Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 31 maart 2025 13:33

Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Vocht op raampjes na poetsbeurt 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Vocht op raampjes na poetsbeurt
Beste Forumvrienden,

Na een poetsbeurt van mijn 3.2 uit '88 heb ik wel eens last van vocht op de zijramen (van de deuren), als ik deze naar boven en beneden laat. Om dit te voorkomen plak ik de kieren aan de onderkant voorzichtig af met wat plakband maar dat is natuurlijk niet de oplossing. De rubbers zijn nog strak en niet verweerd.
Ik weet dat het geen hedendaagse auto is waar alles hermetisch is afgesloten maar heeft iemand hier ervaring mee en hoe kun je dit duurzaam oplossen?

Thanks,
Serge

21 feb 2025 12:48
Profiel
PorscheForum Rakker
991.2 C4 GTS, 944 Safari Ex: Panamera S E-Hybrid
Zaanstad
Bericht Re: Vocht op raampjes na poetsbeurt
Mijn 944 uit 1982 is een grote vochtbak. Inderdaad ook na een wasbeurt. Ik ga er nu een vochtvreter in zetten. Eentje op stroom aangezien zelfs 6 van die zakjes niet genoeg waren

21 feb 2025 12:52
Profiel
PorscheForum Rakker
@Clueless - voor de rest is de auto kurkdroog en staat deze ook in een ruimte waar vocht geen kans krijgt. Dit is enkel na het poetsen van de auto...Water zoekt zijn weg.

21 feb 2025 13:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
Heb ik ook met mijn ‘87-er targa, al bijna 25 jaar. Ik leef ermee.

21 feb 2025 13:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Ik vroeg me alleen af of dit geen kwaad kan ivm roestvorming. Ik laat de raampjes een paar keer op en af en droog ze telkens even totdat het tot een minimum beperkt is.

21 feb 2025 16:45
Profiel
PorscheForum Rakker
944 Turbo
Achterhoek
Toch vreemd. Mijn 951 van 1986 blijft bij elke wasbeurt droog van binnen. Dus het kan wel.

21 feb 2025 17:28
Profiel
Moderator
911 Carrera S
SGO schreef:
Om dit te voorkomen plak ik de kieren aan de onderkant voorzichtig af met wat plakband maar dat is natuurlijk niet de oplossing.

Ik lees poetsbeurt - maar je bedoeld wasbeurt, neem
Ik aan.

Die gaatjes zitten er niet voor niets. Afplakken heeft geen nut en is MI alleen ten nadeel

Wellicht de raamsnorren eens vervangen - en toch alle rubbers controleren, ookal denk je dat ze nog goed zijn.

22 feb 2025 10:31
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Ik weet niet beter, levenslang so far dat dat normaal is. Nadat je auto gewassen en gedroogd is ... als je dan de raampjes op en neer doet, dat ze dan weer vochtig zijn. Heb 3 verschillende merken momenteel, maar is bij alle 3 het geval en altijd zo geweest, dus lijkt me redelijk normaal. Ik zou zeggen 'No worries!'

22 feb 2025 11:16
Profiel
Forum Admin
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924S
Utrechtse Heuvelrug
Water in je deuren is onvermijdelijk. Geen enkele klassieker heeft een waterdichte afdichting tussen het raam en de deur, dus er sijpelt altijd iets naar binnen. Daarom is het belangrijk om de plastic barrière tussen de deur en het deurpaneel intact te houden. Raakt die beschadigd? Vervang hem direct, anders loop je het risico op schade aan je deurkaarten.

Zoals Olaf al zei: controleer regelmatig of de afwateringsgaatjes onderin de deur open zijn. Met de tijd raken ze verstopt, en als het water niet weg kan, blijft het binnenin de deur hangen—een recept voor roest. Je kunt ze openprikken met een tiewrapje.

De fluwelen strip langs het raam houdt wel wat water tegen, maar is vooral bedoeld om het gecontroleerd af te voeren. Maar ze maken ook ieder keer je raam weer vochtig want de water blijft hangen in de fluweel. Dus telkens opnieuw je raam droogmaken is dweilen met de kraan open.

22 feb 2025 12:24
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Vind vocht in de Porsche ook zeer onprettig en ruik het al als ik erin stap :bang:
Heb diverse 911 ‘s gehad en werkte er net zo lang aan tot het over was, de 964 was hardnekkig in deze :oops:
De 993 is een topper, geen druppel vocht :thumleft:

22 feb 2025 13:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Dank allen voor de tips. Dit helpt.

24 feb 2025 14:24
Profiel
PorscheForum Junkie
En na de wasbeurs heeeel goed droogrijden natuurlijk :)

27 feb 2025 20:13
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 12 berichten ]