Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 6:47

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 74 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
nummerplaten afdekken 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
993 - 1994
Amersfoort
Bericht nummerplaten afdekken
heren, dames,

Leg mij nou eens uit waarom jullie altijd zo keurig de nummerplaat wissen op je forum foto's? :roll:
ben gewoon benieuwd

23 sep 2005 16:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: nummerplaten afdekken
ROSE schreef:
Leg mij nou eens uit waarom jullie altijd zo keurig de nummerplaat wissen op je forum foto's? :roll:
Omdat je met een nummerplaat te traceren bent.

23 sep 2005 17:13
Profiel
‘64 Kever
Devils son schreef:
ROSE schreef:
Omdat je met een nummerplaat te traceren bent.
Ja, en leg hem (en voor mij ook) nou eens uit wat het nadeel daaraan is? Ik bedoel, mensen zien je vanzelf rijden op de weg...

Enige wat ik me kan bedenken, is dat je als "dief" wel interesse hebt in zo'n auto, via dit forum een kenteken gaat lezen, dat gaat traceren, om vervolgens naar dat huis te rijden... Volgen is een stuk makkelijker volgens mij... ;) (toch?)

23 sep 2005 17:17
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
993 - 1994
Amersfoort
Bericht 
op de openbare weg toch ook?
en neem aan ook via RDW and what have you?

23 sep 2005 17:19
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
paSCal schreef:

Enige wat ik me kan bedenken, is dat je als "dief" wel interesse hebt in zo'n auto, via dit forum een kenteken gaat lezen, dat gaat traceren, om vervolgens naar dat huis te rijden... Volgen is een stuk makkelijker volgens mij... ;) (toch?)

B.v.

Maar het kan nog erger. Ik heb bij een andere auto ooit meegemaakt dat de centrale vergrendeling de mist in ging, waardoor de auto niet kon worden afgesloten EN het alarm ofwel af ging om de zoveel tijd (hetgeen een lege accu betekende), ofwel niet aan kon worden gezet. Stel, ik meld dat hier (met de vraag of er een snelle workaround is). Dan is het voor het dievengilde erg makkelijk om even langs te komen, in te stappen en weg te rijden (ok, indertijd had ik een manuele startblokkering 's avonds op de auto, maar toch).

In the end is het paranoïde gedrag, ben ik met je eens. Maar van de andere kant: het is een kleine moeite.

23 sep 2005 17:23
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Devils son schreef:
In the end is het paranoïde gedrag, ben ik met je eens. Maar van de andere kant: het is een kleine moeite.

Weliswaar kleine moeite, maar ik zie het nut er ook niet van in :roll: ..... en de foto's worden er niet mooier op.
Achterliggende gedachte is bovendien dat je iets zou hebben dat zo bijzonder en/of waardevol en/of gewild is dat iemand anders al die moeite ervoor zou doen om het van je af te nemen. Voor welke Porsche hier aanwezig gaat dat op :?: :wink:

23 sep 2005 17:31
Profiel
PorscheForum Rakker
P O R S C H E
NUTH
je kan tegenwoordig van een persoon bijna alles natrekken maar om het een beetje moeilijker te maken doen ze het ik ook..

en meschien voor sommige mensen
:arrowd:
de B E L A S T I N G dienst leuker kunnen we het niet maken wel makkelijker.. :pukel: [/b]

NIEMAND IS SLIM GENOEG OM ZIJN EIGEN DOMHEID TE BEVATTEN.

23 sep 2005 17:32
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
993 - 1994
Amersfoort
Bericht 
dank voor de reacties en ben blij dat er blijkbaar meer mensen hetzelfde idee hebben als ik.

In JOUW geval Don, kan ik me er overigens WEL iets bij voorstellen :wink:

Nou ja, je woont dicht genoeg bij 2 grenzen :idea:

23 sep 2005 17:37
Profiel
Moderator
PF #18
Bericht 
ROSE schreef:
dank voor de reacties en ben blij dat er blijkbaar meer mensen hetzelfde idee hebben als ik.

