Auteur |
Bericht |
Young Cayen
|
 Cayenne youngtimer
Goeiemiddag allen, eerste bericht hier. Ik rijd momenteel in een Lexus RX 400h hybrid youngtimer. Uitermate betrouwbaar en rijdt prima maar het uiterlijk staat me steeds meer tegen. Cayenne youngtimer zou wat dat betreft ideale vervanger zijn maar hoe zit dat met betrouwbaarheid? Begrijp natuurlijk dat onderhoud prijziger is en dat ik goed moet kijken naar km-stand, geschiedenis etc. Zijn er goeie ervaringen met de hybrid Cayenne? Of kan ik beter voor 4.8 gaan? Specifieke dingen om op te letten nog? Stel veel prijs op jullie mening, dank
|
04 feb 2025 14:13 |
|
 |
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
 Re: Cayenne youngtimer
Bezint eer ge begint.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
04 feb 2025 14:36 |
|
 |
Bijnaeenelfje
|
 Re: Cayenne youngtimer
Ik rijd een youngtimer Cayenne 957. De basisversie, dus een 3.6 zonder turbo (is in basis de VW VR6 motor). Probleemloos tot nu toe en erg comforabel met PASM. Ik vind het een dikke aanrader en met de facelift ook zeker geen straf om naar te kijken!
|
04 feb 2025 15:19 |
|
 |
Hans44
|
 Re: Cayenne youngtimer
Mooi zijn kost geld. Zeker als je uit een Lexus komt kan het verschil in onderhouds- en reparatiekosten heel groot zijn. Als je zelf heel handig bent wellicht te doen, maar (originele) onderdelen zijn al schrikbarend duur
|
04 feb 2025 15:40 |
|
 |
mark996
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
|
 Re: Cayenne youngtimer
Ik kan uit ervaring spreken.. Heb sinds een jaar een 958 Turbo. Uiteraard is turbo rijden turbo betalen, dus dat het duurder is dan een gewone V8 wist ik, maar ik ben toch behoorlijk geschrokken van alle zaken die ik al heb mogen vervangen (en meeste zijn de standaard zaken die iedere 958 krijgt, ook al zal een verkoper zeggen dat die van hem echt nog nooit wat heeft gehad..). Ik heb de volledige luchtvering al vervangen, motor is opnieuw verpakt, alle snelheidssensoren, stuurhoeksensor, AOS. En dan nog het normalere spul zoals bougies. Wat hierboven al is gezegd, het is gewoon geen goedkope auto om te rijden. Luchtvering en compressor kosten je bij de dealer 15k, als je iemand kent die handig is en je koopt de luchtbalgen zelf in Duitsland dan is dit een stuk goedkoper te doen, maar goedkoop wordt het natuurlijk nooit. Ben er nog wel blij mee, ik gebruik hem enkel voor de wintersport en wat andere ritjes, dus het verbruik van 1 op 4 maakt mij dan weer minder uit. Maar ook dat is iets om rekening mee te houden. Wil je verder niet bang maken, maar het is goed om van tevoren je goed te realiseren dat je een complexe en dure auto gaat kopen.. Het is zeker geen Toyota
|
05 feb 2025 0:54 |
|
 |
mark996
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
|
 Re: Cayenne youngtimer
Oh en wat ik nog vergat, meerdere in mijn omgeving raadden de hybrid als eerste af, vanwege de accu die blijkbaar zwak en is vervangen is duur. Ik zou zelf naar een V8 kijken, turbo is natuurlijk nog leuker maar niet als je 30k km (ik noem maar wat) per jaar gaat rijden
|
05 feb 2025 0:59 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
 Re: Cayenne youngtimer
Welkom Stel je jezelf even netjes voor in het daarvoor bestemde subforum 
|
05 feb 2025 5:51 |
|
 |
Young Cayen
|
 Re: Cayenne youngtimer
Veel dank voor jullie reacties! Tijd voor bezinning; als ik familie wordt deel ik mn ervaringen.
|
10 feb 2025 22:26 |
|
 |
JBurnski
|
 Re: Cayenne youngtimer
Ik zit precies met hetzelfde idee als jij.
Ik ga je volgen!
|
13 feb 2025 15:10 |
|
 |
jvg.65
Ex Porsche 996 C4SOss
|
 Re: Cayenne youngtimer
_________________________________________ www.smartroombarcelona.com
|
13 feb 2025 22:07 |
|
|