Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 12:30

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 16 berichten ] 
Top gear 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Bericht Top gear
Porsche 997s sneller dan bmw m6 en aston martin op nat wegdek op het eiland man.
als dat geen reclame is voor een goed chassis.

13 nov 2005 23:04
Profiel
PorscheForum Rakker
993 Carrera 2
Amsterdam
Bericht 
Het verbaasde me wel enigzins. Dat de Aston traag was weten we nu wel, maar ik had zeker meer verwacht van de M6. Hoewel ik denk dat die behoorlijk wat sneller is bij stoplichtsprintjes.....

14 nov 2005 9:03
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
achtertractie en motor achter geeft toch meer grip
pccb
zo zie je maar dat pk niet alles is.

14 nov 2005 9:40
Profiel
PorscheForum Rakker
997S
Belgische kust
Bericht 
erikdrij schreef:
Het verbaasde me wel enigzins. Dat de Aston traag was weten we nu wel, maar ik had zeker meer verwacht van de M6. Hoewel ik denk dat die behoorlijk wat sneller is bij stoplichtsprintjes.....

Ja, als je eerst enkele minuten uittrekt om de motor op zijn sportiefste stand te programmeren :roll: , tenzij je steeds in die stand zou rijden...

Maar 6 seconden sneller op anderhalve minuut is enorm !

Ik zat echt met een grijns op mijn gezicht :D

14 nov 2005 9:56
Profiel
PorscheForum Rookie
993 '95
Bericht 
Inderdaad 6 seconden in 1:30 is echt geweldig! Ik vraag me af hoeveel de keramische remmen nou werkelijk daaraan toevoegen op nat wegdek? Ze gebruikte dat als argument...

14 nov 2005 10:03
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
mijn eerlijke mening is dat ik de aston martin wel een heel speciale mooie wagen vind, is heel chic en straalt enorme klasse uit, meer dan porsche en bmw samen,
maar de bmw straalt toch ook pure kracht uit, eigenlijk echt een bom met zeven versnellingen dan toch,
en de 911.... die kennen we al meer dan 40 jaar,
tijdloze schoonheid, efficientie, hoeft zich eigenlijk niet meer te bewijzen.
En leuk dat hem dei twee daar ff zijn poepke liet ruiken,

maar of hem daardoor beter rijdt , dat zou ik dan wel zelf es willen testen.
Iemand die mij een m6 of AM kan lenen ?

14 nov 2005 10:03
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
is het niet zo dat de 500 pk van de m6 alleen te nuttigen zijn met lauch control, kan je niet continue van genieten....
zijn hier kenners die het weten, want ikzelf heb het maar van horen zeggen,
zou meer duidelijkheid geven.

14 nov 2005 10:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Beveren Belgie
Bericht 
De Porsche 997 is dan ook nog eens veruit de goedkoopste van de 3 !
Ze mogen van mij de test nog eens over doen maar dan met een P. uit dezelfde prijsklasse ( GT3 vb)
Ik denk dat bij zo'n regenweer een carrera 4 nog sneller had geweest

14 nov 2005 10:14
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
uiteraard zal in de regen de 4 wel beter presteren,
maar als je al met de carrera 2 zulke prestaties kunt neerzetten,
zou je al toch twijfelen om meer te betalen om met een 4 te rijden.
Vraag mij af indien het een normale 997 was geweest ipv een S...

14 nov 2005 10:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Beveren Belgie
Bericht 
Volgens mij was het een S
Er zijn maar weinig mensen die kunnen rijden zoals die testpiloot ,
dat moet een prof zijn met vele jaren ervaring . Hij was met bijna 400.000 € op de baan , dat geef je niet aan een amateur

14 nov 2005 10:21
Profiel
Bericht 
Had onlangs het genoegen gehad in een 997S te mogen rijden. Dat was een heerlijke comfortabele auto, messcherp en strak op de weg.
Heb een tijdje in sportstand gereden van de 997S, maar dat was wel erg vermoeiend want je voelde elke hobbel die je flink door elkaar doen schudden; ook op de snelweg! :P :P
Op kinderkopjes kun je maar beter niet in de sportstand rijden; je nieren gaan dan rare dingen met je uithalen..:mrgreen: :mrgreen:

Enfin, na een uurtje in de sportstand rijden kwam ik er gebroken uit met een stijve rug en nek! M.a.w. sportstand zal je niet dagelijks rijden alleen op het circuit.

