| www.porscheforum.nl |
http://85.214.53.153/

Denemarken
http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=1&t=6065
Pagina 1 van 2

Auteur:  ECT [ 08 okt 2005 9:17 ]
Berichttitel:  Denemarken

Ome Piet,

Relatief jonge duitse auto's zijn niet alleen in trek in Oost Europa maar ook in Denemarken! Daar zijn de auto's peperduur. Wij klagen al over de hoge aanschafwaarde van auto's door de BTW en BPM, maar dat is nog niets vergeleken met Denemarken.
In Denemarken zijn de auto's bijna 50 % duurder dan hier en 2 keer zo duur dan in Duitsland. Een beetje slimme Duitse dealer kan hem voor een goede prijs aan Denemarken verkopen waardoor ik een hoge inruilwaarde kan vragen (net zo hoog als in Nederland)! :lol: :lol: Een Duitse dealer is bereid dit proces en de hele administratie op zich te nemen wanneer ik mijn wagen inruil voor hun Porsche.
Woensdag reis ik af naar Duitsland. Mijn oog is gevallen op een 993 en een 996 4S.

Groet.

Auteur:  marknineoneone [ 08 okt 2005 15:59 ]
Berichttitel:  benieuwd

Ben benieuwd...
Houd ons op de hoogte..
Succes! :lol:

Auteur:  Olaf [ 08 okt 2005 16:25 ]
Berichttitel:  Re: Denemarken

ECT schreef:
Een Duitse dealer is bereid dit proces en de hele administratie op zich te nemen wanneer ik mijn wagen inruil voor hun Porsche.


Ik vraag me af wat voor een auto het is, die je in gaat ruilen :wink:

Auteur:  ECT [ 08 okt 2005 16:47 ]
Berichttitel: 

Ik probeer mijn BMW 5-serie executive in te ruilen voor een 993 / 996 4 S.

Auteur:  Marcel [ 09 okt 2005 9:01 ]
Berichttitel: 

en denk je nu echt dat ze daar in Duitsland op zitten te wachten????

Ik hoop het echt voor je maar kan me niet voorstellen dat het iets wordt...

Auteur:  ECT [ 09 okt 2005 11:15 ]
Berichttitel: 

Hoi Marcel,

Als ondernemer en zakenman zeg ik altijd "niet geschoten is altijd mis".
Het is een kwestie van onderhandelen en zakelijk blijven. Ik ga ook niet eerder naar huis zonder een goede deal te hebben gesloten.

Win win

Auteur:  horn [ 09 okt 2005 11:22 ]
Berichttitel: 

ECT schreef:
Ik ga ook niet eerder naar huis zonder een goede deal te hebben gesloten.


Dan hoop ik niet dat je in Duitsland moet blijven wonen...
Wel succes!

Auteur:  ECT [ 09 okt 2005 12:15 ]
Berichttitel: 

Horn,

Het is natuurllijk bij wijze van spreken.
Als de auto niet goed is kijk ik natuurlijk verder.
Als de auto echter goed is en we komen er niet uit wat betreft de prijs dan haal ik mijn onderhandelingstechnieken uit de kast. Je hoeft ook niet direct te beslissen. Een nachtje of 2 over slapen doet wonderen.

Maar de verkoper was door de telefoon vriendelijk en ook realistisch. Ik ook dus dan kom je wel een eind verder.

Ik reis woensdag af naar Duitsland en doe graag verslag na afloop.

Auteur:  thomas993 [ 09 okt 2005 12:19 ]
Berichttitel: 

ECT


als je een NL auto inruilt in Duitsland voor dezelfde prijs als hier kun je wel seminairs geven in onderhandelingsrtechnieken :o
kun je me nog wat tips geven m.b.t. onderhandelingstechnieken - ik heb gisteren geboden op een auto maar er moet nog een prijsverschilletje worden overbrugd en ik vind dat ik een mooie prijs heb geboden - hoe krijg ik de verkoper over de streep

Auteur:  lindemans [ 09 okt 2005 12:20 ]
Berichttitel: 

Prijsverschillen worden mi met name veroorzaakt door lokaal (landelijk) fiscale regels. In Nederland zijn auto's mn duur door de BPM.
Als je een gebruikte auto importeert wordt je fiscaal alsnog bij de neus genomen.

Zo zal het verkopen van een NL auto in Denemarken ongetwijfeld ergens tegen belastingheffing aanlopen lijkt me, anders zouden alle auto's in DK via zo'n route gesluisd worden en zouden de prijzen in die markt verglijkbaar zijn met die van ons hier.

Hoge verschillen in prijs kunnen mi alleen te maken hebben met belastingheffingen, andfers zou het vrije handelsverkeer de verschillen weer uitvlakken.

Maar ik ben benieuwd; als je een kip met gouwe eieren vind, offer ik mn 3.2 graag op: vraagprijs EUR 30.000.......

Auteur:  ECT [ 09 okt 2005 15:16 ]
Berichttitel: 

Overal ter wereld loopt je tegen de fiscus aan. In Denemarken is het wel erg extreem. En dat zijn zaken dat je moet incalculeren bij het traden.

