Auteur |
Bericht |
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
 Spitsstrook A1 ook nog een andere bestemming
De spitsstrook van de A1, wie kent 'm niet? Het miljoenenverslindende project is volledig mislukt, maar vanmorgen had 'ie nog een andere bestemming: als plaats om een motoragent aankomend verkeer te laten laseren! Dus aan de linkerkant van de snelweg.  Je mag daar 100, ik reed op teller tussen 130 en 140 denk ik, zag de motoragent veel te laat staan, ging nog wel flink in de ankers, maar of ik het gered heb..  Denk het niet....  Nog een geluk dat ik daar niet met de Porsche reed! 
|
07 okt 2005 9:42 |
|
 |
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
 Re: Spitsstrook A1 ook nog een andere bestemming
Terugverdieneffect 
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
07 okt 2005 9:53 |
|
 |
Bas 3.2
|
 boete ?
Oom agent staat tegenwoordig ook op een Target.
En onze vrienden op de motor staan al helemaal bekent om hun geweldige inzet voor de Politieorganisatie.
Het lijken net verkopers. (of incasso medewerkers) zeg het maar.
Ik hoop dat je geluk hebt
|
07 okt 2005 9:56 |
|
 |
Sjonnie
|
Als je geen flits gezien hebt zal het wel meevallen.
Voor zover ik weet moet je altijd staande gehouden worden als je gelaserd wordt met een te hoge snelheid.
|
07 okt 2005 10:35 |
|
 |
Retep
2e prijs Jubileumrit 2013
|
Heb hem ook zien staan, ik kwam van de andere kant (Amsterdam) en reed vlak langs hem de spitsstrook op...
Hij maakte zich net klaar om te beginnen. Wat schrik ik toch altijd van die mensen!
|
07 okt 2005 10:54 |
|
 |
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Is dat zo? Heb geen flits gezien, maar ik zag de beste man sowieso pas laat. Maar ik zag verder geen hulptroepen, en hij stond er wel erg op z'n gemakje te laseren, dus kan me haast niet voorstellen dat er staande moet worden gehouden.
@ retep: ik kwam ook van de kant van Amsterdam.
|
07 okt 2005 10:55 |
|
 |
Pascal
‘64 Kever
|
De "Laser-flits" zie je niet... Enne, staande houden hoeft niet, zolang ze maar met zijn 2en zijn (immers, de een moet bevestigen dat de ander inderdaad 138km/uur leest, dat idee)...
Overigens DOEN ze het nog wel, dat staande houden, en dat vind ik op zich wel een goeie zaak... Is beter dan 6 weken later een accept-giro in de bus toch? (over het schrik-effect)...
Mischa, balen, maar ach, betalen en lekker doorrijden toch? 
|
07 okt 2005 11:01 |
|
 |
Sjonnie
|
Zonder flits geen foto en zonder foto geen acceptgiro.
Daarom wordt je bij lasering staande gehouden. Ik heb nooit anders gehoord maar als iemand ooit een acceptgiro kreeg na lasering en zonder flits mag ie het zeggen.
Uiteraard zie je de laserstraal niet, maar die dient om de snelheid te meten en heeft niets te maken met de foto.
|
07 okt 2005 11:14 |
|
 |
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Ja hoor, inderdaad gewoon betalen en weer doorkachelen!
Maarreh, ik weet voor 99% zeker dat die man alleen was. Retep, heb jij nog een handlanger gezien?
|
07 okt 2005 11:16 |
|
 |
Pascal
‘64 Kever
|
Maar da's niet logisch...
Want dan heeft de foto ook niets met de snelheid te maken ???
Maw. ze maken gewoon een zooitje foto's en klaar is klara? Want met de laser is de snelheid gemeten? Nee dus....
Ik heb het zelf nooit aan de hand gehad, misschien onze ras-hardrijder ErikE ? (die woont ook in de regio waar laseren aan de orde van de dag is  )
|
07 okt 2005 11:17 |
|
 |
Sjonnie
|
Misschien is het mogelijk dat de afgelezen snelheid in het display van de lasergun ook tegelijkertijd ingelezen wordt in het fototoestel (ik denk niet dat men al zo ver is).
Al de lasercontroles die ik tot nu toe gezien heb: allemaal met staandehouding.
|
07 okt 2005 11:25 |
|
 |
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
07 okt 2005 11:26 |
|
 |
912
|
Broodje aap verhaal dat al zolang bestaat...
Deze gasten zijn juridisch gezien opsporingsambtenaren en mogen in hun 1-tje strafbare feiten vaststellen...
_________________________________________ There are those who love 912’s... and those who have never driven one...
|
07 okt 2005 11:35 |
|
 |
Pascal
‘64 Kever
|
Even voor de duidelijkheid, het broodje-aap stukje hierin is dus dat ze met zijn 2en moeten zijn (wat ik op zich ook wel wil geloven hoor!)? Maar staande-houding hoeft niet toch?
|
07 okt 2005 11:41 |
|
 |
rob964.c4
964.c4assendelft
|
ik heb het gehad kwam de ijtunnel uit en zie twee mensen in de berm staan,
kwam dichter bij en..,..,.,.,. lasergun, niet staande gehouden maar wel een boete.
was wel blij dat het op de terug weg was  op de heen weg wel het dubbele van toegetaan gereden (ik was als pech hulp onderweg naar een vriend)
maar ben ook wel eens staande gehouden en nooit een bekeuring thuis gehad
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
07 okt 2005 11:42 |
|
 |
Sjonnie
|
Okee, 1tje lasert en de andere noteert het nummerbord dan. Als dat ook al telt 
|
07 okt 2005 12:19 |
|
 |
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
 |  |  |  | rob964.c4 schreef: ik heb het gehad kwam de ijtunnel uit en zie twee mensen in de berm staan, kwam dichter bij en..,..,.,.,. lasergun, niet staande gehouden maar wel een boete. was wel blij dat het op de terug weg was  op de heen weg wel het dubbele van toegetaan gereden (ik was als pech hulp onderweg naar een vriend) maar ben ook wel eens staande gehouden en nooit een bekeuring thuis gehad robert |  |  |  |  |
Heb ik ook een keer gehad, 20 jaar oud, op de motor, Gooise weg Amsterdam, al (rustig  ) accelererend ingehaald door een 'burger' Opel Vectra. Agenten komen uit de auto met een keurig geprint bonnetje in de hand, met gemiddelde snelheid enzo. Nooit meer iets van gehoord! 
|
07 okt 2005 12:19 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
Dat gaat tegenwoordig wat sneller (ref; Jubitocht2)  ... maar het heeft bij mij ook weleens TWEE jaar geduurd voordat de geschreven bon omgezet was in een AC die thuis op de mat viel
Ook meegemaakt dat ik een verbaal kreeg voor een akkefietje op zondag ochtend om een uur of 4 ... haalde ik met een bloedvaart een burgerwagen van de politie in  Hier zat echter maar een persoon in (de bestuurder) ...
Toch de rekening thuis  bezwaar gemaakt wat werd verworpen op de verklaring van 2 politsisten dat ik die overtreding had begaan 
|
07 okt 2005 12:31 |
|
 |
ArminG
928 S4 '91
|
 Re: Spitsstrook A1 ook nog een andere bestemming
Ja doei, twee keer betalen. Eerst via de blauwe enveloppe en dan nog eens via zo'n wit-rode ... 
|
07 okt 2005 17:35 |
|
 |
horn
PF #57
|
Ik heb altijd begrepen dat bij laseren je staande gehouden moet worden.
@ Sjonnie: overdag niet altijd flits, wel foto. Kan gewoon uitgezet worden als er genoeg licht is om een scherpe foto te kunnen maken.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
07 okt 2005 20:54 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
|
07 okt 2005 21:01 |
|
 |
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Dat mooie rode puntje dat je ineens in het donker ziet als tegenligger en niet weet vanwaar het komt tot je op die hoogte bent en ziet dat daar een auto in de zijberm staat met een individu erin
Ik heb dit in Nederland idd al meermaals gezien (en neen , niks flits)
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
07 okt 2005 21:05 |
|
 |
horn
PF #57
|
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
07 okt 2005 21:36 |
|
 |
robbie965
965 Lgemonde
|
politie
ik krijg er de kriebels van
wat heb ik een t***ng hekel aan die mannen
_________________________________________ duitse laagvlieger
|
07 okt 2005 21:44 |
|
 |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Ja, maar bij laseren moet je staande worden gehouden. Op basis van een uitspraak van de HR.
Reden: naar ik meen de kans op vergissing bij noteren kenteken. Bovendien omdat in beginsel een automobilist staande gehouden moet worden bij constatering van een overtreding TENZIJ dat niet mogelijk is. En bij laseren is het in beginsel WEL mogelijk.
|
07 okt 2005 22:12 |
|
|