Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 3:41



Antwoord op onderwerp  [ 401 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 17  Volgende
Porsche droom stukje opgeschoven. 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Zoekende
Oldenzaal
Bericht Porsche droom stukje opgeschoven.
Hallo,
Na een tijdje er tussen uit geweest te zijn. Ben ik weer terug. Ik ben met men vader nu aan het kijken naar een porsche 911/912. We zijn van plan om over een tijd een 911/912 aan te schaffen. Nou zag ik toevallig een hele mooi (op de foto) 912 staan in duitsland. Heb nu ook detailfoto's ontvangen en het ziet er super uit! jullie mening graag hierover.

http://www.autoscout24.de/home/index/detail.asp?ts=7896882&id=pgdlbfkncey&source=as24_inseratsg_detail_bild


Laatst bijgewerkt door bartol1988 op 29 maart 2006 20:30, in totaal 1 keer bewerkt.



04 dec 2005 22:58
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht 
ziet er erg mooi uit , mijn advies gewoon gaan kijken heb ik ook gedaan en dan opeens is er de juiste auto.

Afbeelding

robert
_________________________________________
remmen is angst


04 dec 2005 23:06
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Zoekende
Oldenzaal
Bericht 
Ik kan morgen eventueel nog detailfoto's plaatsen van de onderkant en dergelijken.


04 dec 2005 23:13
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
965 L
gemonde
Bericht 
we zijn benieuwd
_________________________________________
duitse laagvlieger


04 dec 2005 23:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
De wagen ziet er op foto zeer mooi uit en ik (in tegenstelling waarschijnlijk tot vele anderen hier "Bling Bling noemen ze het") die gepolierde velgen echt prachtig eronder.
En gerestaureerd en dan die lage prijs :shock:

Afbeelding
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


05 dec 2005 0:12
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht 
Het is een Registrywagen dus zeker van een liefhebber geweest. Maar wel een Amerikaan dus grote kans op veel Doe-Het-Zelf onderhoud. Daarnaast: compleet niet standaard interieur en dat moet je wel willen...

Mocht je in dit soort auto's geinteresseerd zijn, ga dan direct zaken doen in de VS. Deze bewuste auto kan niet meer dan 8 a 9000 dollar hebben gekost daar...
_________________________________________
There are those who love 912’s... and those who have never driven one...


05 dec 2005 10:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Zoekende
Oldenzaal
Bericht 
Hoe bedoel je registry wagen? Kan je me dat uitleggen. Het is wel jammer dat ik alleen een boek van de 911 heb om alles na te chekken. (de originele porsche 911)


05 dec 2005 17:44
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht 
Auto is van een lid van de Amerikaanse 912 Registry (badge op grill).

Mocht je werkelijk een vroege 911/912 willen, schaf dan het boek van Dr. Johnson aan: "A restorer's guide to authenticity"
_________________________________________
There are those who love 912’s... and those who have never driven one...


05 dec 2005 19:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Zoekende
Oldenzaal
Bericht 
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding


05 dec 2005 21:40
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Zoekende
Oldenzaal
Bericht 
Wat denken jullie ervan?


05 dec 2005 23:37
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
965 L
gemonde
Bericht 
ziet er zeer netjes uit

maar ik vind het geen auto voor een jongen die nog 18 moet worden :roll:
_________________________________________
duitse laagvlieger


05 dec 2005 23:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht 
ja het ziet er op de foto's echt super uit.


robert
_________________________________________
remmen is angst


05 dec 2005 23:47
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Zoekende
Oldenzaal
Bericht 
Neej heb je wel beetje gelijk in, maar moet ook beetje aan de wensen van men vader voldoen. Maar misschien wordt het ook wel een 3.0sc (dat is wat mijn het beste lijkt). Ik ga gewoon heel lang orienteren en dan komt er vanzelf wel wat uit.


05 dec 2005 23:49
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Nu ben ik niet technisch, maar kan een 912 met een 5 versnellingsbak?

Citaat:
SEHR SCHÖNER PORSCHE 912 AUS KALIFORNIEN MIT ROSTFREIER KARROSSE UND ÜBERHOLTER TECHNIK UND INTERIOR.5-GANG GETRIEBE,15" FUCHSFELGEN,TÜV+H-ZULASSUNG NEU


Het is altijd moeilijk om comentaar te geven aan de hand van foto's, maar als ik ze even vergroot, vind ik het er toch allemaal niet echt strak uitzien.

Ook vind ik de motor er niet echt fris uitzien. Indien de techniek echt "überholter" zou ik de motor er toch iets netter willen hebben uitzien.

Advies, gaan kijken, en zeker iemand meenemen die er verstand van heeft. De motor van een 912 of 356 reviseren, kost klauwen vol geld als je het goed wilt doen.
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


06 dec 2005 0:02
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
Leuke 912!
_________________________________________
Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!


06 dec 2005 0:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Nicolò schreef:


Model: 912 Aantal vorige eigenaars: 5
Soort: Sport/coupé Motorinhoud (cc): 1.600 cc
Aantal portieren: 2 Voeding (KW): --
Kilometerstand: 1000000
:shock: :shock: :shock:
Brandstof: LPG G3
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


06 dec 2005 0:56
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht 
ppp 356 schreef:
Nu ben ik niet technisch, maar kan een 912 met een 5 versnellingsbak?


Bijna alle 912's hebben een vijfbak. Vierbak was standaard in 65-66 maar de optie was een vijfbak en is door velen genomen. In 67 voor de gehele productie standaard een vijfbak.
_________________________________________
There are those who love 912’s... and those who have never driven one...


06 dec 2005 9:24
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht 
bartol1988 schreef:
Wat denken jullie ervan?


Wat wil je nu horen? Want dit is de derde keer dat je dat vraagt...
_________________________________________
There are those who love 912’s... and those who have never driven one...


06 dec 2005 9:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
912 schreef:
ppp 356 schreef:
Nu ben ik niet technisch, maar kan een 912 met een 5 versnellingsbak?


Bijna alle 912's hebben een vijfbak. Vierbak was standaard in 65-66 maar de optie was een vijfbak en is door velen genomen. In 67 voor de gehele productie standaard een vijfbak.


Dat wist ik niet.

Off-Topic:
Dan verbaasd het mij nog meer dat de eerste 911 turbo's met een 4 bak geleverd werden. Heeft dat dan bepaald voordelen zo'n 4 bak tegenover een 5 bak
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


06 dec 2005 10:04
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
bartol1988 schreef:
Wat denken jullie ervan?


Het ligt er maar net aan waarom je een Porsche wil hebben. Als je voor de 'looks' van een pre 1973 model valt (chroom en oer basis-vorm) dan is een 912 or 911 van eind jaren zestig/begin jaren zeventig een optie.

Als je een Porsche wil voor de performance, dan is een 3.0 of 3.2 een betere optie.

Bedenk wel dat je (wat je ook kiest) nog steeds een zak met geld opzij moet houden omdat er een hoop onverwachte (onderhouds)zaken op je af kunnen komen. Dat hoeft niet, maar hier leert de ervaring inmiddels dat je met een oudere Porsche veel geld kwijt kunt zijn om 'm te kunnen blijven rijden.

Ik sluit me dus aan bij 'ppp 356'; kijken met iemand die er verstand van heeft en indien het wat lijkt: een aankoopkeuring.
Veel succes!
_________________________________________
Just don't lift mid-turn.


06 dec 2005 10:09
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht 
ppp 356 schreef:
Heeft dat dan bepaald voordelen zo'n 4 bak tegenover een 5 bak


De eindoverbrenging is hetzelfde. Dus wat dat betreft geen verschil tussen 4 en 5 bak. 5 bak heeft dus 1 tussenversnelling meer. Het grote voordeel van een 4 bak is filerijden... de 1 zit gewoon recht naar voren en de 2 daaronder. Je hebt dus geen last van de dogleg 1e (links onder, helemaal tegen je been aan...) zoals de 5 bak dat heeft...
_________________________________________
There are those who love 912’s... and those who have never driven one...


