Auteur |
Bericht |
Ed
911SC 1981
|
5 cillinder ????????
Laatst,tijdens een rit,hoorde ik dat de moter niet egaal liep.
Monteur gebeld,die zei dat een van de kleppen hoogstwaarschijnlijk vast zat,dat gebeurde wel vaker met dit model van die leeftijd.
Hij kon het wel verhelpen door met een hamer voorzichtig op de deksel te tikken.
Het zal toch niet zo zijn dat ik elke keer met een hamer onder de moterkap moet telkens als dit zich voordoet?
Heeft iemand hier ervaring mee en hoe lost zich dit op?
_________________________________________ "elfers"doen het na tienen
|
31 okt 2005 10:39 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Ooit heb ik eens een motorbrand gehad in de 356.
Mij heeft men toen verteld, dat er een klep blijven zitten is, dit heeft voor een terugslag gezorgd in de carburator, met als gevolgd brand in de carburator.
Nu een klep die blijft hangen, slaagt die niet tegen de pistons? Mij lijkt het toch niet echt gezond.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
31 okt 2005 10:45 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
bij sommige motoren raakt de klep de zuiger niet, maar of dat bij zijn moter ook is, ik ging daar on iedergeval niet op zitten wachten of op zo'n brandje als jij had,,zonde
_________________________________________ remmen is angst
|
31 okt 2005 10:49 |
|
|
Ed
911SC 1981
|
Donderdag breng ik de auto weg en neem deze raad zeker mee.
Alvast bedankt.
_________________________________________ "elfers"doen het na tienen
|
31 okt 2005 11:02 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: 5 cillinder ????????
Ben bang voor je dat dit slechts een indicatie is van (veel) erger en dat dit zich niet vanzelf oplost, maar je (veel) geld gaat kosten ..... maar weet je zeker dat het een vastzittende klep was en geen injector
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
31 okt 2005 11:03 |
|
|
F@RGO
|
als die de zuiger raakt is het een kettingreactie van jewelste.
Dan zuiger, dan cililnderwand, dan zuigerstang ,dan krukas, kunnen we doorgaan....
Laten nakijken zou ik doen voor de grote kosten beginnen.
|
31 okt 2005 11:03 |
|
|
Ed
911SC 1981
|
Re: 5 cillinder ????????
Het was iets met de injectoren ja,maar volgens de monteur was er niet veel aan de hand.Hij had laatst ook nog zo'n geval,en was zo te verhelpen. Toch......
_________________________________________ "elfers"doen het na tienen
|
31 okt 2005 11:12 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: 5 cillinder ????????
Vastzittende = vervuilde injectoren is inderdaad niet verontrustend en relatief eenvoudig & goedkoop te laten verhelpen. Laat je niet verleiden tot het gebruik van een toevoeging aan de benzine, maar doe het direct goed: injectoren (laten) demonteren en ultrasoon laten reinigen.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
31 okt 2005 11:25 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Eric,
Lees dit meer op het forum, vuile injectoren
In al die jaren nog nooit meegemaakt, wel altijd de diverse filters op tijd vernieuwd.
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
31 okt 2005 12:35 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Mijn "analyse" en mogelijke oplossing baseer ik ook op het feit dat ik dit probleem (veel) vaker lees hier, niet o.b.v. eigen ervaring.
De injectoren van mijn 911 zijn een jaar geleden wel gereinigd, maar dat was om een mogelijke oorzaak van het onregelmatig stationair lopen uit te sluiten. Helaas bleken vervuilde injectoren niet de oorzaak ervan te zijn.
De laatste tijd wordt er niet veel meer over gesproken hier, maar er was een periode waarin het er op leek dat het reinigen van de injectoren haarlemmerolie was voor "alle" problemen m.b.t. de motor.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
31 okt 2005 15:00 |
|
|
Lou
EX Carrera Targa 1985 zilvergrijs,
bijna ex 993 Cabrio 1994 zwart,
EX Boxster 1999 zwartWachtebeke
|
Re: 5 cillinder ????????
Welcome to the club
Hopelijk vervuilde injectoren. Sowieso een hoop troep in je benzinetank. Laten nakijken met de endoscoop en reinigen.
Anders -> Big trouble in paradise, als het nog niet te laat is.
_________________________________________ La vie est nulle sans bulles.
|
31 okt 2005 20:46 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Lou,
Dat filter wat voor je injectie zit, haalt die het vuil er niet uit dan
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
31 okt 2005 22:07 |
|
|
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
Re: 5 cillinder ????????
Van dit verhaal klopt niet veel. Ik kan niet inschatten of de monteur het fout heeft of jij niet goed herhaalt wat hij vertelde.
En de injectoren waar hierboven over gesproken wordt zijn allemaal van het elektrische type, die kunnen wel eens vastzitten en met een tikje losschieten. Bij een Kontinu injector is dit anders.
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
31 okt 2005 23:17 |
|
|
Ed
911SC 1981
|
Misschien dat jij het weet:De auto trekt niet door en volgas in z'n vrij houd de moter in. Het is net of hij op 5 cillinders loopt.
_________________________________________ "elfers"doen het na tienen
|
31 okt 2005 23:29 |
|
|
robbie965
965 Lgemonde
|
_________________________________________ duitse laagvlieger
|
31 okt 2005 23:39 |
|
|
Ed
911SC 1981
|
Diagnose vragen mag.
Toch.....
_________________________________________ "elfers"doen het na tienen
|
31 okt 2005 23:42 |
|
|
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
Helaas is deze beschrijving te beknopt om hier een gericht antwoord op te geven. Want loopt hij bijvoorbeeld echt wel op 5 cilinders?
Als je ermee naar een garage gaat, dan kun je het beste wel naar een Porsche Dealer of Specialist gaan.
Een "gewone" universele garage heeft meestal geen zin.
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
31 okt 2005 23:50 |
|
|
Ed
911SC 1981
|
Donderdag naar de specialist.
Voorheen Inzinger.
_________________________________________ "elfers"doen het na tienen
|
31 okt 2005 23:54 |
|
|
Lou
EX Carrera Targa 1985 zilvergrijs,
bijna ex 993 Cabrio 1994 zwart,
EX Boxster 1999 zwartWachtebeke
|
Niet alles, vooral die hele kleine petieterige vuiltjes, die dan je injectoren laten vastzitten.
Met een stetoscoop met een klein puntje deraan kan je horen of je injectoren werken of niet. Een zachte tik met een hamertje kan hem wel doen los schieten.
_________________________________________ La vie est nulle sans bulles.
|
01 nov 2005 0:03 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Met een "dure" hamer met vertraagde impact of met een "gewone" en wat later slaan dan je had willen doen
:^::lol:
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
01 nov 2005 14:33 |
|
|
Lou
EX Carrera Targa 1985 zilvergrijs,
bijna ex 993 Cabrio 1994 zwart,
EX Boxster 1999 zwartWachtebeke
|
Hè hè
_________________________________________ La vie est nulle sans bulles.
|
02 nov 2005 8:50 |
|
|