Altijd oppassen om dit soort antwoorden te geven.
Dit antwoord is erg theoretisch.....ja, zo zou het eigenlijk moeten.
Maar dan nu de praktijk.:
Porsche gebruikte rvs boutjes. Goed idee zul je denken. Niet dus.
Deze zitten vaak net zo vast als de gewone ijzeren boutjes, alleen zijn ze harder. En rvs vreet zich altijd echt vast. In meer dan de helft van de gevallen moet er een autogeen brander aan te pas komen of een freesje. Met de zaag of slijptol kom je niet ver. Bij veel boutkopjes is er geen ruimte om er goed bij te komen.
En de speciale rvs kooimoertjes draaien meestal mee achter het plaatwerk. Dan heb je dus een probleem als je geen brander hebt.
En dan even een lambda sonde uit een oude kat draaien. Even??
Muurvast zitten ze, en als je ze eindelijk los hebt met behulp van een brander zijn ze in veel gevallen niet meer te gebruiken door het beschadigde schroefdraad.
Nu stuit ik meteen op een probleem die ik hier vaak tegenkom.
Vaak worden er verkeerde adviezen gegeven. Of adviezen die niet compleet genoeg zijn en dan ook beter achterwege gelaten kunnen worden.
Altijd natuurlijk wel goed bedoeld.
Dus als je het niet zeker weet ( ik bedoel hier niet dit topic mee ) doe je er beter aan om niet te reageren denk ik.
Zet de vrager niet op het verkeerde been. Soms lees ik bepaalde technische topic's door. Als je dan ziet hoeveel onzin er geschreven wordt
Meestal reageer ik dan maar niet , ook al jeukt het wel.
Erwin.