| www.porscheforum.nl |
http://85.214.53.153/

wat zal ik eens met dit "lijk in de kast" doen?
http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=1&t=6955
Pagina 1 van 4

Auteur:  2000 gtv [ 19 dec 2005 21:47 ]
Berichttitel:  wat zal ik eens met dit "lijk in de kast" doen?

Vorig jaar december heb ik mijn auto bij Snellers gekocht.Uit de aankoopkeuring bleek dat de bougiekabels slecht waren en van 2 stuks zelfs de mantel deels weg was.Dit zou voor de aflevering vervangen worden.Na aflevering heb ik nog gevraagd of de kabels vervangen waren omdat ik mijn twijfels had bij het bekijken vanuit de motorruimte .Een maand terug is er vanaf de onderzijde van de auto geconstateerd dat er aan de kabels helemaal niets gebeurd is.Heb uiteraard Snellers gebeld maar die geven niet meer thuis.O.a. als argument omdat ze al zoveel kosten aan de auto hebben gehad :shock:
Eigenlijk heb ik niet veel zin in juridisch gedoe en de kabels moeten vervangen worden(is nog een wonder dat hij zo mooi loopt!).Kosten kabelset incl.arbeidskloon zijn ca 800,-Dus wat zouden jullie in mijn geval doen?Het juridische gevecht aangaan of maar laten voor wat het is?

Auteur:  sportwagon [ 19 dec 2005 21:51 ]
Berichttitel: 

Niet doen, tenzij je graag een paar zware jongens aan de deur wilt.

Auteur:  Webber [ 19 dec 2005 22:30 ]
Berichttitel: 

Leuk dat die zo'n reputatie hebbem, weet ik t alvast voor de toekomst. Goed dat je t hier heb geplaatst, zo zullen de meeste mensen van t forum daar niet meer kopen :!:

Auteur:  D-Dreamer [ 19 dec 2005 22:52 ]
Berichttitel: 

Is een compromis geen oplossing?(of staat de deur zelfs niet meer op een kier?)

Auteur:  ErikE [ 19 dec 2005 23:16 ]
Berichttitel: 

2000gtv: kabels laten vervangen en zorgen dat-ie mooi BLIJFT lopen.

Bij zo'n gevalletje als jij beschrijft denk ik altijd "blij dat er niet meer lijken in de kast (b)lijken te liggen"....

succes

Auteur:  ECT [ 19 dec 2005 23:21 ]
Berichttitel: 

Hi GTV,

Een juridisch gevecht kost je altijd meer dan een setje kabels en de uitkomst is altijd onzeker. Probeer een compromis, een win-win situatie te creeren. Neem iemand mee die verstand van zaken heeft qua techniek, een ANWB-expert bv. of iemand van de BOVAG. Dat werkt intimiderend voor de dealer.

Ik had enkele jaren geleden een akkefietje met een niet-Porsche dealer. Mijn auto waar niets aan mankeerde moest voor een APK-keuring. Even later kreeg ik een telefoontje dat ze tijdens een ritje mijn versnellingsbak aan gort hadden gereden en of ik hem wilde laten repareren. :twisted: :twisted:

Pissed off ging ik terug naar de dealer en wilde hiervan het fijne van weten, want ik was niet van plan om te betalen omdat ik hun verantwoordelijk hou voor de schade aan mijn versnellingsbak. Het lastigste was om dat te bewijzen. Echter, de schade aan mijn versnellingsbak zou ook pure pech en toeval zijn!
Enfin, ik maakte hun manager eerst duidelijk dat ik niet van plan was om te gaan betalen en dat ik daar nooit meer terug kom. Even onder hun neus gewreven dat een slechte reputatie dodelijk is. Aan de andere kant hadden ze ook een punt door te stellen dat het een toevalstreffer is. Ik had voorgesteld om dit te laten onderzoeken door een ANWB-expert. Externe professionals in de keuken laten kijken willen ze niet, maar het recht heb ik wel om een externe expert in te schakelen. Kost me ook geld en de uitslag is onbekend. Win-lose of een lose-lose situatie krijg je dan. Uiteindelijk hebben we een compromis gesloten want ze wilden geen slechte reclame en voor 200 euro werd mijn versnellingsbak en koppeling vervangen en ik kreeg een huurauto voor een maand. In ieder geval goedkoper dan een duur juridisch gevecht waarvan de uitkomst onzeker is. Bespaar je de ellende. Je wordt er niet beter van, alleen de advocaten.

Kortom, creeer een win-win situatie met een flinke stok achter de deur.

Auteur:  don_carrera [ 20 dec 2005 0:07 ]
Berichttitel: 

Je wordt er niet beter van, alleen de advocaten.

je hebt helemaal gelijk........... :wink:

Auteur:  MS964 [ 20 dec 2005 0:12 ]
Berichttitel: 

Even los van de zware jongens volg ik ECT. En als dat niet lukt, dan alsnog een en ander op papier zetten, faxen of aangetekend versturen en kijken hoe er gereageerd wordt. Dan kun je alsnog beslissen wat te doen als er niet (bevredigend) gereageerd wordt. En wellicht dan laten rusten.

En heb je een rechtsbijstandverzekering?

Auteur:  horn [ 20 dec 2005 0:13 ]
Berichttitel: 

sportwagon schreef:
Niet doen, tenzij je graag een paar zware jongens aan de deur wilt.


is deze opmerking gebaseerd op kennis en/of ervaring?
ik heb die indruk nl. helemaal niet van Snellers.

2000 GTV, staat er op die aankoopkeuring ergens dat ze die kabels zouden vervangen? Want dan is de gebruikte smoes natuurlijk klote!
Ik zou de directeur gewoon confronteren met het feit dat je een dure auto bij hem gekocht hebt, zij wat beloofd hebben, jij dat nog nagevraagd hebben en zij willens en wetens jou voorgelogen hebben. En of ze de cijfers kennen hoe vaak een negatieve ervaring over een bedrijf wordt doorverteld in verhouding met een positieve ervaring?

Ik zou altijd nog eens proberen de kosten te verhalen. En ze anders gewoon tot op de veters affikken... :twisted:

Auteur:  rob964.c4 [ 20 dec 2005 1:20 ]
Berichttitel: 

als het niet op papier staat dat ze het zouden doen word het wel lastig denk ik.(welles, nietes)
Ik heb het mee gemaakt mij maakte het niet uit wat het ging kosten als ik maar gelijk kreeg en na een jaar ben ik toch gestopt was de negatieve energie niet waard.



robert

Auteur:  Rob Herfst [ 20 dec 2005 2:02 ]
Berichttitel: 

Laten gaan!
Het is inmiddels al weer een jaar geleden!
Het wordt denk ik ook een welles-nietes spelletje, veel tijd en energie en eindresultaat NUL! Het is de moeite dus niet waard (IMO!)!
Gewoon laten maken, en weer verder genieten van elke kilometer die je rijdt met de 993!

Auteur:  ppp 356 [ 20 dec 2005 7:50 ]
Berichttitel: 

Als het op papier staat, zou ik het zeker niet zo laten, en volgde ik het advies van Harald.

Maar wat ik niet snap, is dat het vermeld wordt op de aankoopkeuring, er wordt belooft om het te vervangen, en JIJ gaat dat pas na 1 jaar controleren.

Ze hadden het moeten doen als ze het belooft hadden, maar met alle respect, en niet slecht bedoeld, maar ik vind wel dat je dit had mogen controleren alvorens de wagen af te halen en te betalen, het gaat hier toch over €800, voor mij als Belg nog steeds 32.000 oude Belgische franken. Ik ken mensen die dat niet op 1maand verdienen. Dat ze niet makkelijk te vervangen zijn tot hier aan toe, maar even checken kan nu toch niet zo moeilijk zijn.
Dit heeft niets te maken met de mensen wel of niet vertrouwen, maar even iets controleren, bespaart later soms veel problemen.

Auteur:  ER [ 20 dec 2005 8:21 ]
Berichttitel: 

Het onderhoud van Snellers doet toch Lammertink????

Misschien even met je "nul-rekening" naar die gasten toestappen?