In Duitsland zijn de auto's goedkoper dan in Nederland (BTW en BPM). En in Denemarken zijn de auto's ruim 1,5 - 2 x zo duur dan in Nederland.

Ik zal een voorbeeldje geven:

Mijn BMW 530i executive van 2003 heeft hier bij een dealer een handelswaarde tussen 50 en 55000 euro. In de tussenhandel tussen de 30 en 40000 euro of zelfs nog minder. In Duitsland heeft mijn auto een waarde tussen de 25 en 30000 euro.

Dezelfde auto kost in Denemarken 90.000 euro (!) daar koop je in Nederland een spiksplinternieuwe auto voor. Als een Duitse dealer aan Denemarken exporteert heeft hij een speelruimte van 65000 euro.

Stel nu eens voor dat deze Duitser deze auto wilt exporteren voor 50k euro
(excl. invoerrechten en andere belastingen) en laten we een heffing incalculeren van 50 % (en dat is fors). Dan koopt een Deense dealer deze auto in voor 75000 euro die hij voor 90000 euro doorverkoopt, waar hij dus een winst van 15000 euro opstrijkt voor de import alleen al.
Wat we hier zien is dat de Duitser 20-25000 euro opstrijkt voor alleen het exporteren en de Deense dealer 15000 euro voor het importeren. En dan zeg ik tegen de Duitser dat ik een bepaalde percentage van deze winst wilt bovenop de 30000 euro die mijn auto in Duitsland waard is. De verschillen in inruilwaarde Nederland en Duitsland worden steeds kleiner en dat maakt het aantrekkelijk. Je moet er wel de “moeite ” voor doen om de Duitser en de Deen over te halen dat ze geld kunnen verdienen. Zij blij en ik blij!
Ik creer dus een win-win situatie.
En aangezien ik hooguit 2 jaar in dezelfde auto rijd en Porsche qua waarde stabiel is, kan ik het zelfs nog met winst verkopen! M.a.w. kan het zo zijn dat ik buiten de brandstof gratis in een Porsche heb gereden. Da's toch niet mis?

Het is dus het proberen waard. Waarom niet? Niet geschoten is altijd mis.

(Het bovenstaande laat zien dat handelen tussen Nederland en Denemarken niet rendabel is).

Lindemans: hoe oud is je 3.2?

Auteur:  Pascal [ 09 okt 2005 17:04 ]
Berichttitel: 

ECT schreef:
Lindemans: hoe oud is je 3.2?
Onder zijn naam staat dat hij een 3.2 uit 1989 rijdt, dus ik gok tussen de 15 en 16 jaar ;)

Auteur:  horn [ 09 okt 2005 17:15 ]
Berichttitel: 

ECT, respect voor je enthousiasme, maar ik geloof het dus niet. Als jouw rekensom zou kloppen, waarom zou een dealer in Denemarken dan nog uberhaupt één auto verkopen? Als je nl. op een gebruikte bimmer 35-40K kan verdienen, (20-25 + 15), waarom halen die Denen (die na Nederlanders zo'n beetje het meest mobiele volk van Europa zijn, perfect hun talen spreken etc) dan niet allemaal een auto in Duitsland?? Zo ver is het niet rijden?

Ik weet dat bv. een hoop Engelsen hun auto in Nederland bestellen. Dit daar in Nederland door die onzinnige BPM de netto inkoopprijzen van auto's erg laag liggen (fabrikanten willen ook helemaal niet zo graag in NL verkopen, verdienen minder aan jouw nieuwe BMW 5 dan aan dezelfde auto die in Duitsland wordt verkocht). Waarom doen Denen dat dat ook niet?

Ik vind het een mooi verkoop verhaal, maar ik vind het iets te mooi. Neemt niet weg dat ik hoop dat jij zonder 5 en met een mooie Porsche doltevreden huiswaarts keert.
Hou ons op de hoogte! 8)

Auteur:  Henk [ 09 okt 2005 17:27 ]
Berichttitel: 

Invoerrechten....

Auteur:  Peet964 [ 09 okt 2005 18:21 ]
Berichttitel: 

Hier ben ik toch echt eens benieuwd naar. :shock:

Auteur:  horn [ 09 okt 2005 18:29 ]
Berichttitel: 

Peet964 schreef:
Hier ben ik toch echt eens benieuwd naar. :shock:


Waarnaar? Naar de resultaten van ECT? Ik ook.

@ Henk: invoerrechten oké; maar die moet die dealer ook betalen, dus of je nou particulier één gebruikte auto uit Duitsland/Nederland haalt of als dealer 10 gebruikte auto's :arrow: invoerrechten moet je beide betalen.

