Auteur |
Bericht |
porsche964C4
geenHilversum
|
Cayenne turbo 450 PK, 500 PK nee 521 Pk doe mij die maar
Met 450 pk was de Cayenne Turbo al niet ondergemotoriseerd, maar veeleisende klanten bezochten na aanschaf nog een tuner voor een krachtkuur. Dat is nu niet meer nodig, want de nieuwe Turbo S krijgt van huis uit al 521 pk.
De vermogenswinst van 71 pk bij de 4,5-liter V8 werd bereikt door verhoging van de turbodruk met 0,2 bar, montage van een grotere intercooler en aanpassing van de motorelektronica. Het maximum koppel steeg met 100 Nm naar 720 Nm, wat bij een toerental tussen 2.750 en 3.750 voor de volle 100% beschikbaar is
Uiteindelijk heeft natuurlijk positieve gevolgen op de prestaties. De topsnelheid van de Turbo S bedraagt 270 km/h en de sprint van 0 naar 100 km/h duurt slechts 5,2 seconden. De gewone Turbo haalt 266 km/h en sprint in 5,6 seconden naar 100 km/h.
Rondom staat de Turbo S op 20-inch velgen met banden in de maat 275/40 R 20. De remschijven achter zijn met 30 mm en voor met 28 mm vergroot. Voor de rest zijn de verschillen met de gewone Turbo nihil. Een exacte prijs is nog niet bekend, maar gerekend wordt op een meerprijs van € 20.000.
_________________________________________ Weet wat je zegt, maar zeg niet wat je weet
|
04 jan 2006 12:00 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Daar zullen de banden-fabrikanten wel erg blij van worden
In de 911 & Porscheworld van deze maand stond een vraag van een Cayenne-bezitter die erg last had van banden-slijtage. De reactie van de expert was dat dit normaal was aangezien deze banden nogal wat te verduren krijgen.... dat wordt dus niet beter.
_________________________________________ Just don't lift mid-turn.
|
04 jan 2006 12:04 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Een zeer zinvolle verbetering.
|
04 jan 2006 17:22 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Het wachten is op de eerste bouwvakker die zo'n motor uit een schade Cayenne in zijn Transporter gaat sleutelen....
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
04 jan 2006 21:44 |
|
|
John
Cayenne
|
Nou dan lepel ik hem wel in mijn (brood)bussie.
Wat een peekaa's zeg, moet super zijn om met zo'n masrtodont een beetje Ferrari van de weg te knallen.
Enkel heb je wel constant met zo'n KJN het idee dat je kinderen, op de achterbank, aan het einde van hun Mcshake zitten te slurpen, echter zijn zij het niet, maar is het je eigen sapvoorraad a anderhalve euro de liter.
|
05 jan 2006 9:38 |
|
|
Patrick964
964 C4Tholen
|
|
05 jan 2006 11:27 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Vanaf april 2006 is de Porsche Cayenne Turbo S tegen een basisprijs van 167.950 euro, incl. BTW en BPM via de vijf officiële Nederlandse Porsche dealerbedrijven leverbaar.
Bron: Autorai
|
05 jan 2006 16:29 |
|
|
ome piet
993 C2Svechtdal
|
_________________________________________ t beste maar weer...
|
06 jan 2006 0:18 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
06 jan 2006 0:24 |
|
|
Flyer..
Antwerpen & Geel
|
nog meer pk's, ongelooflijk..
nu we toch over de cayenne bezig zijn, ik zoek al een tijd naar
een artikel over een test van de cayenne waar hij op een hele stijle helling naar boven rijdt, was iets van een 60% fzo ???
Ik vind dit nergens meer, weet iemand dit toevallig staan?
|
08 jan 2006 13:11 |
|
|
John
Cayenne
|
Dat was in de autovisie, vorig jaar, reden ze met een KJN turbo "Pike's Peak".
|
08 jan 2006 14:32 |
|
|