Onderwerp is niet nieuw. :salut:

23 sep 2005 17:42
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
EriC4C schreef:
Onderwerp is niet nieuw. :salut:

Net als het zeer vlug off topic gaan (bijna twee jaar geleden) :roll: :lol: :lol: :lol:

Laatste update 22/10/2013

23 sep 2005 18:14
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
993 - 1994
Amersfoort
Bericht 
dank en was gewoon benieuwd en net als iedereen te weinig tijd om 'us ff lekker te gaan browsen en antieken ' 8)

23 sep 2005 18:25
Profiel
Moderator
PF #18
Bericht 
ROSE schreef:
..... en net als iedereen te weinig tijd om 'us ff lekker te gaan browsen en antieken ' 8)

:roll: ..... First hit m.b.v. zoekfunctie. :^:

23 sep 2005 18:30
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Ik ben een groot voorstander van het onherkenbaar maken van nummerplaten en ook van het gebruik van een nickname ipv echte naam op het forum.

Waarom?

Heb het er laatst nog met Paul van Engelen over gehad, bij Hette (Targa Florio): de privacy wordt steeds minder waard. Bestanden worden aan elkaar gekoppeld, de info ligt op straat. Kijk maar 's op de RDW site: zo buurman, een 3.6 liter motor, lekker hoor, en oh ja, vergeet je de APK van volgende week niet? En google maar 's je naam: uitslagen van de roeivereniging, misschien wel dingen van het forum, zakelijke dingen, etc etc. Alles op één hoop.

Bijkomend punt is dat de info niet meer tijdelijk is, maar juist redelijk blijvend. Dingen blijven lang in bestanden en op internet staan.

Als ik bij een PF-meeting ben, mag iedereen mijn voornaam en achternaam en adres weten. Dat is echt het probleem niet. Maar dan heb ik er tenminste min of meer de controle over.

Heel lang geleden het boek 1984 van George Orwell gelezen. Is me lang bijgebleven, en we gaan steeds meer naar de daar beschreven situatie toe. Vind ik niet echt bemoedigend, daarom wil ik het niet nog bespoedigen. Dus nickname, dus kentekenplaten onherkenbaar maken, ik sta ook niet in het telefoonboek, etc. Maar goed, iedereen moet het natuurlijk voor zich weten.

Tot zover de serieuze berichtgeving op het PF! :wink:

23 sep 2005 22:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Carrera 2 Cabrio
Bericht 
Precies, zo zag ik van de week dat de uitslagen van de NPC hier inclusief voor en achternaam worden gepost. Vindt ook niet iedereen prettig lijkt me, want het staat over honderd jaar nog op Google.

23 sep 2005 22:51
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
En ik vind - wat je met je eigen kenteken doet moet je zelf weten. Weet jij veel wie je in de problemen brengt met andere kentekens te posten op een openbaar forum. Dus is het netjes om andere kentekens onherkenbaar te maken. Ik ben lui dus heb meestal geen zin om dat te doen. Soms wel, en daarna vraag ik me ook weer af 'waarom eigenlijk'.

Duitse politie flitst van voren. Degene die naast de bestuurder zit wordt onherkenbaar gemaakt door een rondje over het gezicht te plaatsen. Vervolgens moet je overigens alsnog wel je vrouw uitleggen waarom er een rondje naast je zit... :twisted: :lol: :lol:

24 sep 2005 0:12
Profiel
PorscheForum Rakker
993 - 1994
Amersfoort
Bericht 
lol Harald!

dat er iemand naast je zit tot daar aan toe....

MAAR WAT DIE JIJ EIGENLIJK IN DUITSLAND :?:

24 sep 2005 8:34
Profiel
Westervoort
Bericht 
MS964 schreef:
Ik ben een groot voorstander van het onherkenbaar maken van nummerplaten en ook van het gebruik van een nickname ipv echte naam op het forum... de privacy wordt steeds minder waard.