06 dec 2005 10:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
912 schreef:
de 1 zit gewoon recht naar voren en de 2 daaronder. Je hebt dus geen last van de dogleg 1e (links onder, helemaal tegen je been aan...) zoals de 5 bak dat heeft...


Om helemaal volledig te zijn, dat is niet de 915 5-bak die in de auto's van 72 en later kon worden geleverd. Die hebben nl geen dog-leg meer.

technisch artikel schreef:
The first transmission designed for the 911 was called the 901 transmission. This unit was used in different variations in the 911, 912, 914 and 914/6. The early versions used sand-cast aluminum cases and the later ones used pressure-cast magnesium. These were 4 and 5 speed transmissions with a torque input rating of 138 lb/ft, later uprated to 148 lb/ft in 1969. The fact these transmissions have been used with engines producing more than 230 lb/ft of torque, albeit with shorter lifespans (measured in broken gear teeth), speaks volumes about the basic design. In 1970, Porsche changed the 901’s clutch actuation and called it a 911 type gearbox. These were still 901-type transmissions now coupled with a larger, pull-type clutch actuating mechanism. Clutches used in these cars were the 215mm unit used from 65-69 and the 225mm unit used from 70 to 71.

For the 1972 model year, Porsche used a larger, stronger transmission called the 915. Using a different shift pattern from the 901, this gearbox offered a torque input rating of 181 ft/lbs. Racing versions with the pump and cooler allowed this rating to be increased to 275 ft/lbs. Some people have used this transmission with the 930 Turbo engines with some success as well. 915’s were used in several variations until 1987 when Porsche introduced the G50 gearbox. Early 915 transmissions employed magnesium cases until 1977; 915 versions made in 1978 and later used aluminum cases that were stronger and had strengthened differentials.

The 915 came with two different final drive ratios, 72-74 units were equipped with 7:31 ring & pinions and the 75 and later transmissions had 8:31 final drive ratios. The 8:31 ring and pinions are significantly stronger than the 7:31 units and are the most desirable one to use for use with higher horsepower engines where service life is probably doubled. Starting in 1984, the 915 transmission used in the 3.2 911’s were equipped with an oil pump and integral cooler since the torque of the 3.2 engine could have shortened the life of the gearbox.

915 transmissions were equipped with several variations of Fichtel & Sachs 225mm clutches. Porsche used aluminum and cast iron pressure plates and spring centered discs. The ill-fated rubber centered disc was an attempt to reduce the low-speed gear rattle that all 915 gearboxes have. By now, all of the rubber centered discs should have been replaced with the noisier, but much more reliable spring center type disc.


Excuses: helemaal off-topic. :oops:
_________________________________________
Just don't lift mid-turn.


06 dec 2005 11:59
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
911-lover schreef:
Brandstof: LPG G3


Je kan zeggen wat je wil, maar die LPG tank is mooi weggewerkt...


06 dec 2005 12:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
ppp 356 schreef:
Dan verbaasd het mij nog meer dat de eerste 911 turbo's met een 4 bak geleverd werden. Heeft dat dan bepaald voordelen zo'n 4 bak tegenover een 5 bak


De Turbo heeft zoveel koppel dat een 4 bak voldoende was EN het was een bak die het koppel aankon.

De 912 kon daarentegen wel 5 versnellingen gebruiken, want het was natuurlijk geen beresterke motor achterin...


06 dec 2005 12:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
En niemand die iets zegt over die

MILJOEN

Kilometers , maar wel over wel of niet 5 versnellingen :?:
Soms voel ik me echt :bang:
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


06 dec 2005 17:07
Profiel WWW Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 401 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 17  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: W3C [Validator]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.