In het algemeen zeggen PK's nog te weinig over de prestaties van een auto.
De rijprestaties worden meer bepaald door de gewicht- pk verhouding, stijfheid chassis, stugheid onderstel en uiteraard een goede coureur die een is met de auto en zodoende feilloos aanvoelt wanneer te schakelen, etc.

Maar, het oog wil ook wat. Een AM V8 is een beauty. Hij is inmiddels in Nederland. Kroymans belde mij op of ik hem in levende lijfe wilde zien. Daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen :mrgreen: .

14 nov 2005 10:49
PorscheForum Super Junkie
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Mijn geflirt met AM houdt hier toch al op.
Waarom zou je zoveel meer geld uitgeven. Toch niet alleen voor de looks ? 911 blijft volgens mij de beste keuze, maar dan wel niet in zo een saai grijs.

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be

14 nov 2005 11:05
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Bericht 
je kan ook de sportstand on zetten en het pasm op off
rijdt dan directer op het gas en toch zachtere vering,
pasm vind ik super goed , en bruikbaar om vluchtheuvels te nemen,
dan sleept hij bijna nooit.
ik vraag mij gewoon af of dj spelen met dat knopje geen kwaad kan.

14 nov 2005 11:26
Profiel
PorscheForum Rakker
997 S /2006
Bericht Topgear
Ik las in het maandblad van Topgear dat de Porschisten de "ruime" afwerkings toleranties van de AM niet zullen accepteren en zich er niet in zullen thuis voelen. Dat het motorkapscharnier wellicht niet lang zal meegaan en dat je erin zit alsof je op een laag stoeltje voor een enorme hoge tafel (dashboard) zit. Dat zelfs de AM fanaat van Topgear (ik denk dat hij Jay heet) vond dat de P en geweldige rijmachine is, efficient, waar alles op zijn plaats zit, maar hij wilde het niet toegeven.

14 nov 2005 13:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
Tja....

Er is ook nog zoiets als exclusiviteit, intrensieke schoonheid, gevoel en persoonlijke smaak en ik moet bekennen dat de AM op die punten bij mij veel beter scoort dan de M6 of 911... :(

Sommige 'foutjes' neem je dan net even wat liever op de koop toe. :roll:

Ik las laatst een vergelijking tussen een nieuwe Carrera (911) en de nieuwe Cayman S. De conclusie was dat de Cayman op alle punten die bij een (super)sportwagen tellen béter scoorde dan de 911. De eindconclusie was -echter- dat de testers aan het einde van de test tóch voor de 911 kozen, hoewel ze het erover eens waren dat de Cayman -eigenlijk- beter was...

Datzelfde geldt bij mij voor de AM Vantage.

En laten we eerlijk zijn: wanneer gaan wij bij onze auto's nou tot het uiterste, zoeken we de randjes op en proberen we de fabrieksopgaven te overtreffen? Zo'n test is leuk, maar zegt verder niet zo idioot veel.

Laatst heb ik er een stukje in mee mogen rijden en ik was al heel erg gecharmeerd van de buitenkant; na de rit was ik ook onder de indruk van het gevoel van snelheid, comfort, luxe, etcetera, etcetera dat deze auto 'ademt'.

De zit ten opzichte van het dashboard is inderdaad apart te noemen, maar went erg snel en over de afwerkkwaliteit is weinig negatiefs te melden...

Sterker nog: wat aluminium oogt, ís ook aluminium. Bij andere merken wil dat nog wel een alu-look gespoten plastic zijn. De met leer beklede delen (stoelen, portierpanelen, etcetera) zijn zo ontzettend mooi gestikt dat je er bijna kippenvel van krijgt. Het middenste gedeelte van het dashboard geeft het interieur een prachtige luxe en stevige uitstraling.

Tja...

Als ík dus zou moeten kiezen, zou mijn keuze tóch op de AM vallen.

Helaas hoef ik die keuze echter niet te maken.......

14 nov 2005 15:11
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: Top gear
F@RGO schreef:
Porsche 997s sneller dan bmw m6 en aston martin op nat wegdek op het eiland man.

2x Zelfde onderwerp, dus 1x gesloten :arrow: gaat hier verder. :salut:

14 nov 2005 16:45
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 16 berichten ]