| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
Porsche droom stukje opgeschoven. http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=1&t=6770 |
Pagina 1 van 17 |
Auteur: | bartol1988 [ 04 dec 2005 22:58 ] |
Berichttitel: | Porsche droom stukje opgeschoven. |
Hallo, Na een tijdje er tussen uit geweest te zijn. Ben ik weer terug. Ik ben met men vader nu aan het kijken naar een porsche 911/912. We zijn van plan om over een tijd een 911/912 aan te schaffen. Nou zag ik toevallig een hele mooi (op de foto) 912 staan in duitsland. Heb nu ook detailfoto's ontvangen en het ziet er super uit! jullie mening graag hierover. http://www.autoscout24.de/home/index/detail.asp?ts=7896882&id=pgdlbfkncey&source=as24_inseratsg_detail_bild |
Auteur: | rob964.c4 [ 04 dec 2005 23:06 ] |
Berichttitel: | |
ziet er erg mooi uit , mijn advies gewoon gaan kijken heb ik ook gedaan en dan opeens is er de juiste auto. robert |
Auteur: | bartol1988 [ 04 dec 2005 23:13 ] |
Berichttitel: | |
Ik kan morgen eventueel nog detailfoto's plaatsen van de onderkant en dergelijken. |
Auteur: | robbie965 [ 04 dec 2005 23:37 ] |
Berichttitel: | |
we zijn benieuwd |
Auteur: | 911-lover [ 05 dec 2005 0:12 ] |
Berichttitel: | |
De wagen ziet er op foto zeer mooi uit en ik (in tegenstelling waarschijnlijk tot vele anderen hier "Bling Bling noemen ze het") die gepolierde velgen echt prachtig eronder. En gerestaureerd en dan die lage prijs |
Auteur: | 912 [ 05 dec 2005 10:14 ] |
Berichttitel: | |
Het is een Registrywagen dus zeker van een liefhebber geweest. Maar wel een Amerikaan dus grote kans op veel Doe-Het-Zelf onderhoud. Daarnaast: compleet niet standaard interieur en dat moet je wel willen... Mocht je in dit soort auto's geinteresseerd zijn, ga dan direct zaken doen in de VS. Deze bewuste auto kan niet meer dan 8 a 9000 dollar hebben gekost daar... |
Auteur: | bartol1988 [ 05 dec 2005 17:44 ] |
Berichttitel: | |
Hoe bedoel je registry wagen? Kan je me dat uitleggen. Het is wel jammer dat ik alleen een boek van de 911 heb om alles na te chekken. (de originele porsche 911) |
Auteur: | 912 [ 05 dec 2005 19:03 ] |
Berichttitel: | |
Auto is van een lid van de Amerikaanse 912 Registry (badge op grill). Mocht je werkelijk een vroege 911/912 willen, schaf dan het boek van Dr. Johnson aan: "A restorer's guide to authenticity" |
Auteur: | bartol1988 [ 05 dec 2005 21:40 ] |
Berichttitel: | |
Auteur: | bartol1988 [ 05 dec 2005 23:37 ] |
Berichttitel: | |
Wat denken jullie ervan? |
Auteur: | robbie965 [ 05 dec 2005 23:46 ] |
Berichttitel: | |
ziet er zeer netjes uit maar ik vind het geen auto voor een jongen die nog 18 moet worden |
Auteur: | rob964.c4 [ 05 dec 2005 23:47 ] |
Berichttitel: | |
ja het ziet er op de foto's echt super uit. robert |
Auteur: | bartol1988 [ 05 dec 2005 23:49 ] |
Berichttitel: | |
Neej heb je wel beetje gelijk in, maar moet ook beetje aan de wensen van men vader voldoen. Maar misschien wordt het ook wel een 3.0sc (dat is wat mijn het beste lijkt). Ik ga gewoon heel lang orienteren en dan komt er vanzelf wel wat uit. |
Auteur: | ppp 356 [ 06 dec 2005 0:02 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Nu ben ik niet technisch, maar kan een 912 met een 5 versnellingsbak?
