Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 11 apr 2025 18:24

Antwoord op onderwerp  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Aankoop 997 2S OF 4S 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Belgie vl br
Bericht Aankoop 997 2S OF 4S
Hoikes,

Ik ben vandaag naar de garage geweest en ik ga zo goed als zeker een 997 kopen.
Het is mijn eerste porsche,vandaar dat ik jullie mening wil over enkele dingen.

4S of 2S ?
Tiptronic of handgeschakeld ?
Heeft iemand een idee in hoeverre men kan onderhandelen over de prijs en eventuele procenten ?
Wat is volgens jullie de beste 997 in restwaarde ( 5j en 100000km)

Thx,

Zoef

10 nov 2005 18:52
Profiel
PorscheForum Rakker
944 type-1 1985
alkmaar - oudorp
Bericht Re: Aankoop 997 2S OF 4S
997 8) Mooie bak!
handgeschakeld en achterwielaangedreven zou mijn voorkeur hebben.

944 Granat Rot '85

10 nov 2005 19:33
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
Bericht 
Beste Zoef,wat een heeerlijk dillemma :shock: :? :?

Handgeschakelde 2S in de kleur zwart. :wink:

Ga proefrijden met elke versie,veel suc6 en plezier met je beslissing.

10 nov 2005 19:39
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht 
Ongeveer 1 jaar geleden heb ik een heerlijke proefrit gemaakt met een 2S, zie HIER.
Ik heb begrepen dat de 4S er niet veel breder en/of mooier uitziet dan de 2S, daarom zou ik voor de handgeschakelde 2S gaan.
Als ik in Belgie zou wonen zou ik die auto ook nu in mijn garage hebben staan...

10 nov 2005 19:43
Profiel WWW
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: Aankoop 997 2S OF 4S
zoef schreef:
4S of 2S ?
Tiptronic of handgeschakeld ?
Wat is volgens jullie de beste 997 in restwaarde ( 5j en 100000km)

:res: ..... maar wat heb je nou aan onze persoonlijke meningen :?: :roll:

:arrow: Ga lekker zelf met de verschillende versies die je overweegt rijden en beslis dan :!:

Als ik voor de keuze zou staan dan wist ik het wel 8) ..... maar wat dat zou zijn zegt niets over wat jij zou moeten kiezen, dus heb jij ook niets aan om te lezen. :salut:

10 nov 2005 19:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Negenhonderdvijfenzestig.
Bericht 
André 3.0 schreef:
Handgeschakelde 2S in de kleur zwart. :wink:

Neeeeeee, geen zwarte!!!! Je poetst je het leplazerus :evil: Wat dacht je van wit? :wink: Verder, idd gewoon lekker proefrijden en dan je keuze maken. Als je er dan niet aan uit komt, laat mij dan die proefritjes maar maken :mrgreen:

10 nov 2005 20:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Sjonnie schreef:
Ik heb begrepen dat de 4S er niet veel breder (.....) uitziet dan de 2S

Even nagekeken. Volgens de Porsche-site zijn de C4 en C4S 44 mm breder.. 8)

10 nov 2005 20:19
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
Bericht 
ik heb de auto ook uitgebreid bekijken stonden er genoeg in de showroom
volgens mij is het meer een keuze ga ik voor 2 wiel of 4 wiel aandrijving en maakt je dat niets uit dan is de 4S wel de fraaiste keus

10 nov 2005 20:37
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
hoi ,

Ga zekers proefrijden met de tiptronic
en ga nadien de handbak proeven.
wilt u meer informatie, dan mag je altijd PM sturen.
Beltar heeft er ook eentje .

Ivm de restwaarde, kan je niet voorspellen, hangt van teveel factoren af

4S is idd breder, maar de 2s is sowieso al zo breed, verschil is niet zo duidelijk op eerste zicht.
Jammer dat de rode band die de 4s typeerde afwezig is bij de 997.

10 nov 2005 20:48
Profiel
PorscheForum Rookie
Belgie vl br
Bericht 
Is het niet zo dat een handgeschakelde meer rijplezier geeft dan een tiptronic ?
Volgende week ga ik testrijden met beide versies,hopelijk kan ik dan de knoop doorhakken :)

10 nov 2005 22:16
Profiel
PorscheForum Junkie
964 C2 Coupe 91'
Twenteland
Bericht dilemma
Eerlijk gezegd?....Het zou me geen zak uitmaken :lol:
Ze zijn allebei helemaal top!
Pfff wat een dilemma....Succes met je probleem.
Wou dat ik hem had :wink:

10 nov 2005 22:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Voorlopig niet !
Friesland
Bericht 
4S hèndsjékel, imho

10 nov 2005 22:32
Profiel WWW
Moderator
PF #57
Bericht 
zoef schreef:
Is het niet zo dat een handgeschakelde meer rijplezier geeft dan een tiptronic ?

hoeveel 997 ervaring denk je dat hier te vinden is... :roll:

maar meer plezier van een handschakel? Hangt helemaal van jouw persoonlijke situatie af - hoe vaak sta je in de file of rij je door steden heen? bijvoorbeeld... :wink:

lekker proefrijden en dan beslissen.

10 nov 2005 23:10
Profiel
PorscheForum Rakker
996 Tiptronic 2002, basalt
Bericht 
Het merendeel van de nieuw verkochte Porsches (nee, niet alleen Cayenne!) is met Tiptronic uitgerust, zo heb ik begrepen van een Porsche verkoper.
Op dit forum (voornamelijk de "oudere"Porsches) word je bijna afgeschoten als je Tiptronic rijdt.
Er is dus een duidelijke discrepantie, heeft waarschijnlijk te maken met de wat "luxer" ingestelde nieuwkoper, die comfort zoekt en natuurlijk ook vaker zakelijk rijdt met de Porsche.
In ieder geval zou ik dus niet afgaan op het oordeel van de forumleden alhier.

10 nov 2005 23:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Geel
Bericht 
Ik heb in beide gereden; tip en handschakel (2S). Vind persoonlijk de handgeschakelde veel sportiever rijden; tiptronic, hoe goed ie ook is in de 997, blijft me een "lui" gevoel geven. Inderdaad jammer dat de nieuwe 4S niet meer de band heeft tussen de achterlichten zoals de 996, want dan zou ik voor de 4S gaan. Nu vind ik de meerprijs een beetje weggegooid geld, die je m.i. beter in een beetje extra uitrusting op een 2S kunt zetten. Sport chrono vind ik bijv. een echte must...en niet te versmaden!!!

Sterkte met dit soort vervelende keuzes!

10 nov 2005 23:57
Profiel
PorscheForum Junkie
965 L
gemonde
Bericht 
4S

handgeschakeld

11 nov 2005 0:29
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
bij mijn dealer liggen de verhoudingen 50/50 handbak versus tip
Het is nog steeds een persoonlijke keuze die je zelf moet maken.

Ik heb al twee keer de keuze moeten maken en iedere keer maar opnieuw testritten, de tip kan mij niet bekoren, bij manueel schakelen(bij de tip aan het stuur) duurt het te lang tussen het tippen en het werkelijk schakelen van de bak ,en dit is onvergeeflijk voor een auto van zo een kaliber, de concurrentie staat veel verder , kijk maar naar ferr of bmw
Anderzijds is het een alternatief voor porschisten die persé willen rijden tijdens de drukke spituren en zakelijk gebruiker zijn...
maar als je echt wilt genieten van al het geweld dan kan alleen de 6bak u 100% laten genieten .
Ik wil de tip niet afbreken, maar met een testritje zal u het verschil wel laten voelen (en horen)
Pluspunt voor de tiptronic is dat de bak dan wel heel betrouwbaar is en heel komfortabel is

Succes

11 nov 2005 9:24
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
Mijn mening, en Pin je er niet aan vast, maar je vraagt hem.

Als ik nu de plakkers zou hebben:

Een gele (jaja commercieel natuurlijk helemaal prut, maar wel ruig hoor) of rode 997 coupe 4S handgeschakeld.

Zelf denk ik dat de 4s over een paar jaar beter in de markt ligt als de standaard 997.

Net als de 996 en de 993 nu, de 4s is een gewilderer model.

Doe je het voor het rij plezier, gaat dan ff rijden, de 997 is sowieso een super rijmachine, ongeacht type en uitvoering.

Tis Porsche toch weer gelukt om de 996 (iets) beter te maken.

Mijn is geadviseerd om met inruilen van een 996 4s nu ff de markt af te wachten, het aantal ingeruilde 996 4s is nu best wel veel (wat is veel ? een paar dus).

11 nov 2005 11:00
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Butzi schreef:
Op dit forum (voornamelijk de "oudere"Porsches) word je bijna afgeschoten als je Tiptronic rijdt.
Er is dus een duidelijke discrepantie, heeft waarschijnlijk te maken met de wat "luxer" ingestelde nieuwkoper, die comfort zoekt en natuurlijk ook vaker zakelijk rijdt met de Porsche.
In ieder geval zou ik dus niet afgaan op het oordeel van de forumleden alhier.