Waar het mij over ging was de voorgerekende 35-40K die ertussen zou zitten.
Als ik dat zou geloven had ik nu 4 teakplantages in Midden-Amerika en 18000 aandelen WOL... :wink:

Auteur:  thomas993 [ 09 okt 2005 18:56 ]
Berichttitel: 

en via de heer van de Berg - de tennisvriend - een stuk grond in Turkije! :wink:

Auteur:  plh [ 09 okt 2005 19:13 ]
Berichttitel: 

Tsja, "hoe krijg je een verkoper over de streep . . . . .": het mooie van de handel is, dat de klant niet weet waar of de verkoper zijn streep ligt en de verkoper weet niet waar of de klant zijn streep ligt. Een beetje een verkoper (en dan vooral autoverkopers) kennen en teckelen de "ECT onderhandelingstechnieken" en gaan dan over tot de orde van de dag :lol: .

Auteur:  Rob Herfst [ 09 okt 2005 19:23 ]
Berichttitel: 

plh schreef:
Een beetje een verkoper (en dan vooral autoverkopers) kennen en teckelen de "ECT onderhandelingstechnieken" en gaan dan over tot de orde van de dag :lol: .

Tenzij ECT misschien wel (voormalig?) ECT Cars in Enschede is http://www.ect-cars.com (website werkt op dit moment niet, by the way.) :wink:

maar ECT kan natuurlijk ook staan voor:
- Europe Container Terminals
- Erik Cornelis Troost
- Edje Christiaan Temmink
- etc etc

Auteur:  ppp 356 [ 09 okt 2005 19:26 ]
Berichttitel: 

ECT schreef:
(excl. invoerrechten en andere belastingen) en laten we een heffing incalculeren van 50 % (en dat is fors). Dan koopt een Deense dealer deze auto in voor 75000 euro die hij voor 90000 euro doorverkoopt, waar hij dus een winst van 15000 euro opstrijkt voor de import alleen al.


Ik dacht dat ik Peter, de man die in Denemarken mijn Speedster aan het restaureren is, mij ooit heeft gesproken van 110% Tax. De volgende maal als ik er kom ga ik het eens juist vragen.

Auteur:  Marcel [ 09 okt 2005 19:29 ]
Berichttitel: 

ECT,

Leuk verhaal maar je rekent jezelf rijk en bent verblind door je veronderstelling wat jouw wagen wel niet waard is in Denemarken. Hoeveel handelaren denk je dat er in Duitsland zijn die op basis van jouw unieke, zeldzame BMW zich de rompslomp op de hals gaan halen van een Nederlandse auto naar Duitsland imprteren om deze vervolgens in Denemarken af te zetten trwijl er van jouw unieke zledzame BMW 100-en in Duitsland rijden die ook nog eens in grondbeginsel goedkoper zijn.

WORDT WAKKER MAN!!, SINTERKLAAS IS PAS OP 5 DEC EN DE KERSTMAN OP 24 DECEMBER!!

Auteur:  ppp 356 [ 09 okt 2005 19:33 ]
Berichttitel: 

Bij ons komt de Sint op 6 December :scratch: :wink:

Auteur:  ECT [ 09 okt 2005 20:01 ]
Berichttitel: 

Rustig rustig allemaal.
Even ter illustratie en om wat dichter bij Porsche te zitten ben ik naar de Deense Porsche-site gegaan.

Hieronder zie je een P 911 van mei 2000 die 900.000 Kr. oplevert.

Reken het even om - http://www.xe.com/ucc

900,000.00 DKK
Denmark Kroner = 120,439.93 EUR.

En dat voor een Porsche van 5,5 jaar oud!

Ik ben geen autohandelaar of wat dan ook maar een dokter die op de middelbare school ook toevallig heel goed kon rekenen en handelen.



Porsche 911 3,4 Coupé Tiptronic
Årgang 5/2000
Kørte km 70.000 km
Pris kr 900.000

Navigation, sort komplet læder, 18" hjul, klimaanlæg, el.sæder, PSM (Porsche Stability Management), Litronic, el.soltag, soundsystem, opvarmelige sæder, fartpilot, CD-Changer, alarm, telefon, div.el.udstyr, fjernbetjent centrallås, el.ruder m.m.


Hvor står bilen:


SMC-Biler Århus A/S
Grenåvej 347
8240 Risskov

Kontakt person: Lars Bjørnbak

Auteur:  thomas993 [ 09 okt 2005 20:18 ]
Berichttitel: 

dat klopt ook. Ik heb een Deense collega gehad ook autogek en ik weet de prijzen en de belastingen. Feit is en blijft dat er op jouw BMW nog +/- 8.000,00 Euro aan BPM zit en de enige manier om die terug te krijgen is hem te verkopen in Nederland of in te ruilen op een Nederlandse 993 of 996.
De rest is verkooppraatjes en als die verkoper bereid is om zoveel voor je BMW te geven dan kun je beter maar eens over korting gaan praten. En mijn mede forummers proberen je alleen met je met de neus op de feiten te drukken :!:

Auteur:  ECT [ 09 okt 2005 20:31 ]
Berichttitel: 

Ik weet dat ik rest-BPM moet betalen dat heb ik ingecalculeerd. En dan nog kan ik er voordeel mee uithalen zoals eerder beschreven.

Pagina 1 van 2 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/