Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 04 apr 2025 16:54

Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
NPC Antikerst Verveling Circuit Zandvoort 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht NPC Antikerst Verveling Circuit Zandvoort
Net ingeschreven voor de NPC 'Antikerst Verveling' op maandag 26 december. Vrij rijden op circuit Zandvoort. Vind het aan de ene kant supergaaf, aan andere kant voor mij voor het eerst op een circuit, dus ook wel een beetje zenuwachtig. Wellicht dat ik een ervaren circuitrijder vraag als bijrijder voor de 1e ronde...

Anderen al ingeschreven?

15 nov 2005 23:36
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Neen , die dag is gereserveerd voor mijn zoontje

Laatste update 22/10/2013

16 nov 2005 0:40
Profiel WWW Facebook 
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht Re: NPC Antikerst Verveling Circuit Zandvoort
MS964 schreef:
Vrij rijden op circuit Zandvoort. Vind het aan de ene kant supergaaf, aan andere kant voor mij voor het eerst op een circuit, dus ook wel een beetje zenuwachtig.

Ja, want je rijdt niet vaak onverzekerd rond!? :oops:

16 nov 2005 1:13
Profiel
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
MS964 schreef:
Vrij rijden op circuit Zandvoort. Vind het aan de ene kant supergaaf, aan andere kant voor mij voor het eerst op een circuit, dus ook wel een beetje zenuwachtig.

Ik zou er nog ff goed over nadenken Mischa!

Waarom niet eerst een circuit-avond met de NPC of een Porsche Rijvaardigheidstraining op Zandvoort?

De Anti-Kerst verveling is altijd erg gezellig maar je moet je realiseren dat er op zo'n dag "vrij op los wordt geraced". Erg geschikt voor mensen met circuitervaring, ongeschikt voor een eerste kennismaking zou ik zeggen.

Zeker met de kalkoen en Chateau Latour nog in je lijf!!! :wink:

16 nov 2005 8:57
Profiel
ER schreef:
MS964 schreef:

Ik zou er nog ff goed over nadenken Mischa!

Waarom niet eerst een circuit-avond met de NPC of een Porsche Rijvaardigheidstraining op Zandvoort?

De Anti-Kerst verveling is altijd erg gezellig maar je moet je realiseren dat er op zo'n dag "vrij op los wordt geraced". Erg geschikt voor mensen met circuitervaring, ongeschikt voor een eerste kennismaking zou ik zeggen.

Zeker met de kalkoen en Chateau Latour nog in je lijf!!! :wink:

Hier spreekt een ervaringsdeskundige! :cry:

16 nov 2005 10:05
Profiel
Bericht 
Hmmm...moet zeggen dat ik second thoughts begin te krijgen als ik dit zo lees....ik dacht eigenlijk: het is van NPC, dus Porscheliefhebbers en clubleden onder mekaar, dat moet wel kunnen...Bij de Zandvoort Porschedagen bv. zou ik zonder enige ervaring niet gaan meerijden, maar gevoelsmatig vond ik dit wat anders?!

Andere meningen?

16 nov 2005 10:20
Profiel
Bericht 
MS964 schreef:
Hmmm...moet zeggen dat ik second thoughts begin te krijgen als ik dit zo lees....ik dacht eigenlijk: het is van NPC, dus Porscheliefhebbers en clubleden onder mekaar, dat moet wel kunnen...Bij de Zandvoort Porschedagen bv. zou ik zonder enige ervaring niet gaan meerijden, maar gevoelsmatig vond ik dit wat anders?!

Andere meningen?

Misschien eerst kijken en meerijden, en dan de knoop doorhakken? :roll:

16 nov 2005 10:22
Profiel
Rosmalen
Nicolò schreef:
Hier spreekt een ervaringsdeskundige! :cry:

En bedankt Nicolo!

Waaruit blijkt dat je ondanks Porsche-ervaring, jaarlijkse rijvaardigheidstraining, NPC circuitavonden én kennis van het individuele circuit, een ongeluk in een klein hoekje zit, waar je soms zelf geen invloed op hebt.

Des te meer reden om niet zo maar op een katerige zondag te gaan ontdekken wat nou circuitrijden eigenlijk is. :!:

16 nov 2005 10:28
Profiel
Forum Admin
Cayenne
MS964 schreef:
Wellicht dat ik een ervaren circuitrijder vraag als bijrijder voor de 1e ronde...

