Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 02 apr 2025 15:01

Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
BPM aangifte - 997.2 GT3 - waar optielijst prijzen vinden? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Huidig: geen :( Verkocht: 991.1 4S X51 PDK, 997.1 4S handbak, 996.1 C2 Cabriolet
Bericht BPM aangifte - 997.2 GT3 - waar optielijst prijzen vinden?
Dag allen,

Ik moet voor mijn 997.2 GT3 BPM aangifte doen. Hiervoor moet ik de lijst met opties inclusief prijzen weten.

5 jaar geleden heb ik het ook al eens gedaan bij het importeren van mijn 991.1 - toen had ik een catalogusboekje met de prijzen van alle opties van een 991 uit 2013 gevonden en deze naast de opties op mijn 991.1 gelegd. Echter kan ik dit niet vinden voor een 997.2 GT3... Ook Autotelex (BPM aanvraag tool) weet de opties/prijzen niet van de GT3.

Mijn vraag: weten jullie toevallig waar ik één van de volgende dingen kan vinden:
1) de optielijst inclusief prijzen van mijn GT3 kan bemachtigen
2) een catalogus voor een 2009/2010 997.2 GT3 inclusief optieprijzen?

Ik zal morgen sowieso eens de Porsche dealer bellen om te vragen of zij dit kunnen opleveren.

30 maart 2025 13:58
Profiel
PorscheForum Rakker
991.2 C4 GTS, 944 Safari Ex: Panamera S E-Hybrid
Zaanstad
Bericht Re: BPM aangifte - 997.2 GT3 - waar optielijst prijzen vinde
Wat ik zie gebeuren is dat import auto's de BPM van een kale versie hebben. Die hebben dan niet de moeite genomen die jij nu wel wilt nemen.

30 maart 2025 15:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex Porsche 987 Boxster S en nu Porsche 981 Boxster GTS
Ik heb 6 jaar geleden gekeken naar prijzen van opties op de auto die ik toen kocht. Om indicatie van BPM te krijgen. Maar toen zag ik een pcm, PASM en andere ongein ook in overzicht. Bij een 911 zie ik dit niet terug.

Wanneer je wat verder naar beneden scrollt dan zie je daar wat prijzen voorbij komen. Heb je in ieder geval al wat:

Cruisecontrol € 546
Parkeersensoren € 635
Elektrische stoelen € 2.224
Stoelverwarming € 595
Leren bekleding 1.988
Metallic lak € 1.199
Bandenspanning sensor € 786

https://www.autoweek.nl/auto/55320/pors ... gt3-coupe/

Autotelex is toch leidend voor belastingdienst? Die onderzoeken dan toch verder niet meer?

30 maart 2025 15:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Huidig: geen :( Verkocht: 991.1 4S X51 PDK, 997.1 4S handbak, 996.1 C2 Cabriolet
Je bedoelt dat als Autotelex geen opties aangeeft, ze waarschijnlijk niet verder zullen zoeken? De enige optie die op Autotelex staat, zijn keramische remmen - en die heeft de mijne niet.

Wel interessant - dan zal je dus enkel de cataloguswaarde volgens Autotelex inleveren met 0 opties?

30 maart 2025 15:22
Profiel
PorscheForum Rakker
991.2 C4 GTS, 944 Safari Ex: Panamera S E-Hybrid
Zaanstad
Lijkt mij spannend en is vast niet volgens de wet

30 maart 2025 16:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Lijkt mij ook spannend. Liever vind ik de optie lijst met bijbehorende prijzen..

30 maart 2025 16:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex Porsche 987 Boxster S en nu Porsche 981 Boxster GTS
Ik denk niet dat de belastingdienst heel erg druk zal maken en een Autotelex zal volgen.

Ik heb berekening gemaakt wanneer een auto 35k aan opties zou hebben. Dan zou je € 400,00 meer aan BPM moeten betalen.

8389783898

Ik vind het anders wanneer je zelf een bpm berekening op autoweek in elkaar hebt geknutseld.

Dit staat er op de website van Autotelex. Oke, slager keurt eigen vlees maar toch.

Citaat:
De Belastingdienst faciliteert een online aangifte van een geïmporteerde auto op basis van een forfaitaire afschrijvingstabel, met vastgestelde bedragen op basis van de netto catalogusprijs of CO2-uitstoot in g/km. Deze methode is bij vele occasions niet toereikend. Autotelex maakt bij een auto importeren gebruik van een actuele koerslijst of een taxatierapport tegenbewijsregeling. AutotelexIMPORT wordt als tool en rekenmodule door de Belastingdienst geaccepteerd. U bent hiermee in staat om de BPM te berekenen op basis van de reële marktwaarde van de auto. Dit scheelt u tot duizenden euro’s.

https://autotelex.nl/auto-importeren/#: ... e%2520auto.

Heb in de afgelopen jaren 4 auto’s geimporteerd en bij alle berekeningen Autotelex gebruikt.

30 maart 2025 17:00
Profiel
PorscheForum Rakker
997.1 Carrera
MRDH
Een Duitse prijslijst is hier te vinden: https://www.auto-preisliste.de/download ... rs-911-gt3

Maar geen idee of de prijzen vergelijkbaar zijn met hier...

30 maart 2025 19:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Dank voor jullie hulp. Ook interessant om de Duitse prijslijst te zien.

Ik heb Porsche twente gebeld, en zij konden mij een uitdraai geven van de opties & prijzen! Ideaal...

01 apr 2025 14:23
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 9 berichten ]