| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
Motor 2.7 RS(voor de kenners) http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=1&t=6100 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | porsche1973s [ 11 okt 2005 16:47 ] |
Berichttitel: | Motor 2.7 RS(voor de kenners) |
Vraagje, volgens sommigen is de motor uit de 2.7 carrera identiek aan die van de 2.7RS '73. Volgens de mannen van Willems uit Olsene zou de RS motor hoge druk pistons hebben en die van de carrera niet. Zijn deze motors nu identiek of niet? |
Auteur: | Peter [ 11 okt 2005 19:27 ] |
Berichttitel: | |
De motor van de 2.7RS is een mechanisch 210 pk sterke 2700 cc 6 cilinder boxer, de motor uit de 2.7 carrera ook. Ja, ze zijn identiek. Ook de compresie verhouding (dat bedoel je zeker met hoge druk pistons???) is gelijk. |
Auteur: | Marco [ 11 okt 2005 19:59 ] |
Berichttitel: | |
zal er niet ergens verschil tussen zijn, lijkt me toch wel ![]() erwin ![]() |
Auteur: | ppp 356 [ 11 okt 2005 20:02 ] |
Berichttitel: | |
Tussen de motor van de GT3 en de GT3RS zit ook geen verschil. |
Auteur: | Marco [ 11 okt 2005 20:19 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
maar tussen de gt3 en de "normale" 996 weer wel (onderblok) |
Auteur: | Peter [ 11 okt 2005 21:09 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
ZIt echt geen verschil tussen, kan Erwin ook niks meer aan veranderen. |
Auteur: | Marco [ 11 okt 2005 21:22 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
nooit geweten, geloof je wel hoor weet alleen dat erwin met zijn eigen rs project bezig is; benieuwd wat hij er nog over te zeggen had |
Auteur: | Pascal [ 11 okt 2005 22:03 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
![]() ![]() |
Auteur: | Renntech [ 12 okt 2005 19:21 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
GT3 heeft een twee massa vliegwiel, de RS niet ![]() |
Auteur: | Lou [ 12 okt 2005 22:22 ] | ||||||||||||||||||
Berichttitel: | |||||||||||||||||||
Maakt toch geen deel uit van de motor? In elk geval, heb me laten vertellen dat de rs'jes nog naar de 'andere' fabriek gaan om daar onder handen genomen te worden. |
Auteur: | ppp 356 [ 12 okt 2005 22:25 ] | ||||||||||||||||||
Berichttitel: | |||||||||||||||||||
De GT3RS heeft nog veel meer verschillen tegenover de GT3 dan dat, maar de motor is dezelfde ![]() ![]() |
Auteur: | Renntech [ 12 okt 2005 22:35 ] | ||||||||||||||||||
Berichttitel: | |||||||||||||||||||
Owh nee?? Tuurlijk wel. Het vliegwiel is er in de eerste instantie om een motor door te laten lopen. Zonder vliegwiel loopt een motor echt niet. Daarnaast gebruiken ze het vliegwiel ook als drager voor de koppeling en om een motor te starten via de vertanding die op het vliegwiel gemonteerd zit. |
Auteur: | De Geus [ 13 okt 2005 9:53 ] |
Berichttitel: | |
Zo is het maar net ![]() ![]() Vliegwiel nodig voor lopen en balans vande motor,anders rammelt alles uitelkaar ![]() |
Auteur: | Lou [ 13 okt 2005 19:17 ] |
Berichttitel: | |
PET main group 1 engine flywheel oeps ![]() |
Auteur: | Nine-eleven [ 13 okt 2005 19:58 ] |
Berichttitel: | |
Kan nog wel wat meer mee. Vliegwiel afdraaien of alu(legering) vliegwiel doen het gewicht verminderen, hierdoor neemt de motor makkelijker op = snellere acceleratie. Nadeel, het vliegwiel effect neemt af = het "doorgaan" op topsnelheid, denk hierbij aan de speelgoedautotjes van vroeger met zo'n klein vliegwieltje erin. Het is dus maar net wat je wilt, absolute topsnelheid of een soepel oppakende motor. Nog een nadeel van een "te" licht vliegwiel is een onrustig lopende motor. |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |