Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 0:31



Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Vervangen Kat & lambda 964 makkelijk? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann Cabrio
Rotterdam
Bericht Vervangen Kat & lambda 964 makkelijk?
Ik sta op het punt om bij Renntech een lege Kat met nieuwe lambdasonde te bestellen.

De laatst twijfel is de vraag of het wel resultaat heeft. Het is lastig omdat je het niet even "uit kan proberen". Dus geeft het echt mooier geluid en voel ik tijdens rijden een verschil.
Kan iemand bij mij de laatste twijfel weghalen :roll:

Nu de auto een paar maanden stilstaat is het een mooi klusje om zelf te doen. Is het een beetje te doen om de onderplaat los te maken en de boel los te krijgen?

Ik verneem graag de ervaringen.


16 jan 2006 9:15
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 C2 Cabrio
Den Haag
Bericht beide
Ik heb ze beide laten vervangen door Renntech. De lege kat, geeft toch wel weer een iets mooier rauwer geluid, de lamb. dat is altijd goed om na X km. te vervangen.


16 jan 2006 9:25
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht 
hallo

de onderplaat is er zo af dat zijn geloof ik tien boutjes.
de kat is er ook zo af mischien dat de bouten vast zitten maar die kan je afdraaien of zagen.
het is ook makkelijk als je achterwiel aan die kant er af is.

anton964


16 jan 2006 9:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche Classic Specialist
Bericht 
anton964 schreef:
hallo

de onderplaat is er zo af dat zijn geloof ik tien boutjes.
de kat is er ook zo af mischien dat de bouten vast zitten maar die kan je afdraaien of zagen.
het is ook makkelijk als je achterwiel aan die kant er af is.

anton964


Altijd oppassen om dit soort antwoorden te geven. :shock:
Dit antwoord is erg theoretisch.....ja, zo zou het eigenlijk moeten.

Maar dan nu de praktijk.:

Porsche gebruikte rvs boutjes. Goed idee zul je denken. Niet dus.
Deze zitten vaak net zo vast als de gewone ijzeren boutjes, alleen zijn ze harder. En rvs vreet zich altijd echt vast. In meer dan de helft van de gevallen moet er een autogeen brander aan te pas komen of een freesje. Met de zaag of slijptol kom je niet ver. Bij veel boutkopjes is er geen ruimte om er goed bij te komen.
En de speciale rvs kooimoertjes draaien meestal mee achter het plaatwerk. Dan heb je dus een probleem als je geen brander hebt.
En dan even een lambda sonde uit een oude kat draaien. Even??
Muurvast zitten ze, en als je ze eindelijk los hebt met behulp van een brander zijn ze in veel gevallen niet meer te gebruiken door het beschadigde schroefdraad.

Nu stuit ik meteen op een probleem die ik hier vaak tegenkom. :cry:
Vaak worden er verkeerde adviezen gegeven. Of adviezen die niet compleet genoeg zijn en dan ook beter achterwege gelaten kunnen worden.
Altijd natuurlijk wel goed bedoeld. :lol:
Dus als je het niet zeker weet ( ik bedoel hier niet dit topic mee ) doe je er beter aan om niet te reageren denk ik. :shock:
Zet de vrager niet op het verkeerde been. Soms lees ik bepaalde technische topic's door. Als je dan ziet hoeveel onzin er geschreven wordt :roll:
Meestal reageer ik dan maar niet , ook al jeukt het wel.

Erwin.
_________________________________________
Rebel engineering


16 jan 2006 10:06
Profiel WWW Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 4 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], meganiek, Mr.Borrie


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.