Auteur |
Bericht |
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
 NPC Antikerst Verveling Circuit Zandvoort
Net ingeschreven voor de NPC 'Antikerst Verveling' op maandag 26 december. Vrij rijden op circuit Zandvoort. Vind het aan de ene kant supergaaf, aan andere kant voor mij voor het eerst op een circuit, dus ook wel een beetje zenuwachtig. Wellicht dat ik een ervaren circuitrijder vraag als bijrijder voor de 1e ronde...
Anderen al ingeschreven?
|
15 nov 2005 23:36 |
|
 |
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Neen , die dag is gereserveerd voor mijn zoontje
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
16 nov 2005 0:40 |
|
 |
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
 Re: NPC Antikerst Verveling Circuit Zandvoort
Ja, want je rijdt niet vaak onverzekerd rond!? 
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
16 nov 2005 1:13 |
|
 |
ER
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997Rosmalen
|
Ik zou er nog ff goed over nadenken Mischa!
Waarom niet eerst een circuit-avond met de NPC of een Porsche Rijvaardigheidstraining op Zandvoort?
De Anti-Kerst verveling is altijd erg gezellig maar je moet je realiseren dat er op zo'n dag "vrij op los wordt geraced". Erg geschikt voor mensen met circuitervaring, ongeschikt voor een eerste kennismaking zou ik zeggen.
Zeker met de kalkoen en Chateau Latour nog in je lijf!!! 
|
16 nov 2005 8:57 |
|
 |
Nicolò
|
Hier spreekt een ervaringsdeskundige! 
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
16 nov 2005 10:05 |
|
 |
MS964
|
Hmmm...moet zeggen dat ik second thoughts begin te krijgen als ik dit zo lees....ik dacht eigenlijk: het is van NPC, dus Porscheliefhebbers en clubleden onder mekaar, dat moet wel kunnen...Bij de Zandvoort Porschedagen bv. zou ik zonder enige ervaring niet gaan meerijden, maar gevoelsmatig vond ik dit wat anders?!
Andere meningen?
|
16 nov 2005 10:20 |
|
 |
Nicolò
|
Misschien eerst kijken en meerijden, en dan de knoop doorhakken? 
|
16 nov 2005 10:22 |
|
 |
ER
|
En bedankt Nicolo!
Waaruit blijkt dat je ondanks Porsche-ervaring, jaarlijkse rijvaardigheidstraining, NPC circuitavonden én kennis van het individuele circuit, een ongeluk in een klein hoekje zit, waar je soms zelf geen invloed op hebt.
Des te meer reden om niet zo maar op een katerige zondag te gaan ontdekken wat nou circuitrijden eigenlijk is. 
|
16 nov 2005 10:28 |
|
 |
John
Cayenne
|
Geen angst hebben, ga inderdaad is met een van de aanwezige clubleden naast je het circuit op.
Binnen de club zijn zeer veel mensen met een Racelicentie.
Ik durf nu al te vertellen dat sommige bestuursleden, Jean Paul Hulsebos (geen familie van de schaatser) en Eric Vreeken, beide met ervaring als instructeur, der zullen zijn en je maar wat graag begeleiden (meerdere rondes).
Dit jaar is het niet echt druk, en geen racers erbij, dus alleen liefhebbers.
Gewoon doen, ik heb al voorzichtig inzage in de lijst, en het gros is met een standaard Porsche zonder racelicentie, maar wel met een sportieve instelling, maar dat heeft iedere Porschist.
|
16 nov 2005 10:34 |
|
 |
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
16 nov 2005 12:14 |
|
 |
MS964
|
Zal dat eerste uitleggen: Vrij rijden op een circuit met 'vrije inschrijving', dus met GTI-tjes, GSI-tjes etc. doe ik niet. Nooit. Daar waag ik m'n auto niet aan.
Vrij rijden tijdens Porschedagen op Zandvoort of Spa doe ik ook nog niet, want er wordt vrij heftig gereden imho. Moet ik eerst wat circuitervaring voor opbouwen, wil ik daar tussen gaan rijden.
Maar NPC is toch een ons-kent-ons club. Aangezien er ook PF-ers lid van zijn, ken ik daar dus wat mensen. En aer zal voor mijn gevoel veel meer sociale controle zijn, aangezien iederen elkaar kent. En ik heb de NPC niet leren kennen als een rauwdouwersclub, maar een club van beschaafde mannen (en vrouwen), die overigens best wel 's hard kunnen rijden, maar met respect voor de eigen en andermans auto. Vandaar mijn opmerking dus.
|
16 nov 2005 12:48 |
|
 |
John
Cayenne
|
Nee.
Maar lijkt me ook een leuk evenemnt voor jouw Eric, en dat meen ik vorig jaar (komt ie weer ff pesten  ), was het super weer, lekker met de kap open tussen een paar Porsche het circuit op, en je eigen gang gaan, niets moet.
|
16 nov 2005 13:25 |
|
 |
928GTS
ex Midnight blue 928 GTS 1995Heerenveen
|
Moet het niet zijn Anti Kerstverveling... Of slaat dat anti op kerst?

|
16 nov 2005 13:30 |
|
 |
ER
|
Helemaal mee eens Mischa!
In alle NPC jaren géén andere ervaringen gehad dan goede. Begrijp me dan ook niet verkeerd. Je vraagt om ieders mening ten aanzien van je voornemen om op 2e Kerstdag voor het éérst het circuit op te gaan.
Ik probeer je alleen bewust te maken van de importantie en risico's van je eerste circuitervaring.
Doe ermee wat je wil.
Veel plezier! 
|
16 nov 2005 13:51 |
|
 |
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
16 nov 2005 17:12 |
|
 |
frank 964
964 WTL Cabrio VERKOCHT !!Groningen
|
het is nog te hopen dat je überhaupt kunt rijden,heb in het verleden verschillende weertoestanden meegemaakt dat het niet eens door ging,of regen,of te glad,of ongelukken.
Ik ga er zelf niet meer naar toe het is me te slecht weer ( meestal ) en als je s'avonds ergens wat wilt gan eten,dan lukt dat haast niet als je niet gereserveerd hebt.
Ga dit jaar maar met de dochter naar Utrecht ( holiday on ice voor kids )
succes Mischa...
_________________________________________ 964 WTL verkocht circuit auto bmw e36 321 pk M3 Freude am Fahren......
|
16 nov 2005 17:42 |
|
 |
Rene914
914 2.2T '70Beuningen (gld)
|
Ga zodirect ook inschrijven, was er nog niet aan toe gekomen.
Zandvoort en echte aanrader, maar wees wel voorzichtig met je rechter voet.
Doe je dat dan is het super gaaf en heb je voor weinig geld veel lol.
Kun je dat niet kom dan allen kijken, want schade heb je zo en dat gun ik niemand.
|
16 nov 2005 22:29 |
|
 |
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Misschien moet ik mij ook maar eens inschrijven  Ik weet alleen niet of ik er wel de geschikte wagen voor heb
Zou ik wel vrij moeten nemen, hier in België is tweede kerstdag nog steeds geen feestdag.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
16 nov 2005 22:32 |
|
 |
Rene914
|
Mijn 914 is ook niet een van de snelste, maar eenieder rijd toch naar de grens van zijn eigen wagen.
Keep in mind it''s for your own fun.
|
16 nov 2005 22:41 |
|
 |
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Ben ik echt niet van plan 
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
16 nov 2005 22:43 |
|
 |
Rene914
|
Naar de grens, niet er over heen!
|
16 nov 2005 23:08 |
|
 |
horn
PF #57
|
Van sommige/meerdere/vele mensen hier (doorhalen wat niet verlangd wordt) ligt de grens van de capaciteiten van de auto een stuk verder dan de grens van hun eigen capaciteiten.... 
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
16 nov 2005 23:15 |
|
 |
John
Cayenne
|
Bij mij, en ik schaam me er niet voor, de 996 met de 3,6 atmotferische motor kan dingen die ik nooit zou durfen en kunnen.
Hier kom je vooral achter met er is naast te gaan zitten, en mensen te laten rijden die deze grens redelijk benaderen, en dan nog denk ik dat als je in je eigen wagen naast Walter Rohrl gaat zitten, je zeven kleuren faces laat lopen.
|
16 nov 2005 23:24 |
|
 |
rufie
996 3.6 - 2002Gent - België
|
Je hoeft niet met de grens te flirten om plezier aan de Porsche te beleven.
_________________________________________ Air or water, Porsches are COOL.
Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt : http://www.RUFIE.be
|
16 nov 2005 23:27 |
|
 |
Nicolò
|
|
16 nov 2005 23:54 |
|
|