Van alle reparaties 'onder garantie' is het verstandig om zogenaamde nul-rekeningen te vragen zodat je bij problemen er later op terug kunt vallen. Maar da's mosterd na de maaltijd misschien.

Balen! :evil:

Auteur:  Marcel [ 20 dec 2005 8:32 ]
Berichttitel: 

ECT schreef:
Mijn auto waar niets aan mankeerde moest voor een APK-keuring.....Even later kreeg ik een telefoontje dat ze tijdens een ritje mijn versnellingsbak aan gort hadden gereden


Sinds wanneer hoort een proefrit tot de APK eisen????

Auteur:  lindemans [ 20 dec 2005 9:08 ]
Berichttitel:  Re: wat zal ik eens met dit "lijk in de kast" doen

2000 gtv schreef:
Vorig jaar december heb ik mijn auto bij Snellers gekocht.Uit de aankoopkeuring bleek dat de bougiekabels slecht waren en van 2 stuks zelfs de mantel deels weg was.Dit zou voor de aflevering vervangen worden.Na aflevering heb ik nog gevraagd of de kabels vervangen waren omdat ik mijn twijfels had bij het bekijken vanuit de motorruimte .Een maand terug is er vanaf de onderzijde van de auto geconstateerd dat er aan de kabels helemaal niets gebeurd is.Heb uiteraard Snellers gebeld maar die geven niet meer thuis.O.a. als argument omdat ze al zoveel kosten aan de auto hebben gehad :shock:
Eigenlijk heb ik niet veel zin in juridisch gedoe en de kabels moeten vervangen worden(is nog een wonder dat hij zo mooi loopt!).Kosten kabelset incl.arbeidskloon zijn ca 800,-Dus wat zouden jullie in mijn geval doen?Het juridische gevecht aangaan of maar laten voor wat het is?


De reactie van Snellers "we hebben al zoveel kosten aan de auto gehad" bevat m.i. eigenlijk 2 elementen:
- ze ontkennen de afspraak niet
- ze geven een reden waarom zij vinden dat ze de afspraak niet na hoeven komen

Dat vind ik niet erg zakelijk. Zij zijn immers de specialist bij uitstek, het is hun vak. Dus:
Of Snellers zegt iets toe komt dat ook na. Het feit dat ze al meer kosten hebben moeten maken om de auto af te leveren doet daar niets aan af. Of ze hadden ze de auto tegen een hogere prijs moeten verkopen, "nee" moeten zeggen tegen de deal of "nee" moeten zeggen tegen het vervangen van de kabels.
Ik zou ze daar zeker nogmaals op aanspreken.

Ik deel ook de meningen over de win-win opties.
Ik zou voorstellen om de kosten te delen. Daarmee bedoel ik dan het delen van de werkelijke kosten voor Snellers om het op te lossen (hun inkoopprijs materiaal). Daarmee halveren zij hun kosten, en ben jij voor een kwart van wat je anders kwijt zou zijn geweest klaar.

Juridisch de strijd aangaan heeft mi ook geen zin; escalatie naar bv Bovag zou ik wel achter de hand houden. Dat vind een bedrijf niet leuk. Ik heb in Bovag ook een keer een goede bemiddelaar gevonden bij mankementen achteraf.

Auteur:  ECT [ 20 dec 2005 9:47 ]
Berichttitel: 

Marcel schreef:
Sinds wanneer hoort een proefrit tot de APK eisen????


Nou je het zegt.

Bij mijn vorige auto's die APK gekeurd moesten worden was standaard in de APK-keuring een kort ritje met de auto. En tijdens een van die ritten hebben ze mijn versnellingsbak naar de filistijnen gereden.

Bij de Porsche 993 die ik onlangs uit Duitsland heb importeren vond de kentekenregistratie en APK-keuring in RDW Schiedam plaats zonder rit.

Anderen hier op hetzelfde probleem gestuit of ben ik de enigste?

Auteur:  plh [ 20 dec 2005 10:09 ]
Berichttitel: 

Gewoon een erg domme uitspraak van die fa. Snellers: Je doet iets goed of je doet het niet !! Dat het afleveringsklaar maken van een gebruikte auto veel geld kost, weet ik al bijna 20jr. Maar doe het aub in één keer goed, dan voorkom je gewoon veel ergernis . . . . .

Auteur:  2000 gtv [ 20 dec 2005 10:21 ]
Berichttitel: 

Bij mijn aankoop zijn we schriftelijk overeengekomen:koop na goedkeuring van een onafhankelijke aankoopkeuring.(lammertink in dit geval, de auto was zelfs oorspronkelijk van edwin lammertink prive geweest).Ik heb de punten die uit de keuring naar voren kwamen voordat ik Snellers betaalde gecontroleerd.Hoewel ik dus twijfels over de kabels had vertrouwde ik het antwoord dat deze vervangen waren.Tja...verliefd he.Maar dat ze zo slecht zijn kan je pas zien als je van onderaf de motor bekijkt.Voor de goede orde moet ik vermelden dat ze wel onder garantie hebben vervangen;de koppeling,de ABS pomp,en de airco.De manier waarop dit gegaan is verdient ook niet echt de schoonheidsprijs, maar goed het is uiteindelijk wel gemaakt.
O ja... De directeur/eigenaar van Snellers krijg ik dus niet te pakken,div keren gevraagd om mij even te bellen maar nul nada niks.Ik wilde hem vragen of hij tevreden was met deze manier van klachten afhandelen.
Heb overigens wel een rechtbijstandsverzekering.
Maar zoals de heren G en J zeggen:ïk heb er geen kracht meer voor" :wink:

Auteur:  ECT [ 20 dec 2005 10:27 ]
Berichttitel: 

2000 gtv schreef:
.... Ik wilde hem vragen of hij tevreden was met deze manier van klachten afhandelen.
Heb overigens wel een rechtbijstandsverzekering.
Maar zoals de heren G en J zeggen:ïk heb er geen kracht meer voor" :wink:


Dan lijkt me het beste dat je nieuwe kabels koopt en laat installeren bij een betrouwbare Porsche dealer en nooit meer terugkomen. Verder moet je genieten van je porsche en de ergernis vanwege slechte service van je af te zetten. Het kost hun toch klanten, zo moet je het zien.

Auteur:  ER [ 20 dec 2005 10:34 ]
Berichttitel: 

2000 gtv schreef:
De directeur/eigenaar van Snellers krijg ik dus niet te pakken,div keren gevraagd om mij even te bellen maar nul nada niks.


Maar hij weet jou WEL goed te vinden, mocht er een (financiële) kink in de kabel zijn............ zoals gezegd uit eigen ervaring.

Laten fixen elders en niet meer teruggaan. Enige oplossing.

Bovendien moet je toch een beetje relaxed de Kerstdagen ingaan! :wink:

Auteur:  ECT [ 20 dec 2005 10:53 ]
Berichttitel: 

ER schreef:
Maar hij weet jou WEL goed te vinden, mocht er een (financiële) kink in de kabel zijn............ zoals gezegd uit eigen ervaring.:


Kan ik hieruit concluderen dat je bij dit bedrijf dezelfde negatieve ervaringen
hebt ondervonden als GTV?

Auteur:  ER [ 20 dec 2005 11:06 ]
Berichttitel: 

Nee hoor! Niet dezelfde, maar wel EEN ervaring met deze jongens gehad.

Staat even los van 2000 gtv zijn zaakje.

Auteur:  pakkie [ 20 dec 2005 11:06 ]
Berichttitel: 

Jouw ervaring had wel "iets" duurder uit kunnen pakken dan die van GTV ;)

Paskal

Auteur:  John [ 20 dec 2005 11:15 ]
Berichttitel: 

Mijn advies.



Persoonlijk een onderhoud aanvragen, niet ff hup hup hup via mail of de telefoon.


Gewoon keurig praten met die mensen, gaat altijd vele malen beter.


Lukt het dan nog niet.........................tja...................slikken en weer gauw vergeten, dan heb jij je les gehad, en zal je de volgende keer echt alles op papier laten zetten en dubbel checken voor de sluitingstijd van je garantieperiode.

Auteur:  molen934 [ 20 dec 2005 11:49 ]
Berichttitel: 

Zeer goed advies van John 4 S.

Pagina 1 van 4 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/