WW verkeer kan. Maarrr...
Buitenslapen zou ik echt niet doen; er zitten een aantal beruchte roestplekken aan 914, zoals (onder de) akkubak, de kriksteunpunten en buitenste kokerbalken. Bij een auto van 30+ jaar oud zullen dit zwakke plekken zijn en blijven, en dat gaat in het Nederlandse klimaat gewoon fout. Dinitrol is leuk, maar ik twijfel of dat voldoende beschermt.
Bovendien moet je dan tip-top rubber afdichtingen hebben, een goede (verlijmde!) voorruitafdichting, en plastic afdichting binnen op de deuren want anders heb je binnen de kortste keren een zwembad. Je zou de eerste niet zijn; heb ik ook ooit gehad na een stortbui...
Schakelen kan nogal moeizaam gaan, en de rem moet je echt goed intrappen. Sturen is daarentegen een makkie. Maar komt goed mee met het verkeer; zeker een 2.0 liter.
Er zijn veel hondehokken te koop; in mijn beleving zal je voor een goede 914 (vaak met gereviseerde motor en al een keer gespoten, hopelijk in de originele kleur) eerder iets van 9k kwijt zijn. En ga voor een 2.0 of 1.8, want die hebben het tweede (verbeterde) type bak. En ga voor originele injectie; loopt het mooiste en zuinigste; carburateurs zijn vaak een zwakte bod bij defecte injectie en verbruikt alleen maar meer.