Geen angst hebben, ga inderdaad is met een van de aanwezige clubleden naast je het circuit op.

Binnen de club zijn zeer veel mensen met een Racelicentie.

Ik durf nu al te vertellen dat sommige bestuursleden, Jean Paul Hulsebos (geen familie van de schaatser) en Eric Vreeken, beide met ervaring als instructeur, der zullen zijn en je maar wat graag begeleiden (meerdere rondes).

Dit jaar is het niet echt druk, en geen racers erbij, dus alleen liefhebbers.

Gewoon doen, ik heb al voorzichtig inzage in de lijst, en het gros is met een standaard Porsche zonder racelicentie, maar wel met een sportieve instelling, maar dat heeft iedere Porschist.

16 nov 2005 10:34
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
MS964 schreef:
...ik dacht eigenlijk: het is van NPC, dus Porscheliefhebbers en clubleden onder mekaar, dat moet wel kunnen...

:shock:
John4S schreef:
Dit jaar is het niet echt druk, en geen racers erbij, dus alleen liefhebbers.

Gewoon doen, ik heb al voorzichtig inzage in de lijst, en het gros is met een standaard Porsche zonder racelicentie.....

Beetje voorbarig lijkt me of niet :?: :wink:

16 nov 2005 12:14
Profiel
Bericht 
Zal dat eerste uitleggen: Vrij rijden op een circuit met 'vrije inschrijving', dus met GTI-tjes, GSI-tjes etc. doe ik niet. Nooit. Daar waag ik m'n auto niet aan.

Vrij rijden tijdens Porschedagen op Zandvoort of Spa doe ik ook nog niet, want er wordt vrij heftig gereden imho. Moet ik eerst wat circuitervaring voor opbouwen, wil ik daar tussen gaan rijden.

Maar NPC is toch een ons-kent-ons club. Aangezien er ook PF-ers lid van zijn, ken ik daar dus wat mensen. En aer zal voor mijn gevoel veel meer sociale controle zijn, aangezien iederen elkaar kent. En ik heb de NPC niet leren kennen als een rauwdouwersclub, maar een club van beschaafde mannen (en vrouwen), die overigens best wel 's hard kunnen rijden, maar met respect voor de eigen en andermans auto. Vandaar mijn opmerking dus.

16 nov 2005 12:48
Profiel
Forum Admin
Cayenne
EriC4C schreef:
Beetje voorbarig lijkt me of niet

Nee.

Maar lijkt me ook een leuk evenemnt voor jouw Eric, en dat meen ik vorig jaar (komt ie weer ff pesten :lol: :lol: :lol: :lol: ), was het super weer, lekker met de kap open tussen een paar Porsche het circuit op, en je eigen gang gaan, niets moet.

16 nov 2005 13:25
Profiel
PorscheForum Junkie
ex Midnight blue 928 GTS 1995
Heerenveen
Bericht 
Moet het niet zijn Anti Kerstverveling... Of slaat dat anti op kerst?
:cry: :wink:

16 nov 2005 13:30
Profiel WWW
Rosmalen
Bericht 
MS964 schreef:
En ik heb de NPC niet leren kennen als een rauwdouwersclub, maar een club van beschaafde mannen (en vrouwen), die overigens best wel 's hard kunnen rijden, maar met respect voor de eigen en andermans auto.

Helemaal mee eens Mischa!

In alle NPC jaren géén andere ervaringen gehad dan goede. Begrijp me dan ook niet verkeerd. Je vraagt om ieders mening ten aanzien van je voornemen om op 2e Kerstdag voor het éérst het circuit op te gaan.

Ik probeer je alleen bewust te maken van de importantie en risico's van je eerste circuitervaring.

Doe ermee wat je wil.

Veel plezier! :wink:

16 nov 2005 13:51
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
John4S schreef:
EriC4C schreef:
Beetje voorbarig lijkt me of niet

Nee.

Dus je verwacht na 16 november geen / weinig aanmeldingen meer :?: :roll:

MS964 schreef:
Maar NPC is toch een ons-kent-ons club. ..... En ik heb de NPC niet leren kennen als een rauwdouwersclub, maar een club van beschaafde mannen (en vrouwen), die overigens best wel 's hard kunnen rijden, maar met respect voor de eigen en andermans auto. Vandaar mijn opmerking dus.

:arrow:
frank 964 op 24 dec. 2004 schreef:
Ik ben er dit jaar een keer niet bij,ben drie jaar achter elkaar geweest,maar bijna elke keer slecht weer en altijd wel schade aan auto's die toch gingen rijden.echt sneu..........

John4S op 26 dec. 2004 's avonds schreef:
..... was wel weer een bewogen (haast NPC traditie) middag, man een 996 helemaal aan diggelen in de Nissan bocht, van voren, van achteren, en de rechterkant helemaal in de puinpoeier en krom, tja en dat deed de eigenaar niet eens zelf, die liet zijn broertje ff knallen op een circuit terwijl ie lekker zat te kijken, dat hebbie als je een onervaren Porschepiloot laat knallen. :( , man ff snel tellen al gauw ff 30k schade, jaja en dan niet verzekerd heh .....

:salut:

16 nov 2005 17:12
Profiel
PorscheForum Rakker
964 WTL Cabrio VERKOCHT !!
Groningen
Bericht 
het is nog te hopen dat je überhaupt kunt rijden,heb in het verleden verschillende weertoestanden meegemaakt dat het niet eens door ging,of regen,of te glad,of ongelukken.
Ik ga er zelf niet meer naar toe het is me te slecht weer ( meestal ) en als je s'avonds ergens wat wilt gan eten,dan lukt dat haast niet als je niet gereserveerd hebt.
Ga dit jaar maar met de dochter naar Utrecht ( holiday on ice voor kids )

succes Mischa...

16 nov 2005 17:42
Profiel
PorscheForum Rakker
914 2.2T '70
Beuningen (gld)
Bericht 
Ga zodirect ook inschrijven, was er nog niet aan toe gekomen.

Zandvoort en echte aanrader, maar wees wel voorzichtig met je rechter voet.
Doe je dat dan is het super gaaf en heb je voor weinig geld veel lol.

Kun je dat niet kom dan allen kijken, want schade heb je zo en dat gun ik niemand.

16 nov 2005 22:29
Profiel WWW
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Misschien moet ik mij ook maar eens inschrijven :?: Ik weet alleen niet of ik er wel de geschikte wagen voor heb :?
Zou ik wel vrij moeten nemen, hier in België is tweede kerstdag nog steeds geen feestdag.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

16 nov 2005 22:32
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
914 2.2T '70
Beuningen (gld)
Bericht 
Mijn 914 is ook niet een van de snelste, maar eenieder rijd toch naar de grens van zijn eigen wagen.

Keep in mind it''s for your own fun.

16 nov 2005 22:41
Profiel WWW
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Rene914 schreef:
Mijn 914 is ook niet een van de snelste, maar eenieder rijd toch naar de grens van zijn eigen wagen.

Ben ik echt niet van plan :roll: :wink:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

16 nov 2005 22:43
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
914 2.2T '70
Beuningen (gld)
Bericht 
Naar de grens, niet er over heen!

16 nov 2005 23:08
Profiel WWW
Moderator
PF #57
Bericht 
Rene914 schreef:
Naar de grens, niet er over heen!

Van sommige/meerdere/vele mensen hier (doorhalen wat niet verlangd wordt) ligt de grens van de capaciteiten van de auto een stuk verder dan de grens van hun eigen capaciteiten.... :twisted:

16 nov 2005 23:15
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
horn schreef:
Van sommige/meerdere/vele mensen hier (doorhalen wat niet verlangd wordt) ligt de grens van de capaciteiten van de auto een stuk verder dan de grens van hun eigen capaciteiten.... :twisted:

Bij mij, en ik schaam me er niet voor, de 996 met de 3,6 atmotferische motor kan dingen die ik nooit zou durfen en kunnen.
Hier kom je vooral achter met er is naast te gaan zitten, en mensen te laten rijden die deze grens redelijk benaderen, en dan nog denk ik dat als je in je eigen wagen naast Walter Rohrl gaat zitten, je zeven kleuren faces laat lopen.

16 nov 2005 23:24
Profiel
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Je hoeft niet met de grens te flirten om plezier aan de Porsche te beleven.

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be

16 nov 2005 23:27
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
rufie schreef:
Je hoeft niet met de grens te flirten om plezier aan de Porsche te beleven.

Zeker hier nog niemand eens over de Duitse grens gegaan? :lol: :lol: :lol:

16 nov 2005 23:54
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 33 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende