Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 6:17

Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Verzekeren daily drivers 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Verzekeren daily drivers
Voor minder dan 1000 euro op jaarbasis een Porsche verzekeren kan, maar vrijwel uitsluitend op basis van een maximum aantal kilometers (tussen 7500 en 12000 meestal). Maar er zijn er hier genoeg die meer kilometers draaien. Mijn vragen zijn:

1. wie heeft een verzekering die meer dan 20.000 km op jaarbasis toestaat (en hoeveel kilometers mag dan worden gereden, onbeperkt of b.v. max. 25.000 per jaar)?

2. Wat betaal je op jaar-/kwartaal-/maandbasis (één keuze is voldoende, maar geef even aan of je de premie per jaar/kwartaal/maand voldoet)?

3. Hoeveel schadevrije jaren? Welke auto? Op basis van nieuwwaarde of taxatiewaarde?

3b. Bij taxatiewaarde: wat is de taxatiewaarde en 274 of 275 Wetb. Koophandel?

4. Welke maatschappij?

5. Bijzondere clausules (dus verplicht kl. III, nachtclausule, enz.)?

6. Welke type heb je?

7. All-risk/WA+/WA?

:arrow: TS begint:

1. Onbeperkt

2. Ong. € 235 euro per maand

3. Laten berekenen met 5 schadevrije jaren (weet nog niet hoeveel het exact is)

4. Centraal Beheer

5. Voor zover ik weet (polis nog niet binnen) alleen kl. II verplicht

6. 964 C4

7. All-risk

Laatst bijgewerkt door Devils son op 30 sep 2005 13:10, in totaal 2 keer bewerkt.

30 sep 2005 9:32
Profiel
PorscheForum Junkie
964 C2 Coupe 91'
Twenteland
Bericht Re: Verzekeren daily drivers
2. Ong. € 235 euro per maand

SLIK! :(

In 10 jaar meer premie betaald dan auto waard is!
Mischien auto gewoon WA verzekeren, het premie verschil sparen
voor evt. zelf veroorzaakte schade. Bij geen schade over een paar jaar
het gespaarde geld bij een andere bijleggen :roll: :mrgreen:
Duivels idee nietwaar? :mrgreen:

30 sep 2005 9:40
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Devils son schreef:
Voor minder dan 1000 euro op jaarbasis een Porsche verzekeren kan, maar vrijwel uitsluitend op basis van een maximum aantal kilometers (tussen 7500 en 12000 meestal). Maar er zijn er hier genoeg die meer kilometers draaien. Mijn vragen zijn:

1. wie heeft een verzekering die meer dan 20.000 km op jaarbasis toestaat (en hoeveel kilometers mag dan worden gereden, onbeperkt of b.v. max. 25.000 per jaar)?

Nee (max. 12kkm), overige vragen dus niet meer van toepassing. ;)

30 sep 2005 10:05
Profiel
PorscheForum Rakker
997S
Belgische kust
Bericht 
Misschien willen, jullie dit hier niet lezen, maar in België is er een groot verschil premie tussen de verzekering burgerlijke aansprakelijkheid en de verzekering omnium (eigen schade, diefstal).

1. onbeperkt kilometers (= alle verzekeringen voor recente wagens)

2. amper 400 euro per jaar voor de verplichte BA-verzekering
+ 3500 euro :shock: voor de omniumverzekering (bedrag is uiteraard gelinkt aan de nieuwwaarde incl opties van de wagen, in mijn geval 105000 euro)

3. bonus malus 0 (dit impliceert een tiental schadevrije jaren in België, je start aan 11 en elk schadevrij jaar gaat er een graadje af) Aan 11 betaal je 100% van de premie, aan 0 tot 2 betaal je slechts 54 %.

3b. dekking is de aangenomen waarde, dus 105.000 euro, waar vanaf de 7de maand maandelijks 1% af gaat. In mijn geval betekent dit dat de verzekering mij thans ong. 74000 euro zou moeten uitkeren (wat meer is dan de werkelijke waarde van mijn wagen, die in België thans ong. rond 65000 euro ligt)

4. AXA (Ethias geeft ong. hetzelfde resultaat)

5. Alarm met satelliet vereist (kostelijk grapje !)

30 sep 2005 12:22
Profiel
PorscheForum Rakker
928 S4 '91
Devils son schreef:

Kijk het hangt er natuurlijk enorm van af wat voor P je verzekerd. Een nieuwe 997 is wat anders dan een 924 uit de jaren 70.

Mijn eigen 928 uit 1991 heb ik gewoon als 2e auto op mijn normale verzekering bij de ABN-AMRO erbij gezet. All risk en 65% korting wegens schadevrij sinds 2000 (ben nog niet zo oud :D Toen mijn eerste auto gekocht) en 10% extra korting omdat het 2e auto is. Daarbij opgemerkt dat als ik schade rij bij mijn 1e auto, de P niet aangetast wordt.
Kost me iets van 100 euro per maand (weet niet uit mijn hoofd daar dat in zo'n pakket zit, voor wie wil kan ik het opzoeken) inclusief ongevallen inzittende verzekering. Misschien wat veel, maar dan zit ik wel bij de ABN-AMRO en hoef me dus niet echt zorgen te maken over gaan ze uitkeren etc. Ook als het allarm niet werkt keren ze bijvoorbeeld wel uit, enkel uiteraard minder. Meer km's is trouwens niet zo heel veel duurder.

En omdat ik dus nog jong ben, gaat er elk jaar weer een flinke hap uit omdat ik weer verder op de schadevrije ladder stijg. In oktober gaat er weer wat vanaf! :D

Zodra ik 30 wordt kan ik het wellicht goedkoper doen, want veel old-timer verzekeringen hebben als stelregel minstens 30 of minstens 30 indien meer dan 300 pk. Als ik echter zo hoor wat andere Nederlanders bij exotische verzekeringen moeten betalen, heb ik overigens niet echt het idee dat dat enorm scheelt.

En ja, ik geloof niet zondermeer in goedkoper zonder adders ... :!:

30 sep 2005 12:47
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Ook 1e vraag: nee

:idea: : zet inderdaad als een van de vragen erbij: type auto

Maakt idd wel uit of je een 997 turbo wilt verzekeren of een 924. :roll:

PS: ik zou toch wel lichtelijk onpasselijk worden als ik voor mijn 964 een bedrag van 235 euro per maand zou moeten aftikken aan verzekering. :pukel:

30 sep 2005 12:51
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
MS964 schreef:

:idea: : zet inderdaad als een van de vragen erbij: type auto

Aangepast. 8)

30 sep 2005 13:01
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Carrera4s schreef:
Misschien willen jullie dit hier niet lezen, maar in België is er een groot verschil premie tussen de verzekering burgerlijke aansprakelijkheid en de verzekering omnium (eigen schade, diefstal).

Is in NL net zo :!:
Aanvulling: premieberekening WA (burgerlijke aansprakelijkheid) op basis van gewicht en Volledig Casco (omnium) op basis van nieuw- of taxatiewaarde. :salut:

30 sep 2005 13:08
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 8 berichten ]