Het is altijd moeilijk om comentaar te geven aan de hand van foto's, maar als ik ze even vergroot, vind ik het er toch allemaal niet echt strak uitzien. Ook vind ik de motor er niet echt fris uitzien. Indien de techniek echt "überholter" zou ik de motor er toch iets netter willen hebben uitzien. Advies, gaan kijken, en zeker iemand meenemen die er verstand van heeft. De motor van een 912 of 356 reviseren, kost klauwen vol geld als je het goed wilt doen. |
Auteur: | Nicolò [ 06 dec 2005 0:40 ] |
Berichttitel: | |
Leuke 912! |
Auteur: | 911-lover [ 06 dec 2005 0:56 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Model: 912 Aantal vorige eigenaars: 5 Soort: Sport/coupé Motorinhoud (cc): 1.600 cc Aantal portieren: 2 Voeding (KW): -- Kilometerstand: 1000000 Brandstof: LPG G3 |
Auteur: | 912 [ 06 dec 2005 9:24 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Bijna alle 912's hebben een vijfbak. Vierbak was standaard in 65-66 maar de optie was een vijfbak en is door velen genomen. In 67 voor de gehele productie standaard een vijfbak. |
Auteur: | 912 [ 06 dec 2005 9:29 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Wat wil je nu horen? Want dit is de derde keer dat je dat vraagt... |
Auteur: | ppp 356 [ 06 dec 2005 10:04 ] | ||||||||||||||||||
Berichttitel: | |||||||||||||||||||
Dat wist ik niet. Off-Topic: Dan verbaasd het mij nog meer dat de eerste 911 turbo's met een 4 bak geleverd werden. Heeft dat dan bepaald voordelen zo'n 4 bak tegenover een 5 bak |
Auteur: | patrick911 [ 06 dec 2005 10:09 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Het ligt er maar net aan waarom je een Porsche wil hebben. Als je voor de 'looks' van een pre 1973 model valt (chroom en oer basis-vorm) dan is een 912 or 911 van eind jaren zestig/begin jaren zeventig een optie. Als je een Porsche wil voor de performance, dan is een 3.0 of 3.2 een betere optie. Bedenk wel dat je (wat je ook kiest) nog steeds een zak met geld opzij moet houden omdat er een hoop onverwachte (onderhouds)zaken op je af kunnen komen. Dat hoeft niet, maar hier leert de ervaring inmiddels dat je met een oudere Porsche veel geld kwijt kunt zijn om 'm te kunnen blijven rijden. Ik sluit me dus aan bij 'ppp 356'; kijken met iemand die er verstand van heeft en indien het wat lijkt: een aankoopkeuring. Veel succes! |
Auteur: | 912 [ 06 dec 2005 10:43 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
De eindoverbrenging is hetzelfde. Dus wat dat betreft geen verschil tussen 4 en 5 bak. 5 bak heeft dus 1 tussenversnelling meer. Het grote voordeel van een 4 bak is filerijden... de 1 zit gewoon recht naar voren en de 2 daaronder. Je hebt dus geen last van de dogleg 1e (links onder, helemaal tegen je been aan...) zoals de 5 bak dat heeft... |
Auteur: | patrick911 [ 06 dec 2005 11:59 ] | ||||||||||||||||||
Berichttitel: | |||||||||||||||||||
Om helemaal volledig te zijn, dat is niet de 915 5-bak die in de auto's van 72 en later kon worden geleverd. Die hebben nl geen dog-leg meer.
Excuses: helemaal off-topic. |
Auteur: | Devils son [ 06 dec 2005 12:07 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Je kan zeggen wat je wil, maar die LPG tank is mooi weggewerkt... |
Auteur: | Devils son [ 06 dec 2005 12:10 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
De Turbo heeft zoveel koppel dat een 4 bak voldoende was EN het was een bak die het koppel aankon. De 912 kon daarentegen wel 5 versnellingen gebruiken, want het was natuurlijk geen beresterke motor achterin... |
Auteur: | 911-lover [ 06 dec 2005 17:07 ] |
Berichttitel: | |
En niemand die iets zegt over die MILJOEN Kilometers , maar wel over wel of niet 5 versnellingen Soms voel ik me echt |
Pagina 1 van 17 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |