen te gebruiken voor soft-tops, maar ook alle stoffen bekledingen, tapijten en dergelijken (zelfs Alcantara). Fles kost zo'n 25 euro ( https://www.waxworld.nl/artikel/5558/ko ... 500ml.html).
|
10 dec 2024 16:16 |
|
 |
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
Een Transporter is 99% in sfeervol koelkastwit uitgevoerd. Soms zie je al eens een wrap. Zelfs met een schuurspons zie je op de koelkast lak geen krassen…
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
|
10 dec 2024 21:45 |
|
 |
MarcoB
ex Porsche 987 Boxster S
en nu Porsche 981 Boxster GTS
|
Niet alleen de auto is vuil, ook dit topic raakt weer lekker vervuild door berichten over het wassen van de auto met de hand en krassen door de wasstraat. Volgens mij was de vraag simpel: wie heeft ervaring met het wassen van de Porsche door de wasstraat? 
_________________________________________ Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan
|
10 dec 2024 23:45 |
|
 |
DennisvdB
|
Ik. Niet doen. Heb je zelf ook nog wat nuttigs bij te dragen?
|
11 dec 2024 0:06 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
Als het goed is staat er bij de ingang van elke wasstraat een bord met maten (getallen). Min. Afstand tussen onderkant auto en het wegdek. Max. Breedte van de band/velg Max. hoogte van de auto Max. breedte van de auto incl. spiegels Etc.
|
11 dec 2024 9:45 |
|
 |
Spastblast
997.1 Carrera S coupe handbak
|
Diepe krassen zal je misschien niet snel krijgen van de wasstraat, maar wat hier waarschijnlijk bedoeld wordt zijn swirls. Ik merk dat sommige mensen dit totaal niet opvalt en het daardoor geen probleem lijkt. Maar zie je in de zon een soort spinnenweb tekening op de lak, dan zijn dat dus die swirls (in feite mini krasjes) die je er alleen uit krijgt door te polijsten. Als je auto dan weer glimt als een spiegel, dan merk je pas echt goed het verschil. Dus nee, als je je auto op zijn mooist wil hebben, dan ga je niet door de wasstraat. Boeit het je niet of niet voldoende, dan ga je lekker wel.
_________________________________________ https://www.instagram.com/997midnightblues/
|
11 dec 2024 11:33 |
|
 |
MarcoB
ex Porsche 987 Boxster S
en nu Porsche 981 Boxster GTS
|
Mijn bijdrage is niet nuttiger als die van jou. Ik ben net als TS ook wel nieuwsgierig wat de gevolgen zijn voor cabriodak in een wasstraat. En ben zelf huiverig voor het gebruiken van de wasstraat. En dan zeggen: “Niet doen” is een niet onderbouwde stelling. Waarom niet? Wat is jouw ervaring? Lekkage van de kap nadat je door de wasstraat bent gegaan? Lekkage tijdens de wasstraatsessie? Velgen beschadigd (zou ik zelf nooit aan gedacht hebben) of andere zaken wat niet fijn is voor een cabrio? Ik heb oprecht geen idee. No hard feelings, maar ik denk dat iedereen wel weet dat met de hand wassen beter is voor de auto. Maar dat was niet de vraag van topicstarter (“echter door omstandigheden gaat dat nu even niet”). Dus nee, ik heb geen ervaring maar ben erg benieuwd naar de ervaringen van anderen 
_________________________________________ Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan
|
11 dec 2024 12:19 |
|
 |
Hellraiser
996 GT2 CS - F308GTBiSint-Niklaas, Oost-Vlaanderen
|
 |  |  |  | Olaf schreef: Als het goed is staat er bij de ingang van elke wasstraat een bord met maten (getallen). Min. Afstand tussen onderkant auto en het wegdek. Max. Breedte van de band/velg Max. hoogte van de auto Max. breedte van de auto incl. spiegels Etc. |  |  |  |  |
Nog nooit op gelet eigenlijk, dacht een auto is een auto 
|
11 dec 2024 12:39 |
|
 |
GinnFizz
Porsche 997.1 S Cabrio handbakRetie
|
Mmmmm, de T6 van Tilt! is in metallic koelkast bruin uitgevoerd. Die vlieger gaat niet op ...
_________________________________________ No one needs it. Everyone wants it!
|
11 dec 2024 14:25 |
|
 |
DennisvdB
|
Een velgenborstel die niet de velg meepakte, maar vol met de borstel op de lak rechts van de velg rond ging draaien. Kon niet op tijd bij de noodstop, maar het kwaad was al geschied. Jaar of 10 geleden, maar sindsdien nooit een wasstraat gebruikt.
|
11 dec 2024 15:52 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
Ach, weleens de “overhead” borstel vast aan de trekhaak gehad … tilde gewoon de kont van de auto een stuk op - totdat de borstel brak  De Porsche’s hebben geen trekhaak …. Voor het dak ben ik niet bang. Dak krijgt meer schade van het opgevouwen zijn (open rijden) dan van een wasstraat.
|
11 dec 2024 16:50 |
|
 |
Tilt!
|
Bedankt voor de verduidelijking want ik was er al klaar mee  Kastanjebruin zelfs! Wel niet zo cool als mijn vorige, een witte. Of die daarvoor: vuilzakgrijs... Soit, hetzelfde als de discussies over winterbanden, EV´s, etc. Voor- en tegenstanders. Mij viel het op dat de ´krasstraat´ geen krasstraat meer is en dat ikzelf de krasser ben. Ik ga lekker naar de car-wash.
_________________________________________ If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.
|
11 dec 2024 20:39 |
|
 |
renetrzes
997 4S cabrio
|
Vandaag voor het eerst wasstraat ingereden en de Porsche kwam er ongeschonden en ook binnen helemaal droog en glimmend weer uit. Dus tot nu tevreden over resultaat.  Geen enkel druppeltje langs cabriodak in interieur gekomen.
_________________________________________ don't drive faster than your guardian angel can fly
|
16 dec 2024 12:20 |
|
 |
Stiruam
'05 997 Carrera S cabNuland, jonguh!
|
Fijn! En welke wasstraat was dat?
|
16 dec 2024 12:28 |
|
 |
renetrzes
997 4S cabrio
|
Total in Voorburg
|
16 dec 2024 12:32 |
|
|