Sorry hoor...maar ik zie hier de reden echt niet van in...ja, als je meld dat jouw alarm kapot is, en je ook de garagedeur niet meer kan sluiten 8) zóu ik me er iets bij voor kunnen stellen...

En dieven met interesse in een P, kunnen ook gewoon even een meeting aandoen, of naar de P Zandvoortdagen komen...keus genoeg, en allemaal mét kentekens.. :twisted:

En een nickname...tja, soms leuk...maar meestal niet prettig, niet open naar elkaar en ik blijf het vervelend vinden als ik iemand moet aanspreken met mr. mysterious911.. :( , omdat ik zijn naam niet weten mag..

Jurgen, 993TT, Westervoort.
Afbeelding

En als je 't niet vinden kan, gewoon vragen naar de bakker met die zwarte porsche.. :twisted: :wink:

24 sep 2005 8:41
Profiel
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht 
Jurgen wat is 993TT??? :mrgreen:

Edit EriC4C: Erwin ;), je kunt ook (beter) Afbeelding gebruiken dan Afbeelding als de (gehele) tekst die je anders meeneemt in jouw bericht niets aan het antwoord toevoegt.

24 sep 2005 8:54
Profiel
Westervoort
Bericht 
Hey Erwin..de ena-laatste vraag die je me stelde, was ; "wat is een PSV"... :wink:

Al weer behoorlijk uitgeslapen 's morgens vroeg he..! :lol:

24 sep 2005 8:58
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
ROSE schreef:
MAAR WAT DIE JIJ EIGENLIJK IN DUITSLAND :?:

Afbeelding :wink:

24 sep 2005 9:20
Profiel
PorscheForum Rakker
993 Carrera 4 Coupé Ex; 997, 993 C2, 964 C2, 911 3.0 SC, 2.4 T en 944.
Utrechtse heuvelrug
Bericht 
Volgens mij heeft die blauwe 968 van dit forum daar een zware dobber aan :scratch:

Overigens geloof ik niet in de privacy-bescherming door afdekken of afplakken van platen. Ook zonder dit soort maatregelen werden wij vorig jaar thuis bezocht door een paar lieden die de moeite namen ons huis af te struinen op zoek naar een setje sleutels. :cry:

24 sep 2005 10:25
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Franco schreef:
Ook zonder dit soort maatregelen werden wij vorig jaar thuis bezocht door een paar lieden die de moeite namen ons huis af te struinen op zoek naar een setje sleutels. :cry:

Geen beroeps. Die zouden weten dat ze eerst een aankoopkeuring zouden moeten doen... :wink:

24 sep 2005 10:44
Profiel
964.c4
assendelft
Bericht 
Franco schreef:
thuis bezocht door een paar lieden die de moeite namen ons huis af te struinen op zoek naar een setje sleutels. :cry:

ja en wat te doen als je thuis bent?
sleutels op bergen in de kluis , mee naar de slaapkamer,
of laat je de sleutels bij de voordeur liggen.

robert

24 sep 2005 10:50
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #18
Bericht 
Devils son schreef:
In the end is het paranoïde gedrag, ben ik met je eens.

MS964 schreef:
Heel lang geleden het boek 1984 van George Orwell gelezen. Is me lang bijgebleven, en we gaan steeds meer naar de daar beschreven situatie toe. Vind ik niet echt bemoedigend, daarom wil ik het niet nog bespoedigen.

Iedereen moet vooral het zichzelf zo moeilijk maken als hij/zij zelf wil :res:, zolang er ook maar begrip voor is dat anderen dat niet doen. ;)

24 sep 2005 10:51
Profiel
Moderator
PF #18
Bericht 
rob964.c4 schreef:
ja en wat te doen als je thuis bent?
sleutels op bergen in de kluis , mee naar de slaapkamer,
of laat je de sleutels bij de voordeur liggen.

Altijd mee naar de slaapkamer, op het nachtkastje naast me :!: want als 's nachts het alarm afgaat wil ik er niet nog naar moeten hoeven zoeken.

24 sep 2005 10:53
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 74 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende