| www.porscheforum.nl |
http://85.214.53.153/

Boxster S Tuning ??
http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=1&t=6321
Pagina 1 van 1

Auteur:  Jos da Boss [ 28 okt 2005 11:33 ]
Berichttitel:  Boxster S Tuning ??

Zijn er mensen die ervaring hebben met boxster tuning zoals bijvoorbeeld een "motormanagement" unint van FVD.

Pon Leusden begint te huilen wanneer je daar over begint...

Auteur:  Devils son [ 28 okt 2005 12:32 ]
Berichttitel:  Re: Bosxter S Tuning ??

Jos da Boss schreef:

Pon Leusden begint te huilen wanneer je daar over begint...


Terecht overigens.

Als je de Boxster S niet snel genoeg vindt, heeft Porsche ook snellere modellen. Wil je per se Boxster blijven rijden, dan kan Alois Ruf je wel verder helpen.

Een chip zet gewoon weinig zoden aan de dijk bij een N/A auto.

Auteur:  robbie965 [ 28 okt 2005 12:54 ]
Berichttitel: 

compressortje :?:

Auteur:  RS-R [ 28 okt 2005 14:04 ]
Berichttitel:  Re: Bosxter S Tuning ??

Devils son schreef:
Jos da Boss schreef:

Pon Leusden begint te huilen wanneer je daar over begint...


Terecht overigens.

Als je de Boxster S niet snel genoeg vindt, heeft Porsche ook snellere modellen. Wil je per se Boxster blijven rijden, dan kan Alois Ruf je wel verder helpen.

Een chip zet gewoon weinig zoden aan de dijk bij een N/A auto.


Dan kom maar eens in mijn auto rijden.
993metCartronickuurLK993

Auteur:  Devils son [ 28 okt 2005 14:45 ]
Berichttitel:  Re: Bosxter S Tuning ??

RS-R schreef:
Dan kom maar eens in mijn auto rijden.
993metCartronickuurLK993


Dat is prima. Als jij dan ook nog even voor ene standaard 993 wil zorgen, dan wil ik mij best opofferen en een dagje op de Nordschleife met beide auto's gaan stoeien... :twisted:

Ik heb geen idee wat de geclaimde resultaten zijn bij het Cartronic LK993 pakket. Maar met een chip alleen (zonder andere aanpassingen dus) kom je normaliter op een winst van maximaal 10%. de 272 PK gaat dan naar 300 PK en de 285 PK naar 315 PK. En bij een Porsche is het vaak minder omdat Porsche zelf al vrij goede managementsystemen heeft. Dat blijkt ook wel uit de claims die ik zie bij een aantal chipbakkers die de 993 in hun pakket hebben zitten.

Als je dus alleen de chip wijzigt dan ga je weinig verschil merken. Ga je de chip vervangen met andere componenten dan valt er wel meer winst te behalen. Maar echt significante vermogenswinsten kosten vaak serieus geld.

Ps op de site van cartronic zie ik dat er ook een lichtgewicht vliegwiel wordt gemonteerd. Dat scheelt voor het gevoel natuurlijk al. Met een chip daarbij kan de auto idd een stuk sneller aanvoelen. Maar of deze dan ook echt een heel stuk sneller is?

Auteur:  RS-R [ 28 okt 2005 15:47 ]
Berichttitel: 

Auto had voor aanpassing 282 pk, na aanpassing 309 pk.
Moet binnenkort terug om electronica aan te laten passen aan de race-kats.
Overigens kun je daar met andere nokkenassen een gegarandeerde 330 pk uit een 272 pk blok halen.( rijdbare pk's, met een redelijk normaal stationair toerental), het 285pk blok valt overigens wat moeilijker te tunen.

Auteur:  Devils son [ 28 okt 2005 17:12 ]
Berichttitel: 

Maar hier spreken we niet meer over alleen een chip.

Tuurlijk kun je meer uit een motor halen dmv andere nokkenassen, grotere injectoren, enz. Maar de kosten zijn als je alles optelt vaak niet mals. Voor weinig geld flink meer vermogen is eigenlijk alleen mogelijk bij geblazen motoren. En dan denk ik dat het iha kostenefficienter is om gewoon een snellere auto te kopen.

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/