Auteur |
Bericht |
porsche1973s
Porsche 930- Targa '70
|
964 RS Touring
Hoi,
iemand een idee hoeveel je mag neertellen voor een 964RS touring in
perfecte staat met 44dkm?
Zou deze wagen nog in waarde stijgen zoals de 911RS 1973?
|
25 sep 2005 12:44 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
kijk eens bij www.wolbert.nl ,
staan een aantal RS'-en
€55K 60K km( na de Quote-challenge iets meer )
€55K 59K km
€65K 65K km
€58,5K 61,8K km
|
25 sep 2005 13:28 |
|
|
horn
PF #57
|
RS touring is toch een aangeklede RS, mét airco en dergelijke zaken?
Ik weet alleen dat hij zeldzaam is, een stuk zeldzamer dan RS'en volgens mij. Of dat echter ook in de waarde wordt vertaald...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
25 sep 2005 13:33 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
|
25 sep 2005 13:36 |
|
|
thomas993
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
|
ik heb deze auto ook zien staan (op het net) als je de zilvere in Antwerpen bedoelt. En ik kwijl nu al... - heb jij hem in het echt gezien?, maar ik heb mijn zinnen gezet op een 996 sealgrau cabrio van 2002 oid
|
25 sep 2005 14:10 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
..... en minder neem ik aan ..... of zou de "ervaring" dat compenseren
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
25 sep 2005 17:10 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
meer kilometers.
|
25 sep 2005 17:15 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
25 sep 2005 17:25 |
|
|
kristof
Cayman R - 924 turbo projectzandhoven - belgie
|
ik weet niet welke zilvere dit effecteif is (graag een link), maar in de buurt van Antwerpen staat al een hele poos (of het moest om een andere gaan) een zilvere 964RS te koop voor niet te veel geld.
Als het diezelfde auto is, zou ik toch oppassen ! ik weet iemand die hem grondig gecheckt heeft en er is eea niet 100%. Om te beginnen heeft hij al geen magnesium velgen meer.....
|
25 sep 2005 18:15 |
|
|
thomas993
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
|
de auto bij Beerens in Antwerpen
Laatst bijgewerkt door thomas993 op 25 sep 2005 20:07, in totaal 9 keer bewerkt.
|
25 sep 2005 18:35 |
|
|
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
Hoedanook is het "prijsverschil" met een normale C2/4 nimmer of nooit verantwoord
Zeker als je het prijsverschil kent wat er destijds nieuw voor betaald diende te worden
Wat uiteraard niet wegneemt dat een RS een SUPERapparaat is, en altijd zal blijven.
Op de vraag wat ze mogen/moeten kosten ... wat de gek/liefhebber er voor over heeft ... prijzen zitten tussen de 38 en 55k ...
Ik zou, ook al had ik het geld ervoor op de plank liggen, nooit een RS kopen ...
Kzou alle potentiële kopers ten stelligste aanraden eerst eens een ritje te maken in zo'n karretje ...
Want om te zeggen "ik heb een RS" moet je het ECHT NIE DOEN
een 996GT3 is een watje vergeleken met een 964RS ... keep that in mind ...
Mijn 2 centen,
|
25 sep 2005 19:50 |
|
|
Der Ferry
Beveren Belgie
|
Jij bedoeld waarschijnlijk deze 964 Rs touring
http://www.autoscout24.be/nl-be/detail. ... d=53253771
Volgens mij is hij z'n geld meer dan waard , dat is pas showroomstaat
_________________________________________ Boys will be boys ...only the toys get bigger !
|
25 sep 2005 19:56 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Zo op het eerste gezicht ziet deze er goed uit. De trip waard, maar een goede inspectie kan nooit kwaad.
De prijs is normaal voor een RS. Ben het overigens wel met Dirkie eens dat de meerprijs die je voor een RS betaalt eigenlijk niet logisch is. Maar van de andere kant: een Porsche koop je met je hart en niet met je verstand.
Wel is het zo dat ik (als ik een RS zou kopen) niet voor de touring zou gaan. Echter, zou ik zoveel geld voor een 964 neertellen: doe mij dan maar een Turbo 3.6. Ook zeldzaam, sneller en prijstechnisch meer waar voor je geld.
|
25 sep 2005 20:28 |
|
|
kristof
Cayman R - 924 turbo projectzandhoven - belgie
|
weet niet of het die is/was die ik bedoel, maar als hij het is, is hij nu wel een pak duurder geworden en klopt van de beschrijving dus eea niet met de werkelijkheid. Waarschijnlijk is hij het niet, maar ik wil het wel checken bij diegene die de RS (die ik bedoel) destijds bekeken heeft. Hij stond toen te koop bij een particulier, niet bij een dealer. Ik hou julie op de hoogte.
Trouwens wijze woorden van Dirkie : een 964 RS koop je niet om effe sondags een ritje mee te gaan doen, zelfs niet om boodschappen mee te doen
auto is keihard en echt wel gemaakt voor het betere bochten- en remwerk
Maar net daarom is hij misschien het prijsverschil wel waard..........
|
25 sep 2005 20:43 |
|
|
kristof
Cayman R - 924 turbo projectzandhoven - belgie
|
|
25 sep 2005 20:48 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Prsijverschil is volgens mij wel verantwoord. Zeldzaam en meestal weinig kilometers.
Prijsverschil was gezien de uitrusting zeer groot. Voor een paar duizend euro meer, kreeg je
geen electrische ramen
geen abs
geen servostuur
geen centrale vergrendeling
geen achteruitverwarming
geen achterbankjes
geen in de hoogte verstelbare stoelen
geen vooruitrusting radio
geen isolatie
geen enz.......
Maar je krijgt wel
Turbo remmen
Magnesium wielen
Totaal andere versnellingsbak
Een echte ophanging
Pracht van Recaro kuipen.
Klankkast tijdens het rijden
wat het testrijden betreft, zeker doen, en dan het echte Porsche gevoel ontdekken.
Gewoon enkele sportbeha's voor de vrouw en karren met dat ding.
Maar om nu een RS comfort te kopen
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
25 sep 2005 20:56 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Wel abs... Iets anders afgesteld, maar wel abs...
|
25 sep 2005 21:02 |
|
|
robbie965
965 Lgemonde
|
bij wolbert ben ik toen ook wezen kijken
in feite heb je niet veel aan zo'n auto
2 stoelen
super stug
geen laadruimte
maar wel een echt racy gevoel
ik had met de hr. wolbert meegereden en in sommige bochten dacht ik nu vliegen we eruit
maar nee hoor , plakken met die RS
leuke ervaring
_________________________________________ duitse laagvlieger
|
25 sep 2005 21:18 |
|
|
FMSGT3
996 GT3Soest
|
Als de GT3 een watje is dan wil ik wel eens een stuk in een 964RS rijden!!!
_________________________________________ Leidenschaft Motorsport
http://twitter.com/Fredget64
|
25 sep 2005 21:27 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
GT3 is sneller dan de 964, maar dat beetje comfort dat je hebt op een GT3, is zo goed als weg in de GT3RS, en helemaal in de 964RS
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
25 sep 2005 22:48 |
|
|
plh
Voorlopig niet !Friesland
|
M.i. is een 964 RS een super investering . . . . . , die zwarte met rood sportinterieur bij Eric Wolbert............wauwwww....
_________________________________________ Steel niet !, onze overheid duldt géén concurrentie !
|
25 sep 2005 22:54 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Ik denk dat die "ontnuchterende" woorden van Paul en Dirkie wel goed op waarde geschat moeten worden...tuurlijk heel makkelijk om lyrisch te doen over een RS...maar bedenk idd wel wat je er mee wilt cq wat je er mee gaat doen.. ...een verliefdheid zou ook zo over kunnen gaan als je altijd zit te klappertanden..
|
25 sep 2005 23:22 |
|
|
FMSGT3
996 GT3Soest
|
Zou een Rs op termijn echt een betere 'investering' zijn dan de GT3? Van de Rs zijn er iets meer gemaakt en de GT3 heeft m.i. wat meer Racehistorie!
Wie biedt duidelijkheid??
_________________________________________ Leidenschaft Motorsport
http://twitter.com/Fredget64
|
25 sep 2005 23:32 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
goed voor het beleg op jouw brood
|
25 sep 2005 23:35 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
R(enn) S(port) zegt genoeg,
GT3 heeft minder historisch perspectief als de RS modellen,
neemt niet weg dat ik dus voor een GT3 zou kiezen.
|
25 sep 2005 23:36 |
|
|