Jouw interpretatie van de werkelijkheid :?: :!:
:arrow: Als ik een 997 zou kopen voor hetzelfde gebruik als de 964 nu, dan zou ik zeker geen tiptronic kiezen. Zou ik echter bijvoorbeeld met de 997 "dagelijks" in de file staan, dan zou ik een tiptronic overwegen. De voorkeur heeft dus niets met leeftijd of type van de 911 te maken, maar met persoonlijke voorkeur en gebruiksomstandigheden.

Dat de persoonlijke mening van anderen er niet toe doet heb ik zelf eerder ook al aangegeven ..... maar om nou af te raden om er op af te gaan, omdat de meesten hier jouw persoonlijke mening niet delen ..... :roll: :wink:

11 nov 2005 11:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche
Bericht 
Ik heb ook in beide gereden en het is heel simpel : wil je een zondagscruiser voor landelijke uitstapjes en woon-werkverkeer, dan tiptronic. Die is hier perfect voor. Wil je echter op je zondagse uitstapjes een machtig Porsche gevoel krijgen, en weten dat je leeft ... dan uiteraard de handgeschakelde. Die heb ik dan ook genomen, in 2S. Ik moet zeggen, geen seconde spijt gehad. En het schakelen is echt geen straf in een 997. Wel altijd voor de S gaan, zeker geen gewone nemen, omdat die gevoelig minder vermogen heeft, en minder restwaarde zal opbrengen. Een 4S is in tegenstelling tot vorige modellen helemaal niet nodig. De 2S ligt als een trein, zo baanvast. En zoals Jan zegt, beter wat meer uitrusting nemen voor het prijsverschil. Dit komt je restwaarde beter uit, en natuurlijk je eigen plezier ook. Zeker Sport Chrono paket nemen ! Een beetje dealershoppen levert telkens andere kortingen op.
Mijne gekocht bij Carreramotors, beste voorwaarden gekregen.
Nog veel plezier.

11 nov 2005 11:45
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
De mijne komt van rs motors ingelmunster,
de voorwaarden zijn voor mij niet doorslaggevend geweest,
mij was het te doen voor de hele goede service die ik daar krijg en
bijkomend is de ligging.
Dicht in de buurt.(ff offtopic)

11 nov 2005 13:16
Profiel
PorscheForum Rakker
997 S /2006
Bericht 
Interessant onderwerp, vooral die keuze toelichting van Raf voor een S. Zit zelf ook in deze gelukkig situatie. Een 4 en/of tiptronic (er zou binnenkort trouwens een nieuwe tiptronic komen)is geen optie voor mij. Ben echter (nog) niet overtuigd van dat Pasm system op de S.Vraag mij vooral af hoe betrouwbaar en/of onderhoudsgevoelig dat Pasm in de praktijk zal zijn. Hopelijke geen Citroen toestanden met hun veerbollen. Heb een 997 in een special kleur "Leikleur" gezien. Heel chique, weer wat anders dan zwart (poetsen) en zilver.

11 nov 2005 18:29
Profiel
PorscheForum Rakker
997S
Belgische kust
Bericht 
Bedoel je met leikleur schieffer metallic ? Zie mijn album voor foto...

Wat de keuze betreft : moet zeggen dat ik ook niet overtuigd ben van een 4WD. Ik heb nu een 4S maar het waren vooral de looks (turbolook) die het hem deden, nu is er dat voordeel niet meer omdat Porsche bij de 997 blijkbaar eerst de "gewone" 997 modellen vervolledigt en dus niet wacht tot nadat de turbo er is...

Ikzelf zit nu al te dromen om tegen pakweg 2009 een tweedehands 997 turbo te kopen :roll: (dromen en sparen...)

11 nov 2005 18:41
Profiel
PorscheForum Rakker
997 S /2006
Bericht 
Ja idd Schieffermetallic of slate voor de anglofielen. Heel mooi en heel mooie foto's. Wist niet dat de kleur al eerder bestond. Overigens was ik bij een proefrit in een 997 wel even geschrokken van de "goedkope" uitstraling van de "stereo-toren" (PCM )midden in het dashboard. Moet zeggen dat ik mijn 996 dashboard meer Porsche-sig vind. Ook die deurklinken binnen nou , zal wel modern zijn en we moeten met onze tijd mee, maar ze kunnen zo uit een Smart komen.

11 nov 2005 19:20
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
corry schreef:
Zit zelf ook in deze gelukkig situatie.

Welkom Corry ... :ba:

Nu nog een nette intro en wat plaatjes van je bo..... eh ... -lide :wink:

11 nov 2005 19:56